Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pas op met zelf drank stoken (hoge boete)

Tom
 Share

Recommended Posts

Zit ik me al een tijdje voor te bereiden om zelf sterke drank te maken, immers bij een SHTF scenario kan ik echt niet zonder.

Lees ik dat het niet zonder risico is en dan met name een enorme boete i.v.m. belasting of zoiets.

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/22299473/__Pas_op_met_zelf_drank_stoken__.html

Dat cafe's en andere horeca gelegenheden dat doen om de belasting te ontduiken is een kwalijke zaak maar nu heeft men ook particulieren op de korrel volgens het korte bericht.

Morgen uitgebreid in de Telegraaf hoe het nu verder moet, dus morgen maar de krant kopen.

Misschien is er een maas in de wet of voor klein gebruikers een uitzondering, alhoewel wat is een kleingebruiker.

De Amaretto uit de supermarkt krijgt ook steeds meer een waterig smaakje en de prijs gaat wel omhoog, nu al 4,50 voor een klein flesje. Ik heb het nog gevraagd bij de manager van de LIDL waarom ze hier geen Amaretto verkopen en in Duitsland wel met voldoende keus in diverse merken, dat komt omdat men in NL in de supermarkt maar tot 14% alcohol mag verkopen, maar dat halen ze lang niet als ik het hier zo proef het is bijna limonade.

De Amaretto uit de drankwinkel is wel sterker en lekkerder maar kost ook 3X zoveel, dus een klein rot flesje voor 15 euro!

En het is natuurlijk zo weer op, niet alleen door mij hoor mijn vrouw drinkt er ook van, stiekem door een glas warme melk:)

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zit ik me al een tijdje voor te bereiden om zelf sterke drank te maken, immers bij een SHTF scenario kan ik echt niet zonder.

Lees ik dat het niet zonder risico is en dan met name een enorme boete i.v.m. belasting of zoiets.

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/22299473/__Pas_op_met_zelf_drank_stoken__.html

Dat cafe's en andere horeca gelegenheden dat doen om de belasting te ontduiken is een kwalijke zaak maar nu heeft men ook particulieren op de korrel volgens het korte bericht.

Morgen uitgebreid in de Telegraaf hoe het nu verder moet, dus morgen maar de krant kopen.

Misschien is er een maas in de wet of voor klein gebruikers een uitzondering, alhoewel wat is een kleingebruiker.

De Amaretto uit de supermarkt krijgt ook steeds meer een waterig smaakje en de prijs gaat wel omhoog, nu al 4,50 voor een klein flesje. Ik heb het nog gevraagd bij de manager van de LIDL waarom ze hier geen Amaretto verkopen en in Duitsland wel met voldoende keus in diverse merken, dat komt omdat men in NL in de supermarkt maar tot 14% alcohol mag verkopen, maar dat halen ze lang niet als ik het hier zo proef het is bijna limonade.

De Amaretto uit de drankwinkel is wel sterker en lekkerder maar kost ook 3X zoveel, dus een klein rot flesje voor 15 euro!

En het is natuurlijk zo weer op, niet alleen door mij hoor mijn vrouw drinkt er ook van, stiekem door een glas warme melk:)

In Spanje is gelukkig de drank nog betaalbaar. Zeker als je de Spaanse Amaretto of andere likeur koopt voor 4-5 euro de fles. Dus in Spanje kun je daar nog niet zelf tegen stoken.

Als je veel fruit hebt, dan kun je a la @Piroska zelf je drank maken.

• Leuk 1
Link naar reactie

Bij de Aldi in Nederland zie je wel eens flessen 'Amaretto' voor iets van 4 of 5 euro. Deze Ámaretto bevat 14% alcohol.

Bij de Aldi in Belgie zie je dezelfde flessen Amaretto voor dezelfde prijs, maar die bevat 25% alcohol !

Link naar reactie

WTF? :confused:

Link naar reactie

Ik denk persoonlijk als je sterke drank stookt, dat die boete het minste van je gevaren is.

Stook niet zomaar zonder dat iemand je het voor heeft gedaan er zijn meerdere gevaren.

Met het ontploffen van je ketels. Tot de bepalen waarneer je drank pas drinkbaar is.De eerste paar liter die uit je copperpot komt is niet drinkbaar (voor degene die stoken alleen via moonshiners kennen dat is de rocketfuel waar ze het soms over hebben)

Hier stoken we ook regelmatig onze eigen wodka. Je hebt de legale manier en de illegale.

De legale: Is met spirytus water.en een smaak naar keuze mijn favoriet is kweeperen( en nee niet spiritus)

images.jpg.d2bba0071f9198820f59f87c258fc44f.jpg

De illegale :Is dus echt het zelf stoken van je drank. Maar is wel de leukste

ps genoeg recepten te vinden op het net

Link naar reactie

Ik denk persoonlijk als je sterke drank stookt, dat die boete het minste van je gevaren is.

Stook niet zomaar zonder dat iemand je het voor heeft gedaan er zijn meerdere gevaren.

Met het ontploffen van je ketels. Tot de bepalen waarneer je drank pas drinkbaar is.De eerste paar liter die uit je copperpot komt is niet drinkbaar (voor degene die stoken alleen via moonshiners kennen dat is de rocketfuel waar ze het soms over hebben)

Hier stoken we ook regelmatig onze eigen wodka. Je hebt de legale manier en de illegale.

De legale: Is met spirytus water.en een smaak naar keuze mijn favoriet is kweeperen( en nee niet spiritus)

images.jpg.d2bba0071f9198820f59f87c258fc44f.jpg

De illegale :Is dus echt het zelf stoken van je drank. Maar is wel de leukste

Wat kost tegenwoordig een fles spirytus in Polen?

Link naar reactie

Amaretto kost 4,99 in Duitsland. Ik neem meestal het merk Rialto, 28% verkrijgbaar bij Kaufland. Wij gaan altijd naar Nettetal. Tevens kost daar de wodka 5 euro en de rum ook 5 euro. Een vriend die altijd mee inkoopt en verstand van wijnen heeft neemt daar de wijn mee van 1,59 tot 2,69. Bier in blik, halve liter, 28 cent (wel 25 cent statiegeld, dus blik weer terug inleveren). Een ander merk Amaretto is verkrijgbaar bij de Lidl in Duitsland, ook 5 euro en ook 28%. Wodka 5 en rum 5,50 euro.

Ik rij op gas en de 120 km kost me ongeveer 6,50. Daar gooi ik ook nog even mijn tank vol. :-)

• Leuk 1
Link naar reactie

Zelf drank stoken is jammer genoeg idd verboden.

Wat niet verboden is, is het destilleren van gekochte licht alcoholische drank tot sterke drank. Een maas in de wet, want over de alcohol heb je dan al accijns betaald.

Om die reden mogen destilleerapparaten dan ook gewoon verkocht worden in de handel.

Hier hebben ze hele mooie van koper, handgemaakt: http://www.deveteraan.nl/N_frame.html?http://www.deveteraan.nl/

Link naar reactie

Gast Heksenboot

Een simpele manier van sterkere alcohol maken:

Vries wijn (of iets anders) in (rekening houden met uitzetten).

Als alles bevroren is, zet dan de fles ondersteboven boven een pan of zo.

De alcohol ontdooit het eerst. Dus de het eerst smeltvocht is sterker dan de wijn zelf.

Wat je overhoudt hoef je niet weg te gooien, maar kan je lekker mengen met vruchtensap.

Ik was een keer een fles Grasovka vergeten in de vriezer.

Helemaal bevroren.

Een beetje ongeduldig, begonnen we eraan te lurken.

Hallelujah, das pas lekker. :D

Link naar reactie

Ben ook benieuwd naar het artikel straks, maar.....Uw overheid wil alles regelen!

Ik heb in het verleden bier en wijn gemaakt. Ook lekker gestookt.

Niet voor gewin, maar voor de leut........

Niks mag meer.

Ze doen maar;)

Wanneer je veilig stookt en voor eigen gebruik met een kleine ketel, dan kunnen ze je niets maken. Wanneer je stookt op grote schaal en dit op de markt brengt door het goedkoop aan te bieden, dan ben je de klos.

Ik had overigens toch al verwacht dat er vanuit het voormalig Oostblok heel veel goedkope drank op de NL markt zo komen, maar dat schijnt mee te vallen.

Link naar reactie

Wanneer je veilig stookt en voor eigen gebruik met een kleine ketel, dan kunnen ze je niets maken. Wanneer je stookt op grote schaal en dit op de markt brengt door het goedkoop aan te bieden, dan ben je de klos.

Ik had overigens toch al verwacht dat er vanuit het voormalig Oostblok heel veel goedkope drank op de NL markt zo komen, maar dat schijnt mee te vallen.

Dat is ook logisch. Wat moeten ze anders zelf drinken ? Voor eigen gebruik mag je in Vlaanderen stoken. Het is wel zo dat de verkoop van suiker gecontroleerd wordt. Je loopt niet zomaar een warenhuis buiten met 50 kg suiker elke week.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...