Ga naar inhoud
GENEGEERD

2014. wordt dit het jaar van buigen of breken??

verzamelaar
 Share

Recommended Posts

Gaat het dit jaar dan gebeuren?

Het jaar waarin de dollar valt?

Het jaar waarin zonnestormen onze communicatie en stroomvoorziening lam leggen?

Het jaar waarin de EU zijn ware gezicht laat zien?

Het jaar waarin de waarheid eindelijk aan het licht komt?

Het jaar dat er massale opstanden in Europa komen?

Het jaar waarin contant geld verboden wordt.

Het jaar waarin China inelkaar dondert?

Wat zijn jullie visie's en vooruitzichten?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het jaar waarin m'n financiele situatie als 't meezit eindelijk eens een flinke verbetering meemaakt, maar waarin de wereld als geheel achteruit blijft gaan. Het jaar van vernieuwing, nieuwe projecten, nieuwe mogelijkheden, loslaten van 't oude en omarmen van 't nieuwe.

Een interessant jaar, hoe dan ook.

Link naar reactie

Het jaar waarin de dollar valt? - dat denk ik niet.

Het jaar waarin zonnestormen onze communicatie en stroomvoorziening lam leggen? - acht ik zeer klein. En anders op kleine schaal.. wat soms ook verregaande gevolgen kan hebben.

Het jaar waarin de EU zijn ware gezicht laat zien? - Doen ze dat al niet dan?

Het jaar waarin de waarheid eindelijk aan het licht komt? - Welke waarheid? Dat we geschapen zijn door evolutie of door hogerhand?

Het jaar dat er massale opstanden in Europa komen? - Dat zou zomaar eens kunnen, en ik vermoed dat massaal stemmen op de PVV daar toe bijdraagt...

Het jaar waarin contant geld verboden wordt. - Onmogelijk

Het jaar waarin China inelkaar dondert? - Geen mening over, te weinig kennis hierover.

Dat er iets te gebeuren staat is duidelijk, maar wanneer?!

Link naar reactie

Ik verwacht wel felle protesten her en der over de wereld en ook binnen de EU, maar het einde van de wereld verwacht ik niet. Hoe diep ook in de crisis, het gaat gewoon nog steeds relatief goed en het zal de mensen worst wezen of de staatsschulden nog verder oplopen zolang ze "spelen en brood" hebben.

Verder verwacht ik een verharding van tegenstanders van de EU en landen zullen macht terug gaan halen uit Brussel (althans hiertoe aanzetten).

Maar zoals al vaker gezegd kun je nooit precies voorspellen waar, wanneer en hoe.

Link naar reactie

1 januari 2015 gaat de rente voor het opkopen van dollartroep omhoog,gaat deze dan naar 1% dan breekt de pleuris al uit:D.china geeft te kennen ,dat ze die zooi niet meer gaan opkopen,Japan,kan het niet meer,die hebben zelf problemen zat.Toevallig zijn deze 2 landen de grootste opkopers van dollar troep.Als de rest van de wereld er dan achter komt dat alleen de fed die zooi nog opkoopt,dan zal de wereldreservemunt ,niet lang de dollar meer zijn.Zodra dit het geval is,komt binnen een dag op 3 alle dollar voorraden,weer terug bij de plaats waar ze uitgegeven zijn:D Als dat op een maandag gebeurd,zijn ze de vrijdag daarop een derde wereld land.Dus ja 2014 is erop of eronder.

Link naar reactie

http://www.rabobank.be/nl/overige-info/actualiteit/in-de-pers/persartikels/2014/tijd140104.aspx hebben ze dan toch mooi gedaan,bij de fed,in honderd werkjaren,heel een land op hun rug,en het gekke is elk soeverein land heeft het recht om zelf hun geld uit te geven:D Nederland kan dat niet meer,met interne devaluatie als gevolg.Er zijn dus maar een paar opties.optie 1 de fed koopt ook geen zooi meer op,en laat de markt ze werk doen,of optie 2 ze blijven kopen en gaan marktconforme rente,s opleggen.Of optie 3 WAR! elke bondgenoot rare naam he:Dzal ze dan blijven steunen.
Link naar reactie

Mijn zusje werkt in de thuiszorg en ze komt al zat gevallen tegen van gezinnen die het echt niet redden om de boodschappen te betalen.

Mensen die overleven bij de gratie van de voedselbank. De welvaart holt achteruit.

En het schuldenplan in Amerika wordt weer verhoogd. Volgens mij is er geen schuldenplafond meer:

http://www.nu.nl/economie/3700666/amerikaanse-senaat-stemt-in-met-hoger-schuldenplafond.html

Link naar reactie

Het jaar waarin contant geld verboden wordt. - Onmogelijk

Dat er iets te gebeuren staat is duidelijk, maar wanneer?!

En waarom denk jij dat dit onmogelijk is? gezien de oneindige controledrang van onze overheid acht ik de kans zeer groot dat contanten uit de roulatie worden gehaald of zelfs verboden worden. controle op contanten is namelijk bijna niet mogelijk.

Waarom denk je dan dat de overheid het pinnen en overige digitale betaalmethodes zo promoot?

Als het zover komt zal het gebracht worden om op die manier de criminaliteit te bestrijden, maar werkelijk gaat het om de ultieme controle over onze centen. Dat je netjes over elke euro je belastingen betaald en als er een bank in de problemen komt dat een bankrun uitgesloten is en mensen makkelijker bestolen kunnen worden. Want laten we eerlijk zijn. Je bent wel een ongelooflijk rund als je al je geld op de bank hebt staan gezien de aankomende bail inns.

Link naar reactie

En waarom denk jij dat dit onmogelijk is? gezien de oneindige controledrang van onze overheid acht ik de kans zeer groot dat contanten uit de roulatie worden gehaald of zelfs verboden worden. controle op contanten is namelijk bijna niet mogelijk.

Waarom denk je dan dat de overheid het pinnen en overige digitale betaalmethodes zo promoot?

Als het zover komt zal het gebracht worden om op die manier de criminaliteit te bestrijden, maar werkelijk gaat het om de ultieme controle over onze centen. Dat je netjes over elke euro je belastingen betaald en als er een bank in de problemen komt dat een bankrun uitgesloten is en mensen makkelijker bestolen kunnen worden. Want laten we eerlijk zijn. Je bent wel een ongelooflijk rund als je al je geld op de bank hebt staan gezien de aankomende bail inns.

Het is niet onmogelijk dat contant geld verboden word.. maar ik zie dat in 2014 niet gebeuren, dat was de stelling toch?

Link naar reactie

Ook in de bijbel (openbaringen) wordt voorzien dat er een periode aanbreekt dat je alleen nog goederen kan kopen als je conform voorschriften iets van een chip (één of ander getal wordt over gesproken) hebt. Mensen die zich hier niet aan conformeren worden uitgesloten, aldus openbaringen.

Link naar reactie

Ook in de bijbel (openbaringen) wordt voorzien dat er een periode aanbreekt dat je alleen nog goederen kan kopen als je conform voorschriften iets van een chip (één of ander getal wordt over gesproken) hebt. Mensen die zich hier niet aan conformeren worden uitgesloten, aldus openbaringen.

Dan sluit mij maar uit. Ik denk dat er genoeg mensen alleen al op dit forum zitten die ook niet met de rest van de kudde naar de slachtbank willen. Kunnen we mooi met z'n allen een eigen community opzetten.

Is er hier iemand juridisch voldoende onderlegd om te onderzoeken of dit überhaupt mogelijk is? een soort van soevereine staat uitroepen of zoiets dergelijks?

Link naar reactie

Dan sluit mij maar uit. Ik denk dat er genoeg mensen alleen al op dit forum zitten die ook niet met de rest van de kudde naar de slachtbank willen. Kunnen we mooi met z'n allen een eigen community opzetten.

Is er hier iemand juridisch voldoende onderlegd om te onderzoeken of dit überhaupt mogelijk is? een soort van soevereine staat uitroepen of zoiets dergelijks?

Er is een clubje hackers wat een booreiland bezit in internationale wateren. Dan schijnt het te kunnen. Totdat ze echt lastig worden, want dan plaatst de CIA gewoon een klompje C4 aan twee van de vier poten. :rolleyes:

De rest van de wereld is al bezet. Beste kans heb je nog bij onbeduidende landjes waar je wat goeds doet voor het land (ziekenhuis en schooltje bouwen) en die je dan tolereren.

Joost Zuurbier heeft het slim aangepakt, zie bv het verhaal van Tokolau: (zie internet domein) http://nl.wikipedia.org/wiki/Tokelau en http://edition.cnn.com/2012/06/13/tech/web/tokelau-domain-name-holder/

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...