Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vraag over preppers bijbel


Myosotis

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben de preppersbijbel aan het doorlezen. (Bij julile bekend? Ik heb het iig via een link die op dit forum stond.)

Ik stuit af en toe op dingen die ik niet snap. Hopelijk kan hier iemand meer duidelijkheid bieden.

 

Het hoofdstuk: "Kaars en Tondel van Vaseline in blikje" (blz 307)

 

De tekst die erbij staat luidt:

"Blikje van Potters met katoenen draad en vaseline gevuld.

Draad door het gaatje, geeft een soort kaars.

Draad kan je eruit trekken en als tondel gebruiken.

Doe het in een takje, die je aan de bovenkant een stukje opensplijt.

Dan kan je makkelijk een vuurtje aansteken.

Blikje helemaal open en je hebt een flink vuurtje."

 

Die eerste zin snap ik nog, maar vanaf de 2e zin is het onbegrijpelijk wat er bedoeld wordt.

Moet ik de katoenen draad door heel het doosje leggen of alleen bij de opening van het Potters blikje?

Moet de draad OP de vaseline liggen of er onder?

Moet ik de draad er helemaal uit trekken of een stukje? Moet ik de draad dan aansteken om vuur te krijgen en brandt dan niet heel de draad op?

Hoezo een takje gebruiken?? (Die zin snap ik helemaal niet).

 

(Verder ben ik blij met iets als een preppers-bijbel, want anders zou het mij dagen of eigenlijk weken kosten om al die informatie van het forum af te halen.)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zie het als n waxine licht! De katoen is de lont, de vaseline het kaarsvet. De lont moet ín t vet, ander brandt ie zo op! Draadjes katoen met vaseline als tondel gebruiken vind ik niet de makkelijkste manier, maar ze doelen (denk ik) op dat t draad dan t houtje meteen aan zou steken! Vind ik omslachtig, ik zou vaseline watten (beter nog tampon) gebruiken... Snap je het zo een beetje?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

[ATTACH=CONFIG]8197[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]8198[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]8199[/ATTACH]

 

Als je een stukje lont afsnijdt en in een takje doet (even een spleetje in de kop van het takje maken), heb je een grote "lucifer" om een piramide-vuurtje aan te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster - 21:22 : hehehe.

Tijd om eens een doosje te halen. Lekkere supergeconcentreerde dropjes.

 

Overigens, van een half liter blik (bier) kun je een mooie firestarter maken. Snij er een U-vorm in over de breedte, vouw de lip omhoog (PAS OP ! Snijwonden !). Leg er wat tondel of hooi in met wat kleine takjes. En steek het aan !

Portable fire !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...