Ga naar inhoud
GENEGEERD

TEST: Tht Sweet Chili Sauce


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Ik vond achter in de voorraadkast nog en fles ongeopende Sweet Chili Sauce met een THT datum van 30-6-2012. De meeste mensen kennen deze saus wel en het is zowat bij alles te gebruiken (vlees, vis, kip,, garnalen, wokken, door de nasi, als dipsaus etc. etc.). De kleur was op het oog ietsiepietsie donkerder dan normaal, maar het zag er verder nog goed uit. Ik besloot de saus de openen voor een kleine reuk en smaak test. Mijns inziens mankeerde er niets aan dus ik heb er een lekkere wok maaltijd mee gemaakt. Ook daarna geen verdere problemen dus het is gewoon nog goed. Ik heb de nu geopende fles wel in de ijskast gezet en ga met het restant deze week nog een lekkere kip ovenschotel maken. En dat bijna anderhalf jaar over de THT datum.

 

Sweet-Chilli-Sauce_thumb.jpg.3633a464bc5d9636ddd4af71325e4a77.jpg

 

Bij het zoeken naar een plaatje kwam ik verder nog een merkwaardig verhaal tegen. De saus blijkt gemaakt door 1 fabrikant voor verschillende merken, maar wel een prijsverschil van 0,74€ voor de goedkoopste en 1,99€ voor de duurste fles. Voortaan de goedkope aanschaffen dus.

 

http://veelkantie.nl/blog/2012/02/11/zoek-de-verschillen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja, dat is een verschil. Ik heb liever vers dan eten wat houdbaar gemaakt is.

Voor mij ook geen pizza die drie jaar houdbaar is, maar verse vind ik prima. Scheelt heel wat enge stofjes.

 

Maar goed, als je dit recept kent/weet op te zoeken, kan je ook snel even met sambal suiker en azijn wat chilisaus maken als het onverwacht op is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het specifiek zit bij deze sauzen, maar dat 2 dezelfde producten bij 1 fabrikant worden gemaakt betekend niet automatisch dat er ook 2x hetzelfde wordt afgevuld. Dat het in dezelfde type fles wordt gestopt heeft gewoon met de prijs van de mallen ombouwen van de lijn enz te maken.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suikerwater met een gesnipperde peper, 'k had ook niet anders verwacht dan dat het prima houdbaar is. ;)

 

@Schatkist: Meestal is het wel zo. Eén fabrikant die dertig verschillende merken maakt en gewoon met hetzelfde afvult.

Net als bij wasmiddelen, staan in NL maar twee fabrieken die wel 50 verschillende merken produceren. Voor een sjiek merk gooien ze er wat blauw gekleurde korreltjes bij zodat het er sjieker uitziet, veelal allemaal hetzelfde spul. Het lijkt in de supermarkt alsof er voor ieder product wel 20 verschillende varianten zijn, maar dat valt vies tegen. Er zijn al heel wat afleveringen van consumenten programma's als bv. Kassa, keuringsdienst van waren etc die daar aandacht aan besteden. Veel is gewoon marketing, je gelooft toch niet dat Bertolli z'n pasta sauzen uit Italie haalt? (Waren geloof ik Bulgaarse dames in de reclame spot ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suikerwater met een gesnipperde peper, 'k had ook niet anders verwacht dan dat het prima houdbaar is. ;)

 

@Schatkist: Meestal is het wel zo. Eén fabrikant die dertig verschillende merken maakt en gewoon met hetzelfde afvult.

Net als bij wasmiddelen, staan in NL maar twee fabrieken die wel 50 verschillende merken produceren. Voor een sjiek merk gooien ze er wat blauw gekleurde korreltjes bij zodat het er sjieker uitziet, veelal allemaal hetzelfde spul. Het lijkt in de supermarkt alsof er voor ieder product wel 20 verschillende varianten zijn, maar dat valt vies tegen. Er zijn al heel wat afleveringen van consumenten programma's als bv. Kassa, keuringsdienst van waren etc die daar aandacht aan besteden. Veel is gewoon marketing, je gelooft toch niet dat Bertolli z'n pasta sauzen uit Italie haalt? (Waren geloof ik Bulgaarse dames in de reclame spot ;))

 

In dit geval is het product ook exact hetzelfde. Dat heb ik destijds ook veel meegemaakt in de specerijenhandel. Veel merken hebben exact hetzelfde recept, maar een andere prijs.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval is het product ook exact hetzelfde. Dat heb ik destijds ook veel meegemaakt in de specerijenhandel. Veel merken hebben exact hetzelfde recept, maar een andere prijs.:(

 

Precies, zo ook veel zogenoemde B-merken, zijn gewoon A-merk producten met een saai etiket.

 

Of bv. de erwtensoep van Baroni (Lidl) dat Duitse merk maakt helemaal geen erwtensoep (kennen ze in DE niet) en dat kopen ze dus hoogstwaarschijnlijk gewoon in bij Unox. Ingrediënten identiek en als je twee bordjes opwarmt kan niemand het verschil merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe en @FincaInSpanje , mogelijk hangt dat van de brache af, ik zit zelf in de voedingsmiddelenindustrie waar we veel met co-packers werken en wij hebben echt een uniek product (kan ook niet anders, bepaalde ingredienten/flavours kunnen alleen via ons geleverd worden) maar deze fabrieken maken dan wel een zelfde type product onder een ander merk.

Zelf heb ik het dus nog nooit meegemaakt (in diverse productcategorieën) maar dat betekend niet dat het niet zo is natuurlijk :p

 

Voorbeeldje van de flessen had ik genomen omdat een ander type fles gewoon veel kosten met zich meeneemt en dat daardoor vaak dingen door huismerken gedeeld worden: De ontwikkelingskosten, een 2e voorraad preforms, de bottle moulds (zeer duur).

 

ps. reclames geloof ik al heel lang niet meer ;)

 

sorry voor het offtopic gechat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe en @FincaInSpanje , mogelijk hangt dat van de brache af, ik zit zelf in de voedingsmiddelenindustrie waar we veel met co-packers werken en wij hebben echt een uniek product (kan ook niet anders, bepaalde ingredienten/flavours kunnen alleen via ons geleverd worden) maar deze fabrieken maken dan wel een zelfde type product onder een ander merk.

Zelf heb ik het dus nog nooit meegemaakt (in diverse productcategorieën) maar dat betekend niet dat het niet zo is natuurlijk :p

 

Voorbeeldje van de flessen had ik genomen omdat een ander type fles gewoon veel kosten met zich meeneemt en dat daardoor vaak dingen door huismerken gedeeld worden: De ontwikkelingskosten, een 2e voorraad preforms, de bottle moulds (zeer duur).

 

ps. reclames geloof ik al heel lang niet meer ;)

 

sorry voor het offtopic gechat.

 

't Is ook geen wet van Meden en Perzen, 'k geloof je meteen als je zegt dat er unieke producten worden gemaakt die de concurrentie tracht te dupliceren en dan is het origineel hoogstwaarschijnlijk een stuk beter. :)

Maar bijvoorbeeld alle huismerken worden ingekocht.

 

Van die flessen dat klopt uiteraard, verpakkingen en hun inhoud staan volledig los van elkaar. Daarom was dit mogelijk: http://preppers.nl/forum/threads/8572-Tuitje-overzetten-van-Lampenolie-fles-naar-Wasbenzine-of-vergelijkbare-fles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eeuwigheid geleden geleerd tijdens vakantiewerk bij HAK: in B-merken werd de mindere kwaliteit gestopt, behalve voor het AH-huismerk, in die potten zat exact hetzelfde. Maar goed pakweg 30 jaar later zal het wellicht hetzelfde gaan, hoewel ik vermoed dat andere Supermarktketens ondertussen ook geleerd hebben met hun spierballen te rollen naar leveranciers.

 

Hangt dus van de wens of de macht van de klant af wat er in de verpakking komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...