Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gemeenteraadsverkiezingen ja of nee ?

Ga je stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen ?  

61 leden hebben gestemd

1. 1. Ga je stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen ?

Recommended Posts

Ik ben bang dat je ze er alleen niet mee weg gaat krijgen..

Ook op allerlei populistische maatregeltjes die het domme volk wel snapt, zodat ze kunnen laten zien dat ze er wel toe doen, zit ik niet te wachten.

Op de regerende macht stemmen, tja dat moet je dus niet doen. :p Daar zijn we het wel over eens denk ik.

Ik denk ook niet echt dat we het oneens zijn hoor !!!!

En ik geloof wel degelijk in "proteststemmen", we hebben heel wat koers wijzigingen gezien in de afgelopen periode, en juist onder invloed van proteststemmen.

En weg krijgen doen we ze zeker niet, het zou mooi zijn om ze te kunnen negeren. Gewoon met z'n allen niet stemmen.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als je blanco stemt wordt je stem wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar niet meegenomen in de uitslag van de verkiezingen. Het enige effect van een blanco stem, een ongeldige stem of van helemaal niet gaan stemmen is dus dat de kiesdeler lager wordt, wat betekent dat er minder stemmen nodig zijn voor het behalen van één zetel. (immers, de kiesdeler is het aantal geldig uitgebrachte stemmen gedeeld door het aantal beschikbare zetels.) Dit kan voordelig zijn voor kleine partijen die anders niet de kiesdrempel zouden halen, omdat in Nederland de kiesdeler óók de kiesdrempel is. (dus het aantal benodigde stemmen voor één zetel is tegelijkertijd het minimum aantal stemmen wat een partij moet halen.)

De tanende opkomst bij verkiezingen is er dan ook voor een belangrijk deel debet aan dat het Nederlandse politieke landschap zo versnipperd is. Ik durf zelfs de stelling aan dat de vertegenwoordiging van bijvoorbeeld de Partij Voor de Dieren te danken is aan het afschaffen van de stemplicht: hierdoor gaan er jaarlijks minder mensen stemmen, wat de kiesdeler drastisch omlaag haalt en zo de kans op vertegenwoordiging van "marginaal gedachtegoed" vergroot.

Mijn afweging zou zijn: stem op een lokale partij. Die zijn het minst verantwoordelijk voor de deplorabele staat waar NL in verkeert, omdat ze niet gelieerd zijn aan de landelijke "moederpartij". Als je dan stemt op een lokale partij laat je die landelijke partijen, die wél voor een groot deel verantwoordelijk zijn, weten dat je dit nog niet vergeten bent en dat je ze daarvoor wilt afstraffen.

Ondanks het feit dat ik niet in Amsterdam woon, zelfs niet in Nederland heb ik eens de stemwijzer getest.Het blijkt dat mijn standpunten grotendeels overeenkomen met die van de libertarische partij. Ik heb geen flauw idee waar die voor staat. De volgende selectie was Leefbaar Amsterdam en het saaie VVD. Gebruik ik de Vlaamse versie, het kieskompas, dan kom ik uit bij de énige partij waar ik met zekerheid NOOIT voor zal kiezen.

Ik ga wel stemmen en neem mijn kind altijd mee (nog niet stemgerechtigd) en leg dan uit wat ik doe en waarom. Met de gemeenteraad verkiezingen stem ik meestal lokaal.

Hou oud is je kind? Ben je niet bang dat je kind zo jouw mening over gaat nemen en daardoor nooit zelf leert nadenken? Ik zeg niet dat het altijd gebeurd, maar het is wel vaak dat kinderen bepaalde gewoontes en denkbeelden overnemen.

Even toevoegen:

Het is goed dat je uitlegt waarom je iets doet. Dat had ik even moeten zeggen

Kinderen nemen opvattingen van de ouders over. Je kan ze moeilijk in de andere kamer zetten. Zo. Zorg maar dat je groot wordt.

Tja, dat is waar... Het probleem is soms wel dat ouders juist willen dat kinderen hun gewoontes en denkwijzen overnemen. Sommige ouders zeggen dat wat zei zeggen waar is en daarmee basta. Geen verdere uitleg dus. Natuurlijk weet ik dat Gold dat niet doet, aangezien hij dat zelf zei in zijn post, maar ik ben wel benieuwd naar zijn mening hier over.

• Admin

Even toevoegen:

Het is goed dat je uitlegt waarom je iets doet. Dat had ik even moeten zeggen

Het gaat mij (ons) meer om te proces van de democratie uitleggen en waarom we dit doen in dit vrije land en dat er landen zijn waar dit niet zo gebeurd. Haar opa en oma stemmen bijvoorbeeld niet maar wel altijd klagen ;-)

De Piratenpartij Amsterdam heeft ludieke actie opgezet: iamsterd.am. Ze zijn de straat opgegaan en plaatsten 10 privacy waarschuwingen op verschillende locaties rondom thema's als Kentekenparkeren, OV-chipkaart, Huisvuilregistratie, ICT-beveiliging, Registratie SOA-testen, Kosten Schijnveiligheid, Privacy Cameratoezicht, Huiszoekingen , Belastingdienst, Passeerderstoegang NS-stations, Wifi-Tracking.

Speciaal voor de 50% uit de poll die niet wil stemmen, zie http://amsterdam.piratenpartij.nl/content/iamsterdam

[ATTACH=CONFIG]8742[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8743[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8744[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8745[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8746[/ATTACH]

Gast ghostwhiper

Kan niet fout gaan :eek:

Heb inmiddels de lijst met kandidaten binnen en ken er een hoop van naam en slechte reputatie.

Is ook 95% christelijke kandidaten en zolang geloof en politiek niet samen mogen zal ik dus blanco stemmen.

Denk dat ik me de volgende keer ook verkiesbaar ga stellen

Dus als iemand interesse heeft uit de gemeente nunspeet om de politiek in te gaan stuur maar een bericht ;)

De Piratenpartij Amsterdam heeft ludieke actie opgezet: iamsterd.am. Ze zijn de straat opgegaan en plaatsten 10 privacy waarschuwingen op verschillende locaties rondom thema's als Kentekenparkeren, OV-chipkaart, Huisvuilregistratie, ICT-beveiliging, Registratie SOA-testen, Kosten Schijnveiligheid, Privacy Cameratoezicht, Huiszoekingen , Belastingdienst, Passeerderstoegang NS-stations, Wifi-Tracking.

Speciaal voor de 50% uit de poll die niet wil stemmen, zie http://amsterdam.piratenpartij.nl/content/iamsterdam

[ATTACH=CONFIG]8742[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8743[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8744[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8745[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]8746[/ATTACH]

Merci, ziet er zeer interessant uit, zou ik zo op stemmen, ware het niet dat ik niet meer in A'dam woon:(

Ik ga dit jaar op de Libertarische Partij stemmen, zij kwamen er uit met een groot verschil met de nr. 2 na het invullen van de stemwijzer. De overheid moet kleiner worden! Ik las dat ze mee doen in 9 gemeenten.

Helaas niet in de mijne.

• Leuk 1

Ik zou wel op de piratenpartij willen stemmen. Kan alleen niet in mijn gemeente. Ik heb besloten toch te gaan stemmen. Ik ga er vanuit dat het "stemvee" van de partijen als VVD, PVDA, CDA enz wel gaat stemmen. Ik ga er niet vanuit dat mijn enkele stem veel invloed zal hebben. Maar het is mogelijk dat anderen ook lokaal stemmen en dan kan het wel degelijk verschil maken. Er zullen waarschijnlijk weinig mensen naar de stembus gaan. En als deze mensen dan ook nog overwegend lokaal stemmen zal dat ook een signaal af geven.

Kan niet fout gaan :eek:

Heb inmiddels de lijst met kandidaten binnen en ken er een hoop van naam en slechte reputatie.

Is ook 95% christelijke kandidaten en zolang geloof en politiek niet samen mogen zal ik dus blanco stemmen.

Denk dat ik me de volgende keer ook verkiesbaar ga stellen

Dus als iemand interesse heeft uit de gemeente nunspeet om de politiek in te gaan stuur maar een bericht ;)

Dus relatief gezien nog meer stemmen voor die 95%?

Dan zou ik op die 5% stemmen, of is dat nog veel slechter?

Ik heb nog steeds geen kieslijst ontvangen. Vorige verkiezingen kreeg ik die ook niet, en op het stemburo kreeg ik te horen dat die was wegbezuinigd in mijn gemeente. Ook op het internet vind ik voor mijn gemeente deze informatie niet. Ik kom er straks dus in het stemburo pas achter tussen welke partijen ik kan kiezen. DIT VIND IK ZO ENORM FOUT!!! Dat gaat een hele stevige klacht worden bij de voorzitter van het stemburo, en wellicht dat ik dit keer -tegen mijn principes in- uit protest mijn stemkaart ga verscheuren. Wat is democratie zonder informatie?

:cool:

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...