Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heb jij nog Windows XP?

the_holyman
 Share

Recommended Posts

Okay, hier mijn eerste post.

Dit naar aanleiding van een gesprek dat ik vanavond had met iemand...

i: ikke d: die ander

i Ola... Die pc gaat toch zometeen wel van het internet af?

d Nee? Hoezo???

i Nou die pc heeft windows xp en vanaf 8 april wordt dat niet meer ondersteund..

d Ja en?

i Nou daar staan nogal wat gegevens op, die je ervan af moet halen.. En anders gewoon offline zetten..

d Dat is toch helemaal niet nodig.. Er zijn hele volksstammen die op XP werken... Ik zie daar niet zoveel problemen mee...

i Dat is inderdaad een probleem.. Als al die volksstammen een niet ondersteund, fragiel, vol met gaten, open systeem hebben.... Wat denk je van jouw gegevens c.q. bedrijfsgegevens?

d Dat zal wel geen vaart lopen...

etc.. etc...

Ik kon die ander dus niet overtuigen over een mega vet probleem. Niet alleen zijn persoonlijke gegevens staan erop, maar ook bedrijfsgegevens.

Voor de rest geen probleem, ik koppel deze pc toch wel af van het netwerk. Of laat hem grandioos crashen..

(Halo off mode, Horns on mode: Heeft er iemand een script waarbij ik de Star Wars Tune kan laten komen uit de diskdrive?..:cool::cool: )

Maar goed, er zijn dus blijkbaar hele volksstammen, die helemaal het gevaar hier niet van inzien.

Ik hoop dat dit bij preppers wel het geval is, maar mocht je in je vrienden/familiekring zitten en je ziet nog zo'n xp kreng staan. Vraag ernaar om te upgraden of linux te draaien en help erbij.

Want in mijn ogen zijn de komende computer tragedies niet te overzien.

Greetz Holy

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mijn hoofd pc draait al ruim 3 jaar op 7, mijn laptop heb ik vorige maand omgezet naar 7 en ik ben aan het experimenteren met Ubuntu, pc van mijn moeder ook naar 7 gezet en wat mensen in mijn omgeving een heads-up gegeven maar inderdaad, die kun je het slecht aan hun verstand peuteren.

Overigens gaan de beveiligingsupdates voor windows XP nog wat langer door dan april.

Link naar reactie

@zilver, Naar mijn idee ook. maar ja ik zit er maar mee, en ik vind dat die gegevens gewoon achter minimaal een betere beveiliging moeten zitten. (er zitten namelijk echt veel gaten in win xp)

@AWOL, Ik hoop dat ze de beveiligingsupdates nog wat langer doen. Maar toch, het is al een 3 keer bij-/herschreven programma. Dan maar beter iets nieuws van scratch.

En linux is gewoon goed genoeg om de grote horde hackers buiten de deur te laten.

@Emmy, sp3 is niet voldoende. Het is alleen maar gaatjes dichten van een boot met je vinger, hopende dat er niets langs sijpelt. (en ik weet het, er was vroeger een jongetje die met zijn vinger een dijkdoorbraak tegenging, maar dat was vroeger).

Link naar reactie

Tja over windows / microsoft valt genoeg te zeiken maar laten we niet vergeten dat zij er uiteindelijk wel voor hebben gezorgd dat de meute online kwam waardoor we nu onder andere ook dit forum hebben.

Nee ben geen fanboy en ja het had allemaal op een betere manier gekund maar het is wat het is.

Link naar reactie

Okay, hier mijn eerste post.

Volgens mij was dit je 13e post ?

Dit naar aanleiding van een gesprek dat ik vanavond had met iemand...

i: ikke d: die ander

i Ola... Die pc gaat toch zometeen wel van het internet af?

d Nee? Hoezo???

i Nou die pc heeft windows xp en vanaf 8 april wordt dat niet meer ondersteund..

d Ja en?

i Nou daar staan nogal wat gegevens op, die je ervan af moet halen.. En anders gewoon offline zetten..

d Dat is toch helemaal niet nodig.. Er zijn hele volksstammen die op XP werken... Ik zie daar niet zoveel problemen mee...

i Dat is inderdaad een probleem.. Als al die volksstammen een niet ondersteund, fragiel, vol met gaten, open systeem hebben.... Wat denk je van jouw gegevens c.q. bedrijfsgegevens?

d Dat zal wel geen vaart lopen...

etc.. etc...

Ik kon die ander dus niet overtuigen over een mega vet probleem. Niet alleen zijn persoonlijke gegevens staan erop, maar ook bedrijfsgegevens.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu wilt vertellen.

Wat is volgens jouw een mega vet probleem ?

Voor de rest geen probleem, ik koppel deze pc toch wel af van het netwerk. Of laat hem grandioos crashen..

(Halo off mode, Horns on mode: Heeft er iemand een script waarbij ik de Star Wars Tune kan laten komen uit de diskdrive?..:cool::cool: )

Maar goed, er zijn dus blijkbaar hele volksstammen, die helemaal het gevaar hier niet van inzien.

Ik hoop dat dit bij preppers wel het geval is, maar mocht je in je vrienden/familiekring zitten en je ziet nog zo'n xp kreng staan. Vraag ernaar om te upgraden of linux te draaien en help erbij.

Want in mijn ogen zijn de komende computer tragedies niet te overzien.

Greetz Holy

Nu ben ik niet zo handig met computers, maar kan je ons in ieder geval vertellen wat de tragedies zullen zijn die niet te overzien zijn?

• Leuk 1
Link naar reactie

Beter XP blijven gebruiken en beseffen dat er enorme gaten zijn en lekker paranoia zijn, dan welk ander systeem ook gebruiken in de waan dat het wel veilig is.

Verder nog welkom, goede post !

Prep ze,

K a n s

Waarheid als een koe, geen enkel OS is totaal veilig en Apple is als MS van vroeger. Houden alles bij wat je op 't ding doet, zitten meer achter deurtjes in dan een illegale gokhal.

De diverse Linux distributies blijven toch alleen aan te raden als je redelijk wat van het OS afweet en niet echt voor jan en alleman ('k zie m'n oude pa al overstappen op Linux :o).

Ik blijf lekker bij Win 7. Beter een OS waar je alle gekrochten van kent dan eentje waar je loopt te gissen wat hij doet.

Link naar reactie

Volgens mij was dit je 13e post ?

Het is me niet helemaal duidelijk wat je nu wilt vertellen.

Wat is volgens jouw een mega vet probleem ?

Nu ben ik niet zo handig met computers, maar kan je ons in ieder geval vertellen wat de tragedies zullen zijn die niet te overn zijn?

Nee, eerste post... misschien dertiende reply op een post.

Al jou prive gegevens.. en de data die je verzameld hebt.... kunnen gewoon leesbaar worden voor een ieder die de truc in handen heeft..

Zou jij willen dat je adresgegevens van de lokale kroeg in handen vallen van een willekeurige??? Die kans bestaat mega groot.

En daar bedoel ik bij.. je bankgegevens????? Meneer Martin heeft nog 3 euro schuld vanwege cappucino... bank 123456789????

En nu mag het er ff bagguh uitzien... maar op een forum heb ik nog niet zoveel geplaatst..

Link naar reactie

Windows 9 verschijnt in april 2015

De terugkeer van het bureaublad in Windows 9

Het nieuwe besturingssysteem zou het bureaublad weer centraal stellen. Microsoft probeert Windows 8 achter zich te laten.

http://computerworld.nl/consumerization/80886-de-terugkeer-van-het-bureaublad-in-windows-9#close-cookie-bar

http://www.nu.nl/tech/3673159/windows-9-verschijnt-in-april-2015-.html

Link naar reactie

Windows 9 verschijnt in april 2015

De terugkeer van het bureaublad in Windows 9

Het nieuwe besturingssysteem zou het bureaublad weer centraal stellen. Microsoft probeert Windows 8 achter zich te laten.

http://computerworld.nl/consumerization/80886-de-terugkeer-van-het-bureaublad-in-windows-9#close-cookie-bar

http://www.nu.nl/tech/3673159/windows-9-verschijnt-in-april-2015-.html

Heen en weer, op en neer, vaak en veel veranderen, daar houden mensen van. :rolleyes: NOT.

Daarom zijn sommigen nog zo verknocht aan XP, geen zin om wat nieuws te moeten leren, terwijl ze alles al kunnen wat ze willen.

Link naar reactie

Het gaat mij er om, dat ik gewoon geen enkel xp machine in mijn huis zou willen hebben...

En dat er hele rare dingen kunnen gebeuren als je over 2 maanden nog een xp machine hebt...

Ik kan beter hier waarschuwen, wat ik irl ook doe.. Maar hopelijk is het hier niet voor dovemansoren.. en is men over...

Ik voel me soms een schreeuwende in de woestijn.. gelukkig zijn er mensen die over de heuvel kijken...

Link naar reactie

Ja @Stuudje.. je heb helemaal gelijk... maar ff voor de duidelijkheid... de ander is een verstandig persoon... die niet verder kijkt dan zijn beperkte visie lang is..

Ik zag dat vandaag weer eens langs komen en ik dacht.. ik moet dus meerdere mensen hiervoor waarschuwen...

Het gaat niet alleen om je fb gegevens.. maar om veel meer.. waarschijnlijk hou je al 10 jaar je stookkosten bij... naw erbij en klaar... er zal vast wel een bedrijf zijn wat jou een ' enorm ' voordeel kan bieden..

of je ah airmiles komen binnen... met wat je gekocht hebt.. hoeveel.... Geweldige info voor een ieder....

Daarom geef ik alleen maar aan... investeer in jezelf en installeer linux.. of koop een mac.. en beveilig die...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...