Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nu op tv, discovery manhunt


hakin9

Aanbevolen berichten

20:00 tot 21:00 een intro, 21:00 tot 22:00 de eerste aflevering.

 

In het gloednieuwe programma Manhunt op Discovery Channel volgt de kijker ex- SEAL commando Joel Lambert. Hij daagt de best getrainde opsporingsteams ter wereld uit om hem binnen 48 uur te vinden. Joel beschikt alleen over een basisuitrusting, terwijl de teams gebruik maken van al hun opsporingsbenodigdheden.

 

Joel Lambert beschrijft Manhunt aan TVGids.nl als ‘het ultieme kat-en-muis-spel’. Hij gaat de strijd aan met de best getrainde opsporingsteams ter wereld. Hij wordt gedropt en heeft 48 uur om met zijn cameraman en producent naar de eindstreep te komen. Onder andere de grenspolitie in Polen en de drugsopsporingsdienst in Panama werden getest.

 

Constante adrenaline rush

“Het is een van de lastigste dingen die ik ooit heb gedaan. Al mijn kennis en vaardigheden werden getest", vertelt Joel. Met alleen een basisuitrusting probeerde hij zich een weg te banen op een onbekend terrein, terwijl er constant op hem werd gejaagd. “Er waren momenten waarop ik dacht: ‘waar ben ik aan begonnen’.” Maar de uitdaging was zo groot dat Joel niet opgaf. “Het is een constante ‘adrenaline rush’. Alles wordt scherper en je presteert op de top van je kunnen”.

 

Niet zonder slag of stoot

“Manhunt is een uniek programma. Het bevat actie, avontuur en survival. Je zit er middenin en iedereen doet mee”. Dit is ook te merken aan het aantal ongevallen die plaatsvonden tijdens de opnames. Zo waren er drie cameramannen en twee producers nodig om het programma te maken.

 

'Making-off'

Voorafgaand aan de eerste aflevering is er om 20:00 uur een speciale ‘making-off’ van Manhunt te zien. Hierin worden de verschillende teams voorgesteld en zijn beelden te zien van een aantal hachelijke momenten die Joel en zijn crew meemaakten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het camerateam klaagt steen en been, ze zitten onder het bloed en snijwonden. Ze zeggen dat ze het zwaarder hebben dan Joel Lambert.

Zijn het nu zulke watjes of is het allemaal toneel. Net zoals bij Edward (Bear) Grylls. :p

Snap ik wel. Hij kan lekker rauzen. Zij sjouwen met camera's achter hem aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel me toch een beetje vragen bij de Poolse aflevering of de vrachtwagenchauffeur echt iets gezien had en ook heeft deze de Trackers gebeld ettelijk uren na het voorval en zijn truck staat dan ook nog op de zelfde plaats.

 

In 'the making of' zei men dat het voor de polen een erezaak was om deze opdracht te winnen. Zou het niet kunnen dat er in bepaalde regio's de trackers extra hulp krijgen zodanig dat ze er toestemming krijgen om er te filmen en de trackers zelf er ook beter uitkomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Heeft iemand al eens een link gevonden via torrents om deze serie te downloaden? Ik vind het nergens.

 

Edit: ik vind wel een stuk of 3 afleveringen op youtube maar die zijn van lage kwaliteit.

 

Edit 2: ah, het lijkt er op dat alleen de UK de serie Manhunt noemt, als je zoekt op Lone Target vind ik wel alle 6 de afleveringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL editje , bij kickassto staan er 7 stuks

gr will

 

Ja, de allereerste aflevering is een soort pre-show. Er zijn 6 echte afleveringen.

Ik heb er nu 4 gezien overigens en ik vind het eigenlijk nogal saai allemaal. Uiteindelijk gebeurd er weinig en echt veel te leren valt er ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu alle afleveringen gezien en ik blijf bij mijn oordeel dat het een wat saaie show is. In ongeveer de helft van de gevallen weet hij net op tijd te ontkomen (hoe is het mogelijk) maar voor eigenlijk alle gevallen geldt dat als de trackers hadden mogen schieten hij in geen enkel geval had ontkomen. Dat zal dan wel te maken hebben met het in stand houden van de reputatie van de opsporingsdiensten. Veel situaties zijn duidelijk geënsceneerd maar dat is met TV niet echt een verrassing...

 

Als je een aflevering wilt kijken kijk dan naar de laatste, die is het aardigst naar mijn mening vanuit Nederlands prepper oogpunt, alle andere komen op hetzelfde neer.

Hij zit dan op een Zuid Koreaans eiland in zowel stedelijk gebied als de omringende natuur. Moet zien te ontsnappen aan CCTV en andere high tech zaken, zoekt in een verlaten gebouw naar spullen die hij kan gebruiken, camoufleert burger kleding en zo nog wat zaken.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SJuec4s9_dw

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

FF zoeken op Lone Target piepeltjes, schijnt in de US weer anders te heten dan internationaal. Rare jongens die Amerikanen...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Lone_Target

 

EDIT: Een aflevering zitten kijken daarnet. Best aardig. Toch pokkeweer vandaag dus buiten komt er weinig van. Ik ben wel benieuwd hoe Nederland het zou doen om dit mannetje te vinden. Camera's zat zou je zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...