Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Selco: de knop op tijd om...

Recommended Posts

Weer een stukje van Selco.

Het is hard confronterend en niet leuk.

Vooral de video van de aap en de gazelle moet je niet kijken als je aan het eten bent of net wilt beginnen.....

Maar zoals Selco het zegt: het gaat niet over goed of fout, het is de natuur, alleen staan wij erg ver van de natuur momenteel.

Het is een heel goed stuk, vind ik, over de situatie waarin we potentieel zitten:

Een mooie bijna perfecte wereld, alles is verzorgt, veilig, enz enz.

Maar dat is niet de natuurlijke, normale, standaard, altijd te verwachten toestand.

En vind je de video van die gazelle wreed, hard, misselijkmakend ? Graaf eens wat verder waar de mens allemaal toe in staat is en dan niet eens omdat het levensbehoud is..............

http://www.shtfplan.com/headline-news/selco-on-riots-do-not-go-out-be-suspicious-trust-in-your-storage-trust-in-your-weapon_02212014

Prep ze,

K a n s

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het verhaal is best hard en natuurlijk verschrikkelijk voor de familie(s)! Maar is dat niet wat we verwachten van een SHTF? Ook al zijn er nog autoriteiten aanwezig, dat zal in een SHTF ook zo zijn vooral in het begin.

Begrijp me niet verkeerd het is natuurlijk K%@ Maar daarom preppen meeste van ons toch dat ze in tijden van chaos niet de chaos in hoeven?

(zal wel het een en ander over me heen krijgen maar dat hoort erbij)

Weer een stukje van Selco.

Het is hard confronterend en niet leuk.

Vooral de video van de aap en de gazelle moet je niet kijken als je aan het eten bent of net wilt beginnen.....

Maar zoals Selco het zegt: het gaat niet over goed of fout, het is de natuur, alleen staan wij erg ver van de natuur momenteel.

Het is een heel goed stuk, vind ik, over de situatie waarin we potentieel zitten:

Een mooie bijna perfecte wereld, alles is verzorgt, veilig, enz enz.

Maar dat is niet de natuurlijke, normale, standaard, altijd te verwachten toestand.

En vind je de video van die gazelle wreed, hard, misselijkmakend ? Graaf eens wat verder waar de mens allemaal toe in staat is en dan niet eens omdat het levensbehoud is..............

http://www.shtfplan.com/headline-news/selco-on-riots-do-not-go-out-be-suspicious-trust-in-your-storage-trust-in-your-weapon_02212014

Prep ze,

K a n s

Omnomnom!:p

Ik snap niet echt dat er mensen zijn die dat filmpje misselijkmakend vinden... Zoals de OP zegt: we zijn de connectie met de natuur aan het verliezen...

It feels very wrong for most people to look at this. This shows how much we are out of touch with nature. Most people want to eat meat but not kill it themselves for example. What happens to gazelle is not good and not bad, its nature. It simply is

It feels wrong...ja...dat is het probleem, het voelt fout. Maar daarmee is het nog niet fout.

Helaas willen mensen ten alle tijde alles goed voelen. hard werken kan niet meer, want dat voelt niet goed, twee uur reizen voor een baan voelt niet goed, boodschappen voor de buren doen voelt niet goed, dat de buren een duurdere auto hebben voelt niet goed...enz.

Bovendien, gevoel kan een bedrieger zijn. Je vertrouwt iemand, blijkt het een oplichter, maar je gevoel zei toch...?

Ik ben wat nuchterder. Ik zei vroeger al tegen de kinderen, niet al het eten is het lekkerste eten, maar al het eten is wel zodat je lijf groeit en sterk wordt.

Niet alles hoeft goed te voelen, als het doel waar je naartoe werkt maar goed is.

Altijd in de ups leven kan niet, er zit ook af en toe een down in.

En verder, wat is het raar om menselijke waarden op de natuur te leggen. Een beest die een beest doodt, verscheurt en opeet, is gewoon aan het eten, wordt ie groot en sterk van...niks zieligs aan.

Verdorie zeg, straks staan er nog mensen te janken bij een grasetende koe omdat het gras zo'n pijn heeft volgens hun. (einde rant)

Dan zijn wij mensen nog heel humaan waar we een dier een elektrische shock geven of pin direct in de hersenen. Een dier is dan vrijwel direct dood, maar toch vallen de veggies hier over. Als ik vroeguh een vis ving die ik wilde eten, dan kreeg deze een harde klap op de kop (direct dood en uit zijn lijden). in de natuur duurt het veel langer wanneer het door een ander dier gedood wordt. Het vecht voor zijn leven tot de laatste adem. Toch denk ik dat ze op een gegeven moment in shock zijn en geen pijn meer voelen als het einde nadert. Noem het wreed maar zonder dood ook geen leven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...