Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tip: Mooi Spul Ex army kachel


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dju toch...daar zou ik mij eens laten gaan vrees ik.

De dieselkachel (mazoutstoof) zou ik niet gebruiken als houtvuur....die brandt zeker door na een tijd.

Veel bruikbare zaken daar bij die man...

Ik ga er wel eens heen volgende maand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dju toch...daar zou ik mij eens laten gaan vrees ik.

De dieselkachel (mazoutstoof) zou ik niet gebruiken als houtvuur....die brandt zeker door na een tijd.

Veel bruikbare zaken daar bij die man...

Ik ga er wel eens heen volgende maand...

Hoe werkt zo'n mazoutstoof? ik neem aan dat er een kein vuurtje wordt gemaakt, dat er iets van ijzer rood gloeiend wordt en dat daar diesel op druppelt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag even bij Sietsma geweest. Behalve de kachel hadden ook de Optimus branders mijn aandacht. Ook mocht ik wat spullen inslaan voor een paar mede prikkers. Dus ik had een goede smoes om is lekker in die toko rond te neuzen. Dwt rond neuzen kan daar prima. De hal van wel 100 meter diep staat vol met pallets en kisten vol leger goed.

De kwaliteit vond ik wisselend maar met behulp van de verkoopster wist ik knappe spullen bij elkaar te scharrelen.

Pukkels die bij onze dump "zeldzaam" zijn liggen daar voor 7,50. Nieuwe sokken voor 50 cent. Minutie kisten slecht 7,50 is ook niet te duur.

Witte poncho's nieuw voor 7,50. Goedkoper dan 2e hand camo.

Natuurlijk weer met veel te veel naar huis vertrokken. Moest alles natuurlijk weer dubbel hebben. (Ziekte van twee)

 

De bewuste olie kachel heb ik bekeken. Die zien er goed uit, al zijn ze een beetje stoffig, maar ze zitten ook al 50 jaar in een krat getimmerd. Ongebruikt.

Als olie brander denk ik prima, maar hout branden lijkt me onhandig met de kleine opening. Daarom heb ik ze maar laten staan.

 

Ik vond het een leuke dump waar je lekker kan snuffelen, wil je gericht iets vinden is hulp wel handig. Ik ben goed geholpen door de eigenaarresse/winkelbediende. Ze denken reuze mee. Mijn dochters kregen allebei een leuk hebbeding van een paar euro. Ze zijn zeker niet duur. Al heb ik mijn budged flink overschreden, maar dat was meer door de hoeveelheid. Houd rekening dat ze geen pin automaat hebben. Alles gaat daar contant en zonder bon

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bewuste olie kachel heb ik bekeken. Die zien er goed uit, al zijn ze een beetje stoffig, maar ze zitten ook al 50 jaar in een krat getimmerd. Ongebruikt.

Als olie brander denk ik prima, maar hout branden lijkt me onhandig met de kleine opening. Daarom heb ik ze maar laten staan.

 

Hoe kun je daar dan olie in stoken!? dat is me nog steeds niet duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hakin9 een mazoutstoof of dieselvuur of eender olie geval werkt met een pomp die de mazout aanzuigt of met de druk die de mazouttank of olietank geeft. Dus in zo een geval staat het onderste van de tank hoger dan de mazoutverdeler van het vuur zodat er altijd flow is. Dan kan je met een knop (kraan) regelen hoeveel mazout of olie in het vuur druppelt en zo op die manier de vlamsterkte regelen . Het beste is zodanig af te stellen totdat je ongeveer een soort blauwe vlam hebt. De toppen van de vlam zijn steeds gelig.

Dit is de werking van een mazoutstoof of oliebrander.

Bij een chauffagebrander met mazout is het iets anders ,daar wordt de mazout aangezogen uit de tank en door de sproeier in de ketel gespoten waar die dan samen met zuurstof elektrisch wordt ontstoken. Door de diepgang van de sproeier te regelen kan je tot een ongeveer reducerende vlam komen .Dat wil zeggen 100% verbranding met geen zichtbare rook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mij ook niet duidelijk. Zoals gezegd zitten ze in krat verzegeld opgeslagen en men kon mij niet uitleggen hoe het werkte.

Ik heb ook geen merknaam gezien zodat je kan googlen.

 

dus die zilveren kachel hoort daar niet bij? of is enkel het dieselpomp gedeelte opgeslagen?

 

Het lijkt me zo handig een simpele goedkope dieselkachel te hebben in mijn dieselauto. Mocht ik een keer door stakingen of sneeuwval langs de snelweg komen te staan.

 

 

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-overige/m753630275-leuke-complete-legertent-diesel-petroleum-hout-kachels.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

hier een uitgepakte versie van dezelfde kachel

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus die zilveren kachel hoort daar niet bij? of is enkel het dieselpomp gedeelte opgeslagen?

 

Het lijkt me zo handig een simpele goedkope dieselkachel te hebben in mijn dieselauto. Mocht ik een keer door stakingen of sneeuwval langs de snelweg komen te staan.

 

 

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-overige/m753630275-leuke-complete-legertent-diesel-petroleum-hout-kachels.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

hier een uitgepakte versie van dezelfde kachel

 

Dat is hem, ze zijn misschien wel wat groot voor in de landrover. Ik zou alleen even bellen voor de prijs. Varieerd zo te zien tus 70, 50 en 35 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hem, ze zijn misschien wel wat groot voor in de landrover. Ik zou alleen even bellen voor de prijs. Varieerd zo te zien tus 70, 50 en 35 euro.

 

ze zijn te groot, ik heb er net naast gestaan.

Te groot voor in een caravan, zeker voor een LR. Ze zijn groter dan een ouderwetse melkbus.

Ik maak er zelf wel een :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...