Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eekhoorn


Dreutel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Eekhoorn, in restaurant 't Konijntje, waar ze waarschijnlijk ook waterkonijn serveren. Niet slecht.

Eekhoorn is zeer goed bushcraft food. Niet echt moeilijk te vangen.

 

Eekhoorn val:

Gewoon een tak tegen de boom waar ze zitten (ze kiezen altijd de gemakkelijkste weg). Zet de tak vol met gewone strikken.

 

2239357.jpg.87b31c95045bc5174e10f8e2a4e04be6.jpg

 

Helaas, vallen zijn kleurenblind. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het met road kill mag je dat wel eten?

 

Op een paar uitzonderingen na, mag je eigenlijk roadkill niet meenemen.

Vroeger regelmatig dieren meegenomen om te laten opzetten en dan moet je eerst langs het politiebureau voor een transport vergunning.

Uiteraard komt de politie niet ter plaatse, dus het vervoer naar het bureau is eigenlijk al illegaal.

 

Dergelijk klein wild, wat niet van de auto afketst maar overreden wordt is meestal wel erg twee dimensionaal, niet echt geschikt voor consumptie. :p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De grijze eekhoorn, is niet gefokt, maar en plaag. In Engeland tenminste wel, daar staan ze al heel lang in restaurants op het menu.

De rode eekhoorn is beschermd, de grijze een plaag.

Ooi bij een catering bedrijf gewerkt en die had op verzoek van een klant ook een keertje besteld die kwamen van een duitse fokker.

 

 

Maar die kan ze net zo goed ook uit het bos gehaald hebben

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof je hoor GWAP. Ze zullen ook gefokt worden.

We hebben gewoon allebei gelijk :)

In Engeland zijn er veel, teveel. Dit bericht is van 2010 en toen werden ze zelfs verkocht in de supermarkt, ikzelf had al een tijd een restaurantje in Londen op het oog om eens eekhoorn te gaan eten.

Nou ja, dan maar naar Engeland voor de Jan-van-Gent. Normaal een beschermde vogel, maar op één eilandje mag die nog steeds gegeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was eigenlijk als grapje bedoeld, zelf eet en probeer ik alles. Maar als ik met een eekhoorn thuiskom, hem op het aanrecht gooi en tegen vrouwlief zeg maak er maar wat lekkers van. Dan word ik minimaal ontoerekeningsvatbaar verklaard.
hahahaha ik zie het al voor me. tring tring hallo... Ja spreek ik met het parnassia ik wil graag een melding doen mijn man is net thuis gekomen met een eekhoorn... ohw mevrouw wat is zijn maat kunnen we gelijk een dwangbuis meenemen

 

 

maar mocht je het toch proberen hier een recept http://www.smulweb.nl/recepten/781639/Stoofschotel-van-eekhoorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een paar uitzonderingen na, mag je eigenlijk roadkill niet meenemen.

Vroeger regelmatig dieren meegenomen om te laten opzetten en dan moet je eerst langs het politiebureau voor een transport vergunning.

Uiteraard komt de politie niet ter plaatse, dus het vervoer naar het bureau is eigenlijk al illegaal.

 

Dergelijk klein wild, wat niet van de auto afketst maar overreden wordt is meestal wel erg twee dimensionaal, niet echt geschikt voor consumptie. :p

Dank. Nooit geweten. Heb een 'stiefvader' gehad die aangereden konijnen (de 3 dimensionalen) mee naar huis nam. Ze smaakten toch altijd prima.

Nu we het er over hebben, zou hij ze zelf aangereden hebben? Heb ik hem nooit gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze met regelmaat in de tuin. Vooral in de winter als het voedsel schaars is en ze maar al te graag komen mee eten bij ons vogelhuisje.

De optische aaibaarheidsfactor vind ik dusdanig hoog dat ik er niet aan moet denken er eentje op mijn bord te hebben, op dit moment althans met een goedgevulde maag en eten in overvloed.

Mochten de tijden anders worden dan voorzie ik twee praktische problemen. De beestjes zijn watervlug, die heb je niet zo maar. En mocht je wel wat vangen dan betwijfel ik of de opbrengst opweegt tegen de geinvesteerde calorien van de jager en het spenderen van kostbare brandstof: de exemplaren die ik hier zie rondspringen zijn broodmager.

Link naar reactie
Delen op andere sites

......

Mochten de tijden anders worden dan voorzie ik twee praktische problemen. De beestjes zijn watervlug, die heb je niet zo maar. En mocht je wel wat vangen dan betwijfel ik of de opbrengst opweegt tegen de geinvesteerde calorien van de jager en het spenderen van kostbare brandstof: de exemplaren die ik hier zie rondspringen zijn broodmager.

Valt wel mee. Stammetje plaatsen, draadjes knopen.

 

:) En als ze te mager zijn, kook er soep van. Zo haal je alles eruit wat erin zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Uit ervaring kan ik vertellen dat je een prima grijze eekhoorn stoofpot kan eten.

Is een beetje hetzelfde als konijn wat betreft structuur en smaakt en beetje nootachtig.

Voor een stoofpot voor 4 personen heb je ongeveer 6 eekhoorns nodig want er zit niet veel vlees aan.

Belangrijk is wel dat je het goed lang flink verwarmd vanwege ziektes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank. Nooit geweten. Heb een 'stiefvader' gehad die aangereden konijnen (de 3 dimensionalen) mee naar huis nam. Ze smaakten toch altijd prima.

Nu we het er over hebben, zou hij ze zelf aangereden hebben? Heb ik hem nooit gevraagd.

 

Er zijn dus idd mensen die een ketting tussen de voorwielen spannen om zo geen konijn te missen. Is een vorm van stropen, vandaar dat de wet ook zo streng is op dat gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...