Ga naar inhoud
GENEGEERD

Argentinie zou een voorbeeld moeten zijn wat niet te doen

Kans
 Share

Recommended Posts

Argentinie is eigenlijk wel het voorbeeld van een land dat veel heeft maar alles lijkt te hebben verloren.

Groot en mooi land, fijn climaat, vruchtbaar, grondstoffen enz enz.

En toch door verkeert beleid, corruptie en ga maar door is Argentinie momenteel wel een van de landen die laten zien hoe je het dus niet moet doen.

Dan is het makkelijk om alles op overheden en de foute mensen af te schuiven, maar in hoeverre heeft de bevolking het zover laten komen?

En als we dan naar onszelf kijken, het gaat nog redelijk goed maar hoe lang nog, hebben wij niet ook toe zitten kijken?

Ik weet ook niet hoe ik de mentaliteit moet veranderen, hoe ik invloed in de politiek kan krijgen, ik weet niet eens of ik zou willen....

Maar ben dus wellicht net zo passief en dus net zo goed mede verantwoordelijk door het niet nemen of poging doen tot actie?

Hadden de Argentijnen net na 1900 niet veel actiever moeten ingrijpen toen het langzaam van superland begon af te zakken?

Moeten wij niet veel actiever onze mond open doen en de mensen en regering wijzen op de huidige risico's, bedreigingen en potentiele gevolgen van d monetaire superbubble?

Al lijkt het onmogelijk, veel moderne en welvarende landen zitten niet ver van dit scenario af (ik denk dan dus ook aan Nederland !)

Mooi stukje over Argentinie in een groot blad:

http://www.economist.com/news/leaders/21596515-there-are-lessons-many-governments-one-countrys-100-years-decline-parable

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zeker moeten we dit als voorbeeld nemen. Maar precies wat je zegt hoe kan je jezelf op zoon schaal laten horen.Je kan niet zomaar de tweede kamer binnen stappen en om verandering eisen.

En een eigen partij oprichten is makkelijker gezegd dan gedaan.

Hoewel ik zeker denk dat er genoeg mensen hier op het forum rondhangen die er zeker toe in staat zouden zijn.

Zelf heb ik er het verstand van politiek absoluut niet voor.En zelfs dan is verandering totaal niet zeker.

Dus maar blijven blijven preppen en hopen op het besten. Maar dat het komen gaat is zeker.

Link naar reactie

D'r is te lang geen oorlog geweest en het is te goed gegaan en nu weet men niet meer hoe je ergens voor moet knokken.

Verwonderd mij al jaren, als je naar het buitenland kijkt en 'men' is het er niet mee eens breken er rellen uit, gaan regeringsgebouwen in de fik en moet de politie het ontgelden ..... en in Nedereland? Helemaal niets.

Groot voorbeeld is dat schaliegas (of hoe heet het) ...... in het buitenland rellen, brand, blokkades .... en in Nederland? alleen een mat buurtvergaderingetje en een protest bordje in een lege wei....

en ik doe er zelf aan mee ... want als ik het er niet mee eens ben en ik ga ok het binnenhof ramen ingooien en brand stichten ben ik dus de enige, wordt je opgepakt en kompleet genegeerd door de NOS, RTL en de kranten.... en is er dus niets gebeurt....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...