Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat te doen met je prep spullen bij scheiding?


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van een ander draadje waarin mensen uit elkaar gingen, schoot me de vraag te binnen. Wat te doen met je prepspullen bij scheiding?

 

Ga je delen, zijn er kids betrokken, wat bij gebrek aan ruimte voor je spullen, veranderd je financiële situatie. Ik geef mensen die gaan trouwen altijd het advies om voor de bruiloft de boedel al te verdelen (huwelijkse voorwaarden), want achteraf is het altijd lastiger. Zou je hierover ook van te voren afspraken moeten maken?

 

Hoe hebben jullie dit geregeld\voorzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hangt af van plaatselijke wetgeving en prenuptial. Iedereen beseft wel dat relaties niet eeuwig blijven duren, en uit elkaar gaan kan zoals SHTF op elk moment gebeuren.

 

Op die moment waardevolle resources moeten afstaan is duidelijk negatief voor je voorbereiding, dit vraagt weer tijd, geld en energie om aan te vullen, plus een mentale load die niet gewenst is.

Trouwen is een zeer verouderd systeem waar je imo zover mogelijk van weg wilt blijven. Je kan perfect samen zijn met iemand zonder deze puur administratieve regeling die bijzonder veel miserie met zich meebrengt.

 

Mijn ouders' hun scheiding is na 21 jaar nog steeds niet volledig afgerond, ik raad iedereen van harte aan niet te trouwen of indien echt gewenst enkel symbolisch en niet voor de staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach.... ben getrouwd zonder huwelijkse voorwaarden.

Als wij ooit zouden scheiden (en nee, dat doen we dus niet), dan mag mijn vrouw waar mijn kinderen bij blijven ALLES van mij hebben.

Het enigste wat ik nodig heb zijn wat kleren en een paar cd-tjes.

Materialistisch ben ik niet, en mijn kinderen hebben een huis nodig, dus de spullen hoef ik ook niet.

Ik red me wel. Zoals altijd!

 

Met mijn Bushcraft en Survival spul kan mijn vrouw verder niet veel, dus die mag ik zo mee.

De rest kan blijven liggen in geval van nood.

In geval van nood zal ik toch alles op alles zetten om bij hun te komen en dus veranderd er dan niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwen en scheiden doe je met je volle verstand. En natuurlijk komen daar emoties bij kijken. En die emoties maken een en ander complex.. Technisch is scheiden bijna net zo makkelijk als trouwen, alleen je moet in beide de emotionele, zakelijke verplichtingen en verzorgingsverplichtingen (kinderen) even doornemen,

 

Het probleem is dat gewezen partners vaak zo door emoties, niet meer zakelijk kunnen denken. Dat kan je vooraf natuurlijk regelen, door een huwelijkscontract aan te gaan. Echter als je jaren met elkaar geleefd hebt, kan je toch op weer op een goede manier uit elkaar. Geef alleen regelmatig even de ruimte aan de emoties en bespreek die ook met elkaar.. Je moet samen even de boel relativeren. En neem daarna een samen met elkaar een zakelijke beslissing.

 

Je gaat samen wat aan.. en als dat niet meer lukt, moet je samen ook weer uit elkaar...

 

Toevallig was dit een onderwerp van gesprek tussen mij en mijn thuisfront.. Nu sluiten we elkaar nooit op in kooi, en ons samenzijn knelt niet, en we geen plannen om te scheiden. maar de "What-If" vraag hebben we wel eens gesteld.

 

Nu Preppen wij samen en stel dat wij ooit zouden scheiden, zullen we samen zullen we die faciliteiten dan ook delen en ook na de scheiding elkaar blijven helpen want dat is ook in ons beide belang.

 

 

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwen en scheiden doe je met je volle verstand. En natuurlijk komen daar emoties bij kijken. En die emoties maken een en ander complex.. Technisch is scheiden bijna net zo makkelijk als trouwen, alleen je moet in beide de emotionele, zakelijke verplichtingen en verzorgingsverplichtingen (kinderen) even doornemen,

 

Het probleem is dat gewezen partners vaak zo door emoties, niet meer zakelijk kunnen denken. Dat kan je vooraf natuurlijk regelen, door een huwelijkscontract aan te gaan. Echter als je jaren met elkaar geleefd hebt, kan je toch op weer op een goede manier uit elkaar. Geef alleen regelmatig even de ruimte aan de emoties en bespreek die ook met elkaar.. Je moet samen even de boel relativeren. En neem daarna een samen met elkaar een zakelijke beslissing.

 

Je gaat samen wat aan.. en als dat niet meer lukt, moet je samen ook weer uit elkaar...

 

Toevallig was dit een onderwerp van gesprek tussen mij en mijn thuisfront.. Nu sluiten we elkaar nooit op in kooi, en ons samenzijn knelt niet, en we geen plannen om te scheiden. maar de "What-If" vraag hebben we wel eens gesteld.

 

Nu Preppen wij samen en stel dat wij ooit zouden scheiden, zullen we samen zullen we die faciliteiten dan ook delen en ook na de scheiding elkaar blijven helpen want dat is ook in ons beide belang.

 

 

 

 

.

 

Ik denk niet dat iedereen met zijn volle verstand getrouwd is. Roze wolken, 7e hemel, druk van anderen, jonge leeftijd, belastingtechnisch, kids, ... allemaal redenen die niets met het volle verstand te maken hebben.

 

Ik vind het voorstel verstandig om huwelijkse voorwaarden i.p.v. gemeenschap van goederen tot standaard te maken. Dan moet je er in iedere geval voor het huwelijk over nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik huwelijkse voorwaarden ook een goed idee voordat je gaat trouwen. Personen kunnen veranderen dan wel anders zijn dan je denkt.

 

Maar ook huwelijkse voorwaarden kunnen de grootste ellende niet voorkomen als het een scheiding is waar kinderen bij betrokken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tijd dat ik trouwde was dat een beetje de mode iedereen trouwde . Van al mijn vrienden en kennissen zijn er nog twee koppels samen die in de zelfde periode getrouwd zijn . En ik hoor er bij . Dus ik ben getrouwd en mijn vrouw is gelukkig . En neen er staat niet veel op papier . Het huis waar we in wonen staat op mijn naam omdat de grond van mij was en ik was al aan het bouwen voor we trouwen . Moesten we ooit uit elkaar gaan moet mijn vrouw niets hebben van al mijn spullen . En de prep voorraad is zo verdeeld . Er staat wel in mijn huwelijkscontract dat ik de vaat niet doe als zij thuis is en dat ik de vuilnis niet buiten zet . Voor de rest zal ze alleen haar kleerkasten inhoud willen meenemen en haar verzameling laarzen en handtassen . Maar van wat op de bank staat zal ze haar deel wel eisen en ze weet beter dan ik wat er op staat het is namelijk haar werk .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel gedacht maar je prept toch zowiezo op de personen die bij je gezin horen dus zijn de meeste spullen dan makkelijk te verdelen de persoonlijke bob`s is natuurlijk geen vraag. voedsel gewoon pp verdelen

tent en andere echt gezamelijke zaken op aanschaf kosten verrekenen.

wat mij betreft hetzelfde als al de andere zaken die je zou moeten verdelen . als een van de 2 veel minder netto over zou houden per maand kan je die verdeling anders maken.

maar als ik naar mijn persoonlijke omstandigheden kijk. ik prep niet alleen voor mijn dochter en mijn vriend maar ook voor de vader van mijn kind want hoe dan ook hij blijft altijd een belangrijk deel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik geloof dat wij ooit uit elkaar zouden gaan... (mei 2013 getrouwd, 6 jaar samen, liefdesbaby :p ) Maar ik ben nogal van de eerlijke verdeling! Eten staat hier opgeslagen in dozen per week (1 doos = 1 week) maar ja, wel voor 3 man... Aangezien we alle nonfood preps hebben aangeschaft onder het motto 1=geen, kan dat allemaal makkelijk verdeeld worden. Maar goed, wij zijn bij ons volle verstand getrouwd, mét voorwaarden! ;) (vooral omdat manlief een eigen bedrijfje heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nooit scheiden. Basta. Maar mijn vrouw daarentegen...

 

Een scheiding zal voor mij persoonlijk toch wel een SHTF zijn. We hebben kinderen, dat is het belangrijkste. Om heel eerlijk te zijn zal het me op dat moment jeuken wat er met de prepspullen zal gebeuren. Ik heb dan wel wat anders aan mijn hoofd, kwestie van prioriteiten. Ik verwacht niet dat mijn betere helft (wellicht op dat moment mijn slechtere helft) ook maar enige interesse heeft in al die kilo's rijst, bloem, suiker, zout, 2000 liter water, etc., etc. Tenzij ze er met een andere pimp prepper vandoor gaat natuurlijk.

 

Zij zal dus onze flatscreen TV meenemen, en ik krijg een emmer rijst. Zij de CD's, ik mag spelen met mijn verouderde Katadyn (heb ik tenminste toch nog iets te pompen... *kuch*).

 

Enfin, edoch, parbleu, ik hoop dat het nooit zo ver zal komen. And if so, huwelijkse voorwaarden, dus we kunnen enkel ruzie krijgen over dingen waar we geen afspraken over hebben gemaakt.

 

Toedels,

 

JB

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben getrouwd in het lang. Mijn vrouw met een lange jurk, ik met een lang gat.

 

Even alle gekheid op een stokje. Een scheiding is de meest voorkomende en vaak ook duurste SHTF die wij kunnen meemaken. Je kan daarbij minimaal 50% van je vermogen kwijtraken. Een manier om een scheiding te voorkomen is zorgen dat je het laatste woord hebt, al zal dat vaak een gedwee 'ja schat' zijn.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben getrouwd in het lang. Mijn vrouw met een lange jurk, ik met een lang gat.

 

Even alle gekheid op een stokje. Een scheiding is de meest voorkomende en vaak ook duurste SHTF die wij kunnen meemaken. Je kan daarbij minimaal 50% van je vermogen kwijtraken. Een manier om een scheiding te voorkomen is zorgen dat je het laatste woord hebt, al zal dat vaak een gedwee 'ja schat' zijn.

 

Ja klopt is de duurste SHTF die ik tot nu heb meegemaakt, die 50% is minimaal :confused: uiteindelijk veel meer gekost. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik wel een lastig onderwerp.

Nu kan je van tevoren wel van alles besproken hebben maar door emoties kun je er op dat moment toch heel anders over denken.

Aangezien we zelf beide actief in het preppen zijn zouden we alles verdelen, gelukkig hebben we de meeste spullen toch al vaak dubbel.:p

Bij ons werken de huwelijkse voorwaarden precies andersom, onze huwelijkse voorwaarde zijn juist alleen van toepassing zolang we getrouwd blijven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
tjonge jonge, wat is dit voor kul topic! Dat regelt een ieder toch onderling en zal per situatie verschillen. Moet alles voorgekauwd worden hier??

 

Als jij dat vindt dan is dat mooi voor jou. :p

 

De boodschap is om dingen beter van te voren af proberen te spreken. Net als bij huwelijkse voorwaarden en wat te doen met de kids. Preppen moet dus op de lijst erbij komen. Ik ken zat voorbeelden van mensen die na jaren uit elkaar gaan en niet meer door 1 deur kunnen met elkaar. Als je van tevoren afspraken maakt, dan bestaat daar dus geen onduidelijkheid meer over. Daarnaast willen de meeste mensen hun afspraken na komen om als betrouwbaar over te komen.

 

Dat het voor iedereen verschillend is lijkt me evident. Als mijn vrouw en ik uit elkaar gaan dan heb ik het huis in Spanje, een auto en mijn bedrijfsactiviteiten. De prepspullen zijn ook van mij omdat ik de enige prepper ben thuis. De rest mag zij houden. Die afspraken staan ook op papier (huwelijkse voorwaarden) en hebben we bij de notaris vastgelegd. Ook al zijn we niet van plan te scheiden en al bijna 20 jaar samen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...