Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik wist niet precies waar ik deze post moest plaatsen, dus mijn excuses als hij verkeerd staat.

Ik ben zeventien, zit in 4 havo en ga dus over anderhalf jaar studeren. Weet nog niet wat. Geen flauw idee. Zo ben ik nou eenmaal.

Na dat ik mijn studie heb af gerond moet ik natuurlijk op mijzelf gaan wonen en een baan zoeken et cetera, maar er is één probleem... Nou ja... Probleem?

Ik ben niet zo'n stads mens, maar woon wel in de stad. Ik wil niet veel geld verdienen, zoals de meeste leeftijdsgenoten. Ik wil graag meer tijd spenderen aan leukere dingen. Wie wil dat nou niet? Maar dan wordt het leven wel een beetje sober misschien, dus toen bedacht ik: waarom kan ik niet gewoon zorgen dat ik later een semi-agrarisch bestaan opbouw? Semi. Niet compleet. Eten verbouwen om jezelf te voeden, maar wel een baan hebben om grotere zaken te kunnen betalen. Maar goed: weinig werken, 'sober' leven, semi-agrasich... Daar is natuurlijk geen plek voor in Nederland! Bovendien wordt ik die kut regen ook een beetje zat... Daarom leek het mij een gaaf idee om naar Amerika te emigreren. De USA. Genoeg grond. Mooi landschap en klimaat (ligt er aan waar in Amerika natuurlijk...). Minder sterke bureaucratie, dus meer vrijheid... Geweldig toch? Gewoon een paar dozijn acres (Amerikaanse maat) aan land om te doen wat je wilt.

Ik maak het weer te lang, want ik moet zo gaan pitten, dus ik rond het een beetje af...

Heeft iemand hier wel eens gedacht aan emigeren naar Amerika? Kan iemand mij vertellen hoe het met de prijzen van de huizen zit daar? Want daar draait dit saaie verhaaltje van mij ook een beetje om... Ik had gezien dat je al aardig wat land kan kopen voor een half ton.

Mijn verhaal is niet compleet, maar ik vul het morgen wel aan...

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik zou me eerder druk maken om n verblijfsvergunning dan om huizen prijzen, want je komt de US niet zo maar in! Buiten dat is de US echt een van de laatste plekken die ik zou kiezen... Als ergens de wereld snel naar de haaien gaat is t daar, maar goed... Das persoonlijk! Ik zou eerder kijken naar europees binnenland... Wij wonen overigens lekker landelijk in NL, en zijn ook semi agrarisch hoor! ;)

Oostkust is je te druk en de westkust krijgt steeds meer last van de straling van fukushima (waarschuwingsmeters staan al tijden uit). Verder ligt de economie daar plat, zijn grote delen van de grond + grondwater (als het er nog is) vervuild door het fracken voor schaliegas, wat niet bepaald gezond is als je voedsel verbouwen wil. Zijn de afstanden er gigantisch, blijven de brandstofprijzen stijgen en is een kantoorbaan samen met lang forenzen voor je moestuin erg kostbaar (in geld en slaapgebrek). Op een aantal punten is europa zo gek nog niet. Wil je verder weg ga dan richting oosteuropa of gelijk de taigabossen in. Beetje werk + eigen voedsel verbouwen kan je ook dichter bij huis met tuin, volkstuin of eigen stukje grond (let dan echt wel op het huidige bestemmingsplan en blijf het in de gaten houden!, want ook daar gebeuren smerige dingen).

Ik wist niet precies waar ik deze post moest plaatsen, dus mijn excuses als hij verkeerd staat.

Ik ben zeventien, zit in 4 havo en ga dus over anderhalf jaar studeren. Weet nog niet wat. Geen flauw idee. Zo ben ik nou eenmaal.

Na dat ik mijn studie heb af gerond moet ik natuurlijk op mijzelf gaan wonen en een baan zoeken et cetera, maar er is één probleem... Nou ja... Probleem?

Ik ben niet zo'n stads mens, maar woon wel in de stad. Ik wil niet veel geld verdienen, zoals de meeste leeftijdsgenoten. Ik wil graag meer tijd spenderen aan leukere dingen. Wie wil dat nou niet? Maar dan wordt het leven wel een beetje sober misschien, dus toen bedacht ik: waarom kan ik niet gewoon zorgen dat ik later een semi-agrarisch bestaan opbouw? Semi. Niet compleet. Eten verbouwen om jezelf te voeden, maar wel een baan hebben om grotere zaken te kunnen betalen. Maar goed: weinig werken, 'sober' leven, semi-agrasich... Daar is natuurlijk geen plek voor in Nederland! Bovendien wordt ik die kut regen ook een beetje zat... Daarom leek het mij een gaaf idee om naar Amerika te emigreren. De USA. Genoeg grond. Mooi landschap en klimaat (ligt er aan waar in Amerika natuurlijk...). Minder sterke bureaucratie, dus meer vrijheid... Geweldig toch? Gewoon een paar dozijn acres (Amerikaanse maat) aan land om te doen wat je wilt.

Ik maak het weer te lang, want ik moet zo gaan pitten, dus ik rond het een beetje af...

Heeft iemand hier wel eens gedacht aan emigeren naar Amerika? Kan iemand mij vertellen hoe het met de prijzen van de huizen zit daar? Want daar draait dit saaie verhaaltje van mij ook een beetje om... Ik had gezien dat je al aardig wat land kan kopen voor een half ton.

Mijn verhaal is niet compleet, maar ik vul het morgen wel aan...

Waarom niet eerst tijdens je studie een paar hamburgers bakken bij de Mc Donalds, dan kun je wat sparen en meemaken hoe een Amerikaans bedrijf wordt geleid. Met je spaargeld kun je dan wat rondtrekken door de VS om te kijken of je it echt wel wilt. VS is echt een heel hard land waar burgers nauwelijks rechten meer hebben, waar de gevangenissen vol zitten met bendeleden, waar iedereen met wapens rondloopt.

Beter doorstuderen en door sparen na je Havo en in de tussentijd wat andere landen bezoeken.:rolleyes:

Nou, aangezien mijn eerste post een beetje incompleet is en er al aardig wat mensen op hebben gereageerd is hier het vervolg/aanvulling.

Allereerst een vraag: wat maakt Canada beter? Of wat maakt Australia beter? @Greener @doom @Marc67NL

Volgens mij valt het wel mee hoe erg de vrijheid beperkt is voor Amerikaanse burgers, maar daar heb ik mijzelf nog niet in verdiept, dus als iemand concrete voorbeelden heeft hoor ik dat natuurlijk graag!

Mocht de bom barsten (SHTF) dan zit ik eerlijk gezegd veel liever ergens afgelegen in de bergen dan hier, waar mensen je niet zo snel vinden, dan in Nederland, waar er gegarendeerd binnen een weekje een bende voor je deurtje staat als het bekent is dat je voedsel hebt.

Lange afstanden? Hoge benzine prijzen? Ik heb mijn cowboyhoed al besteld! Ik koop wel een paard... Nee, maar even serieus.. Benzine kost ongeveer een euro minder per liter in Amerika, grof gezegd. Dat is niet zo'n probleem. De grote afstand tussen mijn huisje en de lokale supermarkt vind ik prima. Gewoon minder vaak naar de supermarkt in plaats van drie keer per week... Inslaan dus. Maar je hebt wel gelijk. Lange afstanden rijden naar werk is ook niet geweldig, maar daar vind ik nog wel iets op.

Geld. Tja.. Ik denk dat een blanke man (huidskleur en sekse beïnvloed de kans op een baan) met een redelijke opleiding niet zo'n groot probleem heeft om aan een baan te komen. Volgens mij zit je met een Hoger Beroeps Onderwijs-diploma al boven het gemiddelde opleidingsniveau van de Amerikanen, dus dat zit wel snor.

En nogmaals: Semi-agrarisch, geen overbodige luxe artikelen kopen, goedkoop land kopen (hoe dunner de bevolking, hoe goedkoper het land is)... Als het voedsel zelf verbouwd wordt, het huis grotendeels verwarmd wordt door zelf gekapt hout, water deels opgevangen wordt, dan vallen er aardig wat kostenposten weg... Daarbij komt ook nog dat de belastingen in Amerika een stuk lager zijn.

Maar nu de aanvulling op mijn eerste post.

Ik had bedacht dat dit hele gebeuren natuurlijk best wat geld kan gaan kosten. Bovendien is zo iets groots te veel voor mij alleen. Daarom is het het beste als ik nog wat 'like-minded' mensen mee breng. Mensen die ook niet zo stads zijn. Mensen die iets op willen bouwen. En die mensen zal ik nog wel vinden. Dat weet ik zeker. Het is niet een kwestie van of, maar een kwestie van wanneer.

Nou, aangezien mijn eerste post een beetje incompleet is en er al aardig wat mensen op hebben gereageerd is hier het vervolg/aanvulling.

Allereerst een vraag: wat maakt Canada beter? Of wat maakt Australia beter? Er wonen zeer waarschijnlijk een stuk minder idioten :p

Volgens mij valt het wel mee hoe erg de vrijheid beperkt is voor Amerikaanse burgers, maar daar heb ik mijzelf nog niet in verdiept, dus als iemand concrete voorbeelden heeft hoor ik dat natuurlijk graag!

Mocht de bom barsten (SHTF) dan zit ik eerlijk gezegd veel liever ergens afgelegen in de bergen dan hier, waar mensen je niet zo snel vinden, dan in Nederland, waar er gegarendeerd binnen een weekje een bende voor je deurtje staat als het bekent is dat je voedsel hebt. Waarom US, bergen heb je op ieder continent!

Lange afstanden? Hoge benzine prijzen? Ik heb mijn cowboyhoed al besteld! Ik koop wel een paard... Nee, maar even serieus.. Benzine kost ongeveer een euro minder per liter in Amerika, grof gezegd. Dat is niet zo'n probleem. De grote afstand tussen mijn huisje en de lokale supermarkt vind ik prima. Gewoon minder vaak naar de supermarkt in plaats van drie keer per week... Inslaan dus. Maar je hebt wel gelijk. Lange afstanden rijden naar werk is ook niet geweldig, maar daar vind ik nog wel iets op. De benzine mag dan goedkoper zijn, het leven is er verder duurder, en de lonen liggen lager...

Geld. Tja.. Ik denk dat een blanke man (huidskleur en sekse beïnvloed de kans op een baan) met een redelijke opleiding niet zo'n groot probleem heeft om aan een baan te komen. Volgens mij zit je met een Hoger Beroeps Onderwijs-diploma al boven het gemiddelde opleidingsniveau van de Amerikanen, dus dat zit wel snor. Je hebt geen HBO, je hebt HAVO, toch? En niet alle HBO-diploma's zijn internationaal erkend! Ook in Amerika is de werkeloosheid mateloos groot, dus zonder super CV (wat je nog niet hebt) zijn jou kansen net zo groot, of wellicht kleiner dan de gemiddelde Amerikaan.

En nogmaals: Semi-agrarisch, geen overbodige luxe artikelen kopen, goedkoop land kopen (hoe dunner de bevolking, hoe goedkoper het land is)... Als het voedsel zelf verbouwd wordt, het huis grotendeels verwarmd wordt door zelf gekapt hout, water deels opgevangen wordt, dan vallen er aardig wat kostenposten weg... Daarbij komt ook nog dat de belastingen in Amerika een stuk lager zijn. Hoeveel ervaring heb je met landbouw/veeteelt? Het kost én heel veel tijd en kennis, en vergeet niet, als er een oogst mislukt moet je toch gaan winkelen, en dat is DUUR in de geweldige US of A. Vergeet niet dat je gemiddelde werkweek zo'n 60 uur is daaro, om er dan nog 30 uur bij te beunen in je eigen tuin... WW kennen ze trouwens ook niet daar. En de plek die jij omschrijft, komt recht uit een film... Mooi, maar niet realistisch, om nog maar niet te spreken van de werkgelegenheid in the middle of nowhere...

Maar nu de aanvulling op mijn eerste post.

Ik had bedacht dat dit hele gebeuren natuurlijk best wat geld kan gaan kosten. Bovendien is zo iets groots te veel voor mij alleen. Daarom is het het beste als ik nog wat 'like-minded' mensen mee breng. Mensen die ook niet zo stads zijn. Mensen die iets op willen bouwen. En die mensen zal ik nog wel vinden. Dat weet ik zeker. Het is niet een kwestie van of, maar een kwestie van wanneer.

Zo te lezen heb je te veel amerikaanse films gekeken... Google eerst eens over de procedure om naar de US te mogen emigreren... Dat geldt dan niet voor jou, maar ook voor al die andere die je mee wil slepen! ;) En vergeet de allerbelangrijkste wijze les van tante Eva niet! "Als iets te mooi lijkt om waar te zijn (zoals: The american dream), dan is het ook zo! ;)

• Leuk 1

Hoi Harmen,

Logisch dat je wel in Noord Amerika zou willen wonen. Delen er van zijn prachtig. Afgelopen voorjaar heb ik drie weken door Canada en de VS getrokken. We zijn van Canada via Vs weer naar Canada gegaan. Qua natuur zijn beide landen geweldig. Qua cultuur zou ik in de VS niet dood willen liggen. Er heerst een angst cultuur naar alles wat uit het buitenland komt. Het was moeilijk om zo maar ergens een praatje te maken. Ik had het idee dat de amerikanen die ik sprak zich een superieur ras voelen.

Toen we weer in Canada kwamen was het een verademing. Het was alsof we opgesloten hadden gezeten en weer vrij kwamen. Dit ervaarde we gelijk bij de grensovergang. Toen we van Canada de Vs ingingen voelde we ons misdadigers. De douanier liep om ons heen met de hand op de holster. Toen we terug gingen van de Vs weer naar Canada hebben we gezellig met de douanier over onze reis en de plaatselijk voorkomende vogels gepraat. Canadezen zijn meer openminded. Als je lasser bent kun je daar zo aan het werk en goed verdienen.

Maar je kunt het beste zelf gaan kijken. Zoek een baantje. Spaar, en ga er naar toe. Kijk wat betreft je opleiding naar een opleiding waarmee je overal een goede baan kans hebt. En doe wat jij wilt. Je kunt beter spijt krijgen van dingen die je gedaan hebt dan van dingen die je niet hebt gedaan. ( dit is geen excuus om illegale dingen te doen :rolleyes:)

• Leuk 1

Ik ben helemaal vóór dit soort plannen Harmen, alleen ben ik ook vóór goed onderzoek voor dit soort levensveranderende plannen! ;)

Spaar eens een lekker bedrag bij elkaar en ga eens op trek vakantie door de states, leg thuis eens een moestuin aan, of huur een volkstuin, dan kun je daar wat ervaring in opdoen. Ik ben opgevoed in een moestuin (serieus, mn pa heeft 500m² moestuin, deels in kas, deels buiten) en nu heb ik met mijn man al sinds 5 jaar een moestuin. En zelfs bij ons gaat er nog wel eens wat verkeerd. ;)

@eva1986 en @Tanfana

Bedankt voor jullie ideeën, ik kan er zeker wat mee. Het huren van een moestuin is zeker een goed idee, maar mijn ouders hebben verteld dat ik een groot deel van onze tuin mocht gebruiken om te tuinieren. Dat heeft als voordeel dat ik niet meteen aan een moestuin vast zit. Wat misschien ook wel interessant is om te vertellen is dat ik misschien in de zomervakantie drie weekjes vrijwilligers werk ga doen op een soort semiagrarische 'community'. Ben er al een keer een weekje geweest en dat beviel wel. Vlierhof heet het. Met een beetje geluk kan ik daar in de tuin helpen en mijn tuinier vaardigheden vergroten! :D

En nog even over het stereotype Amerikaan, want het viel mij op dat veel mensen Amerikanen niet zo aardig vinden. Op Vlierhof (eerder genoemd) was ook een Amerikaans koppeltje, maar die waren niet onaardig.

Ik zal binnenkort kijken naar opleidingen en in de zomer beginnen met tuinieren. Dan ben ik tenminste al een stukje op weg.

@eva1986 en @Tanfana

.................... Wat misschien ook wel interessant is om te vertellen is dat ik misschien in de zomervakantie drie weekjes vrijwilligers werk ga doen op een soort semiagrarische 'community'. Ben er al een keer een weekje geweest en dat beviel wel. Vlierhof heet het. Met een beetje geluk kan ik daar in de tuin helpen en mijn tuinier vaardigheden vergroten! :D

En nog even over het stereotype Amerikaan, want het viel mij op dat veel mensen Amerikanen niet zo aardig vinden. Op Vlierhof (eerder genoemd) was ook een Amerikaans koppeltje, maar die waren niet onaardig.

Ik zal binnenkort kijken naar opleidingen en in de zomer beginnen met tuinieren. Dan ben ik tenminste al een stukje op weg.

Vraag eens aan hun waarom ze dit hier doen en niet in Amerika...... http://www.vlierhof.nl/

Ik snap dat je door al die amerikaanse TV een beetje apart beeld krijgt van Amerika. In werkelijkheid is het niet zo'n leuk land, tenzij je heel veel geld hebt.

Harmen, je bent een redelijk slimme jongen en je denkt al vooruit.

Maar de USA is het echt niet. De USA is al bijna failliet. Daar ga je het echt niet redden.

Tegen de tijd dat hij oud en wijs genoeg is om te gaan heeft hij dat wel zelf ontdekt.

Voorlopig vind ik vaardigheden aanleren, krav maga over een jaartje, moestuinieren, en zich oriënteren op een zelfvoorzienend leven een heel gezond (en redelijk slim) toekomstplan en het bemoedigen waard.

Tegen de tijd dat hij oud en wijs genoeg is om te gaan heeft hij dat wel zelf ontdekt.

Voorlopig vind ik vaardigheden aanleren, krav maga over een jaartje, moestuinieren, en zich oriënteren op een zelfvoorzienend leven een heel gezond (en redelijk slim) toekomstplan en het bemoedigen waard.

Absoluut met je eens.

En als je weg wil uit Nederland (poolverschuiving?), dan kies ik eerder ver achter de Ardennen - Zuid Duitsland.

Noorwegen/ Zweden zal tegen die tijd niet meer te bereiken zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...