Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] 72-uur op pad met de B-BOB


Gast

Aanbevolen berichten

Gave review @Gamble erg leuk om alles in actie te zien. Een batterij moet je natuurlijk wel opladen hè....:) humor!! En dan zijn de 3 standen die je had die overblijven bij een lege batterij, dus probeer eens een volle. En ik heb je wel gesmst, maar mijn originele plan was je na midden nacht om 2 uur te berichten met extra instructies, maar zag op het forum dat je al onderweg was gegaan. Ach geeft allemaal niet, ik vind het een bijzondere review. Erg leuk om te zien hoe een waar je de spullen voor hebt gebruikt en je omgeving benut hebt en ook weer terug gegeven hebt aan de omgeving(kinderhut).

 

Geweldig!

 

Ps nog tips voor een andere zaag?

 

Hahaha...Ik ben weggegaan met de veronderstelling dat de BOB compleet was en al jaaaaren in de kast staat.

De fout die veel mensen maken is om niet regelmatig de batterijen te vervangen/laden en dat is nu dus ook in de review te zien.

Dat ik om 00:00 weg ging was omdat ik niet wist of jij me niet vergeten was en ik maar een paar dagen vrij was.

Ik moest dus wel een keuze maken ;)

 

Ik zal vanavond even een link sturen naar de zaag die ik heb. Moet even zoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Gamble wat een heerlijk verhaal om te lezen. Geeft mij het gevoel dat ik mee wandel. Qua eten is dit wel de meest waardeloze tijd, lastig verzamelen.

 

Ik heb jouw verslag op mijn Facebook gezet. En jouw ervaringen hebben mij aan het denken gezet.

Ontzettend bedankt.

Tja, de winter is niet echt de ideale tijd van het jaar (kutwinter of niet).

Sta ik gewoon op jouw facebook man?!? Zeer vereerd en zal het nooit kunnen zien omdat ik het zelf niet heb :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review man :)

 

Wat me wel enigzins verontrust is dat een fitte volwassen man hier geen lange tocht mee kan lopen, vraag me dan meteen af hoe het de gemiddelde ongetrainde man/vrouw zou vergaan. Zeker als je er van uit gaat dat iedeen er nog wel 1-2KG aan eten en ander extra spul in propt.

Probleem dat ik zie met de 35L Assaultpack is dat het eigenlijk een vergroot daypack model is met een net niet heupriem in plaats van een volwaardige heupgordel. Zou zelf dan voor zoiets kiezen. (Maar ik zie een BOB dan ook als iets waar je zonder problemen 100+ km in 72 uur mee moet kunnen lopen dus stel waarschijnlijk iets andere eisen aan een rugzak dan de gemiddelde prepper ;) )

Ik ben het met je eens en ook niet met je eens.

Zoals Simurgh zegt is het een budget tas. Een tas voor noodgevallen.

Voor een ieder die honderden kilometers wil gaan lopen adviseer ik zo wie zo een goede hiking tas. Te samen met de opdracht nu al veel en dan ook heel veel te gaan lopen.

Ik vraag me vaker af hoe mensen die nooit aan sport doen, de hele dag voor de tv hangen en te lui zijn om de deur uit te gaan in 1x denken als het nodig is wel met het grootste gemak de halve aardbol rond te kunnen wandelen....

Voor ongetrainde mensen die wel moeten lopen maar geen honderden kilometers, is het als het moet nog wel te doen.

Als de nood aan de man is, verbijt je pijn en ga door!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble, mooie trip man goed gedaan.

 

Ik zou adviseren de lamp te vervangen door een knijpkat of 1 met een slinger. Dan ben je niet afhankelijk van batterijen, die misschien al half leeg waren, dat gebeurt als ze ouder worden. Of anders een heel klein solar ladertje voor batterijen en telefoon.;)

 

Een knijpkat als back up is geen slecht idee. Ik zou de zaklamp er wel in laten als eerste optie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg leuke review om te lezen had graag wat meer foto's gezien maar is ook niet erg:) ben benieuwd of iemand je ook gespot heeft terwijl je met die mosselen bezig was haha, maar een erg leuke lees:)

 

mvg, MP

 

PS: Het is through en niet thrue:)

 

Wacht maar op de film ;)

 

Deze blog schrijven was trouwens de grootste survival uitdaging!

Digibeet dat ik ben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

@Gamble waanzinnige review heb je gemaakt ;) mijn bushcraft hartje klopte sneller en sneller bij het lezen van jouw tocht ! :p

 

+1 ben trots op je knap dat je die sinaasappelen en appels heb laten liggen ,

 

@Prepshop is het geen idee om een buisje vitamine C tabletten bij die waterfilter te doen? lekker van smaak en goed voor de weerstand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

72 uur op pad met de B-BOB uit de prepshop.

 

Ik zou zeggen: Ga er even voor zitten, je leest hem niet snel ff door.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Gamble

 

Dat ziet er ongelooflijk goed uit. Klasse. Ik heb je blog even vluchtig doorgelezen en zal het binnenkort nog eens grondig doen.

 

Petje af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, gisteren ook nog je verslag gelezen. Boeiend stukje, @Gamble. Gezien het ontbreken van voedsel in je BBOB was je weinig tijd bezig met het vinden van voedsel. In ieder geval lijkt het uit je verhaal dat je niet heel veel tijd bezig bent geweest met voedsel vinden. En had je ook wat tijd "over". Een een mini pak speelkaarten geen optie? Ik vind dit persoonlijk altijd wel prettig om de tijd een beetje te doden...:D

Je verhaal met die cowboy lucifers ken ik niet zo. Ik strijk ze altijd zonder problemen in 1x aan. De rugzak zou ik als een soort keuze optie in de prepshop willen zien (zie verderop)

Al met al een mooie en boeiende review.

 

Persoonlijk zou ik de volgende aanpassingen doen:

Geen draadzaag meenemen maar een SaberCut of Unbelievable Saw en de Leatherman eruit.

Een Nalgene fles nemen (zie je tenminste of je water echt schoon is :D ) met een Primus Lite-tech trek kettle[ATTACH=CONFIG]8492[/ATTACH]

Ook zou ik er nog een doosje Oasis waterzuiverings tabletten erin stoppen.

Geen zaklamp maar een hoofdlamp

Kaarsen ipv die Exotac

Pakje(s) Esbit of oid om te koken en als tondel

 

En voor de prepshop @Simurgh / @Mr. Gold zie ik graag dat ze een soort van basis set aanbieden met een 10-tal vaste zaken en een 10-tal keuze opties bijvoorbeeld, zodat je zelf je BBOB kan aanpassen. Zoveel mensen zoveel wensen enzo....:D

En inderdaad pas die naam van die BBOB aan aub.......klinkt nu als een "trutten tas" :D :D :cool:

 

Edited to add:

Oja @Gamble nog een vraagje. Heb jij de eerste nacht thuis het ook niet erg warm gehad in je eigen bedje? Ik vind de eerste 1-2 nachten weer thuis erg warm na wat overnachtingen buiten in de kou. Ik heb goede spullen en heb het haast nooit echt koud, maar ik merk dat wanneer ik thuis in bed lig, het dan altijd te warm is....:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gamble, meesterlijke review. Ik kreeg de indruk er zelf bij te zijn. Je hebt wel een crash-dieet gevolgd zeg, dat zou ik nog het zwaarste vinden. Misschien een wat vreemde vraag: heb je in het kader van 'leave no trace' ook je eigen uitwerpselen opgeruimd of heb je dat gewoon in wat bosjes gedaan oid?

 

Hoe dan ook: ik wacht met smart op de video en een kudo voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele leuke en informatieve review leuk hoe je het hebt aangepakt.

 

1 ding was mij wel heel duidelijk uit de review en dat is dat iets van een slaapsysteem een heel groot gemis was in de BBOB.

 

Een emergency bivvy is wel iets wat er in hoort net als waterzuiveringstabletten en een stove achtig iets esbit met blokjes zou mijn eerste keus.

 

Voor de rest denk jk dat er erg goed over de BBOB is nagedacht, dat mag ook gezegt worden.

 

En er blijkt ook weer uit dat ervaring met je gear enorm belangrijk is, weet wat het kan en wat je er mee kan.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooi review met handige feiten, over bepaalde situaties. En zo heb ik ook weer begrepen waar ik me bob kan aanpassen, wat kan er in of eruit en om welke functies

En wat mis je inderdaad en wat is een overbodige luxe. @Vladimir Was jij dat niet met die zaag in zo een buisje op de laatste SC ?

 

Klopt, ik heb deze: http://www.combatshop.nl/product_info.php?products_id=2102

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou de rugtas kosten, heb jij deze? Vergeet niet dat dit de budget BOB is. 100 plus euro uitgeven aan een rugtas(welke je eigenlijk voor 100+km toch echt moet gaan passen ivm lichaamsbouw, niet te vergeten dat je zal moeten trainen) is niet en optie, dan zou hij veel duurder worden. En dan gaat het budget niet meer werken.

 

Heb hem zelf niet maar weet wel iets van prijzen in China en qua FOB prijs zou zoiets max 5-10 euro duurder moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Niets dan lof aan schrijftalent en bushmaster annex SHTF-zwerver @Gamble ! :)

Leerzaam, leerzaam en nog eens leerzaam.

Mijn dank is groot.

 

Vraagje: Als je een fikkie wilt steken met nattig hout, waarom maak je dan je mooie tondel op? Je kan toch die kaars gebruiken om een vuur te starten?

 

Mosselen. Als je die even op een harde ondergrond tikt en dan niet meer dichtgaan, kan je ze niet meer eten, want dan zijn ze dood.

Handig om te weten.

 

B-BOB. Zelf aanpassen aan persoonlijke smaak natuurlijk.

Vouwzaag b.v.

 

Wat heb ik zelf nog bij me standaard? Mijn eigen EDC.

En man, wat kan je daar lekker fik mee steken. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft mag jij vaker reviews schrijven ! Prachtig gedaan en het lezen van je avonturen zal zeker een inspiratie zijn voor degene die hun BOB nog aan het samenstellen zijn.

 

Kou is het ergste wat er is en rillend wakker worden is verre van leuk. Wellicht zou een extra space blanket of zo'n compacte survival slaapzak in de B-BOB een mooie aanvulling zijn.

 

Ik ben echt super benieuwd naar de verdere video's van je tocht en tot die tijd een welverdiende kuddo jou kant op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een kick ass review @Gamble! Niet alleen een mooi verhaal om te lezen, maar ook heel fijn om goeie kritische feedback op de spullen uit de Prepshop te krijgen, ondanks paar verbeterpuntjes (lucifers & zaagje) mijn complimenten voor @Simurgh voor het samenstellen van de Mini-BOB!

 

PS: Zou mooi zijn als je de linkjes naar de Prepshop in je review aanklikbaar maakt :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gave review @Gamble erg leuk om alles in actie te zien. Een batterij moet je natuurlijk wel opladen hè....:) humor!! En dan zijn de 3 standen die je had die overblijven bij een lege batterij, dus probeer eens een volle. En ik heb je wel gesmst, maar mijn originele plan was je na midden nacht om 2 uur te berichten met extra instructies, maar zag op het forum dat je al onderweg was gegaan. Ach geeft allemaal niet, ik vind het een bijzondere review. Erg leuk om te zien hoe een waar je de spullen voor hebt gebruikt en je omgeving benut hebt en ook weer terug gegeven hebt aan de omgeving(kinderhut).

 

Geweldig!

 

Ps nog tips voor een andere zaag?

 

hij heeft nu de hele dag zitten wachten (energie verkloten) een echte SHTF zal ook niet wachten tot jij fris en uitgeslapen bent, maar net als je al een volle dag op de been bent

 

@Gamble

 

WOW just FUCKING WOW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder het genot van winter thee deze lange review gelezen. Ik visualiseerde al binnen een paar regels dat ik @Gamble was en ik de hoofdpersoon was in het verhaal. Het leest als een jongensboek en het zijn maar 3 dagen. Stel je eens voor als je weken/maanden zo zou moeten overleven. En dat een halve provincie dit zou moeten doen als ze zouden moeten vluchten.

 

Om dit zo te doen en te overleven moet je karakter hebben. In mijn eigen hoofd denk ik er wel aan maar om daadwerkelijk te slapen en eten te zoeken buiten je veilige huis is wel even andere koek. Nu weet je dat je na 72 uur weer naar huis mag gaan maar als deze tijd onvoorspelbaar is tijdens een SHTF situatie dan kunnen we ons lol nog en zullen er binnen een aantal dagen ongetwijfeld veel ongelukken gebeuren.

 

Ik vind het echt stoer dat je dit zo gedaan hebt en ons meeneemt in je verhaal en uiteraard het testen van allerlei spullen in de BBOB. Ik weet zeker dat jou verhaal mensen anders zal doen denken en een tandje bij zullen zetten of er in ieder geval over nadenken. Buiten het feit dat het gewoon een gaaf avontuur is geweest om te lezen.

 

Er waren laatst 2 mannen gevonden in de bossen die daar een eigen hut hadden gebouwd en die stropten allemaal huizen leeg. Ik moest hier meteen aan denken toen ik jou verhaal las. Als ik met mijn hond loop in de bossen en zou jou tegen komen op de slaap locatie zou ik mij denk ik rot schikken en meteen 911 bellen ;-)

 

Als ik eerlijk ben hoop ik dat we nooit in een SHTF situatie komen waarbij we ons huis uit moeten gaan en moeten leven van wat het land ons geeft. Het zou fijn zijn voor een ieder om te weten als dit mocht gebeuren dat je ergens heen kan gaan waar je weer veilig kan zijn en waar eten is en mensen die je kan vertrouwen. Het idee van een SC spreekt mij hierom nog veel meer aan na jou avontuur.

 

Vragen zoals ben je bang geweest of onzeker en zou je dit in principe (als het moet) ook 6 maanden vol kunnen houden. Stel je hebt kinderen wat dan, spelen allemaal door mijn hoofd.

 

Beste Gamble, ik had al veel respect voor je dat je deze onderneming zou gaan doen en dat je hem zo uitgevoerd hebt en ons een spiegeltje voor houdt is mijn respect nog groter geworden.

 

Ik weet wel wie ik meeneem als ik naar onze Zuidelijke bol heen ga en langs Flevoland rij ;-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review. Ik moet nog even wachten (financiën), maar ik denk dat ik dan ook een b-bob ga aanschaffen aangezien de gewone bob nogal duur is. Al bewijs je door je verslag dat je zonder goede skills maar met goede bob niet erg ver komt.

 

Bedankt voor het advies van de spullen die jij nog zou toevoegen. Passen die spullen (en voor 3 dagen voedsel) ook allemaal in de b-bob of kom je dan ruimte tekort?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...