Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat te doen met je poen

Freddy
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Niks van dat, voedsel water en self sustaining.

Als dat redelijk op orde is komt de rest, wat mij betreft is die 10k dan al lang op.

Bedankt voor deze mail, ik realiseer me ineens een vergeten spaarpot voor de kinderen, dat zou iets kunnen zijn om toch in PM om te zetten. Heb me toen voorgenomen om nooit aan te komen, tijden veranderen en in PM omzetten is toch nog iets anders dan prepper spullen mee aanschaffen alhoewel preppen ook voor de kids is.

Onvoorstelbaar hoeveel werk eea. aan het worden is.

Link naar reactie

Als dat redelijk op orde is komt de rest, wat mij betreft is die 10k dan al lang op.

Niet-preppers, werd toch gevraagd? Nou, die eten tijdens de crisis gewoon bij de Chinees of laten wat pizza's bezorgen. :p

Link naar reactie

Dat zou mooi zijn ja, maar we hebben het over koppige niet-preppers. Zou al mooi zijn als je ze in ieder geval van de euro af kan helpen :p

Link naar reactie

Hallo,

Wat zouden jullie adviseren aan niet-preppers? Laat zeggen dat ze 10.000 euro spaargeld hebben.

Moeten ze dan bijvoorbeeld;

2500 yen

2500 dollar

2500 pond

2500 aan zilvermunten

nemen?

Eerst schulden aflossen, als die er niet zijn of er blijft wat over: vaste lasten omlaag (energie, water etc).

Link naar reactie

Rien, eerder in een ander topic schreef je:

Op exact dit moment (14 jun 2012) zou ik liever PM's nemen dan aflossen.

Ik ben redelijk overtuigd dat we aan de vooravond staan van een flink sprong in de edelmetalen.

Over een paar maanden kan dat natuurlijk weer heel anders zijn.

Bedoelde je 'dagen' te zeggen in plaats van 'maanden'? Zo ja, mag ik vragen waardoor je visie ineens veranderd is?

Wat is overigens jouw antwoord op de reactie van xychix?:

Hieruit kunnen we dus opmaken dat we dat aflossen in de tussentijd moeten doen. Die herwaardering is vast achteraf geweest...
Link naar reactie

Wat is overigens jouw antwoord op de reactie van xychix?:

Rothbard, ik snap die vraag niet goed.

Als iemand voorsteld om in te stappen op een low en uit te stappen op een high, wat kan daar nog op bedacht worden, of er lagere lows komen of hogere highs mischien maar verder?

Dat is wat ik lees in de reactie van xychix?

Link naar reactie

Rothbard, ik snap die vraag niet goed.

Als iemand voorsteld om in te stappen op een low en uit te stappen op een high, wat kan daar nog op bedacht worden, of er lagere lows komen of hogere highs mischien maar verder?

Dat is wat ik lees in de reactie van xychix?

Kans, ik kan hier geen touw aan vastknopen.

Link naar reactie

Niet-preppers moeten met 10k gewoon een hele dikke 55 inch Samsung 8000 serie LEDtv kopen, de brute versie van de Mac Book Pro met retina scherm (750GB SSD en van 8 > 16 GB intern) nou dan heb je nog 3k over, dus ook nog ff 8 dagen Ibiza.

Zo zou ik als niet-prepper 10k uitgeven :)

Link naar reactie

Niet-preppers moeten met 10k gewoon een hele dikke 55 inch Samsung 8000 serie LEDtv kopen, de brute versie van de Mac Book Pro met retina scherm (750GB SSD en van 8 > 16 GB intern) nou dan heb je nog 3k over, dus ook nog ff 8 dagen Ibiza.

Zo zou ik als niet-prepper 10k uitgeven :)

Precies: carpe diem en verder niks.

Link naar reactie

Freddy, met welk doel zou die 10k moeten worden besteed? Om het 'veilig te stellen' voor als de euro ploft? De vraag is dan of er überhaupt nog valuta overeind blijven, dus de dollar of de yen hebben dan ook geen waarde meer. Goud en zilver zouden dan een optie zijn, maar ook dat is niet gegarandeerd. Het meest betrouwbaar zijn spullen, precies die dingen die de preppers hier aan het verzamelen zijn, waar ook voedsel, water en medicijnen bij hoort. Ik zou deze mensen adviseren extra voorraad in te slaan. Het komt toch wel op, dus alleen maar handig. En verder zou ik ze adviseren hun ogen en oren open te houden voor signalen die bevestigen wat jij al roept. Wellicht helpt dat ze om in te zien dat je hen geen spannend jongens boek voorhoudt.

Hoe dan ook succes. Het feit dat je moeite voor ze doet, geeft mij het idee dat ze je dierbaar zijn. Ik hoop dus dat ze mogen gaan zien wat jij ze vertelt.

Link naar reactie

Kans, ik kan hier geen touw aan vastknopen.

Mijn interpretatie:

Xychix steld dat tijdens de hyperinflatie je zilver en goud veel waard zullen worden.

Dus op dat moment moet je met je goud zilver je hypotheek aflossen.

Op een bepaald moment zal de overheid ingrijpen en een nieuwe munt introduceren, je hypotheek zal in die nieuwe muntsoort omgezet worden.

Op dat moment zal die nieuwe muntsoort ook weer aan het goud zilver gekoppeld worden en wel zodanig dat het goud zilver weer ongeveer even veel waard is als nu en je de hypotheek er niet meer mee kan aflossen.

Dan ben je te laat om je hypotheek met goud zilver af te lossen.

Ik maakte de verglijking met aandelen handel, die fluctueerd ook.

We proberen te kopen op een moment dat de koers laag staat "low" en verkopen op het moment dat de koers hoog staat "high"

Dat lukt natuurlijk niet vaak. Dus xychix stelt voor om op het ideale moment te handelen.

Uit jou vraag, die ik dus niet goed snapte, dacht ik op te maken of je vroeg of dat slim was?

Link naar reactie

10k euro voor een niet prepper. Op de bank laten staan tegen 2.5% rente en als er wat gebeurd meteen uitgeven aan spullen die je nodig hebt. Geen risico lekker in je hoofd een buffer.

Ik twijfel: Is dit op een sarcastische manier à la het ridiculiseren van niet-preppers bedoeld?

Link naar reactie

• Admin

Nee geen scarasme met mijn antwoord. Krijg regelmatig de vraag wat moet ik met mijn geld doen (van niet preppers) meestal willen ze beleggen of investeren om meer geld te maken. Het idee dat investeren en risico nemen is schijnbaar een zeer complex iets voor veel mensen en daarom gaan ook hele volkstammen hier ook de mist in.

Voor veel mensen is 10.000e een groot kapitaal en als je het als een schuld hebt (bv als een PL) is het een behoorlijke last maar ik vind of je nu prepper bent of niet dat je zo'n bedrag wel achter de hand mag houden en als er iets misgaat (prep situatie) of je wasmachine gaat stuk dat je hierop kan terug vallen.

Link naar reactie

Even terug naar de werkelijkheid, De gemiddelde Nederlander heeft geen spaargeld maar €1600 schuld.

Zou al heel erg mooi zijn als we gemiddeld € 1600,- reserve zouden hebben.

Ik vind voor een normaal gezin een buffer van €4000 al heel behoorlijk. Als een wasmachine kapot gaat hoef je niet direct voor een Miele te gaan.

Voor €300,- heb je ook al een en nog niet eens de slechtste.

Link naar reactie

Bedankt voor de adviezen :-)

Mr. Gold: moet je juist niet zorgen dat je je geld van.de bank hebt en dan het liefst nog uit de euro?

Ik heb ze er in ieder geval over aan het nadenken gekregen. Toch hebben ze het gevoel dat het niet zomaar miss kan gaan. Niet op grotere schaal. Misschien dat ze na de griekse verkiezingen het beter zien :-P

Link naar reactie

• Admin
Even terug naar de werkelijkheid, De gemiddelde Nederlander heeft geen spaargeld maar €1600 schuld.

Zou al heel erg mooi zijn als we gemiddeld € 1600,- reserve zouden hebben.

Ik vind voor een normaal gezin een buffer van €4000 al heel behoorlijk. Als een wasmachine kapot gaat hoef je niet direct voor een Miele te gaan.

Voor €300,- heb je ook al een en nog niet eens de slechtste.

4000e is natuurlijk al super maar heb het ook niet alleen over een wasmachine. Mijn dochter heeft een beugel nodig (ben hier niet voor verzekerd) en gaat ons 2500e kosten (over een periode van 2 jaar). Toch fijn als je dat wat achter de hand hebt. Zo zijn er natuurlijk ongelooflijk veel senario's te bedenken dat het fijn is om een lekker bedrag gewoon achter de hand te houden of desnoods in een sok of kluis.

Link naar reactie

• Admin
Bedankt voor de adviezen :-)

Mr. Gold: moet je juist niet zorgen dat je je geld van.de bank hebt en dan het liefst nog uit de euro?

Ik heb ze er in ieder geval over aan het nadenken gekregen. Toch hebben ze het gevoel dat het niet zomaar miss kan gaan. Niet op grotere schaal. Misschien dat ze na de griekse verkiezingen het beter zien :-P

We hebben het over 10.000e euro en tips voor niet preppers. Het van de bank afhalen kan maar goed wat is het nut, als je het nieuws volgt en je staat vooraan haal je dat geld er af of transfer je het bijvoorbeeld naar de belastingdienst en hebben ze een schuld aan jou als ik het niet cash kan opnemen. Ik zou met 10.000e niet raar doen en gewoon lekker op de bank laten staan en als er situaties zich voordoen toeslaan (bv hamsteren e.d.) Ik raad sowieso wel aan om een minimaal een maand of 3 rond te komen met cash die je niet op de bank hebt staan in geval van een onverwachte situatie. Stel je voor dat de titel zou zijn wat zou je doen met je poen en het gaat om 100.000e of 1 Miljoen zou ik met een heel ander antwoord kopen en wil daar natuurlijk ook best op reageren als daar behoefte aan is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...