Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat gebeurt er als de Euro valt.

Cyberbeer
 Share

Recommended Posts

Wat ik mijzelf afvraag(en een heleboel andere) is wat er gaat gebeuren als de Euro valt. Wat voor een situatie gaat er dan ontstaan? Krijgen wij hier ook een bankrun en/of misschien wel een burgeroorlog? Of merken we hier helemaal niets van? Wat denk jij wat er staat te gebeuren als de Euro valt?

'Uiteenvallen eurozone serieuze mogelijkheid'

http://www.telegraaf.nl/dft/12357423/___Uiteenvallen_eurozone_mogelijk___.html

Europe has three months to save the euro

http://amanpour.blogs.cnn.com/2012/06/11/lagarde-less-than-three-months-to-save-the-euro/

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In eerste instantie zullen bankrekeningen geblokkeerd worden en zal er een omwisselingsoperatie naar een nieuwe valuta plaatsvinden. Dit zal gedurende een weekend gebeuren. Met een beetje geluk en goede voorbereiding door de autoriteiten zal er binnen een week weer toegang tot banktegoeden mogelijk zijn, waarschijnlijk met een limiet aan het op te nemen bedrag. Als het tegenzit kan het langer duren en dan hebben we een probleem dat verder niet te overzien valt.

Link naar reactie

Persoonlijk denk ik dat het invoeren van een nieuwe (oude?) valuta wel wat langer duurt dan een weekend.

Kijk alleen naar hoeveel geldautomaten, pinsystemen etc moeten worden aangepast. (En dan heb ik het nog niet eens over het daadwerkelijk maken (drukken en slaan) van die nieuwe munt.

In mijn bescheiden opinie duurt zo'n proces maanden.

Maanden die je maar door moet zien te komen...

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Het probleem is natuurlijk niet op te lossen, door eventjes een nieuw merk toiletpapier te drukken. Zie het vertrouwen van burgers die door de ineenstorting van de euro al hun spaargeld en hun pensioen zijn kwijtgeraakt, maar weer eens terug te krijgen in een andere soort papiergeld. Waarschijnlijk lukt dat alleen met een gouddekking. Trek je conclusie met betrekking tot de toekomstige goudprijs.

Link naar reactie

Persoonlijk denk ik dat het invoeren van een nieuwe (oude?) valuta wel wat langer duurt dan een weekend.

Kijk alleen naar hoeveel geldautomaten, pinsystemen etc moeten worden aangepast. (En dan heb ik het nog niet eens over het daadwerkelijk maken (drukken en slaan) van die nieuwe munt.

In mijn bescheiden opinie duurt zo'n proces maanden.

Maanden die je maar door moet zien te komen...

Zo'n proces duurt zeker maanden, ik neem aan dat er op dit moment al aan een draaiboek wordt gewerkt.

Eén ding is zeker : zo netjes en gestructureerd als de overgang van de gulden naar de euro heeft plaatsgevonden, zal het zeker niet gebeuren. Het moet snel en er mag van tevoren niets bekend worden. Dat laatste houdt in dat bijvoorbeeld winkeliers en bedrijven pas op het allerlaatste moment geïnformeerd zullen worden.

Zoals gezegd zullen alle electronische tegoeden bevroren worden gedurende korte of langere tijd en zal er een tijdelijke contante valuta in omloop gebracht moeten worden. Wat dat zal zijn? Geen idee, dollars? Euro biljetten met een stempel? Cheques aan toonder gedekt door de overheid (sic)?

Link naar reactie

Uit het artikel:

Most notably, the Maastricht Treaty, named after the Dutch seaside town

Weten ze iets wat wij nog niet weten??

Maastricht aan Zee

Hmmmm

Weinig kans dat NL dan nog aan de Euro meedoet :cool:

De Jager wil al enkele weken helemaal geen antwoord geven op vragen van journalisten of er een "plan B" scenario is.

Lijkt me stug dat ze daar niet al maanden aan aan het werken zijn.

Wat het ook wordt: het zal er beslist niet beter op worden dan dat het nu is........ helaas

Link naar reactie

Ik denk een bankrun...

Die schijnt al maanden gaande te zijn, voornamelijk in griekenland maar nu ook langzaam in andere landen. Ik denk dat als de euro valt het al te laat is voor een bankrun, logischer lijkt dat het vallen van de euro volg op de bankrun (vanwege gebrek aan vertrouwen in banken/politiek/eu).

Link naar reactie

Griekenland gaat stemmen, maar wat gaan de beurzen maandag doen? Wordt het een zwarte maandag of toch niet?

Ik ben benieuwd, laatste maanden volgen die beurzen het nieuws: wordt er iets positiefs geroepen (zonder enige grond van waarheid) dan stijgen ze. Wordt er weer wat negatiefs gemeld dan dalen ze weer. Doet me denken aan een opmerking van een amerikaanse prepper: crisissen volgen elkaar telkens sneller en het lijkt erop dat je er maar niet uitkomt, dan weet je dat het einde van het financiële stelsel nabij is.

Link naar reactie

• Admin
Griekenland gaat stemmen, maar wat gaan de beurzen maandag doen? Wordt het een zwarte maandag of toch niet?

Dat Griekenland gisteren gewonnen heeft van het opermachtige Rusland tijdens de EK en ze allemaal lekker aan het feesten waren en vandaag moeten stemmen heeft ongetwijfeld een kleine invloed op de verkiezingsuitslag. Het was een nek aan nek race in de peilingen en zal mij niks verbazen dat rechts gaat winnen (nipt) en we dus voorlopig nog even door kunnen gaan de de beurs maandag hoger gaat openen en sluiten (AEX boven de 300). We wens is ook de gedachte dus ik ben benieuwd of ik morgen door de knieen moet.

Link naar reactie

De partij met de meeste stemmen, een pro-europa partij, krijgt 50 zetels kado alleen maar omdat ze de grootste is. Echter het grootste percentage stemmers heeft gestemd tegen de bezuinigingen, maar op verschillende partijen. De grootste partij zal willen bezuinigen, al is dat een minder streng pakket dan er nu ligt. De meerderheid van het volk wil dat niet. Dat kan toch alleen maar mis gaan?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...