Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voedselemmers verstoppen


Aanbevolen berichten

In het geval SHTF dan ontstaat er een grote kans dat er bendes ontstaan die de huizen looten. Ik zit eraan te denken om mijn voedselemmers in de kruipruimte te gaan verstoppen. Mijn ruimte staat helemaal vol met zand. Ik moet dan een heleboel zand eruit halen.

Is dit verstandig mits de emmers luchdicht zijn? Het is wel een vochtige ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ikzelf ben nog niet uit dat dilema, voel me geen eekhoorn.

Zit wel eens te dokteren op wat ideeen maar ben er nog niet uit.

Als ze dan al binnenkomen wat zullen ze met jou of je gezin doen, nog los of ze wel of niet, iets of veel vinden?

 

Dus zet je in op maximaal verdedigen of verstoppen of maken dat je weg bent voordat jet zover is, en waar dan naartoe, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voedsel moet je beter over meerdere plaatsen verdelen.

Ook buiten het huis.

Een huis blijft altijd problematisch, het is maar 1 locatie.

Overval, brand, overstroming, chemisch ongeval in de buurt etc.

 

Ik snap de redenatie, ben het er ook mee eens.

Maar dan moet je ook aan redudante voorraden denken, ik begin net mijn vooraf gestelde doelen wat betreft hoeveelheden voedsel en water op orde te krijgen. Tools, en andere hardware, no way dat ik dat echt op orde krijg te veel wensen/ dromen, dus aan redudante voorraden denk ik nog niet.

Spreiden van mijn voorraden doe ik eigenlijk nauwelijks maar is wel goed om nog eens even te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet gewoon op de tafel een mand met appels en wat candybars erbij. Daarin een zeer dodelijk gif. Wanneer indringers jou kwaad willen doen en ze 1 van deze dingen hebben gegeten vallen ze binnen een paar minuten dood. Niet te snel laten doodvallen want iedereen moet ervan hebben gegeten. Serieus wat kan je nou echt doen wanneer zo'n bende je huis binnen dringt?

Is het nou wel of niet verstandig om de emmers met voedsel in de kruipruimte te verbergen?

Een gat graven. In dat gat de tonnen zetten. Een deken met zand eroverheen. Zelfs als iemand even een blik werpt in de kruipruimte vallen ze niet op. Zo kan je ook misschien jezelf verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed verpakte gevriesdoogd voedsel in een ton stopt, dan denk ik aan zo,n kano ton, dan kun je die zo in de volle grond graven en jaren niet meer naar kijken, als je aardappels in die ton stopt geef ik je wat minder tijd:rolleyes:

Ik zou blikjes en potten zo in een goede platic zak durven stoppen, goed afsluiten desnoods met een goede vocht absorber, rijst zout, om te voorkomen dat de blikjes en je deksels gaan roesten, en hopla de grond of kruipruimte in. Potten en blikjes zijn over het algemeen nog jaren na de datum goed te eten.

De relatief lage en constante temp. Zijn dan ook nog eens in je voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed verpakte gevriesdoogd voedsel in een ton stopt, dan denk ik aan zo,n kano ton, dan kun je die zo in de volle grond graven en jaren niet meer naar kijken, als je aardappels in die ton stopt geef ik je wat minder tijd:rolleyes:

Ik zou blikjes en potten zo in een goede platic zak durven stoppen, goed afsluiten desnoods met een goede vocht absorber, rijst zout, om te voorkomen dat de blikjes en je deksels gaan roesten, en hopla de grond of kruipruimte in. Potten en blikjes zijn over het algemeen nog jaren na de datum goed te eten.

De relatief lage en constante temp. Zijn dan ook nog eens in je voordeel.

 

Wou je rijst of zout als vochtabsorber gebruiken?

Bij de Gamma zijn toch veel betere te koop?

Deze zijn wel voor in de open ruimte, maar ze vreten wel vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou je rijst of zout als vochtabsorber gebruiken?

Bij de Gamma zijn toch veel betere te koop?

Deze zijn wel voor in de open ruimte, maar ze vreten wel vocht.

Ik gebruik rijst als vochtabsober sorrie, kost geen drol, geen chemische troep.

Kattebak vulling werkt ook goed.

 

Spijkers, gebruikte, werken ook goed als zuurstof absorbers, waarom geld uitgeven aan dit soort zaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik rijst als vochtabsober sorrie, kost geen drol, geen chemische troep.

Kattebak vulling werkt ook goed.

 

Spijkers, gebruikte, werken ook goed als zuurstof absorbers, waarom geld uitgeven aan dit soort zaken?

 

Rijst kende ik nog, m'n ma gooide altijd wat rijst in bijv het zoutvaatje. Kattebak vulling kende ik nog niet, handig! Lijkt mij dat dit niet bovenaan het hamsterlijstje staat van de gemiddelde mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga een proef op de som nemen, ik ga een pak zout, papieren vepakking, in mijn kruipruimte leggen.

Net gemeten het is daar vrij vochtig 80-90 procent luchtvochtigheid.

Als dat zout na een paar dagen hard wordt dan neemt het teveel vocht op, wat ik vermoed, en dan kun je dus niet zomaar alles in je kruipruimte leggen, wat ik gehoopt had.

Met een ton of plastic zak kan het zo wie zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga een proef op de som nemen, ik ga een pak zout, papieren vepakking, in mijn kruipruimte leggen.

Net gemeten het is daar vrij vochtig 80-90 procent luchtvochtigheid.

Als dat zout na een paar dagen hard wordt dan neemt het teveel vocht op, wat ik vermoed, en dan kun je dus niet zomaar alles in je kruipruimte leggen, wat ik gehoopt had.

Met een ton of plastic zak kan het zo wie zo.

 

Weeg het eerst. Dan weet je daarna precies hoeveel vocht het opgenomen heeft. :)

Glycerine neemt ook vocht op, en is niet giftig.

Het zit ook in tandpasta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weeg het eerst. Dan weet je daarna precies hoeveel vocht het opgenomen heeft. :)

Glycerine neemt ook vocht op, en is niet giftig.

Het zit ook in tandpasta.

 

Hoi JR, dus ook een open tube tandpasta erbij leggen, ook eerst even wegen? ;) sorrie kon me weer niet inhouden

Dat zout wegen is natuurlijk een goed idee ben benieuwd of en hoeveel dat dan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kruipruimte benutten is heel slim. Luchtdiechte emmers wil volgens mij ook zeggen vocht dicht. Kruipruimtes zijn koel en meestal toch redelijk geventileerd. Als je hem iets uitdiept kan je er heel veel in kwijt. Let wel op wat je doet met funderingen. Je moet een talud van 45 graden aanhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi JR, dus ook een open tube tandpasta erbij leggen, ook eerst even wegen? ;) sorrie kon me weer niet inhouden

Dat zout wegen is natuurlijk een goed idee ben benieuwd of en hoeveel dat dan is.

 

In principe droogt tandpasta ook uit. Maar dat kan aan de omgeving liggen.

Probeer maar eens voor je naar bed gaat om ergens een dotje neer te leggen (bijvoorbeeld op de rand van de wasbak).

Zou je moeten zien dat deze de volgende morgen dunner is geworden.

 

Wij bewaarden vroeger zout in een stenen pot, en die bleef gewoon open in de kast staan.

Die bleef gewoon bruikbaar.

Volgens mij neemt normaal zout niet zoveel vocht op als strooizout.

Na een tijd beginnen die zakken altijd te zweten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies wat een talud is. Bedoel je dat vanaf de plek waar het zand tegen de fundering aanligt er een hoek van 45 graden gemaakt moet worden? Het zand heeft massa en duwt tegen de fundering aan? Ik zat me daar al over te peinzen of het echt verstandig was om dichtbij de fundering het zand weg te halen. Of zit ik er naast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de fundering heeft inderdaad massa nodig om niet weg te zakken het wordt vooral tricky als je onder het niveau van de fundering gaat. Vande onderhoek van de fundering moet je zeker 45 graden aanhouden. Dit is heel afhankelijk van de grond waarop het huis gebouwd is. http://berkela.home.xs4all.nl/skelet/skelet%20fundering.html

 

fundering.jpg.2fcd93c4f381fbd42081f16a2a7a84b2.jpg

Van de internetsite geplukt...(gaat sneller dan zelf tekenen0 en een plaatje zegt soms meer dan woorden.

Je zie op het plaatje de twee lijnen. die moet je respecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha ik snap het. Thx. Ik dacht om een hoek van 45 graden aan te houden vanaf de hoogste plek waar het zand begint. Aangezien er zand bij de buren ligt duwt deze massa tegen de fundering aan. Wanneer ik dan mijn zand/massa weg haal is er geen kracht over die terug duwt. De fundering lijkt me sterk genoeg maar ik heb daar geen verstand van. Dit plaatje maakt het in ieder geval duidelijk. Ik heb geen idee hoe diep de fundering zit. Ik zal een googlen hoe dit in zijn werk gaat. Het is altijd goed om rekening te houden met wat extra zand. Met dit soort zaken mag je gewoon geen fouten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou absoluut niet zelf de kruipruimte gaan uitgraven. Er werken diverse krachten op een fundering en wil je dit soort zaken zelf gaan aanpassen, dan zul je toch echt door een bouwkundige een berekening moeten laten maken of dit wel mogelijk is.

Er zijn wel bedrijven die een wijnkelder kunnen aanleggen in je kruipruimte, men graaft een soort grote waterdichte betonnen 'ton' in, veel beter binnenklimaat dan een vochtige kruipruimte, de kosten vallen mee én het is makkelijk aan de buren uit te leggen zonder je opsec te verknallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast oliestel

het scheelt natuurlijk ook of je huis op palen staat? in de polder word/werd er natuurlijk ook wel onderheit.

 

ik zou alleen geen grote dieptes maken, maar net genoeg om je tonnen kwijt te kunnen. bijvoorbeeld 40/50 cm ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partizan

als je stevige emmers of bakken hebt vul deze dan 80%

zet er een waxine lichtje in en steek dit aan dan de deksel er op en je hebt een vacuum afgesloten box

hierin blijft alles nog langer goed

dit werkt ook met weckpotten alleen moet je dan brandgel oid. gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehh.. Je hebt een onderdruk. Dat is wel zo, maar absoluut geen vacuum. Lucht bestaat ongeveer voor 20% uit zuurstof. Verbranding is een reactie van een stof met zuurstof. een kaarsje is gemaakt van parafine C25H52 wanneer dit verbrandt ontstaat er water en CO2 een ook een gedeelte CO en zeker ook roet vorming. Ik heb geen flauw idee of het werkt. Ik heb er geen ervaring mee...jij wel Partizan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast partizan

ja ik heb dit uitgeprobeerd

bij de drogist kun je speciale brandgel kopen die speciaal voor wecken bedoelt is

als je de zuursof uit een omgeving weghaalt stop je ook oxidatie processen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...