Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Dreutel

Opstand van de armen dreigt!

Recommended Posts

Het Internationale Rode Kruis (IRK) bereidt zich voor op opstand in het Zuiden van Europa, en noemt de Euro "mislukt".

"“Onze analyse is dat het de komende twee tot vier jaar heel moeilijk wordt in Europa. Daarop moeten we voorbereid zijn.” Bij het IRK wordt voor niets anders gevreesd dan dat de situatie in de crisislanden van Zuid-Europa tot ontploffingen leidt, gelijkend op de revoluties in Noord-Afrika. “Ik wil hier heel graag duidelijk maken dat ik er niet op reken dat hier in Europa een burgeroorlog ontstaat zoals in Syrië. Ik reken er ook niet op dat het in Europa tot een volledige oorlog zal komen, maar ik denk dat we ons hier op geweld moeten instellen”, aldus de waarschuwing van de Zwitserse chef van het IRK. De aanleiding voor zijn sombere prognoses waren alarmerende berichten over sociale noodsituaties, die in de loop van het jaar uit Europese filialen van het IRK zijn binnengekomen."

Lees het hele artikel: http://ejbron.wordpress.com/2013/01/26/er-dreigt-een-opstand-van-de-armen-in-europa/

:cool:

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het Internationale Rode Kruis (IRK) bereidt zich voor op opstand in het Zuiden van Europa, en noemt de Euro "mislukt".

Kleine correctie: Het IRK noemt de Euro niet mislukt, dat doet E. J. Bron, naar wiens site je verwijst. Het IRK bereid zich wel voor op een opstand.

Overigens doet het niets af aan de juistheid van de conclusies van E. J. Bron. :D

Deze post delen

Kleine correctie: Het IRK noemt de Euro niet mislukt, dat doet E. J. Bron, naar wiens site je verwijst. Het IRK bereid zich wel voor op een opstand.

Overigens doet het niets af aan de juistheid van de conclusies van E. J. Bron. :D

E.J. Bron heeft het artikel uit het Duits vertaald. Hier is het oorspronkelijke artikel, geschreven door Norman Hanert:

http://www.preussische-allgemeine.de/nachrichten/artikel/aufstand-der-armen-europas-droht.html

Deze post delen

@Molonneke:

Voor Duitse oren waren het ongebruikelijk duidelijke woorden, die Yves Daccord, de leider van het Internationale Rode Kruis, in de Deense krant “Politiken” onlangs heeft gebruikt.

Het vasthouden aan de mislukte eenheidsmunt euro verspert de weg waarmee in het verleden met succes het concurrentievermogen tot stand werd gebracht: door devaluatie van de eigen nationale munt. Onder de euro rest alleen de “interne” devaluatie: door ontslagen, loonsverlagingen en bezuinigingen. De verwoestende resultaten van deze “therapie” zijn inmiddels steeds duidelijker te zien in Spanje en Griekenland. Uiteindelijk zou de zin “als de euro mislukt dan mislukt Europa” een heel andere betekenis kunnen krijgen dan bondskanselier Merkel zich dit heeft voorgesteld. Met het vasthouden aan Europa mislukt de euro.

In het artikel wordt de indruk wordt gewekt dat het gebaseerd is op de woorden van de leider van het IRK in een artikel in een Deens blad. Ter controle kunnen we dat artikel op gaan zoeken. De euro wordt een mislukte eenheidsmunt genoemd.

Veel belangrijker vind ik dat het IRK zich voorbereidt op opstanden in het Zuiden, en signaleert dat het daar nu al behoorlijk mis loopt.

Deze post delen

@Dreutel,

ik heb het artikel ook gelezen maar ik had de indruk dat die duiding uit de pen van de door jou genoemde Norman Hanert kwam. Je hebt gelijk dat het belangrijkste is dat het IRK zich voorbereid op sociale onlusten en opstanden in Zuid-Europa (en wie weet hoe lang het dan duurt voordat ze bij ons zijn!) Ik wilde niet mierenn@#kerig overkomen, maar ik kan er slecht tegen als foutieve informatie (in mijn ogen dan) de wereld in wordt geholpen. Er wordt al zoveel verdraaid en uit z'n verband gerukt.

Deze post delen

@Molonneke: je hebt gelijk, en daarom heb ik het Deense artikel opgezocht en ik vermoed dat het dit interview betreft:

http://politiken.dk/udland/ECE1856226/roede-kors-europa-bliver-verdens-nye-braendpunkt/

Nu is mijn Deens wat roestig, maar er wordt volgens mij met geen woord over de Euro gerept, dus dat komt uit de pen van Norman Hanert

RECTIFICATIE: Het IRK heeft niet gezegd dat de Euro mislukt is!

• Leuk 1

Deze post delen

@Dreutel Wat ik nu niet terug kan vinden is dat die Yves Daccord dit ook werkelijk heeft geventileerd.Ik kan het nergens op de site van het rode kruis terugvinden.....?

Deze post delen

@Dreutel Wat ik nu niet terug kan vinden is dat die Yves Daccord dit ook werkelijk heeft geventileerd.Ik kan het nergens op de site van het rode kruis terugvinden.....?

Het staat in verschillende kranten, maar idd niet op de site van het IRK (http://www.icrc.org/eng/)

Deze post delen

Ondertussen beschrijft correspondent Ingeborg Beugel bij EenVandaag de situatie voor veel inwoners van Athene:

http://www.eenvandaag.nl/economie/eurocrisis/49171/nieuwe_steun_griekenland_who_cares_

De gewone Griek wordt intussen echt volkomen kaal geplukt door de overheid.

Schokkend om te horen, het geeft een beeld op welke manier zo'n situatie voor burgers stap voor stap uit de hand loopt door steeds hogere lasten.

De straten staan vol met volledig ondergestofte auto's waarvan de nummerplaten ingeleverd zijn - om geen wegenbelasting meer te hoeven betalen.

Torenhoge onroerendgoedbelasting die wordt geïnd via de elektriciteitsrekening.

Mensen kunnen die niet betalen, dus een groot deel van Athene zit daardoor nu zonder elektriciteit.

Ze hebben allesbrandertjes waar ze godweetwatallemaal in flikkeren.

Gevolg: de smog is voor het eerst ever in de winter erger dan in de zomer.

Ondertussen blijft die schuld wel gewoon staan.

Dat betekent dat de komende periode steeds meer huizen openbaar geveild worden, "soms al sinds hun overgrootvader in de familie" - en dat allemaal omdat er een relatief kleine schuld van bv 1500 euro openstaat.

Ingeborg Beugel voorspelt om die reden ook dat de sociale onrust zal gaan toenemen.

• Leuk 1

Deze post delen

De sociale onrust zal wel toenemen maar zeker geen opstand van de armen!

Als ik hoor hoe arm de Grieken het al hebben en nog steeds niet in opstand komen zal dit ook elders niet gebeuren.

Het nieuwe Europese leger zal dit ook keihard neer slaan, dus laten we ons geen illusies maken.

Gewoon proberen te preppen voor een financiële ineenstorting is het enige wat ons rest.

Of solliciteren voor een baan bij het Europese leger, zit je gebakken

https://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=&oq=europese+politie&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGHP_nlNL568NL568&q=europese+politie&gs_l=hp...0l5.0.0.2.2513102...........0.Yp_tKf-C46U#hl=nl&q=europese+leger

Deze post delen

De sociale onrust zal wel toenemen maar zeker geen opstand van de armen!

Als ik hoor hoe arm de Grieken het al hebben en nog steeds niet in opstand komen zal dit ook elders niet gebeuren

Juist, En over het algemeen hebben zij toch meer een mentaliteit om sneller de straat op te gaan wanneer ze iets niet zint.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Deze post delen

Gast DickBerts

Interessant draadje. Wanneer komt het volk in opstand? Daarvoor moet de 'verelendung' waarover Marx het heeft, eerst ver genoeg gaan. Teveel Grieken hebben nu nog een te groot belang bij het in stand houden van dit systeem. In mijn ogen is de belangrijkste reden waarom de theorie van Marx -vooralsnog- niet is opgegaan, het feit dat hij concludeerde dat arbeiders spoedig niets meer te verliezen zouden hebben. Maar het kleine beetje eten dat een wellicht door en door verrot systeem je nog geeft, is wel het allerbelangrijkste dat je kunt verliezen. Keert een volks zich tegen dat systeem, dan verhongeren ze. En dat voel je juist als je in zo'n armoedige situatie terecht bent gekomen.

Deze post delen

Interessant draadje. Wanneer komt het volk in opstand? Daarvoor moet de 'verelendung' waarover Marx het heeft, eerst ver genoeg gaan. Teveel Grieken hebben nu nog een te groot belang bij het in stand houden van dit systeem. In mijn ogen is de belangrijkste reden waarom de theorie van Marx -vooralsnog- niet is opgegaan, het feit dat hij concludeerde dat arbeiders spoedig niets meer te verliezen zouden hebben. Maar het kleine beetje eten dat een wellicht door en door verrot systeem je nog geeft, is wel het allerbelangrijkste dat je kunt verliezen. Keert een volks zich tegen dat systeem, dan verhongeren ze. En dat voel je juist als je in zo'n armoedige situatie terecht bent gekomen.

En hoe wil je gaan protesteren ? Wil je de barricaden opgaan met de 'zilveren tijgers' van meer dan 60 jaar oud ? Wil je die laten matten met de oproerpolitie ? Voor opstand en betogingen heb je jongeren nodig, zoals in Syrië waar het grootste deel van de bevolking bestaat uit jongeren. Daarnaast is massale jeugdwerkloosheid een ideale voedingsbodem voor protest. In onze streken is het aantal jongeren gewoon te klein om het verschil te maken. Er gebeurt echt niets. Iedereen is al lang blij dat een ander geplukt wordt. Tot ze zelf aan de beurt zijn natuurlijk.

Deze post delen

Gast IsaBo

Toch zal er een volksopstand wereldwijd komen. En zoals iemand op twitter onlangs nog zei, een nieuwe wereldoorlog. Want de enige uitweg die regeringen nog blijft is het vinden van een gemeenschappelijke zondebok.

Deze post delen

Misschien een vreedzaam protest, als men miljoenen en miljoenen binnen EU op de been kan krijgen.

Helaas merk je dat EU erg verdeeld is, dus elk land gaat zijn eigen protesten organiseren. Terwijl er een kans ligt voor elke land om te laten zien dat we het niet met de EU eens zijn. Alleen de rechtse en Nationalistische partijen zijn zich nu aan het verenigen.

Het is niet voor niets dat er allerlei peilingen en onderzoeken van de PVV nu juist naar buiten komen. Dat het beter met NL had gegaan als we geen euro hadden en onze eigen weg hadden ingeslagen. De EU verkiezingen staan volgende maand op het programma.

Er zijn al veel onrusten, maar die zie je niet veel op het journaal, omdat het kan overslaan. Stel Griekenland\Cyprus loopt helemaal uit de klauw (dat zou niemand verassen). Dan slaat het over naar Italië of Spanje, vervolgens Portugal en in mijn ogen een belangrijk land Frankrijk. Als het daar los gaat, dan verwacht ik een kettingreactie door heel EU.

Deze post delen

De vraag die ik mezelf hier op stel is:

Wanneer zou ik in opstand komen?

Als mijn bestaansrecht dreigt te verdwijnen, als ik mijn kinderen niet meer te eten en drinken kan geven, als schulden zo hoog worden dat ik ze niet meer kan betalen, als de overheid TE fascistisch wordt, als mijn medemens hetzelfde ondergaat, als Griekse toestanden ook hier de norm wordt.

Als de druk zo hoog wordt dat er geen andere uitweg meer is!

Dan is het te laat voor vreedzame acties en zal ik de barricades opgaan!

Deze post delen

@Gamble: deze vraag stel ik me de laatste tijd ook steeds vaker. In mijn diepste wezen voel ik me een vreedzaam wererldburger met heel veel compassie voor mijn medemens. Maar ik bemerk bij mezelf een steeds grotere, met steeds meer moeite ingehouden woede/verdriet vanwege het ons aangedane onrecht. Deels ook naar mezelf toe dat ik zo naïef en volgzaam goed gelovig ben geweest en heb laten gebeuren. Maar het moment dat ik voel naderen dat ik niet meer adequaat voor mijn gezin kan zorgen komt steeds dichterbij. Af en toe ben ik bang van mezelf. En dat wil ik niet. Zie ook het draadje over de zelfmoorden onder de bankiers. (Vrijwel) Niemand wil iemand anders toewensen dat hij/zij van een skyscraper springt, maar het gebeurd dus wel onderhand.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik weet niet zo zeer óf ik überhaupt wel in opstand wil komen, ik denk dat als het er aan zit te komen, dat ik samen met mijn gezin er al voor probeer te zorgen dat ik weg ben. Ook als ik niet op tijd weg heb kunnen komen dan vraag ik me nog af of ik wel mee zou doen aan de opstand. Opstand staat gelijk aan grote groepen mensen (die vermijd ik bij voorbaat al), en daartegenover leger of een andersoortige macht. en ik wil niet daartussen staan als ze de boel met weet-ik-veel-wat bestoken (zie bijv. Syrië maar ook Oekraïne).

Ook ik ben dan wel kwaad op het huidige systeem en hoe de elite's er misbruik maken van de gewone burger, maar als het zover is, dan kies ik toch echt voor mezelf, en niet voor mijn land.

Deze post delen

Ook ik ben dan wel kwaad op het huidige systeem en hoe de elite's er misbruik maken van de gewone burger, maar als het zover is, dan kies ik toch echt voor mezelf, en niet voor mijn land.

Als je dan nog wat te kiezen hebt. Dan mogen we ons gelukkig prijzen. Maar ik kan me steeds beter situaties indenken dat er gewoonweg niet meer te kiezen valt en dat je dus met de rug tegen de metershoge en -dikke muur aanstaat. Denk aan de spreekwoordelijke kat in het nauw.

Deze post delen

Zonder al te opruiend over te willen komen tegenover vadertje staat, zie ik al jarenlang steeds meer mensen met de rug tegen de muur.

Ook hoor ik steeds meer mensen hier tegen in opstand te willen komen.

O.a. heb ik hier al veel geschreven over de onderste (en vergeten) laag van de bevolking.

Ik ben geen leider, geen klitsjko, geen van de andere veel intelligentere aanwezigen op deze site.

Wel zie ik bepaalde dingen bepaalde kanten opgaan.

Tot het moment komt van.....hoe gaat het nu verder....???

Deze post delen

Gast ancestral-viking

@Gamble

ik vertrouw niet snel mensen maar i will fight to the death aan je zijde :) je bent sympathiek , ja zelfs charismatisch op sommige punten :)

je standpunten zijn duidelijk en naar alle redelijkheid evenwichtig , je kijk op bepaalde zaken verhelderend en tot nieuwe inzichten brengend .....

zo genoeg geslijmd LOL terug naar orde van de dag "ook wanorde is een orde LOL "

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...