Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe ga jij de spirit erin houden post-apocalypse?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Want stel, stel dat het gebeurt: de pleuris breekt uit en er is geen zicht op verbetering.

Hoe ga jij het dan gezellig houden/de spirit erin houden?

Pak je John Wiseman erbij? De Bijbel? De Koran? Ga je rummikubben met je vrouw? Pimpampetten met je kinderen? Mediteren?

 

You tell me! :o

 

Ik verwacht dat mijn dagen gevuld zijn met de dagelijkse klussen, lezen en slapen. Daarnaast wat pakken kaarten en de bijbel en ik kom ook regenachtige dagen door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kijk en dit is nou eens een topic dat en van belang is en vaak wordt onderschat of vergeten.

I

 

En daarom...een reminder voor alle nieuwkomers. Want er wordt op oude topics nauwelijks nog gereageerd. Niet omdat het moet daar ik deze gestart heb, maar vooral omdat het wiel niet steeds opnieuw uitgevonden moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Want stel, stel dat het gebeurt: de pleuris breekt uit en er is geen zicht op verbetering.

Hoe ga jij het dan gezellig houden/de spirit erin houden?

Pak je John Wiseman erbij? De Bijbel? De Koran? Ga je rummikubben met je vrouw? Pimpampetten met je kinderen? Mediteren?

 

Zorgen voor routine. Kerf een dagindeling in de boom waar je je ook aan moet houden als de zon op het kerfje valt. En voor de echte down-momenten grabbel ik een vies boekje uit mijn stash en na vijf minuten later grabbel ik er een peuk uit en zet ik een potje thee op het vuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol, sorry vijf minuten ??? ik zeg andere hand of denk je dat je het heel druk gaat krijgen?

 

Maar alle gekheid op een stokje (klinkt ook fout). Ik denk dat je moet zorgen dat je iets hebt waar je plezier en/of voldoening uit haalt. Anders krijg je het zwaar, daarom lijkt het me ook verstandig dat je genoeg vrije tijds vermaak kent of weet te creeeren ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spirit erin houden?...

Om heel eerlijk te zijn, ik verlang ernaar om me voor het eerst sinds tijden weer eens te vervelen. Uit pure verveling wat rond te dwalen, mensen te gaan spreken, etc. Sinds mijn jeugd verveel ik mee niet meer. En nu ik er over nadenk... verveling verdween zodra ik zelf een computer met internetverbinding kreeg. (Oké in combinatie met eindeloos veel ideeën, inspiratie, plannen, lust naar kennis, etc. wat me toch al eigen is)

 

Dus ergens diep in me, kan ik niet wachten tot de SHTF, hoe vreselijk dat ook is en hoeveel spijt ik van deze uitspraak dan ook ga krijgen... maar we zijn er aan toe, het zal ons weer meer mens maken, ergens..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga de spirit hoog houden door muziek.

 

zingen, spelen op de gitaar, accordeon, blokfluit, mondharmonica, emmers en deksels als drumstel...

En we heten dan : De PrepBand Family :)

 

Bij een Bug-In situatie, hebben wij hier meer dan voldoende te doen als gezin zijnde. Bij een Bug-Out wordt het een ander verhaal.

Daar zullen we aangewezen zijn op kaartspelletjes en alsnog muziek :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kletsen met mensen, mijn kinderen erop uit sturen om wat paarden te vangen voor vervoer, een graafmachine zoeken want daar heb ik altijd al mee willen werken, opruimen, opruimen, opruimen, niet Johnny Cash luisteren maar wel de bijbel lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar Kans, ook ik zie er de voordelen van. Het geeft een uitweg voor deze ratrun waar we met z'n allen in zitten, samen zijn, terug naar de natuur, een romantisch beeld. Het zal ook heftig zijn, zwaar, verdrietig, oncomfortabel, afscheid nemen van al dat ons bekend is en misschien ook van dierbaren. Ook voor onze kinderen zal het flinke impact hebben, zij zullen niet beter weten en dus heel flexibel zijn. Maar zullen zij kind kunnen zijn?

Vele gedachten...

 

Als antwoord op de vraag, ik denk dat onze kinderen voor voldoende uitdaging en afleiding zorgen, voor hen zal routine noodzakelijk zijn, dat zal ons helpen. Maar verder spelletjes, tekenen, liedjes, etc...

 

Ook voor mij herkenbaar, ik zou gaan brainstormen met wat mensen over hoe we de wereld opnieuw willen gaan vormgeven. Dat nadenken en vanuit je hart voelen wat juist is zou voor mij priortiteit zijn. We gaan dus gewoon door met preppen, maar dan op een andere manier :-)

 

Ik ben helaas niet zo'n spelletjes mens, dan knutsel en frutsel ik liever de dingen in elkaar die ons verder gaan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland

Ik zie veel reacties met muziek maken, dat zou ik ook moeten doen dan heb ik meteen geen wapens meer nodig wat ik zing als een misthoorn (volgens mijn vrouw).

 

Ik denk dat de dan ontstane dagelijkse beslommeringen me zeer druk zullen houden en anders heb ik een spel kaarten en backgammon staan en kunnen we spelen om wie er hout gaat halen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rodin, weet je dat ik dit minder moeilijk denk te vinden dan voorbereiden op loverboys, drugs en wat niet meer?

 

wat ontzettend herkenbaar! inderdaad!

 

we hebben hier wel bordspellen, veeeeel te veel speelgoed en een voorraad papier waar de halve amazone voor gesneuveld is volgens mij, dus de kinderen vermaken zich wel.

Ook ik kijk stiekem uit naar het opbouwen van iets nieuws, een maatschappij waar iedereen gelijk is en waar niet alles draait om geld en macht... maar inderdaad de weg erheen zal een hobbelige pad worden denk ik...

 

Ik zou me verder vermaken met mijn mondharmonica (kan geen noot raken al zou ik m de hazelaar in gooien) en voornamelijk de tijd samen met mijn vrouw. quality time... (waarschijnlijk de 12 kinderen die daaruit voortkomen zorgen ook weer voor afleiding en lol hahaha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stok kaarten 2x, bordspelletje en ook voor de kids allemaal hout speelgoed (in geval van nood kan dat nog op het vuur maar liever niet) en muziek via mijn gsm die ik kan opladen met de radio/zaklamp van liff, alleen nog extra muziek erop zetten voor de kids nu staat er bijna alleen metal op:cool:.

Verder ben je veel bezig met overleven ( koken,beveiliging,hygiene en de tijd die je over hebt proberen te slapen/rusten) en niet teveel lawaai maken met instrumenten of andere muziek anders loop je teveel gevaar ontdekt te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als er geen verbetering in zicht is, proberen zoveel mogelijk voorzieningen voor mezelf aan te leggen en wat extra's mocht ik iemand tegenkomen die mee wil doen. Jezelf vermaken kan maar voor even, daarna verlang je toch naar een medemens voor een babbeltje of iets anders.

 

Maar voor de korte duur, een muziekje luisteren en proberen dat vreselijk saai geschreven boek "Rama II" te lezen, mischien wat handboeken doornemen van bepaalde technieken die ik nog niet ken en me daarin "meester" proberen te maken... Wat boomstammen liften, vermoed dat ik me toch wel het eerste half jaar prima kan vermaken in me uppie maar op een gegeven moment zal het gaan knagen.

 

Mischien trek ik er dan uiteindelijk op uit, op zoek naar de BOLLEN... Mischien dat we een soort van codewoord of zo hanteren voordat we elkaar geweldadig in de haren vliegen uit angst, paranoïde en onzekerheid. Mischien dat ik daar ergens in de buurt in een bos een plekje mag hebben, ben denk ik niet zo'n super gezelschapspersoon voor in een community. The Hermit in the Woods... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier een kast vol met bordspelletjes, boeken, papier en tekenspullen. dan heb ik nog wat mondharmonicas en wat electrische gitaren. Gelukkig komt er ook geluid uit zonder versterker maar met versterker is leuker.

 

Er is een bol maar het kan ook zomaar zijn dat de mensen die in de bol wonen naar ons bil komen omdat wij hun bol zijn. (snap je hem nog?) Ik ga er vanuit dat ik in mijn bil blijf en als ik niet op de bil kan blijven en niet naar de bol kan dan heb ik eerlijk gezegd nog geen plan B. Weet nog niet hoe dat goed op te lossen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja ,wat ga je de hele dag doen?

denk ''s morgens eens beginnen met vuurtje stoken in de broodbakoven en brood maken voor de rest van de dag

keteltje water op het vuur voor de rest van het eten.

en ik denk dat de rest van de dag gevuld zal zijn met dingen als hout kappen en eten zoeken/voorbereiden.

mijn kinderen zijn oud genoeg om mee te helpen en vinden het bovendien erg leuk om back to basic dingen te doen.

mijn vrouw daar integen is nogal een luxe verwend nest die vooral van alle luxe in het leven wil genieten,dus voor haar zal het pittig worden

geen tv/radio,stofzuiger,wasmachine buble badje en de nodige schoonhieds produkten(of het allemaal iets uithaald?ik heb mijn twijfels regelmatig uitgesproken tot grote hilaryteit van mijn zoons).

ik denk dat we ons zelf wel kunnen redden al zal het allemaal wel wat anders zijn en we ook op anderen aangewezen zullen zijn om te overleven.

maar ik denk dat het niet zover zal komen,al ben ik wel voorbereid en heeft het zeker mijn interresse.

mijn grootste zorg zijn op dit moment de bezuinigingen die voorbereid worden door onze marrionetten in den haag en wat daar uit voort komt,ofdat ik het allemaal nog wel kan betalen,hoe het de komende jaren gaat met de centjes die steeds minder waard worden en wat daar allemaal uit gaat komen.

ik betaal me nu al helemaal scheel aan van alles wat ik eigenlijk niet wil,maar dit zijn ook allemaal verplichtigingen die je opgelegt worden.

ik heb al een paar keer mijn kop boven het maaiveld uitgestoken door dingen anders of niet te doen die door de maatschappij van mij verwacht worden,maar je word er kei hard op afgerekend.

en dan word er ook nog gezegt dat we in een "VRIJ LAND" wonen.

ik kan hier wel een heel boek van schrijven om mijn ongenoegen te uiten,maar daar wil ik jullie niet mee lastig vallen.

maar ik wilde wel even een mening kwijt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klintk allemaal heel rooskleurig,

 

Maar hoe zit het met opnieuw opbouwen van een land als er al huizen staan? Of als er allemaal lijken liggen van rellen? Ik denk niet dat het allemaal rooskleurig zal zijn. Is nou echt de verwachtig dat we helemaal terug gegooid worden naar de middeleeuwen?

 

Ik denk dat overlevende eerst flink de handen uit de mouwen moeten steken om op te ruimen. En hoe zit het met andere landen? Is er daar tegelijkertijd ook een shtf? of alleen in NL?

 

En over wat voor een shtf hebben we het dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Beste medepreppers,

 

tot op heden heb ik dit niet voorbij zien komen, maar zijn jullie ook voorbereid op amusement en vermaak tijdens een langdurige SHTF? Persoonlijk zie ik tegen die tijd dingen als Scrabble, de Kolonisten van Catan, kaartspellen alsmede andere bordspelen van evident belang. Ditzelfde geldt voor boeken en tijdschriften. Puur om de verveling, die er zal komen, tegen te gaan.

 

Dit soort dingen zijn geen primaire behoefte, maar ze maken het zeker een stuk draaglijker. Vooral wanneer men bijvoorbeeld kinderen heeft. Dit is wellicht eens interessant om over na te denken.

 

Ciao,

 

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele stokken kaarten (standaard 52 of 54 voor de jokers) zullen altijd goed gebruikt worden. Neemt ook niet veel ruimte in beslag.

Backgammon vind ik zelf geweldig, voeg daar een normale en een Japanse schaakset aan toe en je kunt je uren vermaken (mocht je niet iets beters te doen hebben).

Eventueel nog een pokerkoffer (klein) zodat je in ieder geval iets kunt gebruiken voor een uitgebreider spel (al dan niet Poker), maar dit kun je ook zelf maken.

Mocht je een pokerkoffer kopen, doe dan geen officiele maar zo'n flut ding van de Action of zo. Werkt even goed, weegt stukken minder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...