Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Start een nieuwe oorlog in Korea ?

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik acht dat ze momenteel juist weer met elkaar aan het praten zijn in N-Z Korea. Ik zie die nieuwe leider van N-Korea wel als een mafketel en het zou daar wel eens mis kunnen gaan. Er is een interne machtsstrijd gaande en vooralsnog behoudt hij zijn macht. Ik zie eerder dat er door en ongeluk iets mis kan gaan in N-Korea omdat ze bijvoorbeeld oud wapentuig niet meer goed onderhouden\vernietigen. Nucleair, ik hoop van niet.

Deze post delen

Het rapport over N-Korea is deze week niet voor niets door de VN naar buiten gebracht. We wisten natuurlijk al dat mensen daar gruwelijk worden behandeld en mishandeld en dat er kampen vol vijanden van het regime zitten. Ook mensenrechten organisaties geven dit al decennia aan. Het regime is al vergeleken met Adolf Hitler. EN NOG DOEN WE NIETS.:mad:

VN is gewoon een lachertje geworden en ze gaan selectief met zaken om. kijk maar naar Syrië. Mijn zegen hebben ze om de mensen uit N-Korea te bevrijden. Syrië, Iran en Afrikaanse dictaturen ook. De mensen krijgen dan in ieder geval weer een kans op een menswaardig bestaan.

Deze post delen

Zeker verwacht ik geen oorlog tussen de Korea's ...

Was eigenlijk al te verwachten met de oefening tussen Z.K. en de V.S. ...

Trouwens meestal met de oefeningen gaat er wel eens wat agressie getoond worden.

Het enigste wat ik verwacht is dat wanneer Rusland door de West-Kust Marine van de V.S./Alaska zal worden bedreigt dat N.K. ook een beetje wil ronddollen.

Deze post delen

Alles is mogelijk in deze idiote wereld. De hele geschiedenis van de mens staat volgeschreven met oorlogen. Dus een wereldoorlog III gaat er zeker aankomen. Het is een kwestie van tijd.

]

Eens, we zijn als je er over nadenkt al over tijd. Maar eigenlijk is er al op veel plekken gewoon oorlog. Alleen noemt men dit tegenwoordig 'kinetic action' en dat soort onzin.

Deze post delen

Tja @DickBerts het zijn zware tijden.

Als we roepen dat het gewoon "binnenkort" raak zal zijn dan zijn we doomdenker, paniekzaaiers, hysterisch of erger....

En we weten dat hoe hard we ook roepen we straks ook te horen krijgen " vuile klootzak waarom heb je niet gewaarschuwd"..., of erger...

Maar boos worden mogen we niet..., tja....

PREP ZE,

K a n s

Deze post delen

uhm hoezo nieuw? officieel hebben ze toch geen vredesverdrag of wat dan ook?

die zijn eigenlijk nog in staat van oorlog alleen word er niet meer gevochten

of ik zit er vierkant naast

Deze post delen

Het rapport over N-Korea is deze week niet voor niets door de VN naar buiten gebracht. We wisten natuurlijk al dat mensen daar gruwelijk worden behandeld en mishandeld en dat er kampen vol vijanden van het regime zitten. Ook mensenrechten organisaties geven dit al decennia aan. Het regime is al vergeleken met Adolf Hitler. EN NOG DOEN WE NIETS.:mad:

VN is gewoon een lachertje geworden en ze gaan selectief met zaken om. kijk maar naar Syrië. Mijn zegen hebben ze om de mensen uit N-Korea te bevrijden. Syrië, Iran en Afrikaanse dictaturen ook. De mensen krijgen dan in ieder geval weer een kans op een menswaardig bestaan.

Respect voor de cultuur van een ander land is noodzakelijk. En nee, ik vindt dit ook niet menswaardig, etc. Neemt niet weg dat wij als buitenstaanders geen recht hebben om ons met binnenlandse zaken te bemoeien. Het al dan niet ingrijpen in een ander land wordt bepaald door de economische belangen van de multinationals. En die zijn qua menswaardigheid net zo fout, maar stukken subtieler in hun manipulatie en misbruik. Tolerantie, respect en aanverwante normen en waarden zijn ook op deze zo onbegrijpbaar andere culturen van toepassing.

US en westerse wereld opereert al honderden jaren op de basis dat iedereen recht heeft op hun wetten, regels, normen en waarden, want alle anderen zijn fout, minderwaardig en het belangrijkste! een obstakel voor de winstmarge van hun bedrijven.

Deze post delen

Als de mensenrechten zo zwaar geschonden worden mogen ze van mij ingrijpen.

En geen politiek blablabla

Deze post delen

Als de mensenrechten zo zwaar geschonden worden mogen ze van mij ingrijpen.

En geen politiek blablabla

Zoals de rechten van kleine jongetjes in west Europa, bedoel je?

Probeer eerst maar eens de shit in je eigen huis op orde te brengen voordat je anderen verteld hoe te leven.

Deze post delen

Zoals de rechten van kleine jongetjes in west Europa, bedoel je?

Probeer eerst maar eens de shit in je eigen huis op orde te brengen voordat je anderen verteld hoe te leven.

Wie is er hier nu aan het oordelen:rolleyes:

Deze post delen

Omdat ik het zo ontzettend zat ben met die westerse misplaatste arrogantie dat alles wat ook maar iets afwijkt van hoe 'wij' het doen, verkeerd is. Ja grijp maar in. Bombardeer maar weer een boerendorpje. Maar wat er bij onszelf op de hoek van de straat gebeurd wordt nooit naar gekeken. Hier is het ok dat men gewapende overvallen pleegt. Het slachtoffer wordt vervolgd. We hebben een vakbond voor criminelen. We hebben een partij voor pedofielen. Even kijken. In Sudan hebben ze die partij niet. Nou bombarderen maar. Zie je wel ze vragen erom.

Is dat een oordeel? Ja, iedereen oordeelt, maar dit past kennelijk niet in het heilige superieure straatje. So what, als er dingen gebeuren in andere landen die wij als negatief ervaren. Dat zoeken ze zelf maar uit. Het kleine kut-Nederland. Overal altijd met de grote bek vooraan en altijd vol met oordelen en geen oplossingen. Moet je eens kijken wat een klere zooi die lui er zelf van maken. Zie die Rutte nog staan naast Putin. Wat een lul.

Be the man everyone aspires to be. Be the change you want to see in the world.

Dat is voldoende. Niet nodig iedereen op z'n plaats te zetten.

Oh en dan vergeet ik nog te zeggen dat het ingrijpen nooit helpt. We maken er een grotere puinzooi van dan het was. We misbruiken de termen "Mensenrechten" en "Democratie" om onze wil op te dringen. Misschien niet juist om "onze" te gebruiken hier, maar we hebben die lui wel gekozen, en we stinken er steeds weer in, dus we dragen ook een heel groot deel van de schuld.

Deze post delen

Dus laten we ze in Noord-Korea lekker hun gang gaan.

Daar is het wel heel erg.

En ja de VS en de EU gebruiken graag het woord democratie om hun wapenfabrieken draaiende te houden.

Van die Democratie zijn Irak,Tunesie,Lybie en Egypte niet veel beter van geworden.

Deze post delen

Dus laten we ze in Noord-Korea lekker hun gang gaan.

Daar is het wel heel erg.

En ja de VS en de EU gebruiken graag het woord democratie om hun wapenfabrieken draaiende te houden.

Van die Democratie zijn Irak,Tunesie,Lybie en Egypte niet veel beter van geworden.

We laten de VS ook lekker hun gang gaan, en zelfs de EU, die even 7 miljard Euro in de omverwerping van de regering in de Ukraine heeft gestopt.

Landen gaan gekke dingen doen wanneer ze zich bedreigd voelen. Als je aangevallen wordt, mag je je verdedigen. Dat gaat op van 2 kanten. Het pre-emptive strike gedoe is natuurlijk een heel gevaarlijk padje. Als er geen bully op het schoolplein rondloopt, hoeven de geeks geen stenen in hun zakken te stoppen.

Verder, vwb binnenlandse aangelegenheden, daar heeft niemand iets mee te maken. Als ze in Saudi-Arabie je hand afhakken omdat je gestolen hebt, dan is dat zo. Men mag wapens dragen in de VS, vrouwen mogen geen auto rijden in Saudi-Arabie. Het is zoals het is. Dat is hun zaak. Ik zeg niet dat ik al deze dingen goedkeur, maar het is niet mijn taak om daar iets over te zeggen.

Ieder land gaat door een leerproces. Sommige landen hebben al heel vroeg in de gaten dat bijvoorbeeld donkere mensen en blanke mensen gewoon naar hetzelfde toilet kunnen. In de VS kregen ze dat pas in de jaren 60 door. In Zuid-Afrika zelfs behoorlijk wat later. Dat is een groei-proces. Je hoeft de hele wereld niet te dwingen in hetzelfde malletje zodat je de perfecte consument creeert en de perfecte omgeving voor privatisering van de nationale bezittingen.

Deze post delen

Zuid-Korea vindt dat Noord-Korea moet verdwijnen

De toon tussen de Korea's wordt scherper. De woordvoerder van het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie zei maandag dat Noord-Korea moet ,,verdwijnen'' omdat het geen echt land is en zijn regering regelmatig liegt. Zuid-Korea vindt dat Noord-Korea moet verdwijnen.''Het bestaat maar voor steun aan één persoon'', aldus de zegsman, zinspelend op dictator Kim Jong-un.

Noord-Korea had de Zuid-Koreaanse presidente Park Geun-hye eerder een ''prostituee'' genoemd en gedreigd opnieuw een atoombom te testen.

De Korea's vochten van 1950 tot 1953 een bloedige oorlog uit. Er vochten ook duizenden Nederlanders mee aan de kant van Zuid-Korea. Sinds de oorlog is er een ongemakkelijk staakt-het-vuren.

Deze post delen

Even iets anders. Ik hoorde het al eerder, maar nu in de (recente) herhaling... als je even voorbij het woord 'investeringen' leest... die verhalen over de kinderen. Ik werd er helemaal stil van, alsof een ijskoude wind langs mijn rug ging. Doodeng dat regime.

http://www.bnr.nl/nieuws/694692-1402/alleen-forse-investeringen-helpen-noord-korea-op-het-rechte-pad

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...