Ga naar inhoud
GENEGEERD

[BOB] Wat mis ik nog? Tips?


darius

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@darius een vraagje .

Het is al een goed gevulde BOB moet ik zeggen. Maar het hebben van de spullen is niet alles je moet het ook leren gebruiken.

Al een vuurtje gebouwd met je firesteel bijvoorbeeld.Weet je ook hoe je je kompas moet gebruiken?

 

Heb je al iets waar je de mac en cheese maaltijden in kan maken? Of water in te koken?

 

pannetje

Vuilnis zak.

Tarp.

Misschien een hoofdlamp

Kaars

Medicijnen. misschien heb je voorgeschreven medicijn.(en weet niet of ze standaard in je medickit zitten) paracetamol. ibuprofen, diarreeremmers.

Wc papier of wet wipes

Brildragend?? zoja een reserve bril

Aanstekers(1=geen en 2=1)

 

(zullen best al dingen genoemd zijn zag er al een paar maarja schreef het toch maar op ;))

 

Het belangrijkste medicijn niet vergeten: anti-histaminicum. Ceterizine of aerius bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie behalfe luxe de nut niet van een stoeltje of wc papier op de grond kan ik ook zitten en we hebben altijd genoeg bladeren

 

In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren...

 

Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking.

 

Nou, kom maar op met jullie veegtips!

 

Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren...

 

Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking.

 

Nou, kom maar op met jullie veegtips!

 

Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier ;)

 

WC-papier graag! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn BOB zit alleen toiletpapier. Dat loopt lekker licht. Ik kan het straks tegen van alles ruilen met eigenwijze preppers, die ineens gaan begrijpen waar het woord wan-hoop vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren...

 

Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking.

 

Nou, kom maar op met jullie veegtips!

 

Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier ;)

De beste bladeren zijn die van de esdoorn. Ook de bladeren van de plataan zijn prettig. Beide door hun grootte. Zacht zijn ze niet en je moet er zeker drie op elkaar leggen.

 

Nadat je met bladeren hebt geveegd, neem je een pluk gras, buigt het tot een duim dik propje en gebruikt dit om nog even 'na te kwasten'. Jarenlang in de duinen gezworven en daar staan echt geen WC's. Ook bij de scouting en bij defensie was ik soms niet in de buurt van een toilet maar wel overal bladeren. Niet ze moeilijk doen mensen.

 

Bij voldoende animo geef ik wel eens een demo.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren...

 

Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking.

 

Nou, kom maar op met jullie veegtips!

 

Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier ;)

 

Vroeger vaak genoeg gedaan hoor, wel eens eerder beschreven op het forum. Ik ga voor het zachte spul (zoals vogelmuur) en vouw dat in een steviger blad (bv. ridderzuring) voor de houvast. Je houdt er hoogstens een groene bilspleet aan over. Tegenwoordig meestal een pakje tissues bij me, lekker compact en meer dan genoeg voor twee grote boodschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In tegenstelling tot een aantal diehards hier, heb ik mijn kont nog nooit hoeven afvegen met bladeren. Ik ben dan ook niet van plan om dat te gaan oefenen. WC papier weegt niks, het kartonnen rolletje kan je verwijderen. Mijn BOB heeft heeft aardig wat veeg genot. Heb jij je gat weleens afgeveegd met een blad van een eikenboom? Of krantenpapier? Dat lijkt me me geen vegen meer, maar eerder uitsmeren...

 

Serieus, wie heeft hier weleens gras, bladeren of iets anders gebruikt? Of zoals @DickBerts in het interview met BNN zei: "Probeer jij je kont maar eens af te vegen met behulp van een fles water, dat zal je nog tegenvallen..." Of iets in die strekking.

 

Nou, kom maar op met jullie veegtips!

 

Of ik start een nieuw topic. Poep en pies doet het altijd goed hier ;)

Nee, ik heb het niet gefilmd tijdens de tocht.

Dat wilde ik de mensen graag onthouden..... ;)

Bladeren voldoen best, alhoewel je er wat langer over doet dan anders.

De tip van even navegen met bv gras is ook een goede. Daar krijg je een wat schoner gevoel bij.

Toch zal ik altijd erbij blijven dat als je de keus hebt, een rolletje wc papier niks weegt en bijna geen ruimte beslaat.

Diehard of geen diehard. Waarom zou je je dit ontzeggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste bladeren zijn die van de esdoorn. Ook de bladeren van de plataan zijn prettig. Beide door hun grootte. Zacht zijn ze niet en je moet er zeker drie op elkaar leggen.

 

Nadat je met bladeren hebt geveegd, neem je een pluk gras, buigt het tot een duim dik propje en gebruikt dit om nog even 'na te kwasten'. Jarenlang in de duinen gezworven en daar staan echt geen WC's. Ook bij de scouting en bij defensie was ik soms niet in de buurt van een toilet maar wel overal bladeren. Niet ze moeilijk doen mensen.

 

Bij voldoende animo geef ik wel eens een demo.

 

Een demo heeft geen zin. Het is een wat onsmakelijk verhaal, maar dat is nodig om deze belangrijke materie echt te begrijpen. Mijn stoelgang wisselt nogal eens. Soms komen er tamelijk harde keutels uit en dan heb ik nauwelijks toiletpapier nodig. Bladeren -die ik in mijn diensttijd ook heb gebruikt- werken dan prima. Maar als mijn ontlasting de vorm heeft van plakkerige dunne klei, dan zijn bladeren een complete ramp. Echt onbruikbaar met een heel vervelend resultaat. Waarschijnlijk is dit ook de oorzaak van de compleet tegenstrijdige verhalen die de ronde doen over het al dan niet bruikbaar zijn van flessen water, boombladeren en dergelijken. Er is dus maar een oplossing; Gewoon thuis eens experimenteren. Lukt het niet met boombladeren, dan heb je thuis alle comfort bij de hand om de door je experiment veroorzaakte ongemakken op te lossen. Doen! Want nogmaals, dit is een belangrijk onderwerp.

 

Mocht je tot de conclusie komen, dat toiletpapier onmisbaar is, stop dat dan in de vorm van pakjes tempo zakdoekjes in je BOB. Tempo heeft de hoogste 'veegvermogen' per volume. Omdat het zo sterk is, kun je je meermaals afvegen met een zakdoekje, dat je van alle kanten gebruikt. Bovendien zijn papieren zakdoekjes voor veel andere zaken te gebruiken. In de noodpakketten van defensie zat in mijn tijd ook geen toiletpapier, maar wel een pakje tempo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met bomen kappen! :D

Daarom heeft de Latin ook mijn voorkeur ipv de kukri.

Complete dikke boomstammen zijn met een klein bijltje ook niet te doen, net zoals een machette (of je moet heeeel veeel tijd hebben).

Maar mijn ervaring is dat menig dikke balk of boompje prima te doen is met machette. Vaak makkelijker dan met bijltje.

Een machette is op deze manier dus ook veelzijdiger en geniet daarom ook mijn voorkeur.

 

Bron: Veldervaring

 

Ik zoek me dood naar foto's op de tel, maar die staan op de pc merk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Daarom heeft de Latin ook mijn voorkeur ipv de kukri.

Complete dikke boomstammen zijn met een klein bijltje ook niet te doen, net zoals een machette (of je moet heeeel veeel tijd hebben).

Maar mijn ervaring is dat menig dikke balk of boompje prima te doen is met machette. Vaak makkelijker dan met bijltje.

Een machette is op deze manier dus ook veelzijdiger en geniet daarom ook mijn voorkeur.

 

Bron: Veldervaring

 

Ik zoek me dood naar foto's op de tel, maar die staan op de pc merk ik.

 

Ah, ik zie hier dat je gelijk hebt:

 

 

Smaken verschillen. Geef mij maar een bijl. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik zie hier dat je gelijk hebt:

 

 

Smaken verschillen. Geef mij maar een bijl. ;)

Vroeger gebruikte ik ook alleen de bijl.

Totdat ik hem een keer vergeten was en alleen de machette had.

Sindsdien zweer ik bij de machette!

Smaken verschillen en iedereen gebruikt het gereedschap wat hem/haar het lekkerste in zijn handen ligt. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ik zie hier dat je gelijk hebt:

 

 

Smaken verschillen. Geef mij maar een bijl. ;)

 

Overigens (zie net pas je filmpje :p ) lijkt mij die bijl een beetje moeilijk in je bob passen!!!

Heb je ook een filmpje met een kleine bijl v.s. machette??? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...