Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewer gezocht] Life Straw Go


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Bij Lifestraw zitten ze ook niet stil en na al het geweld van Sawyer is het tijd om het nieuwe assortiment van Life Straw te gaan testen. Ze hebben de Life Straw GO net op de markt gebracht en onze leverancier heeft ons gevraagd om een enthousiast persoon te vinden die deze helemaal tot het bot gaat testen en hier gaat reviewen. Is er hier iemand die zich aangesproken voelt om dit wondertje te testen en mag hem uiteraard houden voor de moeite.

 

LifeStraw® Go incorporates the award-winning LifeStraw® technology into a durable water bottle. Users simply scoop water from a river or pond into the bottle, screw the lid on, and sip clean water through the mouthpiece.

 

Features

 

BPA-free water bottle

Flip-top bite valve

Lanyard for attaching to a backpack

Uses hollow fibre microfiltration technology

Removes bacteria, protozoa, and turbidity from contaminated water

No after taste as it contains no iodine or iodinated resin chemicals (and is BPA-free)

Specification

 

Filters up to 1,000 liters (264 gallons) of water

Removes 99.9999% of waterborne bacteria (>LOG 6 reduction)

Removes 99.9% of waterborne protozoan parasites (>LOG 3 reduction)

Reduces turbidity (muddiness) by filtering particulate matter larger than 0.2 microns

Lightweight

.

 

Bij een geschikte kandidaat zal ik het adres doorgeven aan onze leverancier die hem dan opstuurt naar deze reviewer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Mr. Gold

 

Ik wil hem graag testen. Ik beschik over regenwateropslagtanks en watervoorziening is nog een zwak punt. We willen zien in hoeverre we onafhankelijk kunnen zijn. We beschikken al over een life straw die we kunnen gebruiken voor noodgevallen, maar het is niet praktisch om allemaal om beurten van het rietje te drinken én ook nog een keer een reservoirtje te vinden. Een groter systeem is wel aangewezen. Aangezien ik de volgende 3 weken thuis ben, kan ik deze filtermethode uittesten. Mocht het verkeerd gaan, dan is er alvast tijd genoeg om te herstellen. Om de leveringskost wat te drukken wil ik best nog een aantal andere artikelen in de webshop bestellen.

 

Ten vroegste binnen een week zou ik met het testen kunnen beginnen.

 

Speciaal voor het doel van waterzuivering kocht ik al een reeks emmers (met deksel) voedselkwaliteit om gemakkelijk water te kunnen opslaan in grote hoeveelheden. In totaal beschik ik over een 60-tal dergelijke emmers met een inhoud van 25l.

 

In ons gezin drinken we momenteel kraantjeswater wat wordt 'gezuiverd' in een Brita filter. Ook bij verontreinigd kraantjeswater zou de lifestraw uitkomst kunnen bieden.

 

Hoe ik zou testen ?

 

Alleen nog regenwater drinken en dat een week lang vol te houden. Spoelen zou ik doen met kraantjeswater. Benieuwd of het ding ook stevig is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hij krijgt toch al preventieve antibiotica na z'n operatie.

 

Wat ik begrepen heb van life-straw, is dat je behoorlijk krachtig moet zuigen.

Maar zowel met een long-ontsteking als met een life-straw heb ik geen ervaring.

Dat eerste wil ik graag zo houden en voor het 2e heb ik al een andere oplossing. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik alleen niet snap van Lifestraw is nog steeds de (relatief) lage zuiveringscapaciteit. Ook deze 1000 liter. Ik schat in dat de Go zo rond de 30-35 euro zal kosten? Dan wil je toch veel liever de Sawyer qua capaciteit en veelzijdigheid? Op zich is het een aardig idee dat de filter in de drinkfles zit maar dit ontneemt natuurlijk wel volume in de fles. In eerste instantie wordt ik er niet enthousiast van maar wie weet zal de uiteindelijke reviewer mij overtuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begrepen heb van life-straw, is dat je behoorlijk krachtig moet zuigen.

Maar zowel met een long-ontsteking als met een life-straw heb ik geen ervaring.

Dat eerste wil ik graag zo houden en voor het 2e heb ik al een andere oplossing. :)

 

Tja, Mr. Gold had eerst een andere voor ogen, eentje op zwaartekracht voor thuis, de Family versie. Daar hoef je niet aan te zuigen.

Dat is inmiddels veranderd in de Go versie. Bij hem zie je alleen niet dat hij zijn bericht gewijzigd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold

 

Ik wil hem graag testen. Ik beschik over regenwateropslagtanks en watervoorziening is nog een zwak punt. We willen zien in hoeverre we onafhankelijk kunnen zijn. We beschikken al over een life straw die we kunnen gebruiken voor noodgevallen, maar het is niet praktisch om allemaal om beurten van het rietje te drinken én ook nog een keer een reservoirtje te vinden. Een groter systeem is wel aangewezen. Aangezien ik de volgende 3 weken thuis ben, kan ik deze filtermethode uittesten. Mocht het verkeerd gaan, dan is er alvast tijd genoeg om te herstellen. Om de leveringskost wat te drukken wil ik best nog een aantal andere artikelen in de webshop bestellen.

 

Ten vroegste binnen een week zou ik met het testen kunnen beginnen.

 

Speciaal voor het doel van waterzuivering kocht ik al een reeks emmers (met deksel) voedselkwaliteit om gemakkelijk water te kunnen opslaan in grote hoeveelheden. In totaal beschik ik over een 60-tal dergelijke emmers met een inhoud van 25l.

 

In ons gezin drinken we momenteel kraantjeswater wat wordt 'gezuiverd' in een Brita filter. Ook bij verontreinigd kraantjeswater zou de lifestraw uitkomst kunnen bieden.

 

Hoe ik zou testen ?

 

Alleen nog regenwater drinken en dat een week lang vol te houden. Spoelen zou ik doen met kraantjeswater. Benieuwd of het ding ook stevig is.

 

 

Beste @lewieke Mooie motivatie en zou het een eer vinden als je de Life Straw Go zou willen testen. Als je mij even een berichtje stuurt met je gegevens dan komt die naar je toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...