Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ronin Kogaratsu

De tijgermug is onder ons!

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
De inheemse muggen van Nederland steken alleen in de schemering en ’s nachts. De tijgermug is vooral overdag op zoek naar bloed, dus wanneer haar gastheren (mensen en dieren)actief zijn. Dit betekent dat de mug bij het steken zeer alert moet zijn om niet doodgeslagen te worden. Ze steekt daarom meestal maar kort en heeft meerdere zogeheten bloedmaaltijden nodig om voldoende bloed bij elkaar te krijgen voor haar nageslacht. Zoals gezegd, moet het vrouwtje meestal meerdere mensen of dieren steken om voldoende bloed binnen te krijgen om de eitjes te laten ontwikkelen. Deze "wisselende contacten" maken dat er een verhoogde kans is op het oppikken en verspreiden van virussen.

De steek is zeer pijnlijk en kan bovendien leiden tot allergische reacties. De muggen opereren vaak in zwermen. Vanwege hun irritante gedrag jagen ze in Italië (waar de mug in de jaren '90 is ingevoerd) mensen van de terrassen.

dit is tog wel lastig :(

Deze post delen

volgens mij heb ik ze ook wel eens gezien achteraf. dat ik dacht wat is dat een vreemd beest. ik woon dan ook in flevoland, en zon mega bamboe tuincentrum is hier redelijk dichtbij.. grr

Deze post delen

Heeft die mega bamboetoko wel een milieuvergunning gezien het gevaar van deze mug?

Wat doen zij aan bestrijding?

Gewoon een WOBje naar de gemeente!

Deze post delen

Ondertussen is het bericht al weer ingetrokken:

http://www.nu.nl/algemeen/3384106/misverstand-tijgermug-in-nederland.html

Misverstand over tijgermug in Nederland

De Aziatische tijgermug heeft zich, ondanks eerdere berichtgeving, niet gevestigd in Nederland

Foto: ANP

Volgens het Europese centrum voor infectieziektenbestijding ECDC zou de tijgermug zich gevestigd hebben in de omgeving ten noorden en ten zuiden van Amsterdam en in het Westland.

Het ECDC publiceerde vrijdag een kaart met de verspreiding van de tijgermug, waarop de desbetreffende omgeving in Nederland rood was gekleurd.

Muggenexpert Bart Knols van de Wageningen Universiteit meldt op de website van Omroep Gelderland dat dit niet klopt. De fout is volgens Knols inmiddels toegegeven door het Europese Centrum.

Knokkelkoorts

De steekmug kan meer dan twintig virussen en parasieten verspreiden die gevaarlijk zijn voor mensen en dieren, waaronder knokkelkoorts, gele koorts en verschillende vormen van hersenontsteking.

Ondanks dat de tijgermug zich nog niet in Nederland heeft gevestigd, twijfelt Knols er niet aan dat dit uiteindelijk wel gaat gebeuren als als er niet strenger gecontroleerd gaat worden bij de import vanuit Azië.

Door: ANP/NU.nl

Deze post delen

Lekker vaag bericht.

Komen er nu wel of niet tijgermuggen naar NL?

Hoeveel overlevingskansen hebben die beestjes hier?

Deze post delen

vorig jaar de tijgermug in grote getalen aangetroffen op oefenterreinen in limburg. Gedijen prima.

Deze post delen

Hier in de Caribbean veel geziene gast op je benen:p

Niet gelijk bang worden mensen, je wordt niet van elke muggenbeet ziek, de kans is erg klein.

Zoals ik zei, ze komen hier in grote getale voor, vooral in de natte periode en we worden dan ook geregeld vaak gestoken.

Deet (off) helpt, maar ook Luuf, smeersel tegen verkoudheid.

Geprikt en jeuk? Beetje tijgerbalsem er op en weg is de jeuk!

Deze post delen

Muggenexpert Bart Knols van de Wageningen Universiteit meldt op de website van Omroep Gelderland dat dit niet klopt. De fout is volgens Knols inmiddels toegegeven door het Europese Centrum.

het is toch jammer dat de Wageningen universiteit niet te vertrouwen is en onderzoek laat betalen door de industrie en de uitkomst van onderzoek redelijk te voorspellen valt als je de opdracht gever kent

Deze post delen

Hier in de Caribbean veel geziene gast op je benen:p

Niet gelijk bang worden mensen, je wordt niet van elke muggenbeet ziek, de kans is erg klein.

Zoals ik zei, ze komen hier in grote getale voor, vooral in de natte periode en we worden dan ook geregeld vaak gestoken.

Deet (off) helpt, maar ook Luuf, smeersel tegen verkoudheid.

Geprikt en jeuk? Beetje tijgerbalsem er op en weg is de jeuk!

Als een middel tegen verkoudheid helpt dan zou herderstasje ( wortel) misschien ook wel kunnen helpen.

Wel beetje voorzichtig mee omgaan.

Groetjes Chin

Deze post delen

Muggen, vlooien, teken, vliegen.....zodra de SHTF losbreekt, big time, en er doden vallen in grote getale, zullen de insecten en bacteriën welig tieren. Nog los van exoten als tijger muggen. Een klamboe en vliegen netten voor om het hoofd, kan dan uitkomst bieden. Ik heb dus vier van die kleintjes voor om het hoofd, en twee grote klamboes om in te slapen.

Deze post delen

Veel bier drinken, tijgermuggen houden niet van een hoge zuurgraad. Alle muggen overigens niet:-) en mocht er toch 1tje stiekum prikken, ben je meteen vooraf goed verdoofd...

Deze post delen

Muggen, vlooien, teken, vliegen.....zodra de SHTF losbreekt, big time, en er doden vallen in grote getale, zullen de insecten en bacteriën welig tieren. Nog los van exoten als tijger muggen. Een klamboe en vliegen netten voor om het hoofd, kan dan uitkomst bieden. Ik heb dus vier van die kleintjes voor om het hoofd, en twee grote klamboes om in te slapen.

idd, ik heb ooit zon docu gezien over bacterien, en insecten, nou die zijn dus het best aangepast om de shtf te overleven. echt wel creepy hoe die micro organismen in staat zijn te overleven, zowel in symbiose, als parasiet.

Deze post delen

wat een enge beesten zeg, en wat voor ziekten kunnen ze overbrengen/veroorzaken, hoop in ieder geval niet zo'n beest tegen te komen !

Deze post delen

Ik heb eens zo een mug gehad waarvan ik dacht dat het er eentje kon zijn. Eerst dood gepestst en toen naar volgens mij naar leeuwarden gestuurd om te laten onderzoeken. Gelukkig was het een "gewone" mug.

Deze post delen

idd, ik heb ooit zon docu gezien over bacterien, en insecten, nou die zijn dus het best aangepast om de shtf te overleven. echt wel creepy hoe die micro organismen in staat zijn te overleven, zowel in symbiose, als parasiet.

Als voorbeeld: als morgen alle mieren dood zijn wereldwijd, zijn wij een mand later naar alle waarschijnlijkheid ten dode opgeschreven....als morgen alle mensen dood zijn, hebben de mieren niets in de gaten.

Deze post delen

Die hoofd netjes zijn inderdaad een goede aankoop. Ligt niet in de weg en als je ze nodig hebt ben je blij dat je ze hebt gekocht..

Je hebt ze ook vast aan een hoed.

Deze post delen

Die hoofd netjes zijn inderdaad een goede aankoop. Ligt niet in de weg en als je ze nodig hebt ben je blij dat je ze hebt gekocht..

Je hebt ze ook vast aan een hoed.

sowieso handig een hoed te hebben, anders dwarrelt dat netje tegen je hoofd en oren en heeft het nog geen nut.

Deze post delen

sowieso handig een hoed te hebben, anders dwarrelt dat netje tegen je hoofd en oren en heeft het nog geen nut.

Ja klopt, ik bedoelde ook dat ze eraan vast zitten.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...