Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mountain House blikken bij Prepshop.nl


Doomsday

Aanbevolen berichten

Er is op deze site al veel geschreven over Mountain House gevriesdroogde maaltijden. Die zijn - voor zover ik weet - in twee verpakkingen verkrijgbaar: foliepakken en blikken. De ingeblikte maaltijden zijn 25 jaar (en misschien nóg langer) houdbaar, de foliepakken minimaal 5 jaar.

 

Ik heb een paar maaltijden geprobeerd. De bereiding is super eenvoudig, namelijk water koken, toevoegen en even laten staan.

Het resultaat was best te eten, maar dat is uiteraard persoonlijk. Een beetje flauw, maar een klein beetje Tabasco doet wonderen.

Trouwens, die maaltijden zijn behoorlijk aan de prijs ... maar ik ken geen alternatief qua houdbaarheid, want die 25 jaar is natuurlijk wel erg makkelijk als basis voor je prepvoorraad.

 

De foliepakken zijn goed verkrijgbaar. Voor die blikken moet wat beter zoeken. Hoewel ... ze zijn ineens een stuk dichterbij gekomen, namelijk bij Prepshop.nl.

 

Ik heb daar al een paar keer spullen besteld en ben er erg tevreden over. Het assortiment van Prepshop.nl groeit gestaag.

Dat in combinatie met snelle verzending, goede verpakking, steeds een aardigheidje extra, persoonlijke boodschap op een kaartje, heeft mij inmiddels tot een vaste klant gemaakt. Voor een internetaankoop geeft me dit het gevoel van winkelen. Helemaal goed!

 

De Mountain House blikken zijn er nu in drie smaken verkrijgbaar, lasagne, spaghetti en groenten tikka met rijst. De Prepshop inschattend zullen er binnenkort wel meer soorten verkrijgbaar zijn, want er zijn er veel meer.

Oh ja, de prijs: een blik spaghetti met bolognese saus (goed voor 5 porties) elders gezien voor € 59,--, bij Prepshop.nl voor € 34,90.

 

Een beetje reclame maken voor een prima internetwinkel mag toch wel, hè?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ik vind het mooi spul, maar nog steeds extreem duur voor wat je krijgt. 35 euro voor 5 porties :( voor dat geld koop je voor 4 personen voor een week aan blikvoer en rijst. Kan de prepshop natuurlijk niks aan doen, maar in mijn budget is er voor die blikken echt geen ruimte.

 

 

 

 

Een beetje reclame maken voor een prima internetwinkel mag toch wel, hè?!

volgens mij zitten dit forum, de website en de prepshop wel enigszins met elkaar verbonden :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een flink lading mountain house blikken. Heb ooit een pallet gekocht bij een auction.als back up heeft het zeker zijn plek. Maar ik vind 5 jaar voer een redelijk iets.je kun ook vriesdroog kopen van harmony house, dat zijn geen maltijd maar groenten, dat met rijst en een proteine bron is ook handig.ik heb vers ,eigen productie, blik voer , vriesdroog ,en mre. Mag ik Ben ook een freak.ik prep.mischien Moet de prep shop ook Kijken naar harmony house,prima merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het mooi spul, maar nog steeds extreem duur voor wat je krijgt. 35 euro voor 5 porties :( voor dat geld koop je voor 4 personen voor een week aan blikvoer en rijst. Kan de prepshop natuurlijk niks aan doen, maar in mijn budget is er voor die blikken echt geen ruimte.

 

volgens mij zitten dit forum, de website en de prepshop wel enigszins met elkaar verbonden :rolleyes:

 

Klopt inderdaad voor een deel. Maar je hebt wel het gemak en de zekerheid dat je over 25(en meer) jaar nog steeds 5 maaltijden kan eten. Prijstechnisch gezien zullen de blikken dan €150 of meer kosten (als je dan nog met € 's kan betalen). Zie het als verzekering en of investering. Maarja net als met alle "preps" gok je niet op één paard. Dus je koop een shitload met Mountain House blikken én een nog grotere berg met regulier blikvoer en rijst bijvoorbeeld. Natuurlijk ook wat waterfiltertjes erbij......anders eet je Mountain House niet zo lekker weg.....:D en na een week droge rijst, heb je geen tanden meer....:D

Dat MH wat flauw van smaak is, is juist een indicator dat het goed spul is! De smaak en tekstuur is perfect. De goedkopere en mindere kwaliteit merken, gooien er téveel zout in om de smaak "op te leuken"......

Net als de http://www.prepshop.nl .....kwaliteit voor een nette prijs ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een deel van de voorraad uit dit soort langdurig houdbare zaken laten bestaan.

Bijvoeding kan altijd via je al bestaande buffers.

 

De prijs van krap 35 euro is prima.

De hogere prijzen voor de andere blikken zie ik liever zakken bij afname van meerdere blikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen speciale MH blikken of droogvoer en ben vooralsnog niet van plan dit aan te schaffen. Wecken\Inmaken kun je zelf en dat zou voor ons voldoende moeten zijn. Dat kun je ook tientallen jaren bewaren.

 

Ik ben wel geïnteresseerd in hoe de MH blikken worden geconserveerd bijvoorbeeld. Vriesdrogen ken ik wel van de tijd dat ik bij en specerijenhandel werkte. Maar zijn de blikken bijvoorbeeld van dikker materiaal dan normale blikken. Gebeurt er na het vriesdrogen nog iets met het product om het kiemgehalte van eventuele bacteriën omlaag te krijgen (bijvoorbeeld verhitten of bestralen). Bestralen in NL is overigens niet toegestaan in NL, daarom liet mijn oude werkgever het in BE doen. Dan kwam er een stickertje behandeld op, maar het was gewoon bestraald. Weet iemand meer van het proces m.b.t. MH?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zijn de blikken bijvoorbeeld van dikker materiaal dan normale blikken. Gebeurt er na het vriesdrogen nog iets met het product om het kiemgehalte van eventuele bacteriën omlaag te krijgen (bijvoorbeeld verhitten of bestralen).

 

Ik heb tot nu toe alleen foliepakken geopend. Die blikken voelen normaal aan ... ze lijken me niet dikker dan gewoonlijk.

Die informatie over bestralen is nieuw voor me. Ik wil ook wel graag weten hoe dat werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe alleen foliepakken geopend. Die blikken voelen normaal aan ... ze lijken me niet dikker dan gewoonlijk.

Die informatie over bestralen is nieuw voor me. Ik wil ook wel graag weten hoe dat werkt.

 

Ik heb lang geleden 4 jaar gewerkt bij een grote specerijen\sauzen handel. Veelal bevatten specerijen en kruiden parasieten\bacteriën en klanten als AH wilde natuurlijk een zo laag mogelijk kiemgehalte. Dan werden de ingrediënten in BE bestraald met Gamma straling om het kiemgehalte zo laag mogelijk te krijgen. Deze specerijen en kruiden werden dan weer gebruikt in levensmiddelen en dergelijke. Er zouden geen radioactieve gevolgen zijn, het is een soort van steriliseren voor vaste stoffen. Toch was het in NL niet zomaar toegestaan, dus gebeurde het in BE onder het kopje "behandeld".

 

Ook werden producten gevriesdroogd en dat is weer een andere techniek om de houdbaarheid te vergroten. Ikweet dat MH de producten vriesdroogd, maar zijn de ingrediënten eerst behandeld of gesteriliseerd of iets dergelijke. Een zo laag mogelijk kiemgehalte kan de houdbaarheid natuurlijk enorm vergroten.

 

http://www.foodlog.nl/artikel/bestraald-eten-is-duurzamer/

http://www.symbolic.be/?CategoryID=369&ArticleID=2445

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In droge stoffen kunnen geen gisten schimmels of bacterien groeien omdat er te weinig vrij beschikbaar water is(aW). Zolang je zorgt dat de aW dus laag blijft doen micro-organisme niets en kunnen je producten alleen chemisch bederven(bv ranzig worden). En laat je niet gek maken, overal zitten bacterien in, en 1000 per gram kan heel normaal zijn, maar dan hangt het er ook vanaf WELKE micro-organisme er in zitten. Uiteraard wordt daar wel op gecontroleerd in de voedingsmiddelenindustrie.

 

Een beetje late reactie, maar dacht dat het nog wel toegevoegde waarde had

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...