Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

3th little Pig

Propaganda voor Mainstream media propaganda ( Fred van Raaij )

Recommended Posts

We wisten hier waarschijnlijk allemaal al dat de media 'enigszins' gekleurd het nieuws brengt, maar deze 'professor' legt het nog even duidelijk uit. Als er een storm aankomt en we kijken met z'n allen de andere kant op zullen we er niets van merken...wat een Clown die man!

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
hoezo een clown? hij heeft wel gelijk het is een zelfvervullende profetie

Hier moet ik little Pig toch gelijk geven, 12gauge. Deze crisis, en de aankomende bursting bubbles kun je niet meer wegdromen. We staan op een strand en de zee trekt zich terug, en wij in een grote kring, hand in hand, scanderen we dat er geen tsunami komt, want wij geloven er niet in! Zo werkt het niet.

Deze post delen

Hier moet ik little Pig toch gelijk geven, 12gauge. Deze crisis, en de aankomende bursting bubbles kun je niet meer wegdromen. We staan op een strand en de zee trekt zich terug, en wij in een grote kring, hand in hand, scanderen we dat er geen tsunami komt, want wij geloven er niet in! Zo werkt het niet.

als we gaan valse besparingen doorvoeren prive;

tanken over de grens

alles op prijs gaan kopen ipv lokaal

kopen bij mensenuitknijpende bedrijven

mag je raden wat er gebeurd

tankstation personeel komt thuis te zitten

plaatselijke middenstand naar de klote (extra werklozen)

er worden geen normale lonen meer betaald

dat is schijn zuinigheid, want wat gebeurd er? belastingen worden omhoog gegooid omdat de potjes van gemeente en overheid leegraken

dus moet je nog meer gaan bezuinigen omdat er minder geld overblijft

natuurlijk zijn er een stel bubbles dat is zeker

maar zoals mijn vrouw zegt als mensen komen tanken voor een paar euro en m vol gaan gooien in duitsland

"of je nu iets meer betaald of straks mijn uitkering betalen moet je toch maar nu werk ik er zelf voor"

ik steek liever mn geld in de plaatselijke middenstand

ag en is die zak hondenvoer 2 euro duurder dan bij een dozenschuiver? joh lekker boeiend

Deze post delen

Ja ja, dus door het nieuws mooier te maken dan het daadwerkelijk is zou het allemaal weer beter moeten gaan? Die self fulfilling prophecy waar deze 'expert' het over heeft zal misschien op de hele korte termijn werken (al betwijfel ik dat ten zeerste aangezien de meeste mensen niet bepaald veel meer te besteden hebben), maar voor de lange termijn gaat het alleen maar meer problemen opleveren. We hebben nu eenmaal met z'n allen decennia op te grote voet geleefd, de schulden zijn niet meer te hanteren en de machtsverschuivingen in de wereld zijn ook niet te ontkennen. Je kop in het zand steken (oftewel het nieuws manipuleren) gaat deze problemen niet oplossen.

Wat betreft die uitkering; zoals ik het zie bestaat het fenomeen WW-uitkering straks helaas niet meer want dan is de tent gewoon failliet.

Maar goed, ieder z'n ding. Ik geef slechts aan dat je waarschijnlijk een hele koude douche gaat krijgen als je je toekomstplannen baseert op de beweringen die in de MSM worden gedaan. Iets wat de verklaring van de 'professor' in mijn ogen alleen maar onderstreept.

Deze post delen

Ik geloof ook dat het zou helpen om uit de crisis te komen als Nederland (of België) wereldkampioen voetbal wordt. Dat heeft zeker massapsycho;ogische effecten.

:cool:

Deze post delen

als we gaan valse besparingen doorvoeren prive;

tanken over de grens

alles op prijs gaan kopen ipv lokaal

kopen bij mensenuitknijpende bedrijven

mag je raden wat er gebeurd

tankstation personeel komt thuis te zitten

plaatselijke middenstand naar de klote (extra werklozen)

er worden geen normale lonen meer betaald

dat is schijn zuinigheid, want wat gebeurd er? belastingen worden omhoog gegooid omdat de potjes van gemeente en overheid leegraken

dus moet je nog meer gaan bezuinigen omdat er minder geld overblijft

natuurlijk zijn er een stel bubbles dat is zeker

maar zoals mijn vrouw zegt als mensen komen tanken voor een paar euro en m vol gaan gooien in duitsland

"of je nu iets meer betaald of straks mijn uitkering betalen moet je toch maar nu werk ik er zelf voor"

ik steek liever mn geld in de plaatselijke middenstand

ag en is die zak hondenvoer 2 euro duurder dan bij een dozenschuiver? joh lekker boeiend

Heel lovenswaardig, mits je de poen ervoor hebt.

Waarom zijn de kassières in Duitsland ouder dan 18, krijgen ze twee keer het loon, is het BTW laag tarief daar hoger en alsnog is alles goedkoper??!! :confused:

Lekker Amerika achterna hobbelen, met de VVD al meer dan 30 jaar nagenoeg geen regering uit te slaan (op paars na). Alleen kansen en macht als je rijk bent. Schijn democratie. :o

Deze post delen

Heel lovenswaardig, mits je de poen ervoor hebt.

Waarom zijn de kassières in Duitsland ouder dan 18, krijgen ze twee keer het loon, is het BTW laag tarief daar hoger en alsnog is alles goedkoper??!! :confused:

Lekker Amerika achterna hobbelen, met de VVD al meer dan 30 jaar nagenoeg geen regering uit te slaan (op paars na). Alleen kansen en macht als je rijk bent. Schijn democratie. :o

ik ga voor die paar kutcenten niet liggen kutten

en mijn vrouw is als medewerker van een grenspomp rechtstreeks de dupe van al dat gewandel van alle centenknijpers

ik snap dat sommige mensen echt niks over hebben hoor, maar ik ben dan wel redelijk nationalistisch aangelegd, ik steun liever de nederlandse economie dan een andere

Deze post delen

ik ga voor die paar kutcenten niet liggen kutten

en mijn vrouw is als medewerker van een grenspomp rechtstreeks de dupe van al dat gewandel van alle centenknijpers

ik snap dat sommige mensen echt niks over hebben hoor, maar ik ben dan wel redelijk nationalistisch aangelegd, ik steun liever de nederlandse economie dan een andere

Paar kutcenten? Op benzine scheelt het inderdaad maar 11 a 12 procent, maar de boodschappen minimaal 25% en als je drank of tabak koopt veel meer. Ik geef nu eenmaal liever 75 dan 100 euro uit voor exact hetzelfde bij de Lidl.

Mijn argument was dan ook waarom we hier kloten met minima loontjes, flexbaantjes, zodat mensen wel moeten! En dan denken ze in Den Haag ook nog dat NL een eiland is.

Ga klagen in Den Haag!

Deze post delen

Paar kutcenten? Op benzine scheelt het inderdaad maar 11 a 12 procent, maar de boodschappen minimaal 25% en als je drank of tabak koopt veel meer. Ik geef nu eenmaal liever 75 dan 100 euro uit voor exact hetzelfde bij de Lidl.

Mijn argument was dan ook waarom we hier kloten met minima loontjes, flexbaantjes, zodat mensen wel moeten! En dan denken ze in Den Haag ook nog dat NL een eiland is.

Ga klagen in Den Haag!

ik rijd diesel, dus tanken in nederland is goedkoper

op mijn boodschappen scheelt het geen reet en die duitse zooi is ook niet te roken

je weet dat de lidl hun personeel uitbuit? ook een van de redenen dat ik er niet kom

action zelfde verhaal, ik betaal wel voor fatsoenlijk personeel

klagen in den haag? in tegenstelling tot vol mensen ben ik wel iemand die daadwerkelijk wat doet ipv alleen maar op het net lopen zeuren

Deze post delen

@12gauge: Je zoekt de oorzaak bij de verkeerde, de consument.

hee ik heb geen vvd of partij van de armoei gestemd

ik heb gestemd wat ik wilde en niet wat tactisch stemmen

ik doe wat ik kan als iedereen dat eens zou doen

Deze post delen

Ik denk dat die iets positievere cijfertjes meer te maken hebben met de aankopen die niet meer uitgesteld kunnen worden. Want koelkast, wasmachine, etc. zijn inmiddels gewoon stuk ipv enkel duidelijk oud. Maar meer uitgeven dan echt noodzakelijk willen de meeste mensen nog steeds niet. Situatie blijft gewoon te onzeker.

Deze post delen

Het is in mijn ogen niet links of rechts.. beide partijen hebben hier een aandeel in, zowel consumenten als den haag! Wie verhoogt de belastingen waardoor grens tankstations in de problemen komen? Alleen de grotere spelers mogen aan tafel blijven zitten, Shell, BP enz.. Hier is opzettelijk gehandeld door de regering, zij wisten dat als deze belastingverhoging werd ingevoerd dit de consequenties zouden zijn, er word ten alle tijden een risico analyse uitgevoerd. Shell, BP en andere oliemaatschappijen lobbyen;) 1 + 1 = ?

Je ziet dat praktisch in iedere bedrijfstak terug komen, de middelman word van de tafel geveegd en uitgespeeld. Alles word kapot gestunt en de kwaliteit van producten als maar slechter ( voormakelijk bij grotere concerns ). De burgers moeten overal op besparen dankzij de crisis en besparen als eerste op hun boodschappen, tabak en brandstoffen.. begrijpelijk maar niet heel erg slim, zowel coöperaties als de regering hebben zoveel macht als dat jij ze zelf geeft. Als iedereen zijn of haar brood bij de bakker zou halen dan zouden de bakker zijn prijzen vanzelf omlaag gaan en heb je kwaliteit brood, geen slappe schoenzool zonder smaak van welke willekeurige supermarkt dan ook...

HAMSTEREEEN, IK BEN TOCH NIET GEK!!

De kloof tussen rijk en arm word vanzelf groter! Je hoeft alleen maar te wachten op nieuwe wetgeving..

Deze post delen

Gast ancestral-viking

inderdaad @Flow Hamsteren en verder afwachten de klap gaat komen , en die gaat hard wezen , wanneer ?

elke morgen krijg ik F.D in de brievenbus , en kijk ik RTL 7 Voorbeurs etc ......alles gaat soms snel en soms langzaam maar het gaat ......precies naar de Bliksem toe.......succes met preppen allemaal see you all at the lake of fire :p

Deze post delen

ik hoor dat wel vaker op deze website, dat je je spullen in nederland moet kopen want anders gaat het geld naar het buitenland en stimuleer je de nederlandse economie niet.

maar als onze regering tientallen miljoenen weggeeft aan andere landen, als ze de belastingen op tabak,alcohol en brandstoffen al vele jaren opdrijven dan vind ik het niet raar dat mensen over de grens

gaan tanken en alcohol en tabak gaan halen. ik doe dit ook al jaren. als ze willen dat ik in nederland dit soort spullen koop, dan moeten ze de belasting op deze producten maar omlaag gooien.

en trouwens, mensen als 12gauge die klagen dat mensen over de grens kopen , gaan waarschijnlijk net als veel mensen toch ook op vakantie in het buitenland ?

moet je dat ook niet doen want dan geef je ook je geld uit buiten nederland. en ook niets meer kopen van het internet want dat is ook slecht voor winkelpersoneel en eigenaren.

Deze post delen

Het zou nog beter zijn...als signaal, als iedereen een maand geen tabak alcohol inkoopt en niet tankt.

Dat voelt de Nederlandse kas...en dan doen ze wellicht iets aan de run op het buitenland.

Hoewel....zelfs dat helpt niet...je staat als burger echt met je rug tegen de muur.

Ach, nog even, tot vier maart...dan knalt alles uit elkaar ;)

Deze post delen

Ook tante Rita vertrouwd de NOS niet meer. Lees de 10 punten.

http://achterdesamenleving.nl/henk-en-ingrid-vertrouwen-de-nos-en-de-andere-main-stream-media-niet-meer/#.VhyRjDaheM9

"Goed nieuws, sterker nog het is tijd voor een feestje! Het lijkt erop dat de NOS en de MSM (Main Stream Media) zelfs bij de gemiddelde Nederlander hun geloofwaardigheid verloren hebben. Als zelfs tante Rita en ome Koos niet meer in de manipulaties van de NOS trappen dan zijn dat hoopvolle tekenen! Waar Henk en Ingrid een paar jaar geleden de leugens van de MSM nog als zoete koek aannamen lijkt het erop dat nu de kritieke massa bereikt is qua mensen die door de onzin van de MSM heenkijken. Hier een artikel om door te sturen aan die paar verdwaasde mensen in je omgeving die de NOS en MSM nog wel serieus nemen. Kunnen ze eens goed over deze onderstaande 10 punten nadenken en dan de krant ook opzeggen en de TV op marktplaats verkopen."

Deze post delen

Goed artikel, dank daarvoor @FincaInSpanje. Nu nog zorgen dat de rest van de mensen die dit nog niet doorzien hebben zich wat minder gaan bezig houden met het nieuwe voorhoofd (nu nóg strakker!) van Gerard Joling of wat er allemaal voor nonsens er allemaal op het journaal vertoond wordt.

Deze post delen

Ook tante Rita vertrouwd de NOS niet meer. Lees de 10 punten.

http://achterdesamenleving.nl/henk-en-ingrid-vertrouwen-de-nos-en-de-andere-main-stream-media-niet-meer/#.VhyRjDaheM9

"Goed nieuws, sterker nog het is tijd voor een feestje! Het lijkt erop dat de NOS en de MSM (Main Stream Media) zelfs bij de gemiddelde Nederlander hun geloofwaardigheid verloren hebben. Als zelfs tante Rita en ome Koos niet meer in de manipulaties van de NOS trappen dan zijn dat hoopvolle tekenen! Waar Henk en Ingrid een paar jaar geleden de leugens van de MSM nog als zoete koek aannamen lijkt het erop dat nu de kritieke massa bereikt is qua mensen die door de onzin van de MSM heenkijken. Hier een artikel om door te sturen aan die paar verdwaasde mensen in je omgeving die de NOS en MSM nog wel serieus nemen. Kunnen ze eens goed over deze onderstaande 10 punten nadenken en dan de krant ook opzeggen en de TV op marktplaats verkopen."

Een zeer mooi artikel Finca. Die site ga ik vaker bekijken en dat artikel zal ik eens rondsturen.

Deze post delen

Een bericht van 13 oktober vorig jaar, dus al ruim een jaar en een maand oud, maar nog zeer actueel:

De Duitse journalist Udo Ulfkotte onthult in zijn bestseller Gekaufte Journalisten hoe hem geleerd werd ‘te liegen, te verraden en niet de waarheid te vertellen aan het publiek.’ De voormalige journalist van de Frankfurter Allgemeine Zeitung, één van Duitslands grootste dagbladen, werd stiekem betaald door de CIA en de Bundesnachrichtendienst, om het nieuws te manipuleren in het voordeel van de Verenigde Staten en in het nadeel van de vijanden van Amerika. Volgens Ulfkotte is de Westerse media door en door corrupt. “Sommige media zijn niets meer dan propagandadiensten van politieke partijen, geheime diensten en financiële instellingen.”

http://www.novini.nl/omgekochte-journalisten/

Deze post delen

Een bericht van 13 oktober vorig jaar, dus al ruim een jaar en een maand oud, maar nog zeer actueel:

De Duitse journalist Udo Ulfkotte onthult in zijn bestseller Gekaufte Journalisten hoe hem geleerd werd ‘te liegen, te verraden en niet de waarheid te vertellen aan het publiek.’ De voormalige journalist van de Frankfurter Allgemeine Zeitung, één van Duitslands grootste dagbladen, werd stiekem betaald door de CIA en de Bundesnachrichtendienst, om het nieuws te manipuleren in het voordeel van de Verenigde Staten en in het nadeel van de vijanden van Amerika. Volgens Ulfkotte is de Westerse media door en door corrupt. “Sommige media zijn niets meer dan propagandadiensten van politieke partijen, geheime diensten en financiële instellingen.”

http://www.novini.nl/omgekochte-journalisten/

Filmpje:

[video=youtube;yp-Wh77wt1o]

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...