Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuw defensie rantsoen als onder WOL pakketje met leuke extra


RayCokes

Aanbevolen berichten

Voor de geïnteresseerden in rantsoenen, bij deze het nieuwe OL van het WOL pakketje (Warme maaltijd, Ontbijt en lunch)

 

Het is tegenwoordig een pakket met vrij verkrijgbare waren en word gemaakt door jawel.......de Sligro!

 

Er zit wat extra lekkers in als stroopwafeltjes en een soort spork! En genoeg spreads voor op de bekende toastjes om het zo maar te noemen.

 

foto's zeggen meer, dus 2 toegevoegd voor de liefhebber ;-)

 

DSC01597.jpg.3db9241991b095a169f5f9bbe916d288.jpg DSC01600.jpg.c0083aaeab504fd137fea6d28e323b0d.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@RayCokes Aardig van u dat u dat laat zien ,ik las het eerst verkeerd , geen warme maaltijd maar het gaat hier dus om een een ontbijt en een lunch , vermoedelijk een doosje crackers (biscuit of zoiets) en wat om erop te smeren en wat snack's . Moet je daar een hele dag op kunnen leven

dan toch graag wat informatie over die biscuit want die moet dan toch behoorlijk voedzaam zijn

en wat moet zoiets kosten bij de Sligro ?

Het doosje molenlucifers , daar ontgaat mij het doel een beetje van :confused: moet je iets aansteken of zo ??

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tänd- in tändstickor komt van het werkwoord tända ‘aansteken, doen branden’.

Tändstickor zijn ‘aansteekstokjes’, ofwel ‘lucifers’.

Lucifer, enkelvoud: tändsticka.

 

Dank je wel! Dus toch lucifers! M'n Zweeds is dus inderdaad ruk en ben ook nog te lui om google translaten te gebruiken: http://translate.google.nl/#sv/nl/Tandstickor

 

Sorry @tijgertje19

 

Waar is het esbitbrandertje???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel! Dus toch lucifers! M'n Zweeds is dus inderdaad ruk en ben ook nog te lui om google translaten te gebruiken: http://translate.google.nl/#sv/nl/Tandstickor

 

Sorry @tijgertje19

 

Waar is het esbitbrandertje???

 

Esbitbrandertje ? Ik zie genoeg brandbaar verpakkingsmateriaal om een klein vuurtje aan te maken.

Gat in de grond, beetje berkenbast en wat kleine stokjes en takjes. Lucifer erin. Voila !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RayCokes Aardig van u dat u dat laat zien ,ik las het eerst verkeerd , geen warme maaltijd maar het gaat hier dus om een een ontbijt en een lunch , vermoedelijk een doosje crackers (biscuit of zoiets) en wat om erop te smeren en wat snack's . Moet je daar een hele dag op kunnen leven

dan toch graag wat informatie over die biscuit want die moet dan toch behoorlijk voedzaam zijn

en wat moet zoiets kosten bij de Sligro ?

Het doosje molenlucifers , daar ontgaat mij het doel een beetje van :confused: moet je iets aansteken of zo ??

gr will

 

"onder" in de titel moet zijn "onderdeel", was typo maar kan titel niet herstellen helaas..

 

jep, maar ja "OL als onderdeel van WOL", staat ook weer zo afgekort dat je, je dan afvraagt, wat wil heeft ie nu?! ;)

 

Ze zijn zover ik weet, niet te koop bij de sligro, dit is defensie contractwerk, kreeg ik in de hand gedrukt van bekende. Dus defensie heeft weer een slachtoffer gevonden om niet te betalen of sligro zegt, je betaald maar per 1000stuks en je krijgt meer bij betaling ;-)

 

Molen lucifer? ik herken ze als zwaluw lucifers, dacht dat sakermets zwaluw betekende hahaha

Lucifers zijn voor esbit brander, of ze hebben die op de man of krijgen extra erbij indien gewenst

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RayCokes je hebt gelijk qua lucifers , type foutje maar weet je iets wat betreft die biscuit want dat moet dat behoorlijk voedzaam zijn .

gr will

 

heb zowel de oude als de nieuwe er nog ff voor je bij gepakt, er staat geen calorie info op, behalve ingrediënten en allergie info. Ze zullen dus behoorlijk voedzaam zijn, daar zijn ze ook op gemaakt, zegt men.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verpakking lijkt iig sterk op die van hartkeks: http://prepshop.nl/buitenleven/noodvoeding/hartkeks

 

jep dat zijn ze en omgerekend hebben ze als ik me niet vergis 382 kcal dus alleen daarmee al 1146 aan kcal

 

alleen ene euro voor zo'n pakje crackers is wat veel heh, maar globetrotter plakt er een stikkertje op....zijn stiekem gewoon over uit al die oude rantsoenen hahahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er uit als een hoop zoete en ongezonde troep. Wat moet je daarmee als prepper?

 

 

tja, vet is kracht heb ik me laten vertellen en zoete troep is ook goed als bron van energie ondanks de pieken en dalen en een behoorlijke motivator van jong tot oud. Alleen een blok vet en zakje suiker is compacter maar niet smaakvoller :p

Er zitten relatief weinig enummers in waaronder andere palm olie in die crackers, druivesuiker is druivesuiker, thee of wat crackers en een paar koekjes zit ook al geen kwaad in, melk en suikersticks ...maar ja die spork kan indien goed gehanteerd wel zeer dodelijk zijn! Maar dat heb ik niet gezegd okee?!

 

Ik weet alleen met zekerheid te zeggen dat er dubieuze smaakversterkers in de soepjes zitten...tjah ruilen voor een paar liter benzine als je zelf of je kids niets te eten meer hebben. Wedden dat je dan ja zegt :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tis mij nog niet duidelijk of deze doos bij de Sligro te verkrijgen is en tegen welke prijs...??? :p

Of kan alleen defensie dit bestellen??

 

Waarom zou een mens dit pakket willen? Beter zelf eentje samenstellen waar nog wel voedingstoffen inzitten! Welke dorpsgek deze noodpakketten maakt snap ik echt niet. Vroeger kon ik ook altijd de halve inhoud ruilen tegen iets wat ik wel waard vond om in mijn lichaam te stoppen.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...