Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vogelgriep in Nederland

stijn
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind het gewoon raar dat het er al lange tijd stil rond is en opeens vanuit het niets in Nederland opduikt.

In mijn ogen is een virusuitbraak 1 van de engste zaken die kunnen gebeuren.

Het verbaasd me ergens dat er zo weinig reactie op komt op iets potentieel gevaarlijk.

Stijn

Link naar reactie

Ik vind het gewoon raar dat het er al lange tijd stil rond is en opeens vanuit het niets in Nederland opduikt.

In mijn ogen is een virusuitbraak 1 van de engste zaken die kunnen gebeuren.

Het verbaasd me ergens dat er zo weinig reactie op komt op iets potentieel gevaarlijk.

Stijn

Virussen zullen blijven muteren en zodra er weer een gevaarlijke variant voor de mens komt, dan komt er weer groot alarm.

Vroeguh had je ook regelmatig ziekten onder dieren (mond en klauwzeer, varkenspest etc.). Mijn vader was slachter en gaf aan dat dit in zijn ogen soms wel heel goed uitkwam als er teveel dieren waren, waardoor de prijzen van vlees onder druk kwamen te staan. Hij is van mening dat er regelmatig bewust werd ingegrepen.:(

Uiteindelijk zal er weer een keer een variant komen die de mensheid kan decimeren. Hoe vervelend dat ook is, als jij aan de beurt zou zijn, maar het zou geen kwaad kunnen voor de mensheid een stapje terug te doen.:eek:

Link naar reactie

• 8 months later...

Voor de kippenhouders onder ons:

Het ministerie van Economische Zaken heeft daarom een landelijk vervoersverbod ingesteld voor gevogelte, eieren, pluimveemest en gebruikt strooisel van pluimveebedrijven.

Het verbod werd afgekondigd om 11.30 uur vanochtend en geldt maximaal 72 uur. Het is niet de enige maatregel om te voorkomen dat mensen in contact komen met besmette kippen. Zo geldt er onder meer een ophok- en afschermplicht voor pluimvee en ander gevogelte in heel Nederland. Alle maatregelen gelden ook voor hobbydierhouders.

http://nos.nl/artikel/722045-vogelgriep-hekendorp-gevaarlijk.html

Link naar reactie

Iets wat ik ook verontrustend vind is dat katten (en katachtigen, mensapen, haasachtigen en marterachtigen) besmet kunnen raken door vogelgriep, wat in dat geval een hoge morbiditeit en mortaliteit heeft. Ook besmetting van kat-op-kat is mogelijk. Een interessant stukje hierover las ik hier: http://www.dierenkliniek-schagen.nl/index.php/dieren-info/katten/vogelgriep

Het lijkt me dus verstandig om je dieren (zoveel mogenlijk) binnen te houden zolang dit speelt.

Link naar reactie

Dit kan alleen hier op het puntje van de biblebelt hoor...

De kerkdienst van een zekere kerk,wordt normaal in een groot pand gehouden waar afgelopen week een vogelshow gaande was.

De vogels mogen niet vervoerd vanwege vervoersverbod...dus de kerkdienst kan niet doorgaan.

Dat kan natuurlijk niet, dus dominee Kraayenoord (ik verzin het niet hoor) verzorgd via radio, een drive-in kerkdienst op de parkeerplaats.

Voor 1000 man enzo.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23360689/__Drive-in_dienst_door_vogelgriep__.html

Link naar reactie

@ghostwhiper ik kan alleen maar wat vinden over het jachtverbod in de 10 km zone

iedereen die zowel prive als via werk te maken heeft met de jachtwet, mag het veld niet betreden gedurende 72 uur na de laatste ondekte geval van vogelgriep, dit geld voor heel nederland.

dit komt omdat je in aanraking kan komen met dode dieren, dus besmettings en verspreidings gevaar, vandaar het verbod, voorlopig tot maandag a.s.

Link naar reactie

@Rataplan ik kan alleen maar wat vinden over het jachtverbod in de 10 km zone om de besmetting heen

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014/11/20/vogelgriep-in-ter-aar.html

De maatregelingen die in werking treden door de vogelgriep: vervoersverbod, ophokplicht, afschermplicht, tentoonstellingsverbod, jachtverbod, bezoekersregeling gemengd bedrijf

Link naar reactie

vind die 72 uur ook een beetje raar.

na 72 uur een besmet hert of varken ontwijden is dus mogelijk.

weer zo'n ambtenaar die maar zo weer iets verzonnen heeft.

Ik weet niet of die wel vatbaar zijn daarvoor, 72 uur is voor voorlopig, mocht er zaken veranderen, dan kan dit zomaar verlengd worden en voor hoelang zal van de situatie afhangen op dat moment.

allemaal onzeker nog, ben bang dat het het laatste geval nog niet is en de trekvogels moeten nog komen, dus dat maakt het er ook niet makkelijker op zo dadelijk.

Link naar reactie

• 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...