Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heb ik de juiste aankoop gemaakt?


DELETE

Aanbevolen berichten

Hallo, ben net nieuw op dit forum. Ben al wel enkele jaren geïnteresseerd in survival, wat begon met het verzamelen van enkele zakmessen. Ik geloof in goed voorbereid zijn en een noodvoorraad aan te leggen. Al voor Doomsday Preppers op televisie bekend werd keeg ik het idee dat in enkele situaties je in een appartement misschien niet zo veilig zit (grote rellen waarbij massaal geplunderd werd tijdens Katrina maar ook in Engeland bijvoorbeeld, maar denk ook aan brand of gifwolken [chloor-trein rijdt hier niet heel ver vandaan en als die fataal ontspoort...] ). Dus besloot ik om langzaam aan te werken aan een BOB. Ik heb nog niet erg veel spullen maar mijn Berghaus Vulcan 2 komt vandaag aan, heb een 20 liter tonnetje water staan en blikvoer, een Leatherman en Victorinox aangeschaft en had al wat zakmesjes en een waterfilter staat bovenaan de lijst nu. Ik zag zojuist een aanbieding staan die mooi leek, dacht vraag het hier, kan ik de aanbieding delen en een idee krijgen of ik op het juiste spoort zit met m'n aankopen. Laat ik eerst vooropstellen dat ik geen fan ben van setjes, kant en klaar al dan niet. Maar ik heb hem meteen gekocht omdat ik bang was anders excuses bij mijzelf te maken en het geld hiervoor aan dingen te besteden die slecht recreatief van aard zijn. Hier gaat het om:

 

Set.jpg.912f1a80b50c64e42e2e73c3cc08c525.jpg

 

Een set bestaande uit de Fiskars X7, Bahco Laplander en de Mora Clipper. Dit alles heb ik gekocht: bij Wolfswinkel.nl voor € 69.00. Set in het oranje besteld zodat ik hopelijk er niks van kwijt raak.

Graag feedback, commentaar erop en mocht het wat zijn hoop ik dat anderen wat aan de aanbieding hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Prima aankoop, ik heb bijna dezelfde set (groen..:o.)daar ooit gekocht. Ik heb er alleen wel de (nieuwste versie) slijper van Fiskars bij (werkt ok). Aanrader om een slijp systeem aan te schaffen.

En voor je keuze van het waterfilter...daar staat veel over geschreven op het forum. Misschien de katadyn pocket of het sawyer systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima aankoop, ik heb bijna dezelfde set (groen..:o.)daar ooit gekocht. Ik heb er alleen wel de (nieuwste versie) slijper van Fiskars bij (werkt ok). Aanrader om een slijp systeem aan te schaffen.

En voor je keuze van het waterfilter...daar staat veel over geschreven op het forum. Misschien de katadyn pocket of het sawyer systeem?

Ik heb een slijpsysteem, alleen niet specifiek voor bijlen, de Spyderco Sharpmaker. Wou nog wel eens ene losse compacte steen aanschaffen. Had al wat waterfilters in mijn bookmarks gezet. Die katadyn wordt het overigens sowieso niet, gewoon te duur, al zal hij vast wel goed zijn ook.

 

Op de lelijke kleur na een prima aankoop!
Ik heb eigenlijk ook liever groen maar oranje is zodat het opvalt en je het niet kwijtraakt. Lijkt mij eindeloos veel belangrijker dan of het mooi is.

 

Nix mis mee.

En denk daarna aan 'één is geen'.

Dus een tweede, soortgelijk item van cruciaal gereedschap regelen.

Ja wou sowieso nog een hand-kettingzaag als back up aanschaffen. Wat ik eigenlijk min of meer van plan was wou een kleinere rugzak in/aan de grotere maken, in het geval ik die grotere kwijtraak of achter moet laten of een basiskamp heb dan heb ik in ieder geval het meeste belangrijke nog een keer, al wordt het wel een iets eenvoudiger setje omdat het heel compact moet zijn.

 

Bedankt voor de positieve reacties in ieder geval, hoop dat iemand anders ook wat aan die aanbieding heeft. Die Preppers.nl site heeft overigens ook leuke aanbiedingen, binnenkort daar ook maar eens wat bestellen. Mijn vader heeft een houtkachel die mag mij nu leren splijten en kappen en wat voor technische termen allemaal nog meer.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een aan koop van een mora kan je eigenlijk niet mis kopen het is goedkoop en je kan het doen snijden . Het zaagje zal ook wel goed zijn . Ik kan niet zien op de foto of het gebrande tanden heeft of niet . Het bijltje ken ik niet maar zal wel mee vallen . Goed voor in de BOB .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @DELETE,

Welkom op dit preppers forum.

zoals je reeds zal weten, kan je hier schat aan informatie vinden en uren doorbrengen en als je iets niet weet, is er altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

Ikzelf ben een stuk wijzer geworden en voel me helemaal thuis op deze site.

Ben ook al aardig verslaafd aan deze site, pas maar op voor je het weet ben je het ook.:)

 

Met vriendelijke groet, Popeye.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mora messen = altijd goed. Geen betere prijs/kwaliteitverhouding voor dat geld. Er zijn wel betere messen, maar dan praat je over een veelvoud van het geld.

Laplanders zijn echt top. In bushcraftkringen worden die dingen zo ongeveer als de top gezien. Ik heb zowel de groene als de oranje en ik kan je vertellen dat je die oranje in het bos heel wat makkelijker terug vind als je hem even weggeelgd hebt;) Oh ja: normaal gesproken zaag je met de trekbeweging en niet met de duwbeweging (Althans, de Laplanders die ik ken)

Voor wat betreft de bijlen ben ik een echte liefhebber van Wetterlings of Gransfors. Maar die kosten denk ik het dubbele. Van vrienden hoor ik dat de Fiskars een prima bijl is.

Al met al dus een verstandige en goede aankoop gedaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Follow up: het is netjes binnen, en WOW! Die bijl is vele malen lichter dan ik dacht! Was eerst bang dat hij misschien toch nooit mee zou kunnen, maar kan zelfs in een BOB. Plan is nu wel een BOB in een INCH tas te maken (zodat ik die desnoods kan achterlaten of überhaupt thuislaten), en alleen een hand-kettingzaag (zo'n vouwbare) in de BOB mee, maar qua gewicht zou het wel kunnen, alleen de ruimte ben ik liever niet kwijt. Handige schede voor de bijl ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Follow up: het is netjes binnen, en WOW! Die bijl is vele malen lichter dan ik dacht! Was eerst bang dat hij misschien toch nooit mee zou kunnen, maar kan zelfs in een BOB. Plan is nu wel een BOB in een INCH tas te maken (zodat ik die desnoods kan achterlaten of überhaupt thuislaten), en alleen een hand-kettingzaag (zo'n vouwbare) in de BOB mee, maar qua gewicht zou het wel kunnen, alleen de ruimte ben ik liever niet kwijt. Handige schede voor de bijl ook.

 

Bedankt voor de tip. Ik heb deze set ook besteld :cool:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...