Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kijker


lewieke

Aanbevolen berichten

Deze wil ik er een paar van kopen. 6-24x50 Ik heb dat modelletje al gemonteerd op mijn buks en ik ben er heel tevreden over. Ik gebruik 'm vooral op 50m en de kijker is preciezer dan mijn buks. Interesse ? Als ik er enkele kan kopen, dan worden de prijzen echt belachelijk laag.

 

 

[ATTACH=CONFIG]8525[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met mijn HW-85 schiet ik tot 25 meter zuiverder op de korrel dan op mijn Simmons 3-9x40 scope.

Kwestie van de scope beter afstellen of heeft de scope teveel klappen gehad ?

 

Heeft er iemand ervaring met geluiddempers voor Weirauch luchtdrukgeweren ?

Want als ik 1x afdruk, zit de buurt rechtop in zijn stoel. De buurt denkt aan scherpe munitie. Een 0.22 maakt minder kabaal, en is dodelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn HW-85 schiet ik tot 25 meter zuiverder op de korrel dan op mijn Simmons 3-9x40 scope.

Kwestie van de scope beter afstellen of heeft de scope teveel klappen gehad ?

 

Heeft er iemand ervaring met geluiddempers voor Weirauch luchtdrukgeweren ?

Want als ik 1x afdruk, zit de buurt rechtop in zijn stoel. De buurt denkt aan scherpe munitie. Een 0.22 maakt minder kabaal, en is dodelijker.

 

Zit er een schroefstukje op aan het uiteinde ? Volgens mij is het interessant om er een oliefilter op te monteren. Modellen te over. Als die te groot zijn kan je kiezen voor een filter van een bromfiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, het lijkt dat het om een Cvlife Optics Hunting Rifle Scope 6-24x50 AOE Red & Green Illuminated Crosshair Gun Scopes With Free Mounts gaat.

http://www.amazon.com/Cvlife-Hunting-6-24x50-Illuminated-Crosshair/dp/B007UT3N4Y

 

Deze kijker is dus ontworpen voor geweren en niet luchtbuksen. Ik heb altijd begrepen dat een luchtbuks kijker extra robuust moet zijn ivm de dubbele terugslag (door de veer), anders dan een geweer waarbij maar 1 terugslag is.

Je kunt een kijker voor geweren niet zomaar op een luchtbuks zetten, andersom kan wel.

Ik vraag mij dus zeer af of deze kijker lang heel zal blijven en/of goed zal blijven afgesteld op een luchtbuks (al helemaal de krachtige varianten van 1000 fps) maar omdat dit allemaal internet wijsheid is ben ik benieuwd of iemand met echte kennis hier iets over kan zeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb o.a. Een HW80 en die heeft al menig kijker om zeep geholpen.

(Ook dure stevige kijkers die luchtbuks proof waren)

Geef je ook garantie @lewieke? ;)

 

Greener

 

Ik handel er niet in. Ik koop m gewoon in China en wie interesse heeft kan 'm tegen kostprijs krijgen. Je krijgt de voorwaarden die gelden bij de leverancier. In de praktijk is dat waarschijnlijk garantie tot aan de hoek van de straat met de transportkost die het praktisch afhandelen bijna onmogelijk maakt. Geen punt, is er geen interesse, even goeie vrienden,dan betaal ik gewoon iets meer en is er ook geen omkijken naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke voor de HW85 bestaan er opschuifdempers; deze beïnvloeden wel je nauwkeurigheid; de demper heeft een boring van 16 mm, zijn ruim verkrijgbaar, maar ik zou het persoonlijk niet aanraden; hij wordt er in mijn optiek ook niet mooier op... :cool:

 

Aan het nut van een demper op een HW85 of andere veerbuksen valt trouwens te twijfelen: de klap die de zuiger tegen het eind van de cilinder maakt is doorgaans harder dan de mondingsknal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whiskers is mij net voor. Klopt wat hij zegt over een demper op een veerbuks. Heeft nauwelijks zin.

Even over de scope. Je kunt hem bevestigen met een zgn. dampamount.Minder kans dat je buks je scope sloopt. Zelf heb ik op mijn Hw80 al jaren een simpele scope van Walther met gewone mounts. Tot mijn verbazing is deze nog steeds heel :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kijker op een veer buks moet springrated zijn. Een kijker op een veerbuks heeft namelijk meer te lijden dan een kijker op een .308 geweer. Waarom? De zuiger. Na het overhalen van de trekker gaat de zuiger naar voren en het geweer naar achteren. De kijker krijgt dus een dubbele klap. Zoek dus echt specifiek naar kijkers die springrated zijn. De meeste hawk kijkers hebben dit.

 

http://www.db-schietsport.nl/epages/61788981.mobile/?ObjectPath=/Shops/61788981/Categories/Hawke_Kijkers&Locale=nl_NL

 

Een demper op een veerbuks? Ook dat gaat niet werken. Waarom? Wederom door de zuiger. De klap van de zuiger maar meer lawaai dan de pellet die de loop verlaat.

 

Als je stil wil zijn en je wil niet de klappen van een zuiger die je kijker sloopt dan neem je een pcp buks. Zeker in 16joule variant zijn ze erg stil en zuinig met lucht. En ja krachtig genoeg wat jij wil op 50 meter ;) Echter is een pcp buks niet echt prepper proof met een groote lucht fles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

peerke ik heb zon demper voor hw-90, scheelt merkbaar herrie, maar mechanisch maakt zon buks toch altijd geluid. en de kogeltjeshoor je suizen. en de inslag.

 

voor een pcp moet helemaal goede demping hebben, liefst shrouded barrell (demper in/om de verdikte loop gebouwd) (Weihrauch noemt dat FSB) ziet er ook nog mooier uit. hier hw 100 fsb karabijn sportkolf

 

HW100S-FSB.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik handel er niet in. Ik koop m gewoon in China en wie interesse heeft kan 'm tegen kostprijs krijgen. Je krijgt de voorwaarden die gelden bij de leverancier. In de praktijk is dat waarschijnlijk garantie tot aan de hoek van de straat met de transportkost die het praktisch afhandelen bijna onmogelijk maakt. Geen punt, is er geen interesse, even goeie vrienden,dan betaal ik gewoon iets meer en is er ook geen omkijken naar.

 

Enige prijsindicatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijker is best een goed idee hoor, zeker met een betere buks, een goede kijker kost gewoon wat geld.

Ik heb sowieso een kijker nodig want mijn ogen zijn niet al te best.

 

Mijn record, op de korrel, is een duif op 50 meter. Geen kijker voor mij. Op die afstand word ik nerveus van het trillen van het beeld door de kijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik zou een n2optics kopen.

Even google gebruiken en hem een mail sturen

Goedkoop, helder en op een gamo cfx nog niet kunnen slopen en die bokt harder dan een hw80

Heb er al een aantal besteld met flipups mounts sunshades en ben uiterst tevreden.

Enige nutteloze is het verlichte dradenkruis want in het licht zie je het niet en in het donker is je nachtlicht direct naar de knoppen.

 

Mijn advies ga niet te groot met je vergroting heeft namelijk totaal geen zin op een hw 80.

3-9x42 of 2,5-10x50 zijn leuke kijkers die perfect voor een hw80 zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha zat even naar buksen te kijken en daar kwam De crosman bug out kit voorbij

http://www.shogun.nl/luchtdruk/crosman-bug-out-kit.html.

 

met de tekst: Prachtige all in one pakket van Crosman. Wanneer de dag des oordeels aantreed ben jij in 1 klap goed voorbereid met deze Bug Out Kit van Crosman. Bevat een water bidon, EHBO kit, een .22 kaliber carbine pomp pistool, schietkaarten en kogeltjes. Dit alles komt samen in een handige rugzak van Crosman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...