Ga naar inhoud

Dreutel
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

Ik ben afgelopen weekend nog in het zuiden van Engeland geweest en het is er weer behoorlijk nat.

Probleem is dat er zo veel neerslag valt en de klei kan het gewoon niet snel genoeg verwerken.

Een weg is in een jaar of 5 ongeveer een halve meter weg gezakt zo zacht is de klei Door de hoeveelheid water.

Link naar reactie

En het is nog niet voorbij...

http://www.express.co.uk/news/nature/457996/Met-Office-Severe-Weather-Warning-Huge-Atlantic-storm-to-smash-into-Britain-THIS-weekend

He said: “This is a real monster heading towards the UK on Friday, it is bigger than anything we have seen this year.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-26042990 ook zit een grote groep mensen zonder stroom.

http://uk.news.yahoo.com/storm-leaves-14-000-homes-without-power-225042168.html#8pM1TwJ

Link naar reactie

Gast ghostwhiper

Zonder stroom zitten is vrij normaal in Engeland.

Het elektrische netwerk in Engeland hangt voor het grootste deel bovengronds en is slecht.

Bij mijn vakantie adresje is het normaal met een grote storm dat de vonken van de kabels afvliegen en ook stroomuitval gebeurt nog wel eens.

Denk dat als je plannen hebt om vrijdag de boot te nemen naar Engeland dat je beter of kan wachten of de trein kan boeken.

Afgelopen vrijdag ook 3 uur extra op de boot gezeten omdat de haven niet bereikbaar was

Grootste probleem in Engeland dat de afgelopen 2 jaar gigantisch veel geregend heeft tenopzichte van voorgaande jaren.

Link naar reactie

Zeg ...... ik heb wat kennissen in de UK en eentje wees me op dit bericht:

http://therapybook.wordpress.com/2014/02/07/the-deliberate-flooding-of-the-somerset-levels/

..... en als je dan hier in NL naar Groningen kijkt ..... begin ik toch een beetje argwanend te worden.

Zowiezo het nadeel van dat internet, je krijgt zo veel informatie dat het bijna onmogelijk is om niet verschrikkelijk achterdochtig te worden ...... beu :/

Link naar reactie

Even updaten, er viel mij iets op; wat je momenteel in de UK ziet plaatsvinden is, denk ik, typerend voor overheden in noodsituaties. Nu pas zie je de premier die ter plekke komt, nu pas zie je legereenheden aan het werk (met spul uit andere landen, bijvoorbeeld Nederlandse pompen, waterkering uit een ander land)

Een zeer langzame opschaling door de overheid om hulp te bieden... Sommige ongelukkigen zitten al zes weken met overstroomde woningen of overstroomd land.

Opvallend vond ik het filmpje over bescherming van je huis tegen water, op de Britse TV.. pfft zandzakken voor de deur leggen, plug in het toilet en de wastafel en alles afkoppelen, gas, water en licht.. Dat is geen bescherming of preventie, dat is het minder onveilig maken van je woning...

En dan de problemen die nog gaan komen, besmet water is overal. met bacteriewaarden 100.000 maal hoger dan veilig is.. dat water loopt overal in en onder, als je huis overstroomt..

Het opruimen, de angst dat het weer gebeurt..

Ja, en de kust!! ik zag dat op een strand de strandhuisjes waren weggewaaid.. Dat vond ik echt vreemd, bij ons zijn 's winters meestal de stranden leeg, de huisjes zijn opgeslagen en veilig.. maar die Engelsen laten ze gewoon staan.. ook al weten ze dat er een enorme storm op komst is.. gewoon laten staan..

Dat bevreemde me echt, zo'n laissez faire houding.. .

Terug naar ons, de Nederlanders.. gelukkig hebben we veel zaken (redelijk) goed geregeld, maar er zit ook - althans voor mij een les in. Helaas woon ik op -0,7 NAP en ben omringd door water.. Ik kan niet gemakkelijk verhuizen, dus dat betekent dat ik ga kijken hoe ik die 70 cm + kan opvangen.. Mijn huis staat ongeveer 40 centimeter hoger dan het maaiveld dat op -0,7 zit...

In het riool (de hoofdleiding van het huis) een keerklep - er kan dus geen rioolwater naar binnen spuiten.. .

Nog doen, de openingen van het huis - deuren en ventilatie-openingen, afsluitbaar maken op een slimme manier.. bijvoorbeeld een of twee platen tussen geleidingen waarbij de ruimte op te vullen is met zand. En een pompruimte onder het huis aan te leggen voor als er water doorheen sijpelt...

Generator staat hoog, 1,5 meter, in een aparte behuizing.

Zijn er onder jullie creatieve geesten nog originele ideeën die ik kan gebruiken?

(ps de prepzaken zijn op zolder.. )

Grts Wisks

Link naar reactie

Generator staat hoog, 1,5 meter, in een aparte behuizing.

Zijn er onder jullie creatieve geesten nog originele ideeën die ik kan gebruiken?

(ps de prepzaken zijn op zolder.. )

Grts Wisks

Is er een mogelijkheid om je aggregaat op zolder te plaatsen ? Benzineagregaat, electriciteit en water gaan niet goed samen.

1,5 hoog - 0,7 NAP = + 0,8

Een en ander is ook afhankelijk van de bodem. Vette klei laat niks door, waar er dus makkelijk water op kan staan.

Hier liggen de polders vol, en het bos is 1 blubberzooi door al het water.

Link naar reactie

• 3 weeks later...

KUL-nieuws: De overstromingen gaan meer geld kosten, en het klimaat wordt heftiger:

zo 02 mrt 2014, 20:46

Veel meer schade door overstromingen in 2050

LONDEN -

Europa wordt in 2050 mogelijk vaker getroffen door extreme overstromingen zoals de hevige regenval die de afgelopen maanden Groot-Brittannië teisterde. Dat blijkt uit een studie die zondag verschijnt in het tijdschrift Nature Climate Change.

De financiële schade door overstromingen is dan mogelijk verviervoudigd, althans, als de klimaatverandering erger wordt en meer mensen in kwetsbare gebieden gaan wonen.

Voor de studie maakten wetenschappers van verschillende universiteiten en onderzoekscentra in Europa en Australië gebruik van modellen voor klimaatverandering, economische gegevens en gegevens over afvoer van rivierwater. Ook de Vrije Universiteit (VU) Amsterdam was betrokken bij de studie.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/22345446/__Veel_meer_overstromingen__.html

:cool:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...