Ga naar inhoud
GENEGEERD

Prepper aankopen voor 10 euro (klein budget)


Tom

Aanbevolen berichten

Omdat ik af en toe berichten lees over klein budget of bijna helemaal geen geld, de proef op de som genomen om te kijken of je voor de prijs van een zompige hamburger en een blikje fris wat beters kunt kopen. (prep spullen).

 

Als u dit geld uitspaart op de fastfood burgers en gewoon brood meeneemt als lunch zoals iedereen vroeger deed.

(Als jongen werkte ik al vroeg als elektromonteur in de bouw, en omdat je broodtrommel niet vorstvrij was bevroor het beleg tussen het brood, het gebakken ei erg knisperig van het bevroren vocht in het ei. (was trouwens een extraatje een gebakken ei op brood).

 

Maar goed ik ga dus als wrek naar het winkelcentrum met mijn 10 euro uitgespaarde geld en koop diverse spullen waaronder een ZIPPO. Dit had ik nog nooit gehad maar voor deze prijs (1,49) meegenomen.

 

De gelukkige winkelier was de Action.

 

De Zippo aansteker vloeistof was er niet te koop en kocht ik bij de sigarenboerin voor E 3,50 dit breng de uitgave op E13,70

 

De Noedels zijn tot oktober houdbaar dus deze zomer zal ik het (misschien) eten.

Dan zal ik de resultaten hier ook neerpennen.

 

Maar nu de Hoofdaankoop de

gekeken hoe en wat en hij werkt gewoon!

Ik heb begrepen dat de vloeistof na een paar weken is verdampt maar voor onderweg effe bijvullen en je kunt een paar weken vuur aanleggen, wel de vloeistof meenemen.

 

Zit te overwegen om er 1 te kopen om met lampolie te vullen en te testen, dit verdamp nauwelijks.

 

Er lagen er nog wel 50 dus kan voorlopig vooruit

(in geschenk verpakking).

 

De foto's van mijn budget aankopen

 

[ATTACH=CONFIG]8296[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]8297[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]8300[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]8299[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]8301[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]8302[/ATTACH]

 

De werklamp kost 3 euro, zonder batterijen. Dus dat komt er nog bij.

[ATTACH=CONFIG]8303[/ATTACH]

 

Met de Zippo vloeistof 3,50 en de 3AA batterijen voor de werklamp kom ik op 15 euro.

 

Zo nu effe met mijn ZIPPO aan de gang:)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Tom Ik heb ook eens mijn zippo gevuld met lampen olie maar voor de een of andere reden gaat het best moeilijk aan en ga je veel sneller door je vuursteentjes aan. En hij werke gewoon niet lekker meer. En ik weet niet of je een roker bent maar zoon hab lampenolie is niet echt lekker

 

 

Erg leuk om te zien dat je trouwens op een budget jacht bent gegaan en moet zeggen dat je met leuke dingen bent thuis gekomen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom je kunt een "rangerband" om de zippo doen (stuk fietsbinnenband) of eventueel een stuk ducttape oid, op die manier kan de benzine niet verdampen. Ipv lampenolie (echte aanstekerbenzine is natuurlijk het best) werkt wasbenzine ook redelijk.

Onderin de zippo kun je ook nog wat vuursteentjes doen, die lossen niet op of zo, zo heb je altijd extra en kun je iig vonken maken als de brandstof op is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag bij de ANWB de 2 laatste lifestraws gekocht voor 10 euro per stuk.

1 voor mij, en 1 voor mijn maat.

 

Die vaseline is niet duur ! Bij de trekpleister betaal je je blauw voor een klein potje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip @ allen.

Voor mijn kruiden en specerijen ga ik naar een Turkse toko. Prijs/kwaliteits-gewicht verhouding meer dan ok.

2 ons shoarma kruiden voor 2 euro. Bij AH heb ik daar van Silvo 10 gram voor, ofzo iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de aanschaf van mijn waterfilter heb ik nog wat extra hebbedingetjes aangeschaft in de prepshop.

peanut-taking-apart.gif.14724a6235b37598872de4e0a13dee34.gif

Handig benzine aanstekertjes voor 3,95. Werkt als een tierelier.

open_en_dicht.jpg.b14445b47c69527250d4c973ff773a9b.jpg

Lucifers die je tegen elk ruw oppervlak kunt ontsteken. 0,99 euro

naaisetje_open_en_dicht.jpg.37e76664573f76138c5c7280d87fbd43.jpg

Miniatuur naaisetje 2 euro

glow_stick_verpakking_2.jpg.4016cdba32109e0644763a13da64ec82.jpg

Glowstick. Geen idee hoe het werkt maar er schijnt redelijk licht af te komen. 2,25 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke aanbieding bij de LIDL vanaf morgen.

 

http://www.lidl.nl/cps/rde/SID-C151C18A-601AD599/www_lidl_nl/hs.xsl/Offerdate.htm?action=showDetail&id=1501

 

Bresser is niet slecht. Zeker voor deze prijs niet.

 

Dat ziet er goed uit.

Is er iemand hier, met verstand van zaken, die me afraad deze te kopen?

 

Bij geen reactie koop ik er drie, en hoop ik dat het voldoende kwaliteit is.

 

Gr. en suc6, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die rijst is wel duur, bij de appie is een zak van 4,5kg is ong 5 euro

ik zag de rijst bij de Lidl van de week ook liggen en leek interessant tot ik de prijs zag :) bij de AH heb je AH Basic rijst 1kg voor €0,99 en 4,5kg voor €4,49. ik vermoed dat prijzen voor rijst bij een toko nog lager zijn. Wat ik wel weer een voordeel vind is dat AH alle prijzen van alle producten op de website heeft staan tegenwoordig. Je kan vrij simpel producten zoeken en filteren op bijvoorbeeld merk (AH Basic).

 

Die handschoentjes van de Action zijn echt ideaal, ik gebruik ze bijna overal voor en dat voor nog geen euro. Helaas hebben ze vaak mijn maat niet (maat 11 grote klauwen), want ik ben ze aan het hamsteren.:cool:

ik had deze ook, en ze zitten erg lekker en voor je gevoel heb je erg veel grip en een redelijke bescherming. onlangs heb ik ze vervangen door handschoenen die ik via mn werk kon krijgen. dit zijn ongeveer dezelfde soort handschoenen maar net een tikkie steviger dan die van de Action. Voor iedereen die niet via werk er aan kan komen zijn de handschoenen van de action zeker een aanrader, vooral wanneer je met messen of andere scherpe zaken bezig bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren twee paar gevoerde werkhandschoenen gekocht voor een grand-total van 11,-

Een goedkoper, zo'n echte werkhandschoen maar dan met een bontje erin en een wat nettere die er net genoeg uitziet dat je er s'winters mee over straat kan.

Maar beide behoorlijk stevig.

 

Heb deze gekocht bij zo'n werkkleding-groothandel voor bedrijven, maar 9 van de 10 keer doen ze niet moeilijk als je daar als enkele particulier aanklopt.

Bij de gemiddelde outdoorshop ben je, voor kwalitatief minder, meer dan het 3 dubbele kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

BIj de Action heb je ook verband doosjes, net iets over de 3 euro. Ik heb geen idee hoe nuttig die zijn en of je er serieus wat aan hebt, maar misschien zijn ze altijd handig om achter de hand te hebben. Duct tape is er volgens mij 1,59...maar ik kan me hierin vergissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...