Ga naar inhoud
GENEGEERD

Victoriaans koken; een koe van het spit


Stuudje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
En slang . Ook best lekker .

 

Geert

 

Nooit gehad, 'k hoor er goede verhalen over. Maar ja, die hier in de buurt zijn maar klein en als roadkill meestal erg plat. Misschien als iemands constrictor een maatje te groot wordt.

Muskusrat ook nog nooit geprobeerd, zelfs niet in mijn tijd in Belgie, terwijl die hier wel genoeg te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit gehad, 'k hoor er goede verhalen over. Maar ja, die hier in de buurt zijn maar klein en als roadkill meestal erg plat. Misschien als iemands constrictor een maatje te groot wordt.

Muskusrat ook nog nooit geprobeerd, zelfs niet in mijn tijd in Belgie, terwijl die hier wel genoeg te vinden zijn.

 

Grote kans dat er binnenkort een Boa constrictor in dit huis komt, maar die is niet voor consumptie! Afblijven dus! :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ham Njam Njam!

'K denk trouwens wel dat het moeilijk is om een hele koei precies goed te krijgen. Hoe voorkom je dat de binnenkant ongaar is terwijl de buitenkant aanbrand? Als je de hele koei gewoon deel voor deel bereid ben je wel meer tijd kwijt, maar heb je wel beter vlees denk ik.

 

Dat lukt wel met een beetje geduld. Langzaam laten garen (dus vuur niet te hoog). Je kunt als de buitenkant goed gaar is al wat vlees afsnijden en daarna de rest weer laten door garen op zacht vuur. Koei heb ik nog nooit geprobeerd, maar varken op de BBQ wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dan is mijn vraag waar woon je dan ? de enige slang die ik hier in mijn kippenhok vind is de tuinslang

;)

 

Ik zit in Zuid-Oost Azie op dit moment. Kom die dingen niet zo vaak tegen, maar m'n kippen werken als een magneet, schijnt het. Heb ze nog niet zo lang, dus dit was de eerste keer. Moet ik toch iets op verzinnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ow! Nu heb ik dan toch een reden om te komen! Dien maar op! @Heksenboot ?!

 

In principe is het mogelijk. :)

 

Maar even realistisch. Is het niet een beetje overdreven? Als er 50 biefstukken gebakken worden, blijft al meer dan de helft liggen.

Ik ben geen voorstander van verspilling en al helemaal niet, als het om eten gaat en dan ook nog eens een levend wezen daarvoor doodmaken.

 

Lijkt me geen goed idee @Vladimir.

 

Misschien moet je zelf maar eens een Middeleeuws of Viking feest organiseren voor 1000 mensen.

Maar dat bestaat natuurlijk al.

 

http://castlefest.nl/2014/news/

 

http://www.vikingfestivalnoordwolde.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in Zuid-Oost Azie op dit moment. Kom die dingen niet zo vaak tegen, maar m'n kippen werken als een magneet, schijnt het. Heb ze nog niet zo lang, dus dit was de eerste keer. Moet ik toch iets op verzinnen.

 

Wow! Jaloers! Ik moet er dan honderd euro voor betalen, maar bij jou liggen ze gratis voor het oprapen!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow! Jaloers! Ik moet er dan honderd euro voor betalen, maar bij jou liggen ze gratis voor het oprapen!

 

http://www.thesnakeman.nl/

Deze man woont hier vlak bij, ken hem wel, paar keer op bezoek geweest. Van hem mag ik zo ook niet opeten. ;)

 

Hij heeft een opvang voor reptielen. Is er daar niet goedkoper aan te komen?

Heeft zo'n dier meteen weer een goed huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...