Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tiny house. Ideale BOL?


Gerbenvink

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot
@Heksenboot bedankt! Maar nu kan ik het zelf nog niet realiseren maar zou het wel willen als het kon. En dan eventueel uit bouwen tot blokhut achting iets

 

Leer bouwen met zandzakken.

 

[ATTACH=CONFIG]8338[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]8339[/ATTACH]

 

:)

 

Als je klein begint, het je een solide geheime shelter.

We gaan een keer oefenen op SC, komt wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot dat ziet er leuk uit

 

Grappig he?

 

Google maar op "earthbag architecture" en earthbag dome" voor inspiratie.

 

Met wat simpele zandzakken en een stuk zeil kan je een waterdichte onzichtbare shelter bouwen.

 

Snap je de tekening?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dan nog liever jou zandzakken bol .

 

Geert

 

Ja man!

Maar die Tiny Houses zijn best wel cool.

Vooral het feit, dat mensen op die manier gaan leven, in plaats van in huizen met keukens waar je uren moet lopen, voordat je bij de koelkast bent.

 

https://www.google.nl/search?q=tiny+house&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&espv=210&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6-P7UrT9LYit7Qbmn4GYDQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1080&bih=588

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, wie wat waar?

Kook je van binnen? Dan ben je ziek!

 

Waarbinnen bedoel je, bedoel ik. :)

 

Zo'n tiny house lijkt mij opzich best leuk maar als er iemand in je (kleine) groep ziek is en die ligt de hele dag binnen is al gauw het hele huis besmet en als je binnen kookt of eet moet je dat natuurlijk wel allemaal kwijt dus daar zat ik verder een beetje mee.

 

mvg, MP:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zo'n tiny house lijkt mij opzich best leuk maar als er iemand in je (kleine) groep ziek is en die ligt de hele dag binnen is al gauw het hele huis besmet en als je binnen kookt of eet moet je dat natuurlijk wel allemaal kwijt dus daar zat ik verder een beetje mee.

 

mvg, MP:)

 

Vergelijk het maar met een caravan.

Hoe doe je dan dan in een gewoon huis met zieke mensen? In een achterafkamertje leggen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog een tinyhouse bouwen van 8x8 foot (244x244cm) of 8x12 foot. 8x8 is mogelijk net te klein voor meerdere peronen. Maar voor 1 persoon en basis voorzieningen moet het net passen. Helaas nu nog geen beschikbare ruimte om te bouwen.

 

Leuke youtube kanaal om te volgen.

http://m.youtube.com/channel/UCymqbXEQ6qfPi5v8DUZr6dA. Solarcabin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijk het maar met een caravan.

Hoe doe je dan dan in een gewoon huis met zieke mensen? In een achterafkamertje leggen? :)

 

daar heb je ook weer een punt haha misschien moet de prepshop wel complete hazmat suits gaan verkopen? met van die plastictenten voor om je huis heen? nee net iets to much? haha

 

gr. MP:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
daar heb je ook weer een punt haha misschien moet de prepshop wel complete hazmat suits gaan verkopen? met van die plastictenten voor om je huis heen? nee net iets to much? haha

 

gr. MP:)

 

Als je echt para bent voor een griepje, doe je gewoon een maskertje voor. Beetje handen wassen. Denk ik. Vraag maar aan KS, die weet dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 1 jaar later...

Ik heb ook ontwerpen gezien van mobiele tiny houses voor een gezin.

Feitelijk waren dat 2 trailers die in een L opgesteld worden waarbij er dan een patio ontstaat.

Nadeel is wel van die dingen tov een caravan dat je een stevige auto er voor moet zetten voor het verplaatsen.

Al heb ik het idee dat die tiny housjes niet zo heel mobiel bedoeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al heb ik het idee dat die tiny housjes niet zo heel mobiel bedoeld zijn.

 

De reden dat veel van die tiny-houses op wielen staan, is dat er dan geen bouwvoorschriften gelden :) De meeste mensen kan het geen bom interesseren of ze werkelijk te verplaatsen zijn :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Mag ik vragen wat het voordeel is van een tinyhouse t.o.v. een caravan?

Die tinyhouses lijken me wat minder stabiel achter de auto en met al dat hout ook een stuk onderhouds-onvriendelijker dan een caravan.

 

.....of is het het zelfgemaakte, het gezellige, het idee en moet ik gewoon ff niet zeuren? :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...