Ga naar inhoud
GENEGEERD

TIP !! STEINER SAFARI ULTRASHARP 8x30


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb al ontzettend veel verrekijkers in bezit gehad de laatste 4 Jaar.

 

O.A Fujiunon FMT-SX II 16x70, Fujinon TchnoStabi 14x40(http://www.clairedelune.nl/), Russische Peleng 12x40 GS(Gyrogestabiliseerde),

Henshold Wetzlar 9x56 en nog de Zeiss 20x60 (http://www.verrekijkershop.nl/verrekijkers/252-zeiss-20x60-t-s.html.

 

De Fujinon 16x70 PERFECT(1050 Euro) Veel licht transmissie,haarscherp,prachtige kleuren en diepte! Maaaar veeeel te zwaar.Technostabi 14x40(1560 Euro incl koffer) Stabiliseerd perfect in voertuigen en op de boot,maar in de hand te voet zijn er toch nog trillingen waarneembaar ???En een veel te kleine uitrede pupil (2,86 mm)

De Russische PELENG 1240 GS(850 Euro)( http://bmet.50megs.com/new_page_20.htm Pracht apparaat ,beeld staat perfect stil en haarscherp !!!! Helaas niet aan de randen en heeft last van reflecties.

De Henshold had helaas last van schimmel in de body(Te duur om schoon te maken.).

 

Bij te grote vergrotingen heb je gewoon een statief nodig.Anders is het kijken echt niet leuk meer vanwege de trillingen.

 

Nu heb ik toch besloten om er weer een te kopen en ja een 8x30 en geen 10x!Waarom ? weer word de uitrede pupil te klein.Bij een 10x30 is dit 3mm.

Veel mensen hebben namelijk last van drijvende restjes vlies in hun oog.Is ook normal.Maar laat het nou net zo zijn dat ze bij mij(Vooral links) net voor mijn pupil zitten.

Met een te kleine uitrede pupil zie je dan niet meer scherp.

 

Deze keer ben ik gegaan voor de STEINER SAFARIE 8x30 ULTRASHARP (http://www.steiner.de/de/fernglaeser/outdoor/safari-ultrasharp-8x30.php(http://www.hiking-site.nl/indekijker-steiner-safari-ultrasharp-10x30.php Lees 8x30 want de specs zij hetzelfde voor de eide kijkers!Alleen de vergroting is anders.Ik wou dat ik hem eerder gekocht had.Zowiezo al de prijs kwaliteit.Deze kijker overtreft de rest!Groter is niet altijd beter.

ja allicht kan ik met die 16x70 verder kijken en houd een gestabiliseerde het beeld stil.

Die kleine Steiner doe ik in mijn jaszak,vreet geen batterijen,is water en stofdicht enz enz en de prijs te verwaarlozen bij de eerder aangeschafte kijkers.

 

Koop geen kijker tweedehands !Hier zijn grote risiko's aan gebonden!!Ik heb bijna alles nieuw gekocht ,op twee na en deze die heb ik als het ware weg kunnen gooien..Pas toen ik hem(ze) naar Zeiss opstuurde werd mij dit vermeld.De raparatiekosten pl/min 1900 Euro???Onbeschoft duur.De 20x60 had namelijk kapotte ophang punten.De andere Zeewater in gekomen.

 

Dus Let ook op met de 20x60 gestabiliseerde van Zeis(Ruim 5800 Euro Nieuw)Tweedehands aankopen is het een zeeeeeeer groot risiko.Die van mij bleek helaas kapot!!!Gekocht voor 3250 Euro met koffer.

De Zeiss stabiliseerd namelijk mechanisch via een special metalen strip!Deze strip heeft pl/min 6 ophangpunten.Bij het verkeerd gebruiken ,neerleggen stoten met stabilisatie nog aan,kunnen deze ophangpunten afbreken(Hier zie je niets van aan de buitenkant).Dit wil zeggen dat het misschien nog vastzit aan drie punten! En dan gaat het vlug.

Bij deze Zeiss moet je ook iedere keer weer even opnieuw de knop indrukken om de stabilisatie weer in te schakelen.

 

Een heel verhaal ja dat klopt het is ook tegelijkertijd een waarschuwing.Verrekijkers zijn prachtige insrumenten en de grote verrekijkers mis ik best wel!

Maar voor in een nood situatie en om mee te nemen is het geen optie.

 

Daarom de Tip .Ik als verwende verrekijker bezitter heb een totale ommezwaai gemaakt en sta versteld van de Kwaliteit(Voor nog geen 200,00 Euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@frans81: zonde van je miskopen, maar wel een leerschool.

En voor iedereen. Zout water is funest ! Voor alles ! Corrosief als de pest ! Onthou dit ! Eerlijk en wijs advies.

Ik heb zeecontainers gezien waar de cornerposten en lassen waren aangetast door zout water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@frans81: zonde van je miskopen, maar wel een leerschool.

En voor iedereen. Zout water is funest ! Voor alles ! Corrosief als de pest ! Onthou dit ! Eerlijk en wijs advies.

Ik heb zeecontainers gezien waar de cornerposten en lassen waren aangetast door zout water.

 

Ik wil het niet direct miskopen noemen.Het was vooral met die 20x60 gewoon pech.Gelukkig heb ik voor deze kijker nog een leuk bedrag ontvangen.

En deze kijker is in de Familie gebleven.Waar ik hem van gekocht heb wist dit waarschijnijk ook niet.

Zeiss is gewoon veel te duur met service )Alles)Nooit geen Zeiss meer voor mij(Hensholdt Wetzlar is ook Zeiss)

Kun je beter Swarovski hebben scheelt ontzettend(Vooral bij revisie)Ook Steiner is zeer goedkoop( kwa service).

Fujinon perfercte kijkers en Zeewaterbestendige modellen.De 16x70 Fmt sx 2 vaak genoeg meegehad op zee.Zelfs bij de service beurt(In Duitsland) konden ze niets vinden.

Dus zeewater is niet voor alle kijkers funest.

Helaas wel voor de meeste!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...