Ga naar inhoud
GENEGEERD

Daklozen in verborgen kampen van melkkratten,dekzeilen & afvalhout


Tom

Aanbevolen berichten

 

Op TV zie je vaak mensen in de schulden, maar ze hebben allemaal de nieuwste smart telefoon, digitale TV, roken en drinken zich te pletter. Dus eigenlijk allemaal luxe die je niet nodig hebt als je uit de schulden moet zien te geraken.:(

Je beseft dat je op tv alleen de extreme gevallen ziet? de normale mensen zijn namelijk niet interessant om naar te kijken. Kortom, je hebt een verkeerd beeld gekregen onder invloed van de commerciele media in ons land ;-)

 

Er is een naam voor zoiets, ze noemen dat tv realiteit. Makkelijker om te geloven dan de keiharde werkelijkheid.

 

Denk maar aan 'onze' anonieme Leon, voor de tv kijker zijn alle preppers nu idioten die met een helm op in het bos soldaatje lopen te spelen........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je beseft dat je op tv alleen de extreme gevallen ziet? de normale mensen zijn namelijk niet interessant om naar te kijken. Kortom, je hebt een verkeerd beeld gekregen onder invloed van de commerciele media in ons land ;-)

 

Er is een naam voor zoiets, ze noemen dat tv realiteit. Makkelijker om te geloven dan de keiharde werkelijkheid.

 

Denk maar aan 'onze' anonieme Leon, voor de tv kijker zijn alle preppers nu idioten die met een helm op in het bos soldaatje lopen te spelen........

 

Ik zie helaas te veel van dit soort mensen om me heen, zelfs nog erger dan op de TV en dan vraag ik me af waar het naar toe gaat met dit land en wie straks mijn AOW moet gaan betalen. :( Het is geen enkele schande om een arme donder te zijn begrijp me niet verkeerd, maar sommige mensen roepen de ellende op zichzelf af. En omdat mensen in NL gewend zijn altijd te worden geholpen, zullen ze het ook nooit leren helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie helaas te veel van dit soort mensen om me heen, zelfs nog erger dan op de TV en dan vraag ik me af waar het naar toe gaat met dit land en wie straks mijn AOW moet gaan betalen. :( Het is geen enkele schande om een arme donder te zijn begrijp me niet verkeerd, maar sommige mensen roepen de ellende op zichzelf af. En omdat mensen in NL gewend zijn altijd te worden geholpen, zullen ze het ook nooit leren helaas.

 

@FincalnSpanje wat betreft dat over zichzelf afroepen van ellende , ik geef je de garantie dat in veel gevallen mensen in de ellende komen door omstandigheden waar zijzelf part noch deel aan hebben

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een verschil tussen ons kikkerlandje en de US en Zuideuropse staten vergeet dat niet..

 

In la bella Italia zijn al sinds decennia dit soort kampen aan de rand van de grote steden , dat had/heeft en oa te maken met het Italiaanse immigratiebeid.

 

De US heeft in de verste verte niet zo'n sociaal vangnet als Nederland.

 

Je moet het in Nederland op dit moment wel erg bont maken of eigenlijk bijna als keuze zo te gaan wonen.

 

Ik mis op het forum vaak de benodigde nuance en sociaal geografisch inzicht wat nodig is om dit fenomeen te beoordelen..

 

Tel je zegeningen Hollanders en koop een waterfilter, zorg voor een noodvoorrraadje eten.

 

Als je onder NAP woont kan een reddingsvlotje ook geen kwaad.

 

Over en uit,

 

Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Er is nog een reden waarom sommigen verkiezen van dakloos te zijn: meer geld voor hun verslaving. M'n buur werd er in augustus uitgezet en die blijft gewoon 'zwerven' want zijn uitkering loopt gewoon verder.

 

Ja vele mensen willen niet gevonden worden momenteel. Ik heb vernomen al meer dan 400.000. Uiteindelijk komen ze meestal wel weer bovendrijven, maar het zou regel nummer 1 moeten zijn voor het geven van welke uitkering dan ook. Echte zwervers krijgen momenteel een uitkering van ongeveer 75 euro de week om van te leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vele mensen willen niet gevonden worden momenteel. Ik heb vernomen al meer dan 400.000. Uiteindelijk komen ze meestal wel weer bovendrijven, maar het zou regel nummer 1 moeten zijn voor het geven van welke uitkering dan ook. Echte zwervers krijgen momenteel een uitkering van ongeveer 75 euro de week om van te leven.

 

Daarnaast heb je nog criminelen op de vlucht en voor jaren 'verdwijnen' is ook prima om schulden af te wimpelen, te laten verjaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dan heeft je buur zijn "adreswijziging" niet doorgegeven.

Wat hem grote problemen, oftewel schuld kan opleveren.

Hij ontvangt nu misschien ten onrechte die uitkering, als het een bijstandsuitkering is in elk geval wel.

Hij is of dakloos of slaapt bij anderen en beiden zijn reden voor ander soort uitkering.

Als ze erachter komen, en dat doen ze wel, kan hij het teveel ontvangen geld terugbetalen. Van zijn daklozenuitkering.

Misschien even uitleggen aan hem, het zou jammer zijn dat hij nog meer in de problemen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dan heeft je buur zijn "adreswijziging" niet doorgegeven.

Wat hem grote problemen, oftewel schuld kan opleveren.

Hij ontvangt nu misschien ten onrechte die uitkering, als het een bijstandsuitkering is in elk geval wel.

Hij is of dakloos of slaapt bij anderen en beiden zijn reden voor ander soort uitkering.

Als ze erachter komen, en dat doen ze wel, kan hij het teveel ontvangen geld terugbetalen. Van zijn daklozenuitkering.

Misschien even uitleggen aan hem, het zou jammer zijn dat hij nog meer in de problemen komt.

 

Kan me zo'n geval herinneren van een aantal jaar geleden, een vrouw had jarenlang en voor tonnen gefraudeerd en betaalde nu (ze was 55+) €30 per maand terug, meer kon niet omdat ze dan onder het bestaansminimum zou komen. Het is lastig plukken van een kale kip dus waarom zou die kip zich zorgen maken over geld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dan heeft je buur zijn "adreswijziging" niet doorgegeven.

Wat hem grote problemen, oftewel schuld kan opleveren.

Hij ontvangt nu misschien ten onrechte die uitkering, als het een bijstandsuitkering is in elk geval wel.

Hij is of dakloos of slaapt bij anderen en beiden zijn reden voor ander soort uitkering.

Als ze erachter komen, en dat doen ze wel, kan hij het teveel ontvangen geld terugbetalen. Van zijn daklozenuitkering.

Misschien even uitleggen aan hem, het zou jammer zijn dat hij nog meer in de problemen komt.

 

Het is een ziekteuitkering. Een gebroken heup, maar, na 2 jaar is het volgens hem nog niet genezen. Wil permanente invaliditeit bekomen. Gaat van de ene plaats naar de andere, sliep (en poepte!) ook enige tijd in een hok in de kelder. Een postbus wil hij niet huren want te duur. Veegt aan alles 'z'n kloten' en weet je wat? Hij is als dakloze prioritair van zodra hij op de stoep staat van het OCMW.

 

Zijn buur werd er op zijn beurt ook uitgezet. Huur niet betalen maar wel een moto kopen. Illegaal TV-distributie en electriciteit aftappen. En na de uitzetting.... het vliegtuig op voor een rondreis van 6 weken in de USA.

 

Beide zijn er vroeger ook al uitgezet. Zoals zoveel 'daklozen' maken die een cyclus door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wilde jullie ook even deze link geven om te lezen. Ik zocht op de term Tent cities en kwam dit tegen.

 

http://www.businessinsider.com/lakewood-new-jersey-homeless-tent-city-2011-9?op=1

 

het is echt een aanrader.

 

Op YT heb je zat tent city filmpjes. Soms mogen ze blijven, soms gaan ze tegen de vlakte. Soms met steun van 't stad, en bijna altijd met steun van de één of andere zieltjeswinnerclub. Veel beter dan onder een brug te slapen want er is enige infrastructuur en veiligheid.

 

In de USA heb je geen vast adres nodig, voor zover ik weet, om je SSI te trekken. Allen hebben dus, als ze dat willen, een inkomen. Het is een goede oplossing om groot onheil op te vangen. Helaas zijn de meesten gewoon criminelen en verslaafden die in een cyclus zitten. Komt er nog bij dat velen er belang bij hebben om het zo te houden en zo kan je het probleem dus nooit oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recently, I was at City Hall early in the morning and chanced upon a young homeless couple who were just waking up from sleeping on the concrete in Nathan Phillips Square. I approached them and asked if they would like to speak on camera about what life is like for them as a young homeless couple.. They agreed and What It's Like To Be Homeless is the resultant film I produced from this incredibly revealing conversation. Anyone who wonders how homeless people survive or what they feel or how they become homeless in the first place would benefit from viewing this amazing exposé.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

The Man who Lives Under the Bridge

 

This is a day in the life of Mr Andrew Lambert. He has been homeless for ten years, and he has spent five of them living under a bridge by a dual carriageway. Mr Lambert directed and approved this video himself. He has had mental health issues as well as suicidal tendencies, however he is well known to the local community, and is a funny character. Unfortunately prison and alcohol play a major disadvantage in his life, however he still carries on. (Some parts of this video are inaccurate as we know Mr Lambert was on his best behaviour for the camera)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

media_xll_2256540.jpg

 

Foto's Volgens de 36-jarige Victor hoeft niemand in een doos onder een brug te slapen. Zolang je maar handig genoeg bent. Hij levert zelf het bewijs. Welkom in Villa Victor, een huis met houtkachel, slaapkamer met sterrenhemel en zelfs een woonkamer met zwembad. Kosten: nul euro!

 

Dakloze Victor bouwt 'luxe' bosvilla voor nul euro

 

De zelfgecreëerde vrijstaande woning van Victor ligt verscholen in een Haagse bosschage, op een terrein waarvan de eigenaar lijkt te zijn vergeten dat hij dat stukje grond bezit. Tussen de bosjes verrijst een bijzondere woning met een houten dak en een glazen pui en een heuse, rokende schoorsteen.

'Toen ik hier voor het eerst kwam, wist ik dat dít de plek was waar ik mijn villa moest bouwen,' vertelt Victor, die als kleine jongen al droomde van het bouwen van een villa in de bossen van Amerika. Het werd Den Haag. 'Hier heb ik grazende schaapjes aan de ene kant en prachtige verwilderde bomen en struiken aan de andere kant. Mooier dan dit kun je toch niet wonen? Zelfs niet wanneer je krom ligt voor de duurste hypotheek.'

 

media_xll_2256549.jpg

 

De villa is voorzien van meer 'luxe gemakken', stuk voor stuk gerecycled uit de consumptiemaatschappij. 'Alles wat je ziet, is gekregen of heb ik gevonden.'

 

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3654192/2014/05/13/Dakloze-Victor-bouwt-luxe-bosvilla-voor-nul-euro.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...