Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goede viswinkels!


Dreutel

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van het draadje over de slechte en dure kibbeling wil ik hier een draadje starten met goede viswinkels. Winkels waar kwaliteit nog belangrijk is.

 

th.jpg.e0cc69b1ad3114a92843599ba8c9076b.jpg

 

Voor mij de allerbeste viswinkel van NL. Er zullen er vast meer zijn, maar hier kom ik graag, en ik ben niet de enige, want velen rijden er voor om. Het is geen grote viswinkel, met maar een beperkt assortiment, maar wel de lekkerste haring die je ooit gegeten hebt, lekkerbek, kibbeling, en wat er zoal beschikbaar is in het seizoen. Het is de enige winkel waar (volgens mij) IJsselmeerbot (gevangen bij Laaxum) verkocht wordt. Die moet je ook echt eens proberen.

 

Doede zelf staat meestal haring te fileren, en er staat meestal een vrouw vis te bakken. Een kleine winkel dus. Doede probeert ook echt mensen op te voeden wat vis betreft, en er hangt een prettige sfeer in de winkel.

 

Dit zijn Doede en zijn winkel:

 

doede-stavoren-portraet-88.jpg.b7cb5726d5f9160eb31ca2b46f30ceb0.jpgth-1-.jpg.84dbbfec8eed01bcd3eb8dd985fa40fd.jpg

 

De man is ook nog al een regionale bekendheid vanwege zijn muzikale aanleg, maar dat is offtopic, en behalve dat er cd's te koop liggen in de winkel, merk je daar niets van.

 

Tot slot ik heb geen commerciële belangen bij deze winkel, ik ben gewoon een zeer tevreden klant.

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een van de beste en grootste heeft veel op voorraad: http://www.schmidtzeevis.nl/

 

Partvis op de Schaardijk in Rotterdam is ook goed. Hier haal ik regelmatig een speciaaltje van kabeljauwfilet.

 

http://simonisvis.nl/ In Scheveningen ook goed. In het haringseizoen halen we hier regelmatig tonnetjes haring (al eet ik het zelf niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de beste en grootste heeft veel op voorraad: http://www.schmidtzeevis.nl/

 

Partvis op de Schaardijk in Rotterdam is ook goed. Hier haal ik regelmatig een speciaaltje van kabeljauwfilet.

 

http://simonisvis.nl/ In Scheveningen ook goed. In het haringseizoen halen we hier regelmatig tonnetjes haring (al eet ik het zelf niet).

 

Wou Simonis net melden inderdaad, damn wat lekkere vis hebben ze daar. Komt misschien ook omdat de visafslag er ook naast zit, echt een aanrader kan ik je vertellen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net mijn vriezer met ruim 60 kg vis gevuld, ca 12 verschillende soorten. Goede horeca kwaliteit via Wylax. Kost minder dan de helft tov de detailhandel.

 

Klinkt goed, ook een grote vis verwerker. Net even op hun website gekeken en ze verkopen ook aan particulieren.

 

Ik heb ook nog een adresje in Zeeland bij een oud vrouwtje. Die heeft haar vriezers vol liggen met vis wat iets onder de maat is, dus niet in de winkels terecht mag komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZOT(zee op tafel) in de bankastraat Den Haag lekkerbekken en kibbeling(kabeljauw geen ander witvis) wordt op bestelling pas gebakken gewoon lekkere vis.

Misschien niet rond lunch tijd gaan want staat de rij regelmatig buiten.(alleen maar een goed teken toch.

Ze hebben ook een klein restaurantje achter in de zaak. Regelmatig gaan eten toen ik nog in NL woonde en als ik nu in NL ben ga ik daar altijd even een kibbeling halen.

http://www.zeeoptafel.nl/1/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in 't oosten is het echt triest gesteld met de vis. Alles komt uit de diepvries en behalve kabeljauw a 23 euro per kg, zeer middelmatige zoute haring, gore tilapia en pangasius is er alleen gefrituurde onbekende lekkerbek en kibbeling te krijgen. Het beste is nog de diepvries makreel bij de turk en toko.

 

Eigenlijk haal ik alles uit de vriezer in Duitsland. Verse vis is zoveel lekkerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Op de markt blijkt de vis vaak van mindere kwaliteit te zijn. Bij sommige kramen kregen de keurmeesters zelfs vis die als bedorven moest worden beschouwd: http://www.gezondheidsnet.nl/bacterien/vis-op-de-markt-vaak-niet-vers Zelf heb ik ook wel eens een op de markt gekochte haring in de vuilbak moeten gooien, omdat -ie echt slecht was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de markt blijkt de vis vaak van mindere kwaliteit te zijn. Bij sommige kramen kregen de keurmeesters zelfs vis die als bedorven moest worden beschouwd: http://www.gezondheidsnet.nl/bacterien/vis-op-de-markt-vaak-niet-vers Zelf heb ik ook wel eens een op de markt gekochte haring in de vuilbak moeten gooien, omdat -ie echt slecht was.

 

Op de markt verkopen ze tegenwoordig vis wat onder de maat is en eigenlijk niet gevangen en verkocht mag worden. Daarnaast verkopen ze oude vaatjes haring als nieuwe haring. Alleen de eerste week als de Hollandse nieuwe er zijn, verkopen ze nieuwe en dan gaan ze steeds meer mixen met oude wat veel goedkoper inkoop is. Bagger wat je tegenwoordig op de markt krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de markt verkopen ze tegenwoordig vis wat onder de maat is en eigenlijk niet gevangen en verkocht mag worden. Daarnaast verkopen ze oude vaatjes haring als nieuwe haring. Alleen de eerste week als de Hollandse nieuwe er zijn, verkopen ze nieuwe en dan gaan ze steeds meer mixen met oude wat veel goedkoper inkoop is. Bagger wat je tegenwoordig op de markt krijgt.

Zelf ben ik er een leek in en ga ik meestal van de geur uit die de kraam veroorzaakt omdat ik gelezen had dat je verse vis eigenlijk niet mag ruiken en koop ik het liefste een vis waar de kop nog aanzit zodat je de ogen kan zien.

Zijn er eventueel nog andere tips waar ik op kan letten zodat ik geen bijna bedorven vis koop? Dat ze kleiner zijn dan dat de bedoeling is, is dat natuurlijk niet juist maar heb ik daar meer vrede mee als een vis ook echt vers is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Stadskanaal zit een zaakje dat de "bijzondere"naam draagt van; "De Kokkel"..zijn er volgens mij 10.000 van in Nederland, maar goed.

Heerlijke vis, welke soort je ook kiest.

Kibbeling, schol, zoute haring, zalm, paling, noem maar op, topkwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Stadskanaal zit een zaakje dat de "bijzondere"naam draagt van; "De Kokkel"..zijn er volgens mij 10.000 van in Nederland, maar goed.

Heerlijke vis, welke soort je ook kiest.

Kibbeling, schol, zoute haring, zalm, paling, noem maar op, topkwaliteit.

 

De meest voorkomende naam voor een viswinkel in NL is volgens mij "De Volendammer". Bij de kokkel zou ik eens kokkels bestellen Ben benieuwd of ze die hebben,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...