Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mini Review Broodrooster voor op het gasfornuis


Raycoupe

Aanbevolen berichten

Mini review broodroostertje voor op het gasfornuis:

 

aanbieding-rvs-broodrooster-op-het-fornuis-nauticgear.jpg.66b0ff16d50fa13ae634278aa917e0a5.jpg

 

Binnen 23 uur na bestelling had ik hem binnen. Verbazingwekkend genoeg zonder verzendkosten en in de aanbieding bij Nauticgear.nl voor 15,95.

 

Het is een simpel RVS rekje met stukje RVS gaas erin waar je gewoon de boterham tegen aan zet aan de buitenkant op het richeltje en op een kleine tot middelgrote vlam plaatst. Even bijblijven is het devies en het brood een paar keer verschuiven, want in het midden wordt hij het heetst.

 

Resultaat is een prima geroosterd broodje in net zoveel of zelfs minder tijd dan m'n electrische broodrooster, echter zonder dure stroom te gebruiken.

 

Doordat je het brood tegen de buitenzijde op die richel plaatst, kun je er ook stukken stokbrood e.d. tegenaan zetten en andere niet courante maten die je echt niet in een gewone broodrooster gepropt krijgt.

 

Voor nog geen 16 euro prima investering voor mij, omdat ik elke dag broodrooster en uitgerekend heb dat ik hem in een half jaar heb terug verdiend. (paar minuten gaspit aan kosts niks)

 

Eén klein punt van kritiek, één van de hoekjes was niet goed omgebogen en op een plat vlak of het ijzer van m'n gasfornuis stond hij niet vlak, maar te wiebelen. Een tik met de hamer was de uitkomst.

 

Simpel ding dus, kan weinig aan stuk en de levensduur is ongetwijfeld extreem lang.

 

Uiteraard niet gebruiken op een benzine-, of andere 'ongezonde' vlam.

 

Link naar het roostertje in de aanbieding: http://www.nauticgear.nl/techniek-aan-boord/koken-aan-boord/kook-accessiores/aanbieding-broodrooster-op-het-fornuis.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bij 't googlen ernaar kwam die van qvist er niet uit.

 

Waarschijnlijk had ik die dan eerst uitgeprobeerd, maar ja, deze doet het iig erg goed en adviseert hem gelukkig niet voor op een benzine brander zoals qvist, wat me niet zo gezond lijkt.

Ben wel benieuwd hoe die het doet, want de afstand lijkt me erg groot tussen het brood en de verwarmingsbron.

 

Die van Nautical Gear kun je heel makkelijk regelen met de vlam, supersnel roosteren en langzaam. Ik wil geen uitgedroogd broodje, zoals veel elektrische ook produceren. Vandaar dat ik een elektrisch model had van 1Kw.

Het is trouwens een aanbieding, dus als je hem wilt hebben moet je niet te lang wachten.

 

@hamster kampeergoed houdt kennelijk niet van links naar plaatjes alleen, 'k krijg een melding over gestolen plaatjes. Die houden niet van reclame kennelijk. ;)

Is dezelfde als die van @hhpp

 

Ik heb hem puur voor thuis, dus opklapbaar hoeft voor mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind persoonlijk deze handiger en gelijk ook voor vis te gebruiken € 2,25

 

http://www.kampeergoed.nl/images/bbq_vis.jpg

 

Wat een droeftoeters daar kampeergoed.nl. Ik klik op je link en krijg dit.

 

Die mensen snappen dus echt niks van de interwebs 2.0 Zit je ze te promoten, beschuldigen ze je van een plaatsjesdief!

 

Daar koop ik dus niks! Prutsers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe dank je voor de site want zag er ook wel een aantal andere mooie dingen tussen staan :o:)

Zelf rooster ik m'n brood eigenlijk gewoon in de pan zodat ik helemaal geen broodrooster nodig heb maar het ziet er zeker wel handig uit.

hier de laatste tijd wel op zoek naar een Coleman oven, lijkt me een mooie aanvulling wanneer je geen andere oven tot de beschikking hebt en is klein op te vouwen, dus neemt ook weinig plaats in beslag wanneer je deze even niet gebruikt :)

http://www.coleman.com/product/camp-oven/2000009191#.UvUzlX-9KSN

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe dank je voor de site want zag er ook wel een aantal andere mooie dingen tussen staan :o:)

Zelf rooster ik m'n brood eigenlijk gewoon in de pan zodat ik helemaal geen broodrooster nodig heb maar het ziet er zeker wel handig uit.

hier de laatste tijd wel op zoek naar een Coleman oven, lijkt me een mooie aanvulling wanneer je geen andere oven tot de beschikking hebt en is klein op te vouwen, dus neemt ook weinig plaats in beslag wanneer je deze even niet gebruikt :)

http://www.coleman.com/product/camp-oven/2000009191#.UvUzlX-9KSN

 

Lijkt me ook wel handig en besparend op het fornuis, maar wat zou zo'n ding kosten in NL? Zo'n dollarprijs hoef je niet om te rekenen naar euro's wat meestal is dat spul hier veel duurder.

'k Wou dat ik mijn oude Pelgrim fornuis met gasoven nog had, ipv zo'n electrische. Gelukkig heb ik hem niet vaak nodig, want brood eet ik nauwelijks, dus hoef ik ook niet te bakken. Ovenschotels kun je vaak ook gewoon in de pan klaar maken. 'k Heb hele zware en dikke RVS pannen en dan zo'n sudderplaatje eronder werkt perfect.

 

m1eypqtw1is4.jpg.a389ee55c2d1f494878b6c58a025b60a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook wel handig en besparend op het fornuis, maar wat zou zo'n ding kosten in NL? Zo'n dollarprijs hoef je niet om te rekenen naar euro's wat meestal is dat spul hier veel duurder.

'k Wou dat ik mijn oude Pelgrim fornuis met gasoven nog had, ipv zo'n electrische. Gelukkig heb ik hem niet vaak nodig, want brood eet ik nauwelijks, dus hoef ik ook niet te bakken. Ovenschotels kun je vaak ook gewoon in de pan klaar maken. 'k Heb hele zware en dikke RVS pannen en dan zo'n sudderplaatje eronder werkt perfect.

 

m1eypqtw1is4.jpg.a389ee55c2d1f494878b6c58a025b60a.jpg

Ik heb ze bij Q-vist zien staan voor €65 maar zelf ben ik op zoek naar een mooie tweedehands voor een fractie van de nieuwprijs :)

http://www.qvist.nl/camp-oven.html

Je hebt gelijk wat de oven betreft, toen we zelf ook nog een pelgrim op gas hadden gebruikte ik de oven ook veel vaker dan dat we met de elektrische variant deden.

Het koken op gas hebben we vanwege de veiligheid op moeten ruimen om vervolgens verder op elektrisch door te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Omnia-oven, van de Nauticsite die je toonde, kan je ook prima brood,cake en ovenschotels maken.

Het is een ouderwetse wonderpan, die je op gaspitje zet.

 

65 euro

http://www.qvist.nl/camp-oven.html

 

Die zie je nog weleens bij de kringloop. Had ik moeten meenemen, leuk principe en al vaker aan bod gekomen op de site.

Door mijn pannen echter, heb ik hem eigenlijk niet nodig. Meeste ovenschotel gaan zo ook prima, of je past het recept aan.

Cake, brood, daar doe ik toch niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze bij Q-vist zien staan voor €65 maar zelf ben ik op zoek naar een mooie tweedehands voor een fractie van de nieuwprijs :)

http://www.qvist.nl/camp-oven.html

Je hebt gelijk wat de oven betreft, toen we zelf ook nog een pelgrim op gas hadden gebruikte ik de oven ook veel vaker dan dat we met de elektrische variant deden.

Het koken op gas hebben we vanwege de veiligheid op moeten ruimen om vervolgens verder op elektrisch door te gaan.

 

Veiligheid? In m'n Belgische huis was de elektrische kookplaat op hol geslagen zonder dat de oude stoppen uitsloegen. Krijg je een mooi geroosterd aanrechtblad van. ;)

Gelukkig was de volgende een stuk beter, want die oude moest je al uit zetten voordat je begon te koken zeg maar. (nog van die enorme dikke platen staal) 't Meeste kookwerk deed ik eerder dan ook op een campingtoestelletje met een pot gas ernaast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veiligheid? In m'n Belgische huis was de elektrische kookplaat op hol geslagen zonder dat de oude stoppen uitsloegen. Krijg je een mooi geroosterd aanrechtblad van. ;)

Gelukkig was de volgende een stuk beter, want die oude moest je al uit zetten voordat je begon te koken zeg maar. (nog van die enorme dikke platen staal) 't Meeste kookwerk deed ik eerder dan ook op een campingtoestelletje met een pot gas ernaast.

In België koken ze nog steeds veel op losse gasflessen. Hier was het grootste probleem dat wanneer ik niet thuis zou zijn en er een gaslek zou ontstaan het niet opgemerkt zou worden ;) wel hebben we ook rvs pannen met een dikke bodem die bijna als hooikist fungeren, zo hoef ik deze alleen maar te verwarmen om het water te laten koken en daarna kan de rijst/pasta verder koken zonder daar een hittebron onder nodig te hebben. Gelukkig wordt het binnenkort een houtkachel om op te koken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België koken ze nog steeds veel op losse gasflessen. Hier was het grootste probleem dat wanneer ik niet thuis zou zijn en er een gaslek zou ontstaan het niet opgemerkt zou worden ;) wel hebben we ook rvs pannen met een dikke bodem die bijna als hooikist fungeren, zo hoef ik deze alleen maar te verwarmen om het water te laten koken en daarna kan de rijst/pasta verder koken zonder daar een hittebron onder nodig te hebben. Gelukkig wordt het binnenkort een houtkachel om op te koken :D

 

Ik heb de pannenset van m'n ouders overgenomen. AMC pannen, een enorm uitgebreide set. 'k Heb de originele bestelbon en rekening erbij, zijn net zo oud als ikzelf. :cool:

In die tijd een godsvermogen. Wel nog steeds perfecte pannen, alleen loodzwaar, maar ja, dat heb je met kwaliteit.

Je kunt er aardappels in koken met slecht 1 a 2 centimeter water erin, ideaal voor de smaak van veel produkten + inderdaad dat hooikist principe.

 

@hhpp, mijn draadjes verzanden altijd in allerlei onderwerpen, niet erg als het hoofdonderwerp uitbehandeld is. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de pannenset van m'n ouders overgenomen. AMG pannen, een enorm uitgebreide set. 'k Heb de originele bestelbon en rekening erbij, zijn net zo oud als ikzelf. :cool:

In die tijd een godsvermogen. Wel nog steeds perfecte pannen, alleen loodzwaar, maar ja, dat heb je met kwaliteit.

Je kunt er aardappels in koken met slecht 1 a 2 centimeter water erin, ideaal voor de smaak van veel produkten + inderdaad dat hooikist principe.

 

@hhpp, mijn draadjes verzanden altijd in allerlei onderwerpen, niet erg als het hoofdonderwerp uitbehandeld is. :)

 

Bedoel je toevallig geen AMC pannen Ray?

Zo ja, dan zijn die nog steeds een godsvermogen om aan te schaffen,... Heb hiervan zo'n tien jaar terug ook een set van aangeschaft, wel hele fijne pannen en idd behoorlijk aan het gewicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je toevallig geen AMC pannen Ray?

Zo ja, dan zijn die nog steeds een godsvermogen om aan te schaffen,... Heb hiervan zo'n tien jaar terug ook een set van aangeschaft, wel hele fijne pannen en idd behoorlijk aan het gewicht

 

Ehhh, yep, bedankt voor de correctie. Ze komen ook nog steeds langs om handvatjes te vervangen na 40 jaar.

'k Zal m'n post aanpassen van AMG (teveel TopGear gekeken denk ik :o) naar AMC.

 

Er staat hier de volledige set, 8 stuks + extra spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik de enige die geen enkele waarde hecht aan een broodrooster?

 

No offense trouwens aan de broodrooster bezitters :p

 

Greener

 

Vast niet, wel de enige die dat meldt. :p

 

Love you too, tomatenmakker!

 

Hoe minder je nu gebruikt, hoe minder moeilijk de overgang straks wordt. :p

In één klap afkicken van je magnetron, kids die alleen tevreden zijn met TV, spelcomputer en een smartphone, etc.

Ik heb veel bewondering voor mensen die nu al zonder stroom leven of gaan leven.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...