Ga naar inhoud
GENEGEERD

Veel te dure kibbeling, dus zelf maken voortaan


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
Sorry als je het verkeerd opvat, is niet de bedoeling. 'k Vind inderdaad wel de standpunten wel erg eenzijdig.

Ik heb het namelijk niet over de bio-industrie, want hoe fout die is hoef je me niet te vertellen.

Een plant vind het ook niet leuk om dood te gaan, heeft alleen geen ogen. Wil je eten, dan moet er iets dood.

 

Mooi, dan zijn we het met elkaar eens. Bio Industrie moet ophouden, te beginnen bij mezelf.

 

Planten en dieren verschillen. Zoek maar op. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Preppers weten al lang dat er met voedsel wordt gerommeld. Nu moeten we dus ook niet denken dat biologische groenten en fruit ook zo goed voor ons zijn. Daar waar geld verdiend wordt is gerommel met regels, middelen die eigenlijk niet gebruikt mogen worden en fraude met papierwerk om meer geld voor de producten krijgen. Kijk maar eens naar de keuringsdienst van waarde, die komen wekelijks met nieuwe voorbeelden.:o

 

Als je zeker wilt zijn dat je niet genept wordt, dan moet je zelf telen.:cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...

In de aanbieding kocht ik een paar weken geleden wat kabeljauwfilets (Queens Alaska diepvries). Vandaag laat ik de vis ontdooien en doe ik er alvast wat viskruiden op, dat trekt dan lekker in de vis.

 

Morgen maak ik dan een lekker papje van bloem, melk en twee eieren (kan ook met bier, hete peper en andere varianten). Daarna de vis even goed droog maken en bakken in olie op 180 graden.

 

Ik zal als ik er erg in heb een paar pixies van maken.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom moet er nou altijd filmpjes uit het buitenland neergezet worden en dan schoppen tegen de Nederlandse veehouderij??

Echt ongeloofelijk,als er 1 land is waar ze onwijs streng zijn en goed voor vee zijn is het wel in nederland.

 

Nou nou, je bent wel stellig zeg! Ik kan me toch echt herinneren dat het NL vlees bol staat van de antibiotica, er regelmatig vleesverwerkers in het nieuws komen vanwege allerlei overtredingen, enz enz...

Ik ben van mening dat in Nederland ons voedsel helemaal niet zo goed is als wel wordt beweerd. De economische belangen zijn eenvoudig te groot.. zolang er geld kan worden verdiend aan allerlei illegale toevoegingen, medicatie, of vermenging dan wel bewerking van voedsel veranderd er niets... manmanman, water in kipfilet, plofkippen, rode kleurstof van schildluizen, groeihormonen in vlees enz enz

Inmiddels zijn Nederlanders de langste mensen ter wereld.. enig idee hoe dat kan?

 

Hieronder enkele van de geraadpleegde bronnen.

 

- Vlees in Nederlandse winkels onveilig (bron: Volkskrant, 26 maart 2014) KLIK

 

- NVWA; zorgen over toename voedselschandalen (bron: Radar, 16 maart 2014) KLIK

 

- Weet wat u eet (bron: Besef 13 augustus 2014) KLIK

 

- Nederlanders langste mensen ter wereld (bron: Nu.nl 13 november 2014) KLIK

 

- Wat is er mis in de Vee industrie (bron CIWF Compassion in World Farming, geraadpleegd op 13 november 2014) KLIK

Via deze link kun je per diersoort lezen hoe de dieren in deze industrie worden gehouden...... (niet lezen als je een zwakke maag hebt)

 

Voor morgen denk ik dat een lekkere portie oosterse kweekvis wel op het menu komt, scheelt weer, hoef ik ook geen griepprik meer te halen *

 

*die haal ik toch al niet

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen de kibbeling, uitlekken op papier en in een pan gedaan.

 

IMG_1824.jpg.30543947091d232db3ccdaaa053bc2e4.jpg

IMG_1826.jpg.8a547c3732404306fe1281d857bf64c6.jpg

 

In de pan heb ik er nog viskruiden op gedaan en goed geschut. Eet smakelijk.

 

Lessons learned: Frituurpan koelt snel af en er zit relatief weinig olie in vergeleken bij de visboer. De temperatuur is dus niet heel constant. Ik had de vis op 180 graden gebakken maar ga dat de volgende keer op 170 graden doen voor een gelijkmatig bruinender korstje op de vis.

 

Het beslag was iets wat aan de dikke kant, terwijl ik toch minder bloem gebruikt had. Wel lekker maar bij het in de pan doen van de vis is het wat lastig met het beslag.

 

Volgende keer gebruik ik speltbloem al kan gewone bloem ook.

 

Variatietips: maak een keer pittige kibbeling of zoetzure.

Recepten: http://www.mijnreceptenboek.nl/recepten/kibbeling/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste @Lovetea helaas heb je kennelijk de links niet gelezen......

 

Dan had je geweten dat ik een bezorgde consument ben en de feiten voor zich spreken.

 

Ik geloof van harte dat je goed bezig bent met je bedrijf maar je kunt toch niet werkelijk ontkennen dat het flink mis is in de veehouderij.. (en daarmee bedoel ik de hele keten)

 

Een tweede punt, ik schop niet, niet tegen jou, en ook niet naar anderen... het enige doel van mij is bewustwording. Weet wat je eet/drinkt...

Ook jij bent een consument, waarom zou ik je moeten aanpakken? Ik wil helemaal niemand aanpakken, ik wil alleen graag producten consumeren waar op kan worden vertrouwd en die zo min mogelijk zijn bewerkt.... Daarbij wil ik graag zoveel mogelijk mensen bewust maken van deze misstanden en de kansen die we wel degelijk liggen... voor een betere wereld voor de dieren en uiteindelijk voor onszelf.

 

Dus probeer me eens uit te leggen waarom je vind dat ik aan het schoppen ben...

 

Voor de geïnteresseerden, een bericht waarin gemeld wordt dat het kerstaanbod in de supermarkten deze kerst nog dieronvriendelijker is... KLIK

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Dure vis op menukaart is vaak goedkope nepper.

Kabeljauw als pangasius, heek als koolvis, blauwvintonijn als grootoogtonijn. Een op de drie visgerechten geserveerd in Brusselse restaurants bestaat uit andere vis dan de menukaart vermeldt.

 

http://www.volkskrant.nl/economie/dure-vis-op-menukaart-is-vaak-goedkope-nepper~a4177595/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @Lovetea helaas heb je kennelijk de links niet gelezen......

 

Dan had je geweten dat ik een bezorgde consument ben en de feiten voor zich spreken.

 

Ik geloof van harte dat je goed bezig bent met je bedrijf maar je kunt toch niet werkelijk ontkennen dat het flink mis is in de veehouderij.. (en daarmee bedoel ik de hele keten)

 

Een tweede punt, ik schop niet, niet tegen jou, en ook niet naar anderen... het enige doel van mij is bewustwording. Weet wat je eet/drinkt...

Ook jij bent een consument, waarom zou ik je moeten aanpakken? Ik wil helemaal niemand aanpakken, ik wil alleen graag producten consumeren waar op kan worden vertrouwd en die zo min mogelijk zijn bewerkt.... Daarbij wil ik graag zoveel mogelijk mensen bewust maken van deze misstanden en de kansen die we wel degelijk liggen... voor een betere wereld voor de dieren en uiteindelijk voor onszelf.

 

Dus probeer me eens uit te leggen waarom je vind dat ik aan het schoppen ben...

 

Voor de geïnteresseerden, een bericht waarin gemeld wordt dat het kerstaanbod in de supermarkten deze kerst nog dieronvriendelijker is... KLIK

 

mag ik je er op wijzen dat meer als de helft van het vlees in nederlandse supermarkten uit het buitenland komt. in nederland wordt een boer die een dier levert die ab heeft gehad vaak gestraft met een boeten van zijn afnemer. bij het leveren van melk waar ab in zit is het nog erger omdat die melk vaak wordt gemixt met duizenden andere liters voordat de resultaten van een labonderzoek binnen zijn (bijna alle tankwagens melk worden gecontroleerd) omdat door ab ze van melk geen kaas of boter meer kunnen maken.

 

ook is het gebruiken van hormonen in heel de eu verboden en wordt er strikt op gecontroleerd. met het vrij handels verdrag met de vs/europa zou er in principe wel in de vs gekweekt hormoonvlees/genetisch gemanipuleerde groenten de eu in kunnen komen

 

2 hele kleine bronnen wat online is natuurlijk weinig te kijken maar als je rondkijkt in de winkel, vragen stelt aan medewerkers en toe leveranciers kent kom je wel meer te weten

http://www.overvarkens.nl/de-boer-op/op-zoek-naar-het-verhaal-achter-het-vlees-in-de-supermarkt

 

http://www.omroepbrabant.nl/?news/193933972/Etiketfoutje+bij+de+Jumbo+Iers+rundvlees+komt+uit+Polen.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor meer info over boeren en vee, kippen, landbouw is er tegenwoordig Boerburgertweet op Twitter. Elke week vertelt een andere boer over zijn/haar bedrijf. Zowel Nederlandse als Vlaamse boeren. Er is ook een facebookpagina voor langere teksten.

 

Vlees koop je beter niet in de supermarkt. Via internet zijn er ook goede vleesleverancier, bv koopeenkoe of okvlees of willemendrees.nl (ook brood melk en groenten). Je kiest dan bewust voor Nederlands (biologisch) vlees dat aan de Nederlandse regels voldoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje

ben het met dat vlees helemaal eens, wij hebben een week geleden een half varken gekocht zo van de boer (wel verwerkt door een professionele slager) in prijs weinig verschil met de supermarkt maar wel betere kwaliteit, beter voor de boer, herkomst is geheel bekend bij ons en we hebben de organen van 18 varkens gehad (onze fretten krijgen dit oa gevoerd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @jacobus,

 

Bedankt voor je feedback op dat oude berichtje;

 

Fijn dat je zo goed en bewust bezig bent, echter vind ik het wat vreemd dat je hier op deze manier reageert;

Het mag toch inmiddels wel genoegzaam bekend zijn dat in grote delen van de westerse geïndustrialiseerde samenleving, dieren worden gezien als producten met een economische levensduur waarbij winst het enige doel is?

Mooie verhalen over hoe goed de dieren het hebben, worden gelogenstraft door intens verdrietige beelden van die arme schepsels die in fabrieksomgevingen worden klaargestoomd om op ons bordje te komen liggen. En die arme melkkoeien die soms niet eens meer het daglicht zien omdat het zo efficiënt is om de beestjes binnen te houden..

Maar dan het product, neem melk - wat bedoeld is voor de kalfjes - als dan daadwerkelijk de melk in de - jawel - fabriek is beland, wordt deze gestandaardiseerd. Voor niet ingewijden, de melk wordt ontdaan van het vet en er wordt gecontroleerd een percentage vet aan toegevoegd (3,5%) maar wel nadat het eerst wordt gecentrifugeerd he.. Oh ja nu gaan we ook de eiwitten in de melk reguleren...

 

Zover gaan we inmiddels al voor een "natuurproduct"..

 

Je hebt het inmiddels misschien al wel door, ik baal ontzettend van de industrialisatie van de veehouderij in het algemeen, zowel de vlees als de melkindustrie...

 

Maar goed, het is fijn dat er mensen zijn die geloven in de strikte regels van de overheid..

 

Groeten van Hans die terug on topic gaat met een lekkere portie kibbeling, in de melk met beslag.. :cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @jacobus,

 

Bedankt voor je feedback op dat oude berichtje;

 

Fijn dat je zo goed en bewust bezig bent, echter vind ik het wat vreemd dat je hier op deze manier reageert;

Het mag toch inmiddels wel genoegzaam bekend zijn dat in grote delen van de westerse geïndustrialiseerde samenleving, dieren worden gezien als producten met een economische levensduur waarbij winst het enige doel is?

Mooie verhalen over hoe goed de dieren het hebben, worden gelogenstraft door intens verdrietige beelden van die arme schepsels die in fabrieksomgevingen worden klaargestoomd om op ons bordje te komen liggen. En die arme melkkoeien die soms niet eens meer het daglicht zien omdat het zo efficiënt is om de beestjes binnen te houden..

Maar dan het product, neem melk - wat bedoeld is voor de kalfjes - als dan daadwerkelijk de melk in de - jawel - fabriek is beland, wordt deze gestandaardiseerd. Voor niet ingewijden, de melk wordt ontdaan van het vet en er wordt gecontroleerd een percentage vet aan toegevoegd (3,5%) maar wel nadat het eerst wordt gecentrifugeerd he.. Oh ja nu gaan we ook de eiwitten in de melk reguleren...

 

Zover gaan we inmiddels al voor een "natuurproduct"..

 

Je hebt het inmiddels misschien al wel door, ik baal ontzettend van de industrialisatie van de veehouderij in het algemeen, zowel de vlees als de melkindustrie...

 

Maar goed, het is fijn dat er mensen zijn die geloven in de strikte regels van de overheid..

 

Groeten van Hans die terug on topic gaat met een lekkere portie kibbeling, in de melk met beslag.. :cool:

 

hallo, ik had niet gezien dat het een oude post was. ik reageerde puur op jou bewering van hormoonvlees en ab in vlees in Nederlands voedsel. hierbij wees ik er op dat in nl hier strikt wordt gecontroleerd op gebruik. ook wees ik er op dat het in Nederland idd in supermarkt vlees kan zitten want verre van al het vlees in Nederlandse supermarkten is Nederlands. ik heb 1) niks gezegd over hoe dieren worden gehouden 2) niks gezegd over dieren puur als product 3) melk koeien puur binnen houden uit de open lucht is economisch minder rendabel want: 3.1) een koe in de tocht eet meer voeding en produceert meer melk. 3.2) als er niks geen lucht makkelijk de stal in en uit kan zullen de dieren dood gaan door gassen uit hun eigen uitwerpselen. 3.3) dat melk een standaard hoeveelheid vet en eiwit krijgt is niks mis mee? stabiele voedingswaarde is ook wel makkelijk.

 

en ik ben het ook wel met je eens dat dieren niet slecht een product zijn en ook meer moeten worden gewaardeerd, mede daarom hebben wij hier onze eigen eieren, zoveel mogelijk eigen vlees (kip/kwartel/konijn) eten het liefst vlees waarvan wij de herkomst kennen want vaak is het betere kwaliteit omdat het van de boer naar de slacht gaat naar ons en dus minder stappen er tussen en betere zicht op hoe ze gehouden zijn. ondanks dat eten wij niet alleen biologisch vlees etc omdat dit financieel niet haalbaar voor ons is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...