Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verhuizen... en muizen...


Communicator

Aanbevolen berichten

Hey hey, inmiddels weet vrijwel iedereen dat wij ondertussen verhuist zijn naar een nieuw stulpje. Ik hoop voor de laatste keer de komende 200 jaar overigens... pffff wat een gesjouw als je prepper bent hihihi :)

 

Maar terzake nu;

 

Mijn vrouw en ik hebben samen zonder hulp onze noodvoorraad verplaatst van het oude naar het nieuwe huis. Bij het inpakken van de voorraad kwam ik er achter dat we flink last hebben gehad van muizen op onze zolder! Hier schrok ik van! Ik heb namelijk geen flauw idee hoe deze beestjes hier terecht zijn gekomen. Dat is echt een raadsel :S

 

Gelukkig is de schade aan de voorraad minimaal (1 zak broodmeel kapot).

 

Ik was echt van mening dat die klotebeestjes hier nooit konden komen... zolder met vlizotrap, geheel betonnen huis. De enige mogelijkheid die ze hadden zou dan via de dakpannen zijn... maar hoe ze daar dan komen ?!

 

Maar goed... even een waarschuwing voor iedereen met zijn onaantastbare voorraad op zolder... hij is dus niet onaantastbaar! Controleer vandaag nog je zolder op muizenkeutels en beschadigingen aan dozen en dergelijke en neem terstond maatregelen!

 

In ons nieuwe huis staat de voorraad voorlopig opgeslagen in bananendozen in een afgesloten kast op de midden verdieping tot ik weer tijd en gelegenheid heb om deze netjes uit te stallen en te sorteren. Hierbij komen dan ook muizenvallen te staan, en een maandelijkse controle op de agenda.

 

Groetjes,

 

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Jaaaaa muisjes, dat ken ik. Dacht ook altijd die komen niet op zolder tot ik een aantal jaren geleden in een koude winter met veel sneeuw ontdekte dat er tenminste 1 muis op zolder zat. Ik had het dakraampje iets open staan vanwege de CV. Een bekende vertelde mij later dat muizen gewoon tegen de muur op lopen en wanneer je dan een raam open hebt dan is tie binnen. Kijk wel even goed al je voorraad na ook in de dozen, niet dat je ook een muizennest mee verhuist hebt;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luchtdicht afsluitbare tonnetjes, dan heb je nergens last van.

 

@Communicator, misschien is het een idee om op termijn over te gaan op food-grade-buckets etc? Zie bijvoorbeeld http://www.emmers.nl

 

Daar komt geen muis in. Geen enkel knaagdier heeft zin om door een paar mm plastic heen te knagen, als het niet eens kan ruiken wat er precies in zit.

 

Iets gelijk deze dus: http://www.emmers.nl/index.php/component/jshopping/category/view/3?Itemid=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator, misschien is het een idee om op termijn over te gaan op food-grade-buckets etc? Zie bijvoorbeeld http://www.emmers.nl

 

Daar komt geen muis in. Geen enkel knaagdier heeft zin om door een paar mm plastic heen te knagen, als het niet eens kan ruiken wat er precies in zit.

 

Daar heb je het mis, ze ruiken het wel en een rat knaagt er met gemak doorheen! Ze zullen het alleen niet snel doen als ze elders gemakkelijker eten kunnen vinden, je kippenhok bijvoorbeeld.

Daarbij komen deze beestjes overal, in huis, flat of waar dan ook.

 

Belangrijkste is om geen eetbare spullen op de grond of papieren/plastic zak te hebben. Geen voedsel? Minder kans op muizen & ratten.

Zet her en der wat muizen/ratte korrels neer, tel het aantal korrels en controleer of er van is gesnoept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator lijk jij rare buren had zou het best kunnen zijn dat zij met muizen zaten . Een muis kan door een klein gaatje of spleet . Als de kop er door kan kan het beestje er door telt ook bij ratten . Ratten en muizen zijn geen goede vrienden van elkaar maar heel zelden komen ze voor op de zelfde plaats . Veld muizen en waterratten is een ander verhaal . De aanwezigheid van muizen han je ook ruiken . De urine heeft een heel apparte en sterke geur . En als je een levend muis te pakken krijgt niet bij de staart nemen . Dan heb je in geen tijd een bloedende vinger .

 

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Varieer met het aas dat je in muizenvallen doet! Soms vang je ze met spek, een andere keer met kaas, maar ook met een reepje paprika lukt het.

 

:cool:

 

PS Het beste middel tegen muizen blijft een kat!

 

Chinees spreekwoord: Een geleende kat vangt geen muizen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Een fret werkt ook prima tegen muizen en ratten.

Snapte eerst niet waarom die beestjes in de dierenwinkels zo bang waren als ik langs liep.

 

Pindakaas op de muizenval werkt het beste is mijn ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...