Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tegelkachel zelf bouwen (de Twaalf Ambachten)


wiskers

Aanbevolen berichten

Erg interessante site met onder andere de mogelijkheid om zelf een tegelkachel te bouwen in hun werkplaats..

 

Ik kwam op die site omdat ik een waterbesparende douchekop bij ze heb besteld...

 

 

Op de site ook veel informatie over water zuiveren, sanitatie zonder riool, semi ondergronds bouwen, kringloop verbouwen en veel meer.

Verder lezen kun je hier.. (KLIK)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
Erg interessante site met onder andere de mogelijkheid om zelf een tegelkachel te bouwen in hun werkplaats..

 

Ik kwam op die site omdat ik een waterbesparende douchekop bij ze heb besteld...

 

 

Op de site ook veel informatie over water zuiveren, sanitatie zonder riool, semi ondergronds bouwen, kringloop verbouwen en veel meer.

Verder lezen kun je hier.. (KLIK)

 

Yep. Mooie site. Je kan er ook werkmappen kopen, b.v. voor warmte-muren.

Ik heb daar een keer een rondleiding genomen. Voor een bepaald bedrag.

Dan zie je ook hun werkplaats voor tegelkachels en de dingen die je noemt.

Inspirerend. Is me altijd bij gebleven.

 

Hoe bevalt de douchekop eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volg ik al jaren, jammer genoeg gaat het niet goed met ze, maar dat had je op de site ook vast gelezen.

Eerst De Kleine Aarde en ook die afkickkliniek in Hamingen (ook compleet zelfvoorzienend) is failliet en 't was zo mooi:

 

image-3292127.jpg.1f76572cd7981227bb54fb6d99948111.jpg

 

Ook de 12 Ambachten was nagenoeg failliet:

 

De Stichting De Twaalf Ambachten bestaat nu 35 jaar en is onverminderd energiek aan de slag gegaan na alle veranderingen, nu de Uitgeverij (later ‘Ambachtswinkel’), het bedrijf in Boxtel dat enkele tientallen jaren naast onze Stichting stond, in januari jl. na financiële tegenslagen moest stoppen..

 

Gaat verder in afgeslankte vorm.

Gelukkig is de site nog online, want die van de Kleine Aarde is foetsie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot inderdaad bevalt goed, de douchekop werd snel na betaling geleverd (2 dagen)

 

In het gebruik merk je wel dat je minder water verbruik maar de douche laat het je niet voelen... dat is gek, maar je merkt het aan de hoeveelheid water die het putje instroomt.

 

Ik zal een review maken van deze kop als er belangstelling voor is, je verbruikt met deze kop ongeveer 4,5 liter per minuut....... (normaal is dat rond 11-13 liter/minuut)

Besparen doe je op water en op gas of elektriciteitsverbruik.,, bij mij is gasverbruik daarmee lastiger te meten omdat ik een zonneboiler heb...

Wel heeft de douchekop een minimale waterdruk nodig van ca 2 bar en is ie niet geschikt voor douchegeisers en combiketels met een tapdrempel van 4,5 liter/min..

 

 

 

grts Wisks

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot inderdaad bevalt goed, de douchekop werd snel na betaling geleverd (2 dagen)

 

In het gebruik merk je wel dat je minder water verbruik maar de douche laat het je niet voelen... dat is gek, maar je merkt het aan de hoeveelheid water die het putje instroomt.

 

Ik zal een review maken van deze kop als er belangstelling voor is, je verbruikt met deze kop ongeveer 4,5 liter per minuut....... (normaal is dat rond 11-13 liter/minuut)

Besparen doe je op water en op gas of elektriciteitsverbruik.,, bij mij is gasverbruik daarmee lastiger te meten omdat ik een zonneboiler heb...

Wel heeft de douchekop een minimale waterdruk nodig van ca 2 bar en is ie niet geschikt voor douchegeisers en combiketels met een tapdrempel van 4,5 liter/min..

 

 

 

grts Wisks

 

Ja graag een review.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg interessante site met onder andere de mogelijkheid om zelf een tegelkachel te bouwen in hun werkplaats..

 

Ik kwam op die site omdat ik een waterbesparende douchekop bij ze heb besteld...

 

 

Op de site ook veel informatie over water zuiveren, sanitatie zonder riool, semi ondergronds bouwen, kringloop verbouwen en veel meer.

Verder lezen kun je hier.. (KLIK)

 

Erg fijne site ja! Ik heb er een werkmap finoven bouwen gekocht en schoorsteen bouwen. mooie mappen, goede uitleg. Uiteindelijk hebben we een andere kachel gebouwd maar alsnog goede informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Stuudje @Omron ik zal een uitgebreide review van de douchekop maken; en zal eens kijken of ik een filmpje kan maken van de waterbundel .. :cool:

 

Ja leuk.

Mooi dat hij je bevalt, want ik vond het maar een maf ding, eerlijk gezegd. :D

 

(O jee. Je avatar zit in de knoop, zie ik ineens. :p )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...