Ga naar inhoud
GENEGEERD

Moeten we blij zijn met minder mensen als SHTF?


Sneard

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wat bedoel je??

 

minder mensen in je groep??

 

of meer mensen dood in zijn algemeenheid ivm overlevingskans??

 

eerste geval hebben we al discussie over.

en 2e geval vind ik vreselijk om aan te moeten denken, geeft een beetje het''de 1 zijn dood is de ander zijn brood'' gevoel

 

bedoel het niet vervelend ofzo hoor maar vind dit soort onderwerpen voor mezelf altijd nogal eng.

niet dat het geen discussie zou moeten zijn hoor, en ik zal er ook over na moeten denken maartoch.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bericht op de Georgia Guidestones bewaarheid wordt, dan zijn er uiteindelijk maar heel weinig mensen over.

Maar of er dan ook minder gevaar is??

 

THE MESSAGE OF THE GEORGIA GUIDESTONES

 

1. Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.

2. Guide reproduction wisely - improving fitness and diversity.

3. Unite humanity with a living new language.

4. Rule passion - faith - tradition - and all things with tempered reason.

5. Protect people and nations with fair laws and just courts.

6. Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.

7. Avoid petty laws and useless officials.

8. Balance personal rights with social duties.

9. Prize truth - beauty - love - seeking harmony with the infinite.

10.Be not a cancer on the earth - Leave room for nature - Leave room for nature.

 

http://www.radioliberty.com/stones.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super simplistisch gezegd: met een eerlijke verdeling van al hetgeen Moeder Aarde voortbrengt, ophouden met voedsel door te draaien + stoppen met "voedsel als wapen gebruiken" zou al een dot ellende en lijden aanzienlijk verminderen.

Enfin, hier een paar links:

 

http://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/esp_sociopol_depopu68.htm

Does one thrid of the Human Race have to Die to Have a Sustainable Earth??

 

Voor een hele lijst met links naar artikelen over "Depopulation of Planet Earth"

http://www.bibliotecapleyades.net/esp_sociopol_depopu.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bericht op de Georgia Guidestones bewaarheid wordt, dan zijn er uiteindelijk maar heel weinig mensen over.

Maar of er dan ook minder gevaar is??

 

THE MESSAGE OF THE GEORGIA GUIDESTONES

 

1. Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.

2. Guide reproduction wisely - improving fitness and diversity.

3. Unite humanity with a living new language.

4. Rule passion - faith - tradition - and all things with tempered reason.

5. Protect people and nations with fair laws and just courts.

6. Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.

7. Avoid petty laws and useless officials.

8. Balance personal rights with social duties.

9. Prize truth - beauty - love - seeking harmony with the infinite.

10.Be not a cancer on the earth - Leave room for nature - Leave room for nature.

 

http://www.radioliberty.com/stones.htm

 

Tja valt niet veel te veel tegen in te brengen, alleen de gevolgen/implicaties dat zal toch wel tot weerstand leiden en mischien ook wel bij mij.

Zoals altijd met een verstandige aanpak, als dit betekent dat we er dan op achteruit gaan willen we meestal niet meer meewerken.

 

Mijn vraag die ik al heellang in mezelf afvraag, puntje twee van bovenstaand:

Wat is de huidige natuurlijke selectie, volgens mij is die er, bijna?, niet meer.

Dit basis princiepe van een gezonde soort hebben we alweer even losgelaten.

Wat de gevolgen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja valt niet veel te veel tegen in te brengen, alleen de gevolgen/implicaties dat zal toch wel tot weerstand leiden en mischien ook wel bij mij.

Zoals altijd met een verstandige aanpak, als dit betekent dat we er dan op achteruit gaan willen we meestal niet meer meewerken.

 

Mijn vraag die ik al heellang in mezelf afvraag, puntje twee van bovenstaand:

Wat is de huidige natuurlijke selectie, volgens mij is die er, bijna?, niet meer.

Dit basis princiepe van een gezonde soort hebben we alweer even losgelaten.

Wat de gevolgen zijn?

 

De gevolgen zijn al enkele decennia zichtbaar

En helaas leggen in heel veel landen zelfs de sterksten het loodje door gebrek aan de meest elemtaire zaken (voedsel, drinken, geliefd zijn etc.) terwijl in andere landen degenen die het zonder (intensieve) zorg niet zouden redden in leven worden gehouden.

Dat krijg je wanneer de mens voor Grote Geest gaat spelen.......

Slecht???

Goed???

't Is zoals het is.

 

Mee eens Kans dat de natuurlijke selectie er momenteel nauwelijks nog is.

Zal op korte termijn wel gaan veranderen.

 

Mijn vraag is dan: ben je (je = in z'n algemeenheid) erop voorbereidt afscheid te moeten nemen van (veel van) je geliefden???

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag was in het algemeen bedoeld, op maatschappijniveau.

 

Ik denk dat bij SHTF de kans groot is dat er veel mensen dood zullen gaan. Omdat onze welvaart en populatie kon ontstaan door technologie. En deze technologie zal waarschijnlijk in elkaar vallen.

 

Nu wil ik geen mensen dood, maar ik denk wel dat de overlevenden, de sterksten (misschien de preppers) baat hebben als er minder "zwakkeren" zijn. Want hoe dan ook; als er teveel mensen zijn voor de beschikbare resources zal iedereen erom vechten, totdat er een soort balans zal ontstaan. En die strijd zal niet fijn zijn. Omkomen door honger, ziektes en gevechten zullen allemaal voorbijkomen.

 

Is de beste optie dan niet een fort te hebben waarbinnen de mensen die de zaken beter voor elkaar hebben stand houden, totdat de aanvallen van buiten verminderen? Ik moet bijvoorbeeld denken aan de aflevering "Nebraska" van seizoen 2 van The Walking Dead. Een goed mens moest toen beslissen andere mensen te doden omdat er simpelweg niet genoeg resources zijn om te delen en de andere mensen een gevaar (zullen) vormen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een hele foute gedachte: maar hebben degenen met een voorsprong bij SHTF, de preppers, niet bewezen dat zij dan de besten zijn uit de natuurlijke selectie? Immers, wij zijn dan het beste aangepast op onze omgeving. En hebben wij dan niet het recht om te overleven, tegenover ieder ander die er niet over heeft nagedacht?

 

Zoals ik zei, deze gedachte kan erg fout overkomen, maar dit zal wel zijn zoals het is bij SHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sneard, dit is toch wel de meest verdekte constatering die als vraag wordt gebracht die ik in lange tijd heb gezien:)

De definitie van SHTF is toch nog steeds dat er iets onplezierigs gebeurt?

Als er dan geen dode vallen, wat is er dan precies nog zo onplezierig, dat ons geld alleen niks meer waard is, of dat niemand geen werk/ baas meer heeft, allemaal minder leuk maar zal ook iedereen treffen dus zo ongelukkig zullen we er niet van worden toch.

Geluk heeft helaas nog vaak te maken met onze positie tov de andere daar is onze consumtie maatschappij op gebaseerd.

 

Dus als we uit de huidige rat race kunnen stappen zonder doden dan lijkt me dat eigenlijk een hemel op aarde.

 

SHTF is dus in mijn hoofd per definitie een decimatie, wel een bizar om daar zo duidelijk achter te komen.

Wordt daar eigenlijk zelf nogal stil van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Weimarperiode lagen de lijken ook gewoon in de straat. Ik denk dat we aan dat idee zullen moeten wennen.

 

lijken in de straat -> meer ongedierte -> meer knaagdieren en aasetende vogels -> meer voer voor de loslopende honden, katten, vossen -> meer dierlijk vlees om als prepper van te leven.....

 

But serious now....als SHTF en nog erger TEOTWAWKI dan zullen we omkomen in de lijkenlucht, mn in de steden, waar gehandicapten en bejaarden en overledenen agv ziekte en roofmoord een behoorlijke groep vormen. Dus uitbraak van allerlei ziekten, bovenop de initiele ramp. Cholera, diarree, luchtweg infecties etc etc. Voor de aarde an sich is het aantal mensen ver boven het redelijke gestegen als we uitgaan van de huidige plundering van de aarde met onze huidige fossiele brandstof economie. Alleen met minder mensen OF met een enorme sprong in zinnig gebruik van technologie en landbouw / veeteelt, is het huidige aantal mensen te handhaven, mijns inziens. De natuur zal wel iets verzinnen om het aantal mensen terug te brengen, statistisch gezien is het wachten op superbacterie of dito virus, al dan niet ontsnapt uit een laboratorium of uit de mouw van een overheid of andere terroristische organisatie (let op de woordspeling, hahahaha). Ook lopen we ongeveer 200.000 jaar achter op een komeet inslag en een nieuwe ijstijd is ook niet ver weg als we de laatste paar miljoen jaar beschouwen, als je de geleerden geloofd (of t?). Er zijn diverse grote vulkanen zoals anderen hier ook hebben aangegeven, dat zijn echte killers van de biodiversiteit die we nu kennen. Plus onze eigen technologische Doem-machines als kerncentrales natuurlijk (Fukoshima, Tsjernobyl - maar dat viel nog te overzien....of niet?), als er een paar de lucht in gaan wordt het ook minder gezellig, alhoewel als je zelf licht geeft van de straling heb je nooit meer zorgen om een zaklampje. En dan nog een collaps van de economie, WW 3, zonneflare, of iets wat ik niet zo een twee drie kan bedenken.

 

Kortom, redenen genoeg om de bevolking te decimeren. Of het menselijk ras zal blijven bestaan, who knows. Ik hoop in ieder geval dat ik na TEOTWAWKI nog zonder kleerscheuren rondloop en samen met jullie een nieuwe samenleving mag stichten, en dan doen we het allemaal beter. Moet ineens denken aan die Bond film Moonraker, waarin een nutty professor cq schurk de bevolking wil vernietigen om daarna met enkele uitverkorenen de aarde te herpopuleren. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben, maar zou me wel aanmelden om na zoiets mijn DNA te verspreiden... enfin, komt tijd, komt duidelijkheid en tot die tijd blijf ik waterfilters kopen en jerry's vullen en boeken lezen en zaadjes kopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens degenen die de Georgia Guidestones uit de grond hebben gestampt, is 500 miljoen mensen ruim voldoende. De rest mag/zal/moet wat hen betreft het oneindige gaan opzoeken.

 

220px-Georgia_guidestones.jpg

 

Info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones

 

la me raden de makers vonden zeker zelf ook dat ze in hun ''verlichtheid'' bij die half miljard zouden moeten behoren zekers??

 

ik geloof meer in wat de bijbel erover zegt: romeinen 3 vers10-18

ik geloof meer in wat gandhi erover zei: De aarde biedt voldoende om ieders behoefte te bevredigen maar niet ieders hebzucht.:o

ik geloof meer in wat einstein erover zei:

Twee dingen zijn voor mij zeker:

De oneindigheid van het universum en

de oneindigheid van de menselijke domheid.

Maar van het eerste ben ik niet helemaal zeker

en ook:

''De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt.''

 

 

als je alles terug gaat rekenen en denken dan zijn die guidestones een dikke vette kwade leugen.

het houd namelijk in dat er dan een soort selectieprocedure zou moeten gevormd worden waarvan we toch genoeg geleerd van zouden moeten hebben in de afgelopen 20e eeuw.

ik vind mezelf ook sterk en fit, mijn ouders zijn dat niet meer, zouden die dan ausradiert moeten worden??

 

er is wel degelijk genoeg voor iedereen hoor, maar waarom meent iemand dat omdat hij een koning is 10 paleizen en honderdduizend hectare land te moeten bezitten?

waarom meent iemand omdat hij tegen een balletje kan trappen/slaan/duwen dat hij recht heeft op een jaarsalaris van bijvoorbeeld 20 miljoen euro??

waarom meent iemand dat omdat hij een programmaatje heeft uitgevonden voor een computer te besturen dat hij een persoonlijk vermorgen hoort te bezitten van 30 miljard dollar??

 

al die zaken zijn opgeblazen, al die zaken staat niks meer tegenover, al die zaken helpen hebzucht in de hand, al die zaken zorgen voor een aanslag op de natuur.

de hoeveelheid mensen zijn niet het probleem, de hoeveelheid mensen die ALLES ALLES ALLES willen hebben ten koste van ALLES , DIE zijn het probleem.

 

er kunnen nog wel 20 miljard mensen bij op aarde, er zijn hele gebieden die niet gebruikt worden, weet je hoeveel mensen je te eten kunt geven als je alle golfparks van de wereld omschopt tot akkerland??, en de weilanden die in eigendom zijn van projectontwikkelaars die er niks meer doen behalve als beleggingsoptie??, handelen in grond is populairder dan het verkopen van grond en gebruiken van grond.

maarja dat mag je dan allemaal weer niet zeggen natuurlijk, want ook wij klampen ons vast aan onze luxe leventje wat we tot nu toe hebben.

wij vinden het ook niet fijn om electrisch te rijden want dan moet je immers inleveren op topsnelheid en moet je vaker opladen immers??

zonnepanelen en windmolens willen we ook over algemeen niet in nederland want dat vinden we niet mooi BEHALVE als het ons gewin opleverd, dan zijn we er als de kippen bij om er een graantje van mee te pikken.

 

nee ik houd het wel bij uitspraken van de bijbel,gandhi,einstein. denk dat die meer begrepen van hun en ons als mens zijnde dan wij van onszelf begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat er veel mensen dood zullen gaan. Met onze technologie en medische kennis blijven veel mensen leven... ook de zwakkere die in een minder ontwikkelde maatschappij de geest zouden geven. Op de een of andere manier is de natuur toch altijd slimmer dan wij zijn. Door onze bio- technologie maar ook bijvoorbeeld fukuschima maakt weer een massa opruiming mogelijk onder de bevolking

Link naar reactie
Delen op andere sites

The end of cheap oil is the end of cheap food.

Met een wereldbevolking waarvan het merendeel het met enkele dollars per dag moet rooien is het wel duidelijk wat er gaat gebeuren.

 

Je kan je ook afvragen waarom de mensheid zo lomp is om zich te blijven voortplanten als konijnen terwijl het duidelijk is dat de aarde die massale bevolkingsgroei niet aankan.

De club van Rome heeft daar met 'grenzen aan de groei' al tientallen jaren geleden voor gewaarschuwd. Waarom is er toen geen actie ondernomen ?

Alleen China heeft actie ondernomen in die richting.

En je kan je wel kwaad maken over de hebzucht van de mens, maar uiteindelijk zal de hebzucht van het financiel systeem miljoenen of zelfs miljarden in de armoede duwen.

Je hoeft op het moment alleen maar naar Griekenland te kijken, waar mensen al niet genoeg geld hebben om voedsel te kopen. En dat is nog maar het begin van de financiele crisis.

Wat ga jij daar als individu tegen beginnen ? Je geld van de bank halen, omdat je dat spel niet meer wilt mee spelen ? Dat noemen ze een bankrun, en dat maakt het alleen maar erger.

Want daardoor moeten ze nu Spanje steunen met vele miljarden.

En toch ben ik daar ook mee bezig. Dus omdat ik voor mezelf zorg, en mijn eigen toekomst veilig wil stellen, maak ik het voor de rest erger.

 

Je kan alleen maar zorgen dat je voor jezelf kan zorgen, dan hoeft niemand anders dat voor jou te doen. En diegene die niet voor zichzelf kunnen zorgen, die staan er niet al te best voor. Hoe hard die realiteit ook is, het zal niet anders zijn. En ik kan ze niet veranderen.

De titanic gaat toch zinken, laat diegene die willen feesten verder feesten, ik maak mijn reddingsboot klaar.

Overleven van de meest aangepaste, en dat zal niet noodzakelijk de sterkste zijn.

 

De mens is een dier, en zoals alle andere dierlijke populaties zijn wij onderhevig aan ecologische wetten. En een van die wetten zegt dat een populatie maar kan groeien zolang haar leefmilieu dat toelaat.

En met de eenmalige gift van de fossiele brandstoffen is de menselijke populatie al lang in overshoot gegaan. Uiteindelijk zullen die fossiele brandstoffen volledig uitgeput raken, en dan zullen we waarschijnlijk teruggaan naar een pre-industriele revolutie bevolkingsaantal.

Je kan dan wel met paard en kar gaan transporteren omdat je geen olie wilt verbruiken, of omdat er geen meer is, maar om je paard te voeden zul je land nodig hebben. Land waar je anders voedsel kon verbouwen voor mensen als je het met je tractor kon bewerken. Of je kan je tractor op biodiesel of plantaardie olien laten rijden, maar daar heb je ook weer land voor nodig. Land dat je dus weer niet kan gebruiken voor voedsel.

Bovendien zullen we terug land moeten voorzien voor bossen, om terug hout te kweken, of om plantaardige kunstoffen te maken, al het gene we nu met kunstoffen maken afkomstig uit olie zal gaandeweg verminderen en uiteindelijk misschien zelfs verdwijnen.

En dan heb ik het nog niet gehad over kunstmest en insecticiden die ook massaal fossiele brandstoffen als grondstof hebben.

Heb je al ooit eens een aardappelveld op een paar dagen zien kaalgevreten worden door de coloradokever ?

Heb je al eens je koolplantjes op enkele dagen tijd zien opgevreten worden door de rups van het koolwitje ?

Dan weet je wel wat het belang is van de juiste insecticiden, of je dat nu biologisch vind of niet.

Plant maar eens een aantal jaar achter elkaar je groententuin vol zonder deze te bemesten. Je zal de opbrengst snel zien dalen.

Op dat gebied speel ik vals, want ik mest met paardemest die ik hier in de buurt genoeg gratis kan krijgen, maar die mensen kopen ook hooi, stro en voeding voor hun paarden.

Dus het land dat een landbouwer daarvoor gebruikt kan ook niet gebruikt worden voor voedsel voor mensen.

En uiteindelijk zal er niet genoeg zijn om de wereldbevolking te voeden en te onderhouden, alle technologische ontwikkelingen ten spijt.

Eigenlijk hebben al die technologische ontwikkelingen het alleen maar erger gemaakt, ze hebben alleen maar gezorgd dat er tijdelijk veel te veel mensen op deze planeet hebben kunnen leven. En hoe langer men zal proberen het met met meer en meer technologie te rekken, hoe erger het uiteindelijk zal worden. Want uiteindelijk zal er iets tekort zijn en dan is het afgelopen. Of het nu landbouwgrond, zoet water, messtoffen, of geld om dat alles te kunnen betalen of wat dan ook is doet er eigenlijk niet toe.

 

Dus moeten we blij zijn met minder mensen ? Natuurlijk. Ik vind het persoonlijk beangstigend dat we nu net met zoveel zijn. Met teveel al...

Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we elkaar in de waarde houden svp

 

Mee eens. Zelf geloof ik niet in een god maar ben erg content met DP en zijn posts en wat hij mij en ons laat inzien.

 

nee ik houd het wel bij uitspraken van de bijbel,gandhi,einstein. denk dat die meer begrepen van hun en ons als mens zijnde dan wij van onszelf begrijpen.

 

Ik vind dit erg mooi gezegd,

Link naar reactie
Delen op andere sites

De club van Rome heeft daar met 'grenzen aan de groei' al tientallen jaren geleden voor gewaarschuwd. Waarom is er toen geen actie ondernomen? Alleen China heeft actie ondernomen in die richting.

 

En met die 1-kind-politiek is China nog steeds bezig. Alleen, er wordt op een ander vlak ook actie ondernomen. Waar iedereen de Afrika aanpak van China roemt (infrastructuur voor grondstofontginning i.t.t. de vroegere kolonisatie van westerse landen), is er misschien iets heel anders aan de hand. Het zou zomaar kunnen zijn dat die infrastructuur wordt aangelegd voor... Chinezen. Het onderstaande Asia Times artikel zegt er het volgende over:

 

Africa: China's promised land

Aside from the parallels between policy, emigration and entrepreneurship in 18th-century Alsace and 20th-century China there is another equally important feature of Reuven Brenner's provocative viewpoint that we interpret as having a bearing on why Africa, more than any other place on earth, is a potential promised land for ambitious entrepreneurial Chinese who have grown up under the one-child policy.

 

Meer: http://atimes.com/atimes/China/NF15Ad01.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

la me raden de makers vonden zeker zelf ook dat ze in hun ''verlichtheid'' bij die half miljard zouden moeten behoren zekers??

 

Tuurlijk.

 

 

als je alles terug gaat rekenen en denken dan zijn die guidestones een dikke vette kwade leugen. het houd namelijk in dat er dan een soort selectieprocedure zou moeten gevormd worden waarvan we toch genoeg geleerd van zouden moeten hebben in de afgelopen 20e eeuw. ik vind mezelf ook sterk en fit, mijn ouders zijn dat niet meer, zouden die dan ausradiert moeten worden??

 

Een dikke vette kwade leugen? Ik ben bang dat het meer een belofte is. De elite bepaalt de selectieprocedure en daar horen 'useless eaters' zoals jij, ik en vele anderen niet bij. Hun middelen om dat te bereiken zijn ook bekend: honger, ziektes, oorlog en ga zo maar door. Alles wat de kudde maar kan uitdunnen.

 

http://www.amerikanexpose.com/UNSystem/Global_Depopulation.htm (ah, daar hebben we onze massamoordenaar Henry Kissinger weer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk.

 

 

 

 

Een dikke vette kwade leugen? Ik ben bang dat het meer een belofte is. De elite bepaalt de selectieprocedure en daar horen 'useless eaters' zoals jij, ik en vele anderen niet bij. Hun middelen om dat te bereiken zijn ook bekend: honger, ziektes, oorlog en ga zo maar door. Alles wat de kudde maar kan uitdunnen.

 

http://www.amerikanexpose.com/UNSystem/Global_Depopulation.htm (ah, daar hebben we onze massamoordenaar Henry Kissinger weer)

 

ja het principe wat er in die guidestones gezegd word is een leugen, dat die elitaire rotzakken het willen is mij bekend.

maar daarom vertellen ze nog wel leugens, over dat de aarde overbevolkt zou zijn.

 

er is zoveel meer van te maken als alle mensen samen zouden werken, creatief tot in onze kleinste cellen zijn we.

er is geen eind aan onze creativiteit alleen ons voorstellingsvermogen kan een hindernis zijn, voor de rest is alles mogelijk.

 

even snel utopisch brainstormen:

er is zat zon in afrika>er is tekort aan water in afrika>een ontziltingsinstallatie kost veel stroom>er is genoeg plek voor zonneenergie op te wekken>om die ontziltingsinstallatie op te laten werken>

het schone zoete water kan over de droge woestijn worden uitgesproeit en alles zal groeien> wat weer zorgt voor eten en een selfsustaining way of life>water zal weer verdampen tot regenbuien die vervolgens ook weer neervallen etc etc etc.

 

mensen hoeven niet in welvaart te leven, mensen moeten gewoon kunnen leren,werken, eten, drinken gezond zijn,zich kunnen kleden etc etc meer heeft een mens niet nodig

 

zoals jullie weten was er na het stoomautotijdperk een tijdje van electrisch rijden eind 1800 begin 1900, als we toen hadden doorgezet en de grote oliemaatschappijen niet hun zin hadden gehad hadden we allemaal electrisch gereden nu, en was de technologie net zo sterk aangezwelt alsdat dat de afgelopen 120 jaar met de brandstofmotoren is gegaan, steeds zuiniger steeds effectiever steeds meer actieradius, verbeterde accutechnologie etc etc, zelfs een perpetueum mobile had mogelijk geweest..

 

de wetenschap de techniek de natuurkunde de scheikunde de wiskunde alle kunde van de wereld is bedacht door de creatieve mens, de kennis die de mens geleert heeft door goed om zich heen te kijken en onderzoek te doen, niet afstamming van bacterieen of apen maar gewoon onze eigen kunde heeft ons zover gebracht, tja en helaas is het kwaad in de mens de reden dat dit te vaak voor eigengewin en eigenbelang wordt gebruikt inplaats van elkaarsgewin en elkaarsbelang.

de uitspraak ''hoe groter geest hoe groter beest'' is van toepassing op de elite,

de mens is zijn eigen oprichting en zijn eigen ineenstorting, zijn eigen bloei en zijn eigen rotting en zijn eigen opgang en zijn eigen ondergang.

 

 

en voor wie het lezen wil:

mensen geven god daar maar al te graag de schuld van, maar hij heeft ons als zijn kinderen op aarde hier neergezet is mijn overtuiging en zelf maken we er een soepzooitje van uit eigen keuze

en vervolgens geven we hem de schuld, of ontkennen zijn bestaan, welnu god heeft ons niet nodig om erkenning te krijgen hoor.

hij wil dat wij met onze creativiteit onze fantastische geesteskracht en geestdrift tot ongekende dingen komen.

niet uit hebzucht, niet uit eigenbelang maar juist om voor zijn creatie te zorgen en dus juist voor elkaar omdat wij ook zijn kinderen en dus zijn creaties zijn.

das de enige plicht die we hebben, voor onszelf,mekaar en zijn tuin zorgen kost ons helemaal niet veel alleen maar een andere manier van denken en handelen en zelfs dat is ons al te veel.

 

kijk alleen al naar deze economische crisis hoe deze onstaan is, een mens is hebzuchtig, dus verzint geld wat er niet is, drukt geld waar geen waarde tegenover staat,gaat daar mee handelen op een soort markt, met andere mensen die ook zelf geld verzonnen hebben, vervolgens gaat dat een tijd goed en daarna zakt het vertrouwen in mekaars zelfverzonnen geldwaarde, de boel valt in mekaar, vervolgens gaan we dat in mekaar vallen compenseren met nog meer zelfverzonnen geld.

zoals middelkoop het zei: oliebranden blus je ook niet met olie, waarom geldbranden dan wel met geld??

zoals einstein zei: Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt.

 

we moeten leren van mekaar, en dus ook van mensen die misschien niet meer leven maar hun wijsheden hebben doorgegeven aan de generaties erna.

dat is een gedachtegoed, een geestelijke erfenis die volledig gratis is en alleen maar toegepast hoeft te worden door de mens.

men hoeft de wereld niet te begrijpen men hoeft alleen maar zijn plaats erin te weten(ook deze is van einstein)

wat me bevalt aan die man is dat het niet een wereldvreemde knakworst was maar midden in de wereld stond en bovenal zijn verstand gebruikte om verder te komen in het leven.

geleerdheid kun je leren, wijsheid krijg je.

 

guidestones zijn dus dikke vette kwade leugens, alle mensen van de wereld kun je 1 vierkante meter grond toekennen in nederland en dan is er nog ruimte over.

dus als ieder mens op de wereld 100 vierkante meter grond had was er nog plek over, en bij een vierkante kilometer ook. etc etc.

het is inderdaad bedoeld om de illusie te wekken dat de mensheid met teveel is en dus flink uitgedunt dient te worden.

en we zouden werkelijk gestoort zijn als we deze leugen geloofden., want met een beetje logica kun je dit al weten. dit is namelijk gewoon na te rekenen met landoppervlakken etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DP

 

Jij redeneert logisch en menselijk, de elite redeneert ook logisch maar onmenselijk (tenminste, vanuit onze optiek gezien). Als je als elite je hele leven lang gelooft dat je superieur bent, ga je mensen vanzelf in twee rassen indelen: de 'useful' en de al genoemde 'useless eaters'. Als ik op de stoel van de eerste ga zitten, zou ik ook met afgrijzen kijken naar al dat stinkende plebs dat zich volstouwt met McDonald's rotzooi en elke mooie kust ter wereld bevuilt met hun aanwezigheid. Voor de elite is het absoluut geen illusie dat 'hun' aarde overbevolkt is, dat is voor hen ook zo. Er loopt veel te veel lillend mensenvlees rond waar veel te weinig hersenen bovenop zitten. En dus is de elite hard aan het werk om er iets aan te doen. Je denkt toch niet dat wereldoorlogen en economische crises zomaar ontstaan? Daar zit veel arbeid achter en dus moet het effect hebben. Dat merken we nu al dagelijks en dat gaan we nog veel harder merken. Waarvoor denk je anders dat je aan het preppen bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DP

 

Jij redeneert logisch en menselijk, de elite redeneert ook logisch maar onmenselijk (tenminste, vanuit onze optiek gezien). Als je als elite je hele leven lang gelooft dat je superieur bent, ga je mensen vanzelf in twee rassen indelen: de 'useful' en de al genoemde 'useless eaters'. Als ik op de stoel van de eerste ga zitten, zou ik ook met afgrijzen kijken naar al dat stinkende plebs dat zich volstouwt met McDonald's rotzooi en elke mooie kust ter wereld bevuilt met hun aanwezigheid. Voor de elite is het absoluut geen illusie dat 'hun' aarde overbevolkt is, dat is voor hen ook zo. Er loopt veel te veel lillend mensenvlees rond waar veel te weinig hersenen bovenop zitten. En dus is de elite hard aan het werk om er iets aan te doen. Je denkt toch niet dat wereldoorlogen en economische crises zomaar ontstaan? Daar zit veel arbeid achter en dus moet het effect hebben. Dat merken we nu al dagelijks en dat gaan we nog veel harder merken. Waarvoor denk je anders dat je aan het preppen bent?

 

ik weet het dude en ik ben het 100% met je eens,

alleen ik probeerde mijn punt over te brengen aan de mensen die het misschien niet wisten dat we niet met teveel mensen zijn, wat men ook mag beweren.

en inderdaad dat is 1 van de redenen dat ik aan het preppen ben, maar ik koester niet de illusie dat ik het kan ontlopen als ze het op me gemunt zouden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...