Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gemeenteraadsverkiezingen ja of nee ?

CMFC1988
 Share

Ga je stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen ?  

61 leden hebben gestemd

1. 1. Ga je stemmen met de gemeenteraadsverkiezingen ?

Recommended Posts

Gister heb ik mijn stemkaart mogen ontvangen voor de gemeenteraadsverkiezingen, maar ik ben nog zwaar aan het twijfelen of ik uberhaupt ga.

De partijen die in Nunspeet bestaan wekken totaal geen interesse bij mij, en dat heeft ook deels te maken met welke punten ze naar voren komen.

Dus ik vroeg mij af om te gaan stemmen, wat eigenlijk totaal zinloos is in mijn ogen omdat ik niet een goede partij kan vinden.

Nu vroeg ik mij dus af: als ik niet stem gaat dan mijn stem naar de grootste partij op dat moment, of blijft mijn stem dan blanco ?

En ik ben ook erg benieuwd naar jullie mening hierover.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als je niet stemt heb je geen recht van spreken zegt men, maar dat zie ik anders:

Als je stemt geef je iemand de volmacht om voor jou te spreken. Met stemmen geef je je recht van spreken dus juist weg.

Nou zou ik deze best weg willen geven als er iemand op de lijst staat waar ik in geloof en op vertrouw. Alleen heb ik die nu niet gevonden, dus ga ik niet stemmen. Overigens gaf het bericht http://nos.nl/artikel/614675-rutte-accepteert-geen-lage-opkomst.html mij opeens een nog grotere motivatie om het juist nu niet te doen, niet stemmen geeft blijkbaar veel inpact in Den Haag.

• Leuk 2
Link naar reactie

Nu vroeg ik mij dus af: als ik niet stem gaat dan mijn stem naar de grootste partij op dat moment, of blijft mijn stem dan blanco ? .

Jouw stem gaat niet automatisch naar de grootste partij als je niet stemt.

Als de helft van de mensen niet stemt betekent dat alleen dat je voor een zetel maar de helft aan stemmen nodig hebt.

Link naar reactie

ik ga wel stemmen, niet dat ik zo vrolijk wordt van de plaatselijke politiek ( er zitten relatief veel mensen met dik wachtgeld voor een kleine gemeente door allerlei gedonder....zucht

maar vrouwen hebben lang en hard moeten strijden om te mogen stemmen, dus ergens voel ik me verplicht om van mijn "ooit zwaar bevochten" stemrecht gebruik te maken

twijfel alleen op wie ik ga stemmen, meestal stem ik met de landelijke verkiezingen op een vrouw van de sp

maar de lokale sp heeft alleen maar mannen op de kieslijst staan zucht...

er is ook een heel jong meisje dat zich verkiesbaar stelt ( net 18 ) ook van een andere linkse partij......lijkt me leuk een frisse jonge meid, tussen alle oude grijze mannen ( ja woon in een conservatieve gemeente)

Link naar reactie

Toevallig ben ik dan in NL(ben nog niet uitgeschreven en daarom benik dan in NL) maar stem weer op waar ik altijd op stem de PAPIERBAK.

En ja weet wat ze zeggen dat ik dan geen recht. Maar waarom zal ik stemmen als ik het niet met ze eens is kijk als er nou ook een hokje was [ ]: zet gemeenteraad af.

Zou ik voor het stem kantoor kamperen.

Link naar reactie

Gast ghostwhiper

Heb trouwens voor de gemeente hier nog geen lijst gezien met kandidaten.

Ja de gebruikelijke christelijke borden

Voor de Europese verkiezingen ga ik een groot pvv bord in de tuin parkeren is wel vloeken in de kerk tussen alle cda en sgp aanhangers maar ach ben hun bordjes ook wel zag

(Heb niets met en tegen geloof maar ben wel tegen geloof en politiek)

Link naar reactie

Heb trouwens voor de gemeente hier nog geen lijst gezien met kandidaten.

Ja de gebruikelijke christelijke borden

Voor de Europese verkiezingen ga ik een groot pvv bord in de tuin parkeren is wel vloeken in de kerk tussen alle cda en sgp aanhangers maar ach ben hun bordjes ook wel zag

(Heb niets met en tegen geloof maar ben wel tegen geloof en politiek)

Doe gerust met je mee :p Ben benieuwd hoeveel sgp, cda en christenunie we tegen de scheentjes kunnen tikken ;)

Link naar reactie

Gister heb ik mijn stemkaart mogen ontvangen voor de gemeenteraadsverkiezingen, maar ik ben nog zwaar aan het twijfelen of ik uberhaupt ga.

De partijen die in Nunspeet bestaan wekken totaal geen interesse bij mij, en dat heeft ook deels te maken met welke punten ze naar voren komen.

Dus ik vroeg mij af om te gaan stemmen, wat eigenlijk totaal zinloos is in mijn ogen omdat ik niet een goede partij kan vinden.

Nu vroeg ik mij dus af: als ik niet stem gaat dan mijn stem naar de grootste partij op dat moment, of blijft mijn stem dan blanco ?

En ik ben ook erg benieuwd naar jullie mening hierover.

'je stem gaat niet naar de grootste partij als je niet gaat stemmen.....het is wel een winst voor de grootste partij..want er wordt niet op een kleinere partij gestemt
Link naar reactie

@ghostwiper, Als de buren een mooi bord op mogen hangen zonder probs.. mag jij het ook. En dan mag je verwijzen naar het gelijkheidsbeginsel wat in NL van toepassing is. Zeker in het kader van verkiezingen.

Het is niet zomaar toegestaan om uitingen van godsdienst op je dakpannen te kalken... Maar daar zijn de gemeenten en provinciale staten jaren mee bezig geweest... Zie de boerderij net rondom gorinchem met "jezus redt" op zijn dakpannen..

Link naar reactie

Wie niet stemt heeft geen recht van spreken. Ik zou het om willen draaien. Wie wel heeft gestemd heeft geen recht van spreken. Hij of zij is immers verantwoordelijk voor het kiezen van de club die nu aan het roer zit. Op het moment dat deze club dus onze belangen verkwanseld doen zij dat met de "toestemming" van hen die op hun hebben gestemd. Aan deze stemmen ontlenen ze immers hun macht. Zij die hebben gestemd op die club hebben dus al op voorhand hun toestemming gegeven. En hun recht van spreken weg gegeven. Ze al op voorhand hun vertrouwen geschonken en moeten dus niet zeuren als dat vertrouwen wordt beschaamd. Wakker worden schaapjes !!!!!!!

• Leuk 2
Link naar reactie

Wie niet stemt heeft geen recht van spreken. Ik zou het om willen draaien. Wie wel heeft gestemd heeft geen recht van spreken. Hij of zij is immers verantwoordelijk voor het kiezen van de club die nu aan het roer zit. Op het moment dat deze club dus onze belangen verkwanseld doen zij dat met de "toestemming" van hen die op hun hebben gestemd. Aan deze stemmen ontlenen ze immers hun macht. Zij die hebben gestemd op die club hebben dus al op voorhand hun toestemming gegeven. En hun recht van spreken weg gegeven. Ze al op voorhand hun vertrouwen geschonken en moeten dus niet zeuren als dat vertrouwen wordt beschaamd. Wakker worden schaapjes !!!!!!!

En toch komt er een nieuwe gemeenteraad, ook als je niet gaat stemmen, dus die redenering snap ik niet helemaal.

Dan maar kiezen voor de minst slechte. Ieder jaar staan er wel nieuwe partijtjes op dus die kun je altijd een kans gunnen.

Niet stemmen heeft geen enkele zin, wel stemmen heeft heel misschien zin. :o

Link naar reactie

En toch komt er een nieuwe gemeenteraad, ook als je niet gaat stemmen, dus die redenering snap ik niet helemaal.

Dan maar kiezen voor de minst slechte. Ieder jaar staan er wel nieuwe partijtjes op dus die kun je altijd een kans gunnen.

Niet stemmen heeft geen enkele zin, wel stemmen heeft heel misschien zin. :o

Je heb ongetwijfeld gelijk gelijk hoor, er zal een gemeenteraad komen. Waarschijnlijk zelfs als er helemaal niemand gaat stemmen. Maar uit wiens naam besturen zij dan de gemeente? Als er geen legitimatie van de macht plaats vind is er in wezen sprake van een dictatuur.

Daarom rent iedere politicus op dit moment het halve land door, om de kiezers er vooral maar van te overtuigen te gaan stemmen. Want regeren of besturen doe je immers uit naam van het volk.

En ik ben er van overtuigd dat een lage opkomst wel degelijk een signaal af geeft. :p:cool:

En dat is wat mij betreft een signaal wat ze in de politiek niet vaak genoeg kunnen krijgen.

Ze moeten n.l. in de gaten krijgen dat men de leugens en het verkwanselen van onze belangen niet langer pikt.

Link naar reactie

Je heb ongetwijfeld gelijk gelijk hoor, er zal een gemeenteraad komen. Waarschijnlijk zelfs als er helemaal niemand gaat stemmen. Maar uit wiens naam besturen zij dan de gemeente? Als er geen legitimatie van de macht plaats vind is er in wezen sprake van een dictatuur.

Daarom rent iedere politicus op dit moment het halve land door, om de kiezers er vooral maar van te overtuigen te gaan stemmen. Want regeren of besturen doe je immers uit naam van het volk.

En ik ben er van overtuigd dat een lage opkomst wel degelijk een signaal af geeft. :p:cool:

En dat is wat mij betreft een signaal wat ze in de politiek niet vaak genoeg kunnen krijgen.

Ze moeten n.l. in de gaten krijgen dat men de leugens en het verkwanselen van onze belangen niet langer pikt.

Ik ben bang dat je ze er alleen niet mee weg gaat krijgen..

Ook op allerlei populistische maatregeltjes die het domme volk wel snapt, zodat ze kunnen laten zien dat ze er wel toe doen, zit ik niet te wachten.

Op de regerende macht stemmen, tja dat moet je dus niet doen. :p Daar zijn we het wel over eens denk ik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...