Ga naar inhoud
GENEGEERD

Run op luxe vertrekpremie

Stuudje
 Share

Recommended Posts

Run op luxe vertrekpremie

Onder Turken en Surinamers is een ware run ontstaan op de volledig betaalde en verzorgde terugkeerregeling die Nederland immigranten aanbiedt. Vanaf eind juni wordt de Remigratiewet namelijk versoberd en moeten allochtonen zelf opdraaien voor de kosten van een terugkeer naar hun vaderland.

Nu is het nog zo dat allochtonen van 45 jaar of ouder die minimaal een half jaar een uitkering krijgen, op kosten van de belastingbetaler kunnen terugkeren naar hun vaderland. De Nederlandse staat betaalt dan de tickets en de verhuiskosten voor hun hele gezin. Ook krijgt de migrant tot aan zijn dood een maandelijkse uitkering van zo'n 600 euro- of hij nou een baan heeft of niet.

Een ruime Kamermeerderheid besloot onlangs om de wet flink te versoberen. De minimumleeftijd om voor de regeling in aanmerking te komen, stijgt deze zomer naar 55 jaar, en de verhuis- en reiskosten worden niet langer vergoed.

Het aantal aanvragen van immigranten die nog van de oude regeling willen profiteren is flink gestegen. ,,We hebben 2333 aanvragen in behandeling genomen, tegen 1839 in 2012", zegt een woordvoerder van de Sociale Verzekeringsbank tegen het AD. De verwachting is dat dat aantal de komende maanden nog verder toeneemt.

Onder Marokkanen is de regeling minder in trek dan bij Surinamers en Turken. Dat is vooral omdat het economisch perspectief en het zorgstelsel in Marokko minder gunstig

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

jaaaah, ik wil ook wel, zeker met die 600 euro, want dat geld is daar het driedubbele waard, dus kan ik helemaal lekker achterover in t zonnetje luieren.....................

ik ga me alvast sminken, een vals paspoort regelen, en ik heb een leuk verblijf in t buitenland.

Dan neem ik ook nog een vals adres om allerlei uitkeringen op te halen, dat kunnen die Bulgaren ook in Nederland,

o, ja, ik ga ook subsidie aanvragen voor een of ander landbouwproject, dat lukt ook altijd.............................

Goh, zo kunnen we een heel prepperdorp bouwen in t buitenland, das toch leuk ?

DOEN

:p

Link naar reactie

600 per maand is goedkoper dan een volledige uitkering of pensioen, geen extra ziektekosten meer voor deze mensen en dus per saldo dus een gewone besparing.

@Mr. Gold, dat soort zaken lees je inderdaad niet, omdat het ook gewoon niet waar is, helaas. Komt ie:

- 600 euro per maand is inderdaad minder geld dan een volledige uitkering of pensioen, maar daar zouden deze mensen over het algemeen toch geen recht op hebben omdat je pas een volledig pensioen krijgt na 40 arbeidsjaren. Hoeveel Turken en Surinamers zouden die hebben, denk je? In dat licht is 600 per maand voor de rest van je leven best een hoop geld.

- Los daarvan vervallen allerlei hinderlijke verplichtingen, zoals bijvoorbeeld een sollicitatieplicht bij een bijstandsuitkering of taaleisen. Het heeft immers weinig zin om nog Nederlands te leren als je weer op de, zeg, Anatolische hoogvlakte woont.

- Deze mensen onttrekken zich op deze manier aan inspecties van bijvoorbeeld de FIOD naar buitenlands vermogen. Zo is er de regel dat bij substantieel bezit in het buitenland (zeg een appartementencomplex aan het strand van Marmaris) de uitkering wordt gekort, tot wel 100% toe. Een dergelijk onderzoek wordt met remigratie voorkomen, voor zover ik weet, omdat de ontvanger niet langer als "Nederlandse uitkeringsgerechtigde" staat geregistreerd.

- 600 euro per maand is voor Nederlandse begrippen weinig geld, maar in Turkije of Suriname (dit zijn de twee groepen die het meest aan de 'run' deelnemen) een enorme sloot poen. Bij zo'n bedrag hoef je, afhankelijk van waar je precies woont, niet zo heel veel meer te doen.

- Er is niets dat de geremigreerden er van weerhoudt om, bijvoorbeeld bij hoge medische kosten, opnieuw naar Nederland terug te komen en dan een zogeheten vergunning voor verblijf op medische gronden aan te vragen. Sterker nog, de ervaring leert dat mensen die jarenlang in Nederland hebben gewoond zodra de omstandigheden - medisch of anders - daar aanleiding toe geven sneller terugkeren naar Nederland, ook als ze al weer jaren in het land van herkomst wonen, dan mensen die nooit in Nederland hebben gewoond. Dat is ook logisch, want ze kennen het Nederlandse stelsel van wetten, regels en toelagen beter dan zij die nooit in NL hebben gewoond.

Er is dan ook genoeg af te dingen op de vermeende positieve effecten van deze regeling. De filosofie achter dergelijke 'oprotpremies' zoals ik ze maar even noem, is inderdaad zoals Lekker ook al zegt dat immigranten minder kosten als ze weg zijn (geremigreerd) dan wanneer ze hier nog verblijven. Dit heeft vooral te maken met de vrijstelling van lokale belastingen (waar veel immigranten gebruik van maken) die de staat misloopt en het gebruik maken van sociale regelingen en huurwoningen (waar veel immigranten gebruik van maken). De besparing is dan ook een sigaar uit eigen doos.

Het gros van de reacties onder het Telegraaf-bericht richt zich dan ook op het feit dat dergelijke regelingen überhaupt bestaan, niet tegen het feit dat de genoemde 'run op de regeling' meer geld zou kosten dan het alternatief.

Los van eigen mijn mening over deze kwestie - die vermoedelijk duidelijk zal zijn - ben ik van mening dat een discussie op feiten gevoerd dient te worden. Vandaar mijn reactie.

@lewieke: nope! Of je moet zo'n 'Vlaming' zijn:

[video=youtube;_WUKX4x-xHg]

• Leuk 1
Link naar reactie

Bij de Marokkanen is de remigratieregeling wel degelijk in trek. En het klopt dat de Remigratiewet versobert wordt. De eisen worden strenger. Ze, de aanvragers dus, moeten bijvoorbeeld, nu langer een uitkering genieten, langer in rechtmatig in Nederland verblijven en de leeftijd waarop aanspraak gemaakt kan worden op remigratiegelden gaat van 45 naar 55 jaar. De Remigratiewet wordt uitgevoerd door de SVB. (Sociale Verzekeringsbank die o.a. ook de AOW, Akw en Anw uitvoert) Het NMI (Nederlands Migratie Instituut) helpt mensen met hun terugkeer.

Hoeveel een remigrant krijgt hangt af van het land waar in hij of zij gaat wonen en of het een gehuwde, alleenstaand of alleenstaande ouder betreft. Voor de landen gelden 3 categorien. Die 600 euro waarover gesproken wordt hoort bijvoorbeeld bij een land als Duitsland. Gehuwden kunnen ook wel aan de 600 euro komen maar een alleenstaande in bv Turkije krijgt dit bedrag echt niet.

Link naar reactie

hoe veel de regering ook bespaard met deze maatregelen, waarom krijgen ze überhaupt een uitkering als ze hier niet meer wonen en nooit meer terug komen?????¿¿¿¿¿¿ (kan hier wel oneindig veel vraagtekens bijzetten).

geef mij maar 600 euro, of zelfs de helft, dat moet voldoende zijn om in een ander land volledig off-grid te kunnen, en te blijven.

van dit soort berichten word ik echt weer boos, slaat nergens op, maar je doet er niks tegen.

Link naar reactie

De Remigratieregeling bestaat al een poosje. Voor de Remigratiewet waren er subsidieregelingen. De Remigratiewet blijft bestaan tot 2025. Dit betekent dat er daarna geen remigratieregeling wordt toegewezen.

Wat ik kwalijk vind is dat er niets is geregeld voor Nederlanders die in het buitenland wonen en terug willen/moeten.

Link naar reactie

Werkloze pa, ma en oudste zoon: da's dus € 1.800 netto, Stel je bent Marokkaan, dan behoor je al tot de groep

Ik snap dat het goedkoper is dan ze tot hun 85e in Nederland te pamperen, maar dit soort subsidies zijn echt ongehoord. Wat een ziek systeem. En daar werk ik dan 60-70 uur per week voor. Demoraliserend en demotiverend, dit soort nieuws.. Lang leve de verzorgingsstaat. Dan krijg je dit soort excessen.

Link naar reactie

Om te janken, werkelijk waar.

De terugkerende remigranten (dubbelop JB!) huilen ook. Van het lachen.

Hardwerkende ondernemers wordt het leven zuur gemaakt, betalen zich het schompes aan belasting, ZZP'ers lopen bij de voedselbank, de struikrovers staan in de berm de kudde te flitsen en te beboeten als ze 's ochtend gedwee naar hun kutbaan gaan, om -aldaar aangekomen- voor het overgrote deel van hun tijd voor de overheid te werken die -op zijn buurt- systematisch het geld weer afpakt voor de "belasting". De straf voor het eerlijk werken. Geen "Dank je wel burger!", Neen, "de vinger" kunt u krijgen, u bent een NuKuBu (Nutteloze Kut Burger) volgens de ambtenaren.

Maar dan... De Kansenjongeren, bontkraagboys en helden uit de "krachtwijken"... Die krijgen geld voor een jarenlange vakantie naar het land van herkomst! Jeuh! Hup Politiek!

Ik ken toevallig een Chinese ondernemer. Een Hong Kong Chinees. Fantastische man, slimme ondernemer, met een keten aan; u raadt het al, Chinese restaurants. Nou ja, Indonesische keuken dan en geheel afgestemd op "onze" smaak, want geloof me, echt Chinees eten is niet te hachelen voor ons bleekscheten (volgens mijn kennis dan). Maar goed, nog een jonge vent, eind 40, dus als het goed is heeft 'ie nog een jaartje of 40 te gaan, minstens. Chinezen worden oud. Kijk maar naar de televee. Behalve wanneer ze op jonge leeftijd sterven, dan weer niet. Wet van Murphy. Enfin, wat kan hij krijgen? Met reservetijd erbij is dat toch snel een kleine drie ton! 300K! Netto! Das zes ton bruto! 600K! Meer dan een half miljoen! WTF?!

Als hij zijn Wokhutten verkoopt, vangt hij daar toch wel enkele miljoenen voor, schat ik zo. Kan 'ie lekker terug naar China (niet Hong Kong, dat is erg duur) daar een kekke Ferrari kopen (geloof me, in HK of Shenzhen struikel je over die krengen!) en met die 600 Eurie per maand van onze grote roergangers in Den Haag, tankt 'ie de rest van z'n leven Grrrraaaatttiiiieeeeees!

Nu is mijn ondernemende Chinese vrind dit geenszins van plan. Neen, zijn kinderen zijn hier geboren, zitten hier op school, spreken vloeiend Nederlands, Engels, Chinees, Duits en Frans (familie all over...) en zijn gehele sociale leven is in 0031, maar als hij dit hoort...

Enfin, ik hoop niet dat hij gaat, zijn babi pangang is erg lekker (IS GEEN CHINEES JB!!!!).

Waar gaat dit heen vraagt u? Het zijn de nutteloze uitvreters die de trog leegvreten, niet de hardwerkende ondernemers, van welke afkomst dan ook. Moesten de totaalidioten in Den Haag enkele jaren geleden nog symbolisch de hardwerkende familie Gümüş uitzetten (volstrekt belachelijk), zonder ook maar ene rotte Gulden mee te geven (dat deed dan weer een andere hardwerkende ondernemer) worden nu nutteloze uitvreters met een hartelijk "Dank je wel!" en een premie op het vliegtuig gezet, voor een levenslange vakantie in tropische oorden.

Ik ken geen enkele Surinaamse. Antilliaanse, Turkse, Chinese of Nederlandse ondernemer die zich hier NIET kapot aan ergert. Overigens zijn het niet enkel de ondernemers, maar dat generaliseert nu eenmaal zo lekker.

Ik bedenk me net dat ik ook nog een Noord-Koreaan ken... Hoe gaan ze DAT in vredesnaam regelen dan? (Bedenk me net dat een Noord-Koreaans restaurant een gat in de markt is hier in NL, hebben we nog niet! Je komt binnen, wordt schreeuwend onthaald, op de koude betonnen vloer neem je plaats, krijgt niks te vreten en na twee dagen wordt je weer buitengeflikkerd, ontdaan van al je geld en bezittingen... Uniek in NL! Maar dat terzijde...).

Teringjantje! Dit land is ziek en heeft ook nog eens de griep, kapot gaan we. Volstrekt idioot en doorgedraaid. Terwijl we kuchend ten onder gaan geven we de heimweehuiswaartskeerders onze laatste centen mee en flitsen we nog eens met de berm(bom)camera naar de voorbijgaande hardwerkende burgers die tevergeefs het zinkende schip, de "SS Neerlandia" van de onvermijdelijke ondergang proberen te redden. Terwijl we hard aan het dweilen zijn draait Mark Rutte lachend de (geld)kraan nog wat verder open en spettert Jeroen Dijsselbloem gierend van het lachen met het rondspattende water, terwijl hij snel nog wat extra emmers vult om die naar zijn vrinden in Brussel te brengen, want, het kan altijd meer!

Zo. Nu ga ik braaf mijn bekeuring betalen zodat ik een kansloze op vakantie kan sturen. Flikker op met je Giro 555. Ik doe al genoeg aan goede doelen, schijnbaar.

Oh, en morgen ga ik weer werken. Het is pas woensdag dus ben ik aan het werk voor "exportspijtoptanten". Pas op donderdagmiddag begin ik voor mezelf te verdienen. Ik moet hier weg. En verdomme snel ook.

Stelletje debielen daar in Den Haag.

Iemand nog 600 van die klote euro's voor me over? Ga ik lekker naar Friesland. Daar is het ook kut, maar daar schijnen mijn voorouders vandaan te komen. Oh nee.... We stammen allemaal af van een en dezelfde! DE OERMENS!

Fuck deze shit hier! JB gaat naar Zuid-Afrika! Met 600 Eurie per maand in zijn pocket leeuwen kijken, champagne drinken in een of ander resort, de bush in, mijn eigen BOL in Zuid-Afrika! Gesponsord door Mark & Co.!

Hey, ik kom oorspronkelijk uit Afrika, hier die poen! Ben ik gelijk weg...

Mazzel!

JB, de Zuid-Afrikaan...

• Leuk 1
Link naar reactie

• 4 months later...
Ik kwam de bedragen en landen tegen, ook ziektekosten worden vergoed.:confused: Het schijnt goedkoper te zijn onproductieve mensen een oprot premie te geven, maar ik vind het vreemd dat mensen überhaupt een permanente verblijfsvergunning ebben gekregen, inclusief een NL paspoort. Uitzonderingen daargelaten.

http://www.st-ab.nl/normremi.htm

Ik heb de link bekeken.

Dit had ik beter niet kunnen doen...

Greener

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...