Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vinger aan de pols houden !

Kans
 Share

Recommended Posts

Ik hoop dat de meeste net als ik een wat verhoogde waakzaamheid hebben?

Een shtf is niet te voorspellen maar achteraf zullen we allemaal hetzelfde denken en ons afvragen waarom hebben we niet geacteerd.

En dus wat zaken op een rij en hoe ik die als prepper interpreteer:

( je bent vrij om alles anders te interpreteren )

De bankiers, zie oa het draadje "gekke bankiers ziekte"

Succesvolle mensen op het hoogtepunt van hun leven en cariere plegen niet zomaar zelfmoord.

Het financiele systeem is verrot, buit mensen uit, en is ondanks hun monepolie positie en door de wet ondersteunde altijd winst model niet in staat om gezond te blijven. Dus hebben ze toevlucht genomen tot bedrog, manipulatie en misdadan.

Als dit inderdaad als oorzaak het verrotte systeem is die deze mensen helpt/dwingt tot "zelf"moord dan verwacht ik dat er binnenkort gegevens naar buiten gaan komen die alle recente openbaringen, libor, doorverkopen van rommel enz. Enz. Heel snel zullen doen vergeten.

Het hele monetaire systeem staat zwaar onder spanning, China, Europa, Amerika, Japan, enz. ze hebben allemaal het water aan hun lippen staan. Ik verwacht dit soort berichten over bankenruns ook zullen komen over minder wazige landen en dan is gewoon de raag wanneer breekt het systeem, niet of het systeem breekt:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-18/bank-runs-spread-thailand

Ook Europa gaat langzaam de eenrichtingsweg op:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-18/wave-goodbye-europes-sterilized-monetization-welcome-unsterilization

En als dit eenmaal echt ingezet gaat worden is er ook voor europa geen stoppen meer aan en zullen we nooit meer kunnen stoppen tot de boel ontploft.

Japan kan net als Amerika QE niet echt stoppen zonder dat ze omvallen en dus gaan we meer van dit soort alternatieve QE zien:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-17/nikkei-soars-over-400-points-boj-redirects-attention-qe-loans

De PM markt komt langzaam tot leven:

image.jpg.43abdf7dc8addd7620a16468144e0eaa.jpg

image.jpg.364915386650d881c439f3dcce047ebc.jpg

Ik hoop dat dit soort grafiekjes je niet warm of koude rillingen bezorgen dit soort uitslagen zullen bij echte problemen op uur basis gaan afspelen, zowel omhoog als omlaag !

Laat je niet gek maken, stop je PM ver weg en denk er pas weer aan als de rook is opgetrokken.

(De Comex is toevallig dicht en als er geen manipulatie is dan zijn bovenstaande bewegingen het resultaat, ben benieuwd naar de pulldown van de komende dagen..)

Dit soort berichten van dollars die afgedankt worden zullen op het 8 uur journaal komen:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-18/china-sells-second-largest-amount-us-treasurys-december-and-guess-who-comes-rescue

Maar dan zal er geen enkel land overblijven, sorrie Belgie dit is niet slim van jullie !, die die dollars op zal kopen.

De FED zal die moeten gaan inkopen en dat bedrag zal bovenop de al verhoogde QE komen die de FED de komende periode gaat aankondigen om de boel nog even te kunnen rekken.

En als op onnavolgbare wijze er economisch of monetair niet iets omvalt dan hebben we nog de backups klaar staan.

Iran, de spanningen tussen Japan en China, Syrie, of wat dichter bij huis Ukraine:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-18/ukraines-military-releases-armored-vehicles-and-fighter-jets

Er is zoveel onrust die met maar weinig moeite of een foutje voor een nieuwe oorlog kunnen zorgen dat het wel wat eng begint te worden.

En dit zijn dan maar wat zaken die ik zo vandaag of mischien een dag langer heb voorbij zien komen......

Er is vaak genoeg gesproken over signalen die je zouden moeten triggeren.

Hoe ze in de gaten, en vergeet niet om niet te lang verbijsterd te blijven kijken, maar ACTEER.

Prep ze,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Kans ik bedacht me inderdaad net wat de samenhang zou zijn tussen Venezuela en de Ukraine, Thailand... er is op het moment heel veel spanning; ik zag op CNN de beelden van Kiev.. het deed me heel sterk denken aan de beelden van Les Miserables, die barricaden, de confrontatie met de uitvoerders van de machthebbers... pfftt..

Enfin thanks voor de heads up..

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Acteren is niet mijn sterkste kant, @Kans , maar ik begrijp wat je bedoelt. :)

Ik heb ook al gemerkt, dat wij op een hele andere manier de zaken benaderen.

Daar zie ik een voordeel in: samen zien we meer.

Als ik iets in de gaten heb, zal ik niet nalaten het te melden.

Dank je voor al je goede werk.

Link naar reactie

@Kans ik bedacht me inderdaad net wat de samenhang zou zijn tussen Venezuela en de Ukraine, Thailand... er is op het moment heel veel spanning; ik zag op CNN de beelden van Kiev.. het deed me heel sterk denken aan de beelden van Les Miserables, die barricaden, de confrontatie met de uitvoerders van de machthebbers... pfftt..

Enfin thanks voor de heads up..

Geloof me: de staat van verhoogde paraatheid is bereikt; hoger kan niet imho

http://www.shtfplan.com/headline-news/expert-warns-of-hyperinflation-the-american-way-of-life-will-be-destroyed_02172014

Deze link beschrijft het ineenstorten van de Amerikaanse economie, en dat houdt nogal wat in als je er even over nadenkt.....

• Leuk 1
Link naar reactie

Amerikaanse economie.

Extreem weer.

Zeer veel aktieve vulkanen.

De golfstroom word kouder.

De economie in Europa.

Fema-kampen.

Marshall law.

De dreiging van Noord korea.

Het conflict om de eilanden tussen China en Japan.

De kernramp bij Fukushima.

Toenemende aardbevingen.

Fors stijgende aantal meteoren.

Het beleid van Poetin.

Agenda 21

Besmettelijke ziekte.

Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn:confused:

Link naar reactie

De bankrun in Thailand is niet het gevolg van het verminderen van het vertrouwen in de valuta of de bank, het is een actie gericht tegen de overheid en die ene bank die deze overheid steunt vanwege bepaalde onpopulaire beslissingen. Het geld wordt opgenomen van die ene bank en vloeit naar alle andere banken.

De regering heeft stemmen gekocht door de rijstboeren (75% van de stemgerechtigden) te garanderen dat hun rijst wordt gekocht door de overheid iets van 15% boven de normale markt-prijs.

De overheid had aangegeven dat het de rijst makkelijk kon doorverkopen aan China. Iedereen blij. Volledig gesteund door Wallstreet.

Nu blijkt dat de overheid 3 jaar lang deze rijst niet heeft kunnen verkopen en er nooit een deal met China is geweest. Ondertussen heeft het de boeren niet uitbetaald. Het overschot aan rijst heeft de regering aan hun vriendjes verkocht voor 50% ONDER de marktprijs (die het weer gexporteerd hebben tegen de normale marktprijs). Is het nog te volgen :) ?

De boeren zijn dus al een tijdje niet betaald, een paar hebben al zelfmoord gepleegd, en de regering heeft geen geld. De overheid legt de schuld bij de banken omdat die weigeren een lening te verstrekken aan de overheid om de boeren te betalen. De banken hebben hier geen zin in omdat de grote middenklasse en rijke massa (die de overheid flink zat is, maar nooit een meerderheid heeft kunnen krijgen bij het stemmen) heeft gedreigd hun geld naar een andere bank te brengen die niet meedoet aan de lening. Nu springt deze overheids-bank naar de voorgrond en leent het geld om de boeren te betalen en de middenklasse en rijke massa doet waar ze voor heeft gewaarschuwd. Het geld weghalen en naar een andere bank brengen.

• Leuk 2
Link naar reactie

De bankrun in Thailand is niet het gevolg van het verminderen van het vertrouwen in de valuta of de bank, het is een actie gericht tegen de overheid en die ene bank die deze overheid steunt vanwege bepaalde onpopulaire beslissingen. Het geld wordt opgenomen van die ene bank en vloeit naar alle andere banken.
Kijk, dat zijn nog eens burgerinitiatieven! Zo zie je maar dat als je massaal actie tegen een bank voert, dat we degelijk effect heeft.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Verder kijken dan een enkel berichtje, de context erbij opzoeken, het verhaal erachter weten, haalt veel onnodige paniek uit de opgeklopte berichten.

Weten hoe nieuwsmakers nieuws onder de aandacht brengen is ook al helpend om onnodig opkloppen van berichten te doorzien.Kennis is macht, ook bij nieuws.

Elkaar waarschuwen is prima, maar iemand die te vaak onnodig opgeklopte berichten post, is in mijn ogen net zo geloofwaardig als de Telegraaf.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...