Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zo los je schulden op: gewoon alle bewijzen verliezen....

Kans
 Share

Recommended Posts

Er is verschrikkelijk veel te melden.

Maar dit kon ik niet laten om even snel te posten.

In Argentinie is een gebouw uitgebrand met daarin enorm veel financiele documenten.

Het pand was bijzonder goed beveiligd tegen brand, maar ja soms gaan dingen gewoon fout:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-05/argentine-banking-system-archives-destroyed-deadly-fire

Laat ik maar zeggen dat het niet 'slecht ' uitkomt waarschijnlijk........

Ik twijfel geen moment dat digitale bestanden nog veel makkelijker kunnen verdwijnen, HW die crashed, een virus enz enz.

En wat dan ?

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

http://goldsilver.com/video/here-s-what-it-looks-like-when-your-country-s-economy-collapses/?utm_medium=email&utm_campaign=Gold++Silver+Weekly+-+2+-+11+-+2014&utm_content=Gold++Silver+Weekly+-+2+-+11+-+2014+CID_1e2c1b99e28bdf7871ea59440053ca80&utm_source=GoldSilver%20Email%20Marketing&utm_term=read%20more

Interessante podcast van Fernando Ferfal Aguirre (auteur van 'surviving the economic collapse') over de recente situatie in Argentinië bij Chris Martenson (the crash course).

Een aanrader, wel in het Engels.

De toekomst voor Europa ? Overeenkomsten genoeg anders... De toekomst zal het uitwijzen, we leven in "interessante" :p tijden

Link naar reactie

Er is verschrikkelijk veel te melden.

Maar dit kon ik niet laten om even snel te posten.

In Argentinie is een gebouw uitgebrand met daarin enorm veel financiele documenten.

Het pand was bijzonder goed beveiligd tegen brand, maar ja soms gaan dingen gewoon fout:

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-05/argentine-banking-system-archives-destroyed-deadly-fire

Laat ik maar zeggen dat het niet 'slecht ' uitkomt waarschijnlijk........

Ik twijfel geen moment dat digitale bestanden nog veel makkelijker kunnen verdwijnen, HW die crashed, een virus enz enz.

En wat dan ?

Prep ze,

K a n s

Digitaal is het lastiger ze uit te wissen bij financiële instellingen.

Naast backups worden ook de transacties bijgehouden en is eea dus weer te reconstrueren.

Om ook nog beveiligd te zijn tegen invliegende vliegtuigen (Hoewel de meeste IT centra daar al veel te degelijk voor zijn of in een bunker zitten) zijn dezelfde kopieën ook nog offsite opgeslagen vele km's verderop om ook tegen natuurrampen bestand te zijn.

Voordat je hypotheek bij de bank gewist is, moet er meer gebeuren dan een virus, EMP, kernbom, EDO (ergst denkbare overstroming) of neer stortend vliegtuig.

Link naar reactie

Digitaal is het lastiger ze uit te wissen bij financiële instellingen.

Naast backups worden ook de transacties bijgehouden en is eea dus weer te reconstrueren.

Om ook nog beveiligd te zijn tegen invliegende vliegtuigen (Hoewel de meeste IT centra daar al veel te degelijk voor zijn of in een bunker zitten) zijn dezelfde kopieën ook nog offsite opgeslagen vele km's verderop om ook tegen natuurrampen bestand te zijn.

Voordat je hypotheek bij de bank gewist is, moet er meer gebeuren dan een virus, EMP, kernbom, EDO (ergst denkbare overstroming) of neer stortend vliegtuig.

een beetje EMP is wel voldoende hoor, je kan nog zoveel backups hebben, zonder stroom werkt je pc niet meer en kan de data niet meer ingelezen worden :)

kernbom is ook wel effectief. misschien niet zo zeer tegen het datacenter, maar ik verwacht dat mijn huis zelf er dan niet meer is, dus dan boeit dat ook niet. (dekt je opstal verzekering een nucleaire aanval?)

de overige opties zijn niet echt doeltreffend, tenzij je een virus hebt die 90+% van de mensheid dood.

Link naar reactie

een beetje EMP is wel voldoende hoor, je kan nog zoveel backups hebben, zonder stroom werkt je pc niet meer en kan de data niet meer ingelezen worden :)

kernbom is ook wel effectief. misschien niet zo zeer tegen het datacenter, maar ik verwacht dat mijn huis zelf er dan niet meer is, dus dan boeit dat ook niet. (dekt je opstal verzekering een nucleaire aanval?)

de overige opties zijn niet echt doeltreffend, tenzij je een virus hebt die 90+% van de mensheid dood.

Ik heb er tien jaar gewerkt in die business en uiteraard hebben ze allemaal een eigen stroomvoorziening en zijn EMP ongevoelig. KPN zat zelfs in een atoombunker.

Maar bij een situatie zoals in de serie 'Revolution' maakt het uiteraard allemaal geen bal meer uit. ;)

(Bij virus had ik het over een computer virus)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...