Ga naar inhoud
GENEGEERD

En weer een signaal....... Hoe lang duurt het nog?

Diazepam
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed dat Diazepam ook stukken van Xandernieuws op deze site zet. Wat Xander over religie schrijft kun je beter overslaan. Maar hij is wel een eerlijke vent, wiens stukken ik altijd lees. Soms met flink wat korreltjes zout, maar vaak toch ook met respect voor zijn moed. En ik herhaal nog maar eens, goed nieuws moet je vaak voor de poorten van de hel wegslepen. Wat Xandernieuws teveel heeft, hebben de reguliere media te weinig, daar zit de boel volkomen op slot.

Link naar reactie

Dat ze de goudprijs -in feite een koortsthermometer voor de economie- niet meer kunstmatig weten te drukken, is ook een zeer verontrustend teken. In feite legden ze de koortsthermometer in de ijskast, om vervolgens met een stalen gezicht te roepen; de patient (dollar) is kerngezond. Nu lijkt de ijskast te zijn uitgevallen. Mogelijk staat hij zelfs in de fik. Be prepared. Bedank Kans, bedankt Diazepam.

Link naar reactie

En ik ben nul komma nul bang om voor lul te staan omdat ik telkens te vroeg gewaarschuwd heb. Half Nederland en mijn hele omgeving zien mij als gekke Henkie. So be it. Waar ik wel als de dood voor ben? Dat ik onvoldoende gewaarschuwd heb. Want het gaat mis, je ziet het nu op alle fronten.....

Link naar reactie

En ik ben nul komma nul bang om voor lul te staan omdat ik telkens te vroeg gewaarschuwd heb. Half Nederland en mijn hele omgeving zien mij als gekke Henkie. So be it. Waar ik wel als de dood voor ben? Dat ik onvoldoende gewaarschuwd heb. Want het gaat mis, je ziet het nu op alle fronten.....

Rustig Dick, de echte preppers hebben de boodschap begrepen :p

Link naar reactie

Je zal het nooit bij iedereen goed kunnen doen, als de pleuris uitbreekt zeggen ze je had ons ook eerder en beter kunnen waarschuwen, gebeurt er niks lachen ze je uit.

Hoe dan ook, het is nooit goed.

Ik, en nog wel meer mensen hier op het forum stellen jouw mening zeer op prijs.

Dick doe je ding en doe waar jij je goed bij voelt!

Link naar reactie

Laat ik er ook eens 1 noemen

$ 10.000 Gold, $ 50.000 Gold & The Coming Frightening Chaos

En als de $ 1,4 biljard derivaten zeepbel barst, kunnen we zelfs zien dat goud tegen een Weimar prijspeil stijgt, dus1 troy ounce voor $ 100000000000000 zegge 100 trillion dollars. Kan dat niet? zeker wel in Zimbabwe hebben ze al biljetten van .100 trillion dollar dus 100 met 12 nullen.http://www.youtube.com/watch?v=i_Uy6hSixoY

Daar kocht je voor 1 goudenmunt in de Weimar crisis een heel huizenblok voor.

Such a drop in confidence also caused a crisis in Weimar Germany itself when prices started to rise to match inflation. Very quickly, things got out of control and what is known as hyperinflation set in. Prices went up quicker than people could spend their money.

In 1922, a loaf of bread cost 163 marks.

By September 1923, this figure had reached 1,500,000 marks and at the peak of hyperinflation, November 1923, a loaf of bread cost 200,000,000,000 marks.

The impact of hyperinflation was huge :

People were paid by the hour and rushed to pass money to loved ones so that it could be spent before its value meant it was worthless.

People had to shop with wheel barrows full of money

Bartering became common - exchanging something for something else but not accepting money for it. Bartering had been common in Medieval times!

Pensioners on fixed incomes suffered as pensions became worthless.

Restaurants did not print menus as by the time food arrive…the price had gone up!

The poor became even poorer and the winter of 1923 meant that many lived in freezing conditions burning furniture to get some heat.

The very rich suffered least because they had sufficient contacts to get food etc. Most of the very rich were land owners and could produce food on their own estates.

The group that suffered a great deal - proportional to their income - was the middle class. Their hard earned savings disappeared overnight. They did not have the wealth or land to fall back on as the rich had. Many middle class families had to sell family heirlooms to survive

Er zijn ook wel youtube films van, bijvoorbeeld bankbiljetten in de kachel gooien omdat hout duurder was en met en kruiwagen vol bankbiljetten naar de winkel.

Link naar reactie

En voordat het zover is, wel goed leren rekenen want in de VS is 1 trillion = 1 Biljoen in het Nederlands. Dus 1 met 12 nullen.

Niet te verwarren met de Amerikaans Billion wat slecht 1 miljard is in het NL. Dus een 1 met 9 nullen.

Dus effe resumerend;

Een biljoen is tien tot de 12e macht, dus 1.000.000.000.000 of 1012. Het is een miljoen tot de tweede macht, hetgeen de naam met het voorvoegsel bi- verklaart.

Het SI-voorvoegsel voor een biljoen is tera, afgekort T.

Het Engelse billion is wat in het Nederlands een miljard genoemd wordt, dus 1000 miljoen of 1.000.000.000 (109). Deze betekenis was oorspronkelijk tot het Amerikaans-Engels beperkt, maar is thans ook in het Brits-Engels de norm. Een biljoen heet in het Engels trillion (1000 × 10003). Hetzelfde geldt overigens voor het Turks: het Turkse woord voor biljoen is trilyon.

De ontbinding van 1 biljoen in priemfactoren is: 1.000.000.000.000 = 212 × 512

Een biljoen seconden duurt ongeveer 31.690 jaar.

Een biljonair is iemand die een privévermogen heeft van minstens 1 biljoen (munt-eenheden) en een multi-biljonair is iemand die meer dan 2 biljoen in zijn bezit heeft.

Link naar reactie

Eindelijk praat er eens iemand anders over de Weimar republiek!

Nog maar heel even en niemand heeft het ooit meer over de Weimar republiek. De Obama republiek, daar zullen toekomstige generaties pas echt met afschuw over praten.

Link naar reactie

Goud. Zal altijd "een" waarde behouden.

Mijn excuses in het andere topic :rolleyes: @DickBerts: thanks ::o

Ten tijde van de ineenstorting van Nazi Duitsland was het papier waarvan het geld gedrukt was, meer waard dan het geld zelf.

Met papier kun je nog altijd je kont afvegen, of je kampvuur aanmaken.

Link naar reactie

• 3 weeks later...

Weer een verhelderend lijstje op Zerohedge.com met echte cijfers in plaats van 'gecorrigeerde' cijfers voor dit en dat

http://www.zerohedge.com/news/2014-03-06/top-12-signs-us-economy-heading-toward-another-recession

Onderstaand een gecomprimeerd overzicht in het Nederlands:

1. Aantal hypotheek aanvragen in de VS op het laagste niveau in 20 jaar

2. Radio Shack gaat meer dan 1.000 winkels sluiten. Dit is een nieuw teken van het instortende retail netwerk

3. De ISM index staat op het laagste punt in 4 jaar en heeft net grootste dip te pakken sinds de val van Lehman. (ISM index is een maat voor staat van de dienstverlenende sector)

4. Obamacare brengt veel financiële onzekerheid met zich mee voor zorgverlenende instanties

5. De handelsopbrengsten van de "too big to fail" banks zijn met meer dan 10% naar beneden gegaan

6. JPMorgan gaat duizenden mensen ontslaan

7. De stad Chicago is nog slechts 3 stappen verwijderd van Junk status

8. Het aantal banen in de VS is volgens ongecorrigeerde cijfers met 2,9 mln afgenomen in januari

9. Het besteedbaar inkomen ondergaat momenteel de grootste jaarlijkse afname sinds 1974

10. Slechts 35% vd Amerikanen zegt dat ze het dit jaar beter hebben dan vorig jaar

11. Machineproducent Caterpillar kampt al 14 maanden op rij met afnemende verkoopcijfers

12. Alle grote economieën zitten in de vertraging, de macro cijfers voor de G-10 zijn nog net niet slechter dan tijdens 'Lehman'

Ongelukkig genoeg denken veel Amerikanen dat de overheid en de FED de problemen hebben opgelost of onder controle hebben, dus men bereid zich niet voor op een crisis. Uiteindelijk zullen miljoenen (Amerikanen) verrast worden door de klap!

Tot zover deze schriftlezing..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...