Ga naar inhoud
GENEGEERD

Is Nederland bezig met een nieuw economisch model?

blaster
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nee, het systeem bestaat al sinds 1917. De naam waaronder het beter gekend is, is communisme. Vandaar dat het me niet dom lijkt om een deel van je bezittingen onder te brengen in Centraal Europa. Daar is de herinnering aan het communisme nog levendig en bijgevolg is de kans dat daar een dergelijk systeem wordt geïnstalleerd veel kleiner dan in onze streken. België is trouwens al enkele jaren gezegend met een premier die marxistische theorieën aanhangt en banden met de Italiaanse maffia heeft. Net als de rest van de PS-kliek uit Wallonië die België bestuurt.

Link naar reactie

Hier in polen zoals @lewieke het als zei zal het minder snel weer worden ingevoerd. Ze zijn hier net bezig alle tekenen van communisme te verwijderen.

Maarja je weet maar nooit

Ik loop geregeld in Centraal Europa rond en daarbij viel de hartsgrondige hekel die ze er hebben aan de russen bijzonder op. Ik droeg er eens een beremuts russisch model en ik werd er bijna neergebliksemd door de mensen die er het communisme nog meemaakten. Ik heb ook eens twee oude vrouwtjes een autobestuurder met Oekraïnse nummerplaat zien 'aanvallen'. Het zit ze echt diep.

Ze hebben daar voor het eerst sinds 60 jaar geproefd van het kapitalisme (er zijn ook nadelen aan natuurlijk) en dat geven ze zo snel niet op. Zelf koos ik voor Hongarije omdat de overheid daar geregeld ingaat tegen de EU, de president prettig gestoord is maar vooral omdat de overheid er nog voor de bevolking staat. Een paar voorbeelden zijn de tussenkomst die ze deden in de financiële crisis om de burgers uit het slop te halen, de manier waarop werklozen geactiveerd worden, de bescheiden auto's waarmee de regeringsleden rondrijden (Octavia), de vele openbare werken die worden uitgevoerd (om de economie te stimuleren), de gestage verbetering in het economisch klimaat daar én de moed en vechtlust van de Hongaren.

Het zijn er echt geen watjes zoals in onze streken. Daar zeggen ze de dingen nog die de burgers denken. Ook op het vlak van immigratie. Respect. Daarnaast investeer ik ook mijn spaarcenten in ETF's die beleggen in Centraal Europa. Omdat de toekomst die Europa nog rest daar ligt.

Link naar reactie

Ik loop geregeld in Centraal Europa rond en daarbij viel de hartsgrondige hekel die ze er hebben aan de russen bijzonder op. Ik droeg er eens een beremuts russisch model en ik werd er bijna neergebliksemd door de mensen die er het communisme nog meemaakten. Ik heb ook eens twee oude vrouwtjes een autobestuurder met Oekraïnse nummerplaat zien 'aanvallen'. Het zit ze echt diep.

Ze hebben daar voor het eerst sinds 60 jaar geproefd van het kapitalisme (er zijn ook nadelen aan natuurlijk) en dat geven ze zo snel niet op. Zelf koos ik voor Hongarije omdat de overheid daar geregeld ingaat tegen de EU, de president prettig gestoord is maar vooral omdat de overheid er nog voor de bevolking staat. Een paar voorbeelden zijn de tussenkomst die ze deden in de financiële crisis om de burgers uit het slop te halen, de manier waarop werklozen geactiveerd worden, de bescheiden auto's waarmee de regeringsleden rondrijden (Octavia), de vele openbare werken die worden uitgevoerd (om de economie te stimuleren), de gestage verbetering in het economisch klimaat daar én de moed en vechtlust van de Hongaren.

Het zijn er echt geen watjes zoals in onze streken. Daar zeggen ze de dingen nog die de burgers denken. Ook op het vlak van immigratie. Respect. Daarnaast investeer ik ook mijn spaarcenten in ETF's die beleggen in Centraal Europa. Omdat de toekomst die Europa nog rest daar ligt.

De haat ligt er zeker diep. Hoe het in Hongarije er aan toegaat weet ik niet zoveel van!

Maar wat me hier toch ook wel op valt de meerderheid heeft diep gewortelde haat tegen het communisme.Is er zeker ook een kleine groep die het graag terug zal zien(schapen),

die mensen vonden het best dat ze niet voor zichzelf hoeven te denken.

Dat ze wisten waar ze aan toewaren en er altijd werk voor ze was.

Maar grotendeels trekt hier toch naar de standbeelden uit die tijd en vernielt ze, er is in Olsztyn nu een grote petitie bezig om een bepaald plein op de schop te nemen.

Maarja ik ga een beetje off topic

Link naar reactie

Nu we het toch een beetje (wellicht off-topic) over Hongarije hebben. Heb hier afgelopen week 2 sollicitaties gehad bij bedrijven waarvan de core business zich nu gaat vestigen in Budapest. Beide bedrijven openen een Europees hoofdkantoor om zo de hoge kosten van ons kikkerlandje achter zich te laten. En mijn inziens zullen er meer bedrijven gaan volgen. btw.. iemand een appartement te huur in Budapest?? :)

Link naar reactie

Nu we het toch een beetje (wellicht off-topic) over Hongarije hebben. Heb hier afgelopen week 2 sollicitaties gehad bij bedrijven waarvan de core business zich nu gaat vestigen in Budapest. Beide bedrijven openen een Europees hoofdkantoor om zo de hoge kosten van ons kikkerlandje achter zich te laten. En mijn inziens zullen er meer bedrijven gaan volgen. btw.. iemand een appartement te huur in Budapest?? :)

Is genoeg te vinden op het net.

En wat de bedrijven betreft dat gebeurd inderdaad steeds vaker. Mijn broer heeft een webdesign bedrijf en hun besteden ook vaker hun werk uit aan bedrijfjes in Warschau en Boedapest.

Link naar reactie

communisme bestaat niet,en

heeft nooit bestaan,is gewoon een gedeelde dictatuur;)zie je gelijk welke richting het opgaat in Europa ongekozen leiders en rechters,gaan steeds meer macht krijgen.De partijtop zorgt goed voor zichzelf en de rest ken stikken.Vraag maar een keer aan iemand,met verstand van zaken,wat het verschil is tussen communisme en een gedeelde dictatuur.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...