Ga naar inhoud
GENEGEERD

First Earth documentaire van 12 korte hoofdstukken


Harmen Stap

Aanbevolen berichten

Zoals een klein aantal mensen al weet ben ik me een beetje aan het verdiepen in semi agrarisch leven (in het buitenland). Daarbij kwam ik langs deze documentaire van twaalf afleveringen die allemaal tussen de 5- en tien minuten zijn. Allemaal korte hoofdstukken.

De documentaire gaat over het fenomeen 'cob' bouwen. Het bouwen met natuurlijke materialen leem en stro. Ik ga er niet al te veel over zeggen, maar ik heb er erg van genoten, ondanks dat het een beetje amateuristisch is gemaakt. De documentaire buigt zich over de geschiedenis, het economisch en ecologisch nut, en de toekomst van ecologisch bouwen. Erg interessant dus voor de mensen die interesse hebben in het bouwen van hun eigen huis en ook voor mensen die het milieu liefhebben. Kijken dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ah, ga ik morgenvroeg kijken, ik houd van bouwen bouwsels en bouwtekeningen. Mijn eerste bouwsels maakte ik als driejarige in de schuur van vader. Later hutten, met mijn ondergrondse hut als tophut, nog later caravans met vader.

Mijn eerste baantje was bij een architect. De liefde voor bouwen en zeker energieneutraal en groen enzo is altijd gebleven.

http://www.aardehuis.nl/nl/ zijn ook hele leuke woningen. Als vrijwilliger kan je een zaterdagje meewerken. Zou wel wat voor jou zijn. met je neus erbovenop en met je handen bezig. Meemaken hoe het is zelf te bouwen en zien wat er tevoorschijn komt. Die website doorspitten is al heel leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het net zitten kijken erg interessant, En geef ze ook erg gelijk hoe het er nu naar uit ziet gaan we ooit terug naar wat wij derdewereld landen noemen.

Maar eigenlijk leven zei op de manier waarop menig mens zou moeten leven.

Zelf kan ik ook niet zonder me bepaalde luxe items, zoals bijvoorbeeld de laptop waar ik nu op type.

Maar dat is toch eigenlijk wel erg dat we dingen nodig hebben zoals dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...