Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nederlands goud 7,6 miljard minder waard..

Kans
 Share

Recommended Posts

Dat was de titel van een stukje in nu.nl:

http://www.nu.nl/economie/3694791/goudvoorraad-dnb-76-miljard-minder-waard.html

En dus was ik getriggert.

Aha het had te maken met de koersdaling van goud afgelopen jaar en dus is het goud dat in de boeken staat, ~612.000 kg, 7,6 miljard minder waard geworden.

Er wordt ook nog even vermeld dat 51% in New York ligt, 20% in Ottawa, 18% in Londen en 11% in Nederland.

Oja en Dijsselbloem HERHAALT dat er geen reden is om goud terug naar Nederland te halen.

Helaas heb ik geen zakelijke omgang met de Amerikaanse overheid dus ik heb geen persoonlijke ervaring of inzichten of er een reden is om het goud terug te halen..

Ik weet wel dat Duitsland een reden ziet om hun goud terug te halen.

En dat een deel van het Duitse goud terug halen jaren moet duren ( volgens Amerika).

En dat na een jaar al 5 ton terug is, en als dat tempo niet heel snel veel hoger wordt dat de beloofde 7 jaar nog meer dan 100 jaar wordt.

En dat gezien de toenemende stroom naar het oosten en te verwachten prijsstijgingen van goud de te verwachten tonnage per jaar eerder minder dan meer zal worden.

Dus mischien heeft Dijsselbloem wel een punt, als je zeker weet dat je het toch nooit zult krijgen wat heeft het dan voor nut om er nog om te vragen ?

Maar dat impliceerd wel iets anders.

Van de op papier beschikbare 612.000 kg goud is ee dus maar 11% in realiteit.

Dat is ongeveer 62.000 kg en dus hebben we niet ongeveer 17,2 miljard aan goud maar ongeveer 2 miljard.

Nou heeft dat barbarische spul een functie, het is onze backup het onderpand, de basis van ons fiat systeem.

Het is wat een huis is voor je hypotheek.

En als je huis afbrand en je niet verzekerd bent dan blijft die hypotheek gewoon bestaan en moet je die aflossen.

Maar als blijkt dat je onderliggende waarde van je fiat systeem er nauwelijks meer is dan is je fiat dus evenredig minder waard.

Dat is allemaal nog steeds niet erg, zolang iedereen het systeem blijft vertrouwen dan kan het wel doordraaien.

Maar als dat vertrouwen weg ebt, en men zich gaat afvragen wat er als waarde achter het fiat systeem zit, of als er internationaal een opvolger komt van de dollar waar ieder land aan mee mag doen in verhouding van een onderliggende waarde, en dat is vaak GOUD !, en je blijkt dan maar 11% echt te hebben van wat je roept of op papier hebt, ja dan heb je wel een probleem.

Volgens mij zijn we dus niet 7,6 miljard op papier kwijt, ik denk dat we in realiteit een arm land zijn geworden, alleen dat we het nog niet goed beseffen!

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
17,2 miljard is toch ook maar een schijntje, daar vang je het begrotingstekort net iets langer als 7 maanden mee op.

Hoe dan ook zal het nooit genoeg zijn om ons te redden, en om een realistisch onderpand te zijn voor de fiat.

Het gaat om de verhoudingen.

En dan was Nedeland met 612 ton best goed af.

Maar als het dus een factor 10 minder is zijn we domweg een factor 10 minder goed af, en dat zijn factoren die je zult gaan merken.....

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Het niet terug vragen van goud heeft ook met vertrouwen te maken denk ik zo.

Als iedereen zijn goud bij de Us weghaalt is dat eigenlijk het zelfde als een bankrun alleen dan door staten in plaats van particulieren.

Nederland heeft/had best een mooie goudvoorraad, persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het weg te halen.

Van de andere kant zijn we er ook bij gebaat de dollar en daarmee het geloof in Amerika hoog te houden.

Link naar reactie

Waarschijnlijk heeft Dijsselbloem niet veel redenen om het goud terug te halen. Als hij wilt ligt er nog goud in Londen en Ottowa. Als Nederland op dit moment het goud terug zou vragen rijzen de vragen waarom? Eerst Duitsland en nu Nederland wat hun goud terug vraagt.. Onrust .. Wat is er mis met die EU ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar reactie

Hoi luna,

Het is geheel niet te vergelijken met een bankrun.

Het banksysteem is gebaseerd op fractioneelbankieren, en dus is het een feit dat al het geld dat er op papier is er in de praktijk niet is.

Als 5-10% hun geld van de bank haalt is er geen cash meer en valt het systeem om.

Eea is wettelijk geregeld, of het slim is is weer iets heel anders...

In de goudmarkt is het iets anders er is, oa door Nederland fysiek goud aan oa Amerika gegeven om daar op te slaan.

Dat nu terug vragen is net zo raar als het daar naar toe brengen.

Het zou er gewoon fysiek moeten zijn, tenzij Amrika iets met dat goud heeft gedaan en dan zouden wij als mede risico dragende partij daar van op de hoogte moeten zijn en toestemming voor hebben moeten geven en mischien wel een vergoeding moeten krijgen.

Al sluit ik het laatse allemaal niet uit, als het zo is is het niet publiekelijk gemaakt...

Geloofskwesties hou ik me liever niet mee bezig....:cool:

Prep ze,

K a n s

Het niet terug vragen van goud heeft ook met vertrouwen te maken denk ik zo.

Als iedereen zijn goud bij de Us weghaalt is dat eigenlijk het zelfde als een bankrun alleen dan door staten in plaats van particulieren.

Nederland heeft/had best een mooie goudvoorraad, persoonlijk zou ik ervoor kiezen om het weg te halen.

Van de andere kant zijn we er ook bij gebaat de dollar en daarmee het geloof in Amerika hoog te houden.

• Leuk 1
Link naar reactie

@ Kans

Hoe lang schat jij het nog tot de ultieme crash?

:cool: voorspellen leer je vanzelf af.

Ik weet ondertussen dat het langer door kan gaan dan ik had verwacht.

Ga er nu ook van uit dat het complexer is dan ik had verwacht.

Gokken wanneer doe ik dus ook niet meer.

Ben gewoon blij met elke maand die we nog krijgen, maak er maximaal gebruik van.

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Waarom denk je dat de Chinezen momenteel liever goud hebben dan geld?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudreserve

NL heeft in het verleden een groot deel van de voorraad verkocht net als de Engelsen. Achteraf oliedom en we hadden de staatsschuld zowat met de goudvoorraad kunnen aflossen. Goud staat naar mijn mening veel te laag en er is veel manipulatie in de markt. Het land wat straks het meeste goud heeft, krijgt of behoud de meeste macht.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...