Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koop een koe


GuywithAplan

Aanbevolen berichten

Een tijdje gelden werd ik gewezen op deze site:

http://www.foodinspiration.nl/article/2014-01-23-100-koe-kopen

http://www.koopeenkoe.nl/

 

Crowdbutching concept @koopeenkoe slacht een koe pas als al het vlees verkocht is: van kop tot staart.

 

Een crowdfunding concept dat is ontstaan uit liefde voor het dier. Koopeenkoe.nl is een website waarop je een pakket vol rundvlees kan kopen als ‘deel’ van de complete koe. Wanneer de koe in zijn geheel is verkocht – dit zijn ongeveer dertig pakketten – wordt het dier pas naar de slacht gebracht. Op deze manier ben je er zeker van dat er geen vlees verloren gaat.

 

Ik vind het een erg mooi concept

Zelf hou ik dieren voor de slacht maar heb het geadviseerd aan mijn familie in Nederland en ze hebben zich er voor aangemeld.

Je betaald 99,95 euro en krijgt 7,5 kilo vlees

 

Keep on prepping

GWAP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De hele koe kun je prima opdelen in 30 gelijkwaardige pakketten, dat probleem zie ik niet @lewieke.

 

Wel vind ik de prijs nogal hoog, wellicht dat het komt omdat hier in Drenthe je bv een achterbout of halve koe kunt kopen van kleine hobbyboeren.

Dat zal in de randstad wel niet te krijgen zijn en ze zitten natuurlijk met verzendkosten. Eigenlijk ben ik gezegend met een slager in de buurt, die niets anders doet dan koeien en varkens bij kleine boeren te kopen en ze zelf naar het slachthuis brengt. Wil je biefstuk? Dan moet je er dus vroeg bij zijn bij hem. Effe reclame maken: http://www.slagerijbertstanneveld.nl/ (Alleen afhalen jammer genoeg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zeggen gratis verzendkosten maar zal wel in der prijs zijn verwerkt (in de randstad)

 

maar als je het verrekend is het 13,30 de kilo dus valt mee, ze hebben geen bio keurmerk maar worden wel zo gefokt

 

Dat is bij Bert dus net zo. Geen keurmerk maar kleine boeren en hij bekijkt ze daar in de stal en hoe ze gehouden worden. Bio keurmerk vindt Bert complete onzin, wordt ook nog mee gesjoemeld.

Voor een goed stukje vlees is het een mooie optie.

 

't Mooie is namelijk dat als je gehakt van zo'n koe hebt en je gooit het in de pan, de geur van biefstuk oprijst, ipv een weemakende vieze lucht zoals bij gehakt uit de supermarkt. Als je eenmaal het verschil kent wil je niet anders. :cool:

 

Hoewel Bert met z'n gehakt niet qua prijs kan concurreren met de supermarkt, is de prijs van biefstuk bv. nauwelijks duurder. Ik haal af en toe voor een paar weken en gooi dat in de vriezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we dan toch geen reclame aan het maken zijn:

 

http://www.veldvarkens.nl/

 

Hier haal ik mijn vlees als ik in Nederland ben, het is dan welliswaar varken, maar jeetje WAT voor een varken. Inderdaad, supermarktvlees is ronduit ranzig om maar niet te spreken over wat voor bestaan die dieren hebben gehad. Hier is het OF geen vlees OF dieren die een lekker leven hebben gehad.. Tja tot de slacht dus.. Er zouden meer van dit soort boeren en slagers moeten zijn, sterker nog ALLEEN maar deze .. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Mooie is namelijk dat als je gehakt van zo'n koe hebt en je gooit het in de pan, de geur van biefstuk oprijst, ipv een weemakende vieze lucht zoals bij gehakt uit de supermarkt. Als je eenmaal het verschil kent wil je niet anders. :cool:

Klopt. Gehakt van de supermarkt ruikt vaak naar ei of zelfs vis. Of gewoon helemaal nergens naar. Zeker niet naar echt vlees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kom van origine uit overijssel(zucht mooi salland) en woon nu in noord holland en JA het vlees hier STINKT als je het bakt, ben bij puur toeval een paardenslager tegen gekomen in adam (die niet alleen paarden slacht) hun vlees komt uit twente en omstreken en haal nu daar mijn vlees weet je tenminste wat je krijgt ipv volgespoten waterzooi. effe wat reclame

 

Hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Zou helemaal geen slecht idee zijn om een draadje te starten met slagers in NL waar je nog fatsoenlijk vlees kunt kopen.

De meeste werken namelijk lokaal, het versturen van vlees is 'lastig'.

 

 

Juist ik ben ook maar wat blij met de reclame hier :)

Wij eten nog steeds de troep, alleen kip koop ik met een sterretje extra bij c1000.

Ik vindt dat biovlees toch wel stervensduur, en voor mijn gevoel is het niet veel beter. (anders dan een mooier plasticje en hippe naam)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een geinig initiatief voor mensen in de stad... Ff op de website geneust... En hier moesten manlief en ik hartelijk om lachen:

 

Mogen de kalfjes bij de koe blijven?

Ja, de kalfjes lopen bij de moeder tot dat ze groot genoeg zijn om op eigen benen te kunnen staan.

 

Een kalf staat namelijk binnen een half uur na de geboorte op eigen benen ;)

 

Manlief komt van de boerderij (zijn ouders hebben melkvee) maar wij eten zelden vlees... Hier in het dorp zit een kleinschalige bio boerderij waar ik wel eens wat koop. Ze hebben kip, varken en rund, dus keuze genoeg! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een geinig initiatief voor mensen in de stad... Ff op de website geneust... En hier moesten manlief en ik hartelijk om lachen:

 

Mogen de kalfjes bij de koe blijven?

Ja, de kalfjes lopen bij de moeder tot dat ze groot genoeg zijn om op eigen benen te kunnen staan.Een kalf staat namelijk binnen een half uur na de geboorte op eigen benen ;)

 

Manlief komt van de boerderij (zijn ouders hebben melkvee) maar wij eten zelden vlees... Hier in het dorp zit een kleinschalige bio boerderij waar ik wel eens wat koop. Ze hebben kip, varken en rund, dus keuze genoeg! ;)

 

Ik denk dat je het iets te letterlijk leest. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep ik kom ook van het platteland zeg maar en moest er ook hartelijk om lachen ik hoop dat ze bedoelen totdat ze gespeend zijn

 

Ik vind het wel een geinig initiatief voor mensen in de stad... Ff op de website geneust... En hier moesten manlief en ik hartelijk om lachen:

 

Mogen de kalfjes bij de koe blijven?

Ja, de kalfjes lopen bij de moeder tot dat ze groot genoeg zijn om op eigen benen te kunnen staan.

 

Een kalf staat namelijk binnen een half uur na de geboorte op eigen benen ;)

 

Manlief komt van de boerderij (zijn ouders hebben melkvee) maar wij eten zelden vlees... Hier in het dorp zit een kleinschalige bio boerderij waar ik wel eens wat koop. Ze hebben kip, varken en rund, dus keuze genoeg! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind tong erg lekker in een rooms sauce met mosterd, van staart maak je geweldig soepen en bouillon en een niertje in een porto sauce kan ik als de beste. Er is geen minderen stuk vlees, trouwens biefstuk is te droog in Nederland,geef mij maar lekker gemaarmeerde vlees. Vet is goed.

 

lekker stukje bavette, wat vind je van wang? door de bloem en dan in de pan bakken( is voor veel nederlanders een taboe)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...